PDA

View Full Version : MXR Carbon Copy



Freddy Krueger
11 september 2009, 21:00
Ik heb zo'n carbon copy tweedejands kunnen scoren en heb daar nu een vraag over.

Wat mij opvalt is dat bij deze, en ook bij andere duurdere analoge delays, de herhalingen (delays dus) een beetje donker klinken, weinig definitie of zoiets, je hoort wel wat, in gelijke afstanden, maar het klinkt een beetje onderwater.

Nu heb ik hier ook nog een el cheapo analoog pedaal liggen en die is wel mooi helder, maar weer niet true bypass.

Zijn mijn oren niet juist? Hoort een goed analoog delaypedaal gewoon de herhalingen donkerder te doen?

Ik ben benieuwd wat hierop uw antwoord is.

Nielsje
11 september 2009, 21:06
Dat is nou juist een beetje charme van een analoog delay pedaal.
Zo'n digitaal (gevoiced) ding, daarbij klinkt elke herhaling nog steeds lekker helder. Bij 'analoge' herhalingen wordt je tophoog idd minder, waardoor het veel beter mengt met je spel.
Vaak heb ik het idee dat bij een 'digitale' herhaling je herhalingen je in de weg zitten, en analoog klinkende pedalen hebben dat niet of minder.

Wat voor pedaal is het andere pedaal?

Fuhgawz
11 september 2009, 22:25
Yup, dat is analoog! Als je het niet cool vindt dat je delay's donkerder worden dan kun je beter overstappen op een digitaal pedaaltje. Boss DD-nogiets, of Ibanez DE-7 of zo.

Freddy Krueger
11 september 2009, 22:40
Dat is nou juist een beetje charme van een analoog delay pedaal.
Zo'n digitaal (gevoiced) ding, daarbij klinkt elke herhaling nog steeds lekker helder. Bij 'analoge' herhalingen wordt je tophoog idd minder, waardoor het veel beter mengt met je spel.
Vaak heb ik het idee dat bij een 'digitale' herhaling je herhalingen je in de weg zitten, en analoog klinkende pedalen hebben dat niet of minder.

Wat voor pedaal is het andere pedaal?

Oké, dat is duidelijk, had dit ook een beetje verwacht. Weer iets geleerd.

Dat andere pedaal is een Excalibur AD350, analoge delay, kost 90 Euro. Zal wel een addertje onder het gras zitten denk ik.

Freddy Krueger
11 september 2009, 22:43
Yup, dat is analoog! Als je het niet cool vindt dat je delay's donkerder worden dan kun je beter overstappen op een digitaal pedaaltje. Boss DD-nogiets, of Ibanez DE-7 of zo.

Niet cool??? Ik probeer gewoon iets te leren, iets te kunnen plaatsen. De reactie van Nielsje is dan ook zeer welkom. Jouw reactie slaat nergens op.

jaspie
11 september 2009, 22:48
Niet cool??? Ik probeer gewoon iets te leren, iets te kunnen plaatsen. De reactie van Nielsje is dan ook zeer welkom. Jouw reactie slaat nergens op.

ik geloof dat het gewoon als vriendelijk advies was bedoelt.

FruscianteFan
11 september 2009, 23:00
Niet cool??? Ik probeer gewoon iets te leren, iets te kunnen plaatsen. De reactie van Nielsje is dan ook zeer welkom. Jouw reactie slaat nergens op.
Een klein lesje logica (zeker niet vervelend bedoeld!): "als A dan B" geeft alleen aan dat wanneer A is, B automatisch ook is. Als je dus niet van donkere herhalingen van een analoog delaypedaal wilt, dan kun je beter een digitaal delaypedaal aanschaffen. Hiermee is nog helemaal niet gezegd dát je niet van donkere herhalingen houdt. Die suggestie werd volgens mij ook niet gewekt.

Wat Nielsje zegt, geldt voor mij trouwens ook. Mijn Boss DD-7 staat nu altijd op analoog (of hold), omdat de delay dan voor een warm bedje van geluid op de achtergrond zorgt (hoewel het met veel feedback en volume ook wel een enorme brei kan worden). Met die heldere, getrouwe delay kan ik niet zoveel.

Freddy Krueger
11 september 2009, 23:09
Ik ben niet gewend met een delay te spelen, maar wil dit wel gaan doen. Enige tijd een Boss DD20 gehad, grappig ding, clean oké, icm drive vreselijk.

De opmerking van Nielsje dat de herhalingen, als deze donkerder zijn, het input signaal niet in weg zitten, vind ik zeer goed. Lijkt me erg belangrijk.

Freddy Krueger
11 september 2009, 23:13
ik geloof dat het gewoon als vriendelijk advies was bedoelt.

Maar dan wel overbodig, mijn vraag had betrekking op het verschil in goedkope en duurdere analoge delays niet op digitale.

Fumi SG
11 september 2009, 23:19
Maar dan wel overbodig, mijn vraag had betrekking op het verschil in goedkope en duurdere analoge delays niet op digitale.


Nee hoor, kijk maar..



Zijn mijn oren niet juist? Hoort een goed analoog delaypedaal gewoon de herhalingen donkerder te doen?

Freddy Krueger
11 september 2009, 23:34
Nee hoor, kijk maar..

dus wel op analoog en niet op digitaal

Shaggy
12 september 2009, 07:54
Wat je nog kan proberen is een digitale met een analoge mode. Deze zijn wel wat donker zodat de blend lekker is voor je spel, maar, in geval van een marshall echohead bv, niet zo als een echte analoge.

Dirk_Hendrik
12 september 2009, 08:55
Maar dan wel overbodig, mijn vraag had betrekking op het verschil in goedkope en duurdere analoge delays niet op digitale.

Dit is een forum. Dat betekent dat je ook informatie voorbij kan zien komen die niet in je straatje past. Een beetje begrijpend lezen zou je ook kunnen helpen.

Pas dus een beetje op je toon ajb


Enne,
Die excalibur is digitaal met analoge voicing. Waar niets mis mee is.

Freddy Krueger
12 september 2009, 10:46
Dit is een forum. Dat betekent dat je ook informatie voorbij kan zien komen die niet in je straatje past. Een beetje begrijpend lezen zou je ook kunnen helpen.

Pas dus een beetje op je toon ajb


Enne,
Die excalibur is digitaal met analoge voicing. Waar niets mis mee is.

Begrijpend lezen? Ik hoop dat anderen dat eens doen.

Maar goed, jouw antwoord mbt de Excalibur is wel fijn te weten, ik vermoede al zoiets. Had je eventueel ook nog een mening over de Carbon Copy? Ik heb begrepen dat je inzicht in pedalen nogal goed is, daarom ben ik erg benieuwd naar de mening van een vakman.

FruscianteFan
12 september 2009, 10:50
Heb je wél door dat wanneer een tekst op dit forum rood is, het geschreven is door een moderator?

Freddy Krueger
12 september 2009, 11:05
Heb je wél door dat wanneer een tekst op dit forum rood is, het geschreven is door een moderator?

Ja en??? Moet ik hem dan aanspreken met weledelgeboren ZKH of zoiets, of gewoon mijn bek houden? Wat is dit voor een onzin?

Ik had een normale vraag en krijg krengerigge antwoorden, daar heb ik dan niets aan, en vind ik overbodig.

En nu gaan we dus weer met slotjes dreigen, of ik krijg weer een privébericht (lees waarschuwing), wat is het toch weer een overdreven toestand.

Speeddemon
12 september 2009, 11:39
Jeeezis mina.... plank...kop...aangenaam. :soinnocent:

Anyway; on topic:

een Ibanez DE7 is een goeie, aangezien die een schakelaartje heeft (Echo/Delay), waarbij Delay gewoon heldere repeats geeft, en Echo reageert als een analoge delay. Line 6 Echo Park heeft dit ook (waarbij je een 3-standen schakelaartje hebt, voor analoog/tape/digitaal).

Overigens, je hebt het over problemen met een DD-20 icm drive. Hoe heb je de delay dan aangesloten?
Want gitaar---->Delay--->ingang versterker, die op distortion staat; dat gaat vaak kut klinken.
Als je versterker een FX-Loop heeft, kun je de delay (en effecten als chorus en reverb) daar het beste in hangen.

FruscianteFan
12 september 2009, 12:21
Ja en??? Moet ik hem dan aanspreken met weledelgeboren ZKH of zoiets, of gewoon mijn bek houden? Wat is dit voor een onzin?

Ik had een normale vraag en krijg krengerigge antwoorden, daar heb ik dan niets aan, en vind ik overbodig.
Je had een normale vraag, en je krijgt antwoorden die niet alleen direct slaan op hoe jij de vraag stelt, maar die ook méér informatie bieden waarvan men denkt dat je er wel wat mee zou kunnen. Dat mag je overbodig vinden, ik zou het eerder behulpzaam noemen.

Ik zie mods in zekere zin als discussieleiders. Maar goed, volgens mij hoef ik ze niet te verdedigen, kunnen ze zelf prima.

j3r03n
12 september 2009, 12:51
Ja en??? Moet ik hem dan aanspreken met weledelgeboren ZKH of zoiets, of gewoon mijn bek houden? Wat is dit voor een onzin?

Ik had een normale vraag en krijg krengerigge antwoorden, daar heb ik dan niets aan, en vind ik overbodig.

En nu gaan we dus weer met slotjes dreigen, of ik krijg weer een privébericht (lees waarschuwing), wat is het toch weer een overdreven toestand.

Haha, en je verwacht nu nog 'normale' antwoorden, terwijl je zelf na twee reacties al zo'n toon aanslaat? Verwacht van mij geen nuttige info meer, ik klik nog eerder op het driehoekje links...:soinnocent:

aad
12 september 2009, 12:53
Ja en??? Moet ik hem dan aanspreken met weledelgeboren ZKH of zoiets, of gewoon mijn bek houden? Wat is dit voor een onzin?

Ik had een normale vraag en krijg krengerigge antwoorden, daar heb ik dan niets aan, en vind ik overbodig.

En nu gaan we dus weer met slotjes dreigen, of ik krijg weer een privébericht (lees waarschuwing), wat is het toch weer een overdreven toestand.

Nogal opgewonden? Is nergens goed voor. Er is volgens mij nog geen enkel krengerig antwoord geplaats, behalve dan door jou zelf. Kalmte kan je redden.

Fuhgawz
12 september 2009, 13:24
Jouw vraag:


Hoort een goed analoog delaypedaal gewoon de herhalingen donkerder te doen?

Ik ben benieuwd wat hierop uw antwoord is.

Mijn antwoord:


Yup, dat is analoog! Als je het niet cool vindt dat je delay's donkerder worden dan kun je beter overstappen op een digitaal pedaaltje. Boss DD-nogiets, of Ibanez DE-7 of zo.

Eerst bevestig ik je vraag of analoge delays donkerder horen te worden, vervolgens zeg ik ALS (oftewel: indien) je dat niet cool vindt je beter een digitale delay kunt kopen.

Zoals anderen al zeiden, doe rustig aan joh! Met mijn post was helemaal niets verkeerds bedoeld.

Freddy Krueger
12 september 2009, 13:36
Pffffffffffffffffffff......

Hoe dan ook, ik heb mijn antwoord al lang, de rest doet er niet meer toe.

Peace
:makeup:

Jan Buurman
12 september 2009, 13:42
Pffffffffffffffffffff......

Hoe dan ook, ik heb mijn antwoord al lang, de rest doet er niet meer toe.

Peace
:makeup:

:???::???::???:

Sorry zeggen is niet zo moeilijk?

Dirk_Hendrik
12 september 2009, 14:03
Ja en??? Moet ik hem dan aanspreken met weledelgeboren ZKH of zoiets, of gewoon mijn bek houden? Wat is dit voor een onzin?

Ik had een normale vraag en krijg krengerigge antwoorden, daar heb ik dan niets aan, en vind ik overbodig.

En nu gaan we dus weer met slotjes dreigen, of ik krijg weer een privébericht (lees waarschuwing), wat is het toch weer een overdreven toestand.


Nee. Dat hoeft allemaal niet.
Maar het is me een raadsel waarom je zo opgefokt reageert. Je krijgt tips, je krijgt uitleg, en vervolgens struikel je ontzettend over een woordkeuze van een ander die daar volgens mij en anderen in dit topic, niets naars mee bedoelde. Daarnaast kan een antwoord waar jij misschien niets aan denkt te hebben voor een ander wél nuttig zijn. Neem een chillpil en laat de red bull even een weekeindje voor wattie is.

Carbon copy?
Ik vond em voor z'n prijs eigenlijk erg goed!

schizo910
12 september 2009, 18:13
Als mijn kop verbrand was zou ik ook chagerijnig worden...

hey kijk:

een smiley


:p

Ibanez666
12 september 2009, 18:22
:???::???::???:

Sorry zeggen is niet zo moeilijk?

wel op zijn leeftijd denk ik

Negative K3 fan
14 september 2009, 17:01
ik snap het al hij is Duits...

Maargoed, ik heb de carbon copy al een tijdje, als vervanger voor de BYOC pingpong die me minder kon bekoren. Ik heb hem alleen nog maar met de band gebruikt en hij bevalt mij heel erg goed, modulatie is lekker subtiel en staat altijd aan.

Freddy Krueger
14 september 2009, 23:57
ik snap het al hij is Duits...

Maargoed, ik heb de carbon copy al een tijdje, als vervanger voor de BYOC pingpong die me minder kon bekoren. Ik heb hem alleen nog maar met de band gebruikt en hij bevalt mij heel erg goed, modulatie is lekker subtiel en staat altijd aan.

Zijn niet alle Nederlanders een beetje Duits? Wilhelmus van Nasaue bin ich vom Deutschen Blut...

Anyway bedankt voor je bericht

Dirk_Hendrik
15 september 2009, 00:42
anyway..
doei met je... ald dit blijkbaar het enige is wat je na 3 dagen kunt toevoegen.