PDA

View Full Version : Nieuwe pickups Epiphone Les Paul Std



Slashed Roses
11 september 2009, 22:35
Na veel gezocht te hebben op dit forum heb ik toch niet kunnen vinden wat ik zocht en daarom dacht ik: laat ik toch maar eens lid worden:)
Wat mijn vraag nu is, ik heb sinds een half jaar een Epiphone Les Paul Standard. Een prachtige gitaar naar mijn mening, fijn spelend en het geluid is ook prima voor de prijs. Maarja die fabriekspickups beginnen nu naar een half jaar ook wel te vervelen en dus wil ik ze gaan vervangen. Ik speel nu over een Behringer 15watt buizenversterker (die nog niet zo heel slecht klinkt en een Cube makkelijk weg blaast) met een Boss ME-70. Ik speel vooral Hard-Rock(GNR, Aerosmith etc...), beetje Metal (Metallica) en Punk (GreenDay) moet ook kunnen, ik wil graag een beetje richting het Slash geluid gaan. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is anders vraag het maar :P

Slashed Roses

Ibanez666
11 september 2009, 22:42
in welke prijsklasse zoek je?

Jeroen^^
11 september 2009, 23:11
Slash speelt met Seymour Duncans Alnico Pro II meen ik zo uit mijn hoofd. Google dat eens en je bent al aardig op weg richting het "slash geluid"

En nu ga ik snel wegduiken voor iemand me er op wijst dat het ligt aan de manier waarop hij zijn vingers beweegt en dat dat het geluid maakt.:sssh:

Slashed Roses
11 september 2009, 23:42
Oh sorry, mijn prijsklasse is ongeveer tot 100 per stuk. En aan die SD zat ik ook al te denken maar zijn ze veelzijdig genoeg voor Metal en een beetje GreenDay? En ik weet dat het veel in de vingers en ik hoef ook niet het exacte geluid maar ik hou gewoon van zijn volle, warme, ronde geluid :p
En voor de mense die aanbevelen eerst een nieuwe versterker te kopen, die wordt over een tijdje vervangen door een Peavey Valveking 112.

Ibanez666
11 september 2009, 23:44
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog nooit een pickup heb meegemaakt die ongeacht je spel, je gitaar, je amp, je effecten een tone van een bepaalde gitarist meteen weergeeft, het is gewoon een kwestie van teveel factoren. In principe zou je met elke goede humbucker die sound moeten kunnen maken als de rest van je gear ok is.

Gothra
12 september 2009, 10:27
Seymour duncan SH-4 in bridge, en SH-1 in neck. Klinkt erg goed! Ze zijn ook erg veelzijdig. Ook metal kan er mee gespeeld worden, rock, jazz, blues, noem maar op.

EDIT: ik heb nu dezelfde set in mijn epi lp standard, en t klinkt erg goed! Alleen de neck pu met distortion is wat doffig, maar clean is ie perfect!

Slashed Roses
12 september 2009, 18:02
Dat is juist het probleem nu, de neck pickup klinkt veel te dof met distortion i tegen stelling tot de brugpickup. En om dan de neckpup nog redelijk te laten klinken, moet de bass terug en de treble omhoog waardoor de brugpup niet. Eer klinkt:p Ik denk dat ik dan toch maar voor voor de SD alinico pro II ga in de neck en dan later mischien de brug pup nog vervang. Is elementen verwisselen trouwens makkelijk zelf te doen met weining ervaring of beter aan iemand anders over te laten?

nickofzo
12 september 2009, 18:12
Slash speelt met Seymour Duncans Alnico Pro II meen ik zo uit mijn hoofd. Google dat eens en je bent al aardig op weg richting het "slash geluid"

En nu ga ik snel wegduiken voor iemand me er op wijst dat het ligt aan de manier waarop hij zijn vingers beweegt en dat dat het geluid maakt.:sssh:

het ligt grotendeels aan hoe hij zijn vingers beweegt en de aanslag:soinnocent:

Ezyduck
12 september 2009, 18:27
Elementen verwisselen is niet zo'n bereklus. Als je niet zo vaak een soldeerbout vast hebt gehad kan het geen kwaad eerst wat te oefenen. Zie je ook hoe het soldeersel zich gedraagt. Ik kan het ook en dat zegt wat.

Wat betreft de humbuckers: ik ben heel tevreden over de Gibson classic 59 in mijn epi (brug, halshum gebruik ik nooit). Ik vind de Duesenberg crunchbucker (wederom in de brugpositie) ook heel goed klinken, ook clean, maar heb hem alleen geprobeerd in een elzenhouten body, mahonie is toch anders.

Sinner1980
12 september 2009, 21:18
Ik vind die Seymour Duncan APH-1 (Slash zn setje) dus helemaal geen verkeerde keuze. Sterker nog, die gaan er in mijn les paul standard ook in, ik weet niet of ze voor metal zijn maar voor zowel Guns als Greenday zijn ze volgens mij prima en metal zal ook vast wel lukken...
Ook niet zo gek duur trouwens.

Slashed Roses
12 september 2009, 21:53
Oke, ik denk dat ik dan toch zijn SD's ga kopen. Eerst voor neck omdat ik ook nog een nieuwe versterker wil gaan kopen:P En die zijn 75 euro bij de MusicStore als ik me niet vergis dus dat valt ook mee... En dat solderen wordt dan maar oefenen maar dat zal vast wel lukken ;)
Bedankt voor de hulp :)

Sinner1980
12 september 2009, 23:03
Laat ff weten hoe ze klinken ok? Succes ermee, en soldeerze!:rockon: