PDA

View Full Version : Hollowbody Gitaar.



Martjeuh
11 september 2009, 20:25
Hey! :ok:

Ik ben laatste tijd een paar keer naar Feedback geweest om een nieuwe gitaar uit te zoeken. Toen ik de hollowbody gitaren aan het testen was, werd ik blij ze klonken echt geweldig!

Nu ben ik dus van plan een hollowbody gitaar te gaan kopen, maar ik weet echt niet welke! Mijn budget ligt rond de 350/400 euro.

Ik had al de Ibanez Ak95 en de Ak80bs geprobeerd maar Ibanez heeft wel meerdere hollowbody gitaren tussen de 300/400. Ook lijkt me een bigsby mooi,maarja ik weet dus ook echt niet wat de verschillen enzo zijn! misschien een Epiphone Dot? ik weet het allemaal niet meer ^^

Dus, jullie ideeën? :)

Groetjes!:cheerup:

P.s Ik heb nu een Squier Tele Affinity, is het beter om zijn hardware te upgrade, of een nieuwe gitaar?

Groetjes en bedankt! Mart.

hezz
11 september 2009, 23:17
Let wel op, je hebt semihollow en fullhollow gitaren. Die eerste heeft nog een blok hout in het midden, dit vermindert kans op feedback. De tweede is volledig hol zoals een akoestische gitaar, meer kans op feedback maar soms kan dit juist mooi en gecontroleerd zijn. Ik heb zelf een fullhollow Ibanez Artcore, is echt een prima gitaar en ik af en toe ook gewoon met de gain op 10, overdrive vol open etc en knallen maar. Ik heb er wel zelf een Bigsby op gezet, geweldige dingen vind ik het! Verschil in toon is erg subtiel, ik dacht in ieder geval een verschil te hebben geconstateerd. Maar daar gaat het eigenlijk niet om, een Bigsby wil je om z'n subtiele vibrato. Heerlijk je akkoorden of tonen met wat meer effect laten eindigen of spelen met je feedback. I love it!

Maargoed, kijk inderdaad ook bijv. naar een Epiphone semi-hollow gitaar maar check ook eens merken zoals Hagstrom, Eastwood, Aria bijv. Hebben ook allemaal toffe gitaren in die prijsklasse! Zelf ben ik namelijk ook nog steeds erg geinteresseerd in een Hagstrom en Eastwood... nu het geld nog!

Succes! :rockon:

Luctor
11 september 2009, 23:29
Het ligt eraan wat je voor muziek speelt. Als het rock-achtig is zou ik geen full hollowbody nemen. Als je jazz speelt vindt ik het wel weer beter klinken. Overigens zijn hollows en semi-hollows zeer geschikt voor jazz.
Ik heb een Ibanez AFS75 en een Eiphone Emperor-N en een Epiphone Howard Roberts. De laatste twee pak ik altijd voor jazz. De Ibanez als ik blues of rock wil spelen (komt niet vaak voor....)
Beide merken hebben genoeg keus maar ook op Marktplaats zal je met enig speurwerk iets vinden wat je aanspreekt. En vooral alle mogelijkheden testen. Succes! Speuren naar een nieuwe gitaar zijn leuke bezigheden....:-)

Martjeuh
11 september 2009, 23:34
Bedankt voor jullie reacties!

hebben jullie ook een aanrader? Ik ga vooral veel proberen en kijken wat het mooist is! Ik speel veel indie, maar ga nu toch meer de blues/jazz kant op!

groetjes

Luctor
11 september 2009, 23:41
Uit ervaring kan ik je de Ibanez AFS75t aanraden. Speelt erg fijn, valt ruim binnen je budget, zit een bigsby-achtige tremelo op en is voor beide stijlen goed inzetbaar. Nogmaals testen is het beste advies. De Epi Dot schijnt tegen te vallen (leest men vaak). Wellicht een Sheraton. Alleen zal dat net boven budget liggen.

Luctor
11 september 2009, 23:49
Schiet mij nog wat zinnigs te binnen: let op wat voor snaren je er op zet. Voor jazz zijn gladde snaren het mooist. (Thomastik Infeld Swing 0.12 of 0.13)

Martjeuh
12 september 2009, 00:33
Ah oke! En wat vinden jullie van de Ibanez AK80BS? Die vind ik namelijk wel sick!

Rock Bottom
12 september 2009, 00:35
Het ligt eraan wat je voor muziek speelt. Als het rock-achtig is zou ik geen full hollowbody nemen. Als je jazz speelt vindt ik het wel weer beter klinken. Overigens zijn hollows en semi-hollows zeer geschikt voor jazz.
Ik heb een Ibanez AFS75 en een Eiphone Emperor-N en een Epiphone Howard Roberts. De laatste twee pak ik altijd voor jazz. De Ibanez als ik blues of rock wil spelen (komt niet vaak voor....)
Beide merken hebben genoeg keus maar ook op Marktplaats zal je met enig speurwerk iets vinden wat je aanspreekt. En vooral alle mogelijkheden testen. Succes! Speuren naar een nieuwe gitaar zijn leuke bezigheden....:-)

Mischien omdat ik nu al dronken ben maar dit vind ik het domste antwoord wat ik gelezen heb.

Hollow niet voor rock, hollow is gvd de basis voor rock of komt het woord rock niet van rockabilly/rock & roll en rocken Brian Setzer, rev Horton Heat niet op hun gretsch. Elvis deed ook geen rock en van queeens of the stoneage tot green day en tiamat is ook geen rock, YEAH RIGHT rock klinkt niet op een hollow.

hezz
12 september 2009, 01:11
http://www.richtonemusic.co.uk/ebay/ak80bs2.jpg

Dit is de AK80BS, toch? Lijkt op een nieuwere versie van mijn Artcore, met een mooiere cutaway. Hier een foto van mijn Artcore. Veranderd zijn; een Bigsby, zelf gepinned brug, GFS pickups & toneknobs.

http://farm4.static.flickr.com/3220/2944679053_1fd2d6c623.jpg?v=0


Mischien omdat ik nu al dronken ben maar dit vind ik het domste antwoord wat ik gelezen heb.

Hollow niet voor rock, hollow is gvd de basis voor rock of komt het woord rock niet van rockabilly/rock & roll en rocken Brian Setzer, rev Horton Heat niet op hun gretsch. Elvis deed ook geen rock en van queeens of the stoneage tot green day en tiamat is ook geen rock, YEAH RIGHT rock klinkt niet op een hollow.

Ik ben het met je eens, maar een hele boel van die artiesten die je noemt gebruikten een semi-hollow en niet een full-hollow. Misschien is het verschil tussen semi en full-hollow dankzij de drank even ontgaan :hippie:

Marty
12 september 2009, 10:02
Ik zou gaan voor een tweede hands fender thin line (semi). Moet lukken met je budget.
Of hij echt voor jazz geschikt is betwijfel ik echter

FruscianteFan
12 september 2009, 10:54
Mischien omdat ik nu al dronken ben maar dit vind ik het domste antwoord wat ik gelezen heb.

Hollow niet voor rock, hollow is gvd de basis voor rock of komt het woord rock niet van rockabilly/rock & roll en rocken Brian Setzer, rev Horton Heat niet op hun gretsch. Elvis deed ook geen rock en van queeens of the stoneage tot green day en tiamat is ook geen rock, YEAH RIGHT rock klinkt niet op een hollow.
Stiekem ben ik het daar wel met je eens. Ik pakte eens in een winkel een Ibanez jazzbak. En de verkoper zei me dat die echt voor jazz is en niet voor rock. Ga toch weg, maak ik zelf wel uit ;)

Luctor
12 september 2009, 11:13
Mischien omdat ik nu al dronken ben maar dit vind ik het domste antwoord wat ik gelezen heb.

Hollow niet voor rock, hollow is gvd de basis voor rock of komt het woord rock niet van rockabilly/rock & roll en rocken Brian Setzer, rev Horton Heat niet op hun gretsch. Elvis deed ook geen rock en van queeens of the stoneage tot green day en tiamat is ook geen rock, YEAH RIGHT rock klinkt niet op een hollow.

Hoho, ik hoop dat je nu niet meer dronken bent maar ik heb nooit beweerd dat hollowbody's niet geschikt zijn voor rock e.d. Alleen dat ik die niet zou nemen. Tuurlijk spelen de giganten die jij noemt op dergelijke gitaren en tuurlijk is de hollow de basis maar dat is helemaal niet de issue van de topic starter. En er zijn al zoveel discussies over welke gitaar het beste geschikt is vor welke stroming dan ook. Het is de speler en zijn talent die bepalend zijn en het instrument het hulpmiddel. Topic starter vraagt een mening en die heb ik gegeven.

Rock Bottom
12 september 2009, 11:15
Zo ik was een beetje naar de klote gisteren.

Tja ik lette ff niet zo op het hollow/semihollow gebeuren maar op een hollow kun je zeker flink rocken.
Van rockabilly tot stoner is er goed uit te halen.

En ja ik heb eigenlijk een hekel aan de meeste jazz, als het niet door bejaarde negers uit louisiana gespeeld woord is het meestal kutmuziek door pretensieuse consevatorium pikkies of zogenaamde doorgewinterde muzikanten met een kijk mij eens moeilijk doen attitude.

Luctor
12 september 2009, 11:22
En ja ik heb eigenlijk een hekel aan de meeste jazz, als het niet door bejaarde negers uit louisiana gespeeld woord is het meestal kutmuziek door pretensieuse consevatorium pikkies of zogenaamde doorgewinterde muzikanten met een kijk mij eens moeilijk doen attitude.

Zo...wat een vooroordeel......ieder zijn voorkeur zal ik maar zeggen.....

Mathidal
12 september 2009, 11:45
Ikzelf vroeg me af: is zo'n hollowbody niet een soort elektrische gitaar met akoestische eigenschappen? :strat:

Pepe
12 september 2009, 11:49
Kan, hoeft niet.
Mijn Gibson ES 125 TDC klinkt inderdaad als een akoestische gitaar met pickups, mijn Gretsch anniversary, die meer op een akoestische gitaar lijkt, klinkt meer als een elektrische plank maar voelt natuurlijk anders aan.

Pepe
12 september 2009, 11:57
En ja ik heb eigenlijk een hekel aan de meeste jazz, als het niet door bejaarde negers uit louisiana gespeeld woord is het meestal kutmuziek door pretensieuse consevatorium pikkies of zogenaamde doorgewinterde muzikanten met een kijk mij eens moeilijk doen attitude.

Een versnelde cursus Grant Green, Scofield of Coryell would fix that.

Martjeuh
12 september 2009, 11:58
Een fender thinline lijkt me geen optie, die kan ik toch echt niet krijgen met mijn budget hoor!

@Hezz
Hoe vind je die ibanez klinken? En werkt de bigsby goed? Hij ziet er strak uit hoor :D

Brent Ray Vaughan
12 september 2009, 11:59
Niet rocken met een full hollowbody? Dat gaat wel hé:

http://www.youtube.com/watch?v=jbadUS-2QD8

Deze ook eens testen misschien. Geen idee hoe hij klinkt, maar ik vind hem zo mooi!:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Epiphone-ES-175-Vintage-Sunburst-Reissue/art-GIT0008744-000

peter_heijnen
12 september 2009, 12:02
En ja ik heb eigenlijk een hekel aan de meeste jazz, als het niet door bejaarde negers uit louisiana gespeeld woord is het meestal kutmuziek door pretensieuse consevatorium pikkies of zogenaamde doorgewinterde muzikanten met een kijk mij eens moeilijk doen attitude.
Even off topic inhaken, geheel nuchter bekeken moet bovenstaande toch wel de allerdomste reactie in het topic zijn.

barno
12 september 2009, 12:05
En ja ik heb eigenlijk een hekel aan de meeste jazz, als het niet door bejaarde negers uit louisiana gespeeld woord is het meestal kutmuziek door pretensieuse consevatorium pikkies of zogenaamde doorgewinterde muzikanten met een kijk mij eens moeilijk doen attitude.

ze zijn er, de moeilijkdoeners, maar jazz is toch vooral een taal die je eerst moet leren waarderen om dan te merken dat het motief bij de meeste jazzplayers vooral in de pure muziek ligt. Ik luister nu naar dingen waarvan ik vroeger vond dat het arty farty shite was terwijl ik nu in diepe bewondering sta voor het noncomformisme, het metier, de passie van die gasten. ik zal niet vlug iets kutmuziek noemen, tenzij het zoveelste pop- of rockgroepje dat amechtig probeert zijn grote voorbeelden te copiëren en dat verkoopt als de uitvinding van het wiel :)

Pepe
12 september 2009, 12:06
Niet rocken met een full hollowbody? Dat gaat wel hé:

http://www.youtube.com/watch?v=jbadUS-2QD8


HELL YEAh! Dat, dames, is rocken met een hoofdletter.

Zo ken ik er nog wel wat (http://www.youtube.com/watch?v=jmOo91mgjyg)

en hier (http://www.youtube.com/watch?v=NuQXS-AP_to)

en hier (http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY)

en hier (http://www.youtube.com/watch?v=5DYgEcE67_0)

Brent Ray Vaughan
12 september 2009, 12:11
Thx Pepe,
Nu zit ik heel mijn dag te verdoen door naar Heavy Trash filmpjes te kijken... zalige band!

Pepe
12 september 2009, 12:29
Thx Pepe,
Nu zit ik heel mijn dag te verdoen door naar Heavy Trash filmpjes te kijken... zalige band!

Dan kan ik je vast wel een plezier doen met een linkje voor de hele cd (http://rapidshare.com/files/46790772/Heavy_Trash-Going_Way_Out_With_Heavy_Trash-_Advance_-2007-FM.rar.html)

peter_heijnen
12 september 2009, 12:40
....het zoveelste pop- of rockgroepje dat amechtig probeert zijn grote voorbeelden te copiëren en dat verkoopt als de uitvinding van het wiel :)
Ouch, touché! :)

Brent Ray Vaughan
12 september 2009, 12:40
Dan kan ik je vast wel een plezier doen met een linkje voor de hele cd (http://rapidshare.com/files/46790772/Heavy_Trash-Going_Way_Out_With_Heavy_Trash-_Advance_-2007-FM.rar.html)

Mijn dank is groot!

aaronstonebeat
12 september 2009, 13:10
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=tRCw1lFF3PQ) nog zo'n holle rocker; Gibson Birdland als ik het wel heb.

Martjeuh
12 september 2009, 13:37
Niet rocken met een full hollowbody? Dat gaat wel hé:

http://www.youtube.com/watch?v=jbadUS-2QD8

Deze ook eens testen misschien. Geen idee hoe hij klinkt, maar ik vind hem zo mooi!:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Epiphone-ES-175-Vintage-Sunburst-Reissue/art-GIT0008744-000

Die gitaar is wel boven mn budget, 500 euros heb ik gezien! Vandaag in utrecht geweest en gekeken of ze ergens een Epi dot hadden maar feedback kreeg hem pas over 2 weken! jammer.

Brent Ray Vaughan
12 september 2009, 14:08
Die gitaar is wel boven mn budget, 500 euros heb ik gezien! Vandaag in utrecht geweest en gekeken of ze ergens een Epi dot hadden maar feedback kreeg hem pas over 2 weken! jammer.


500 € is redelijk duur voor die gitaar lijkt me.

In België, bij Caerts : http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=2156&scID=2&catID=1

De epiphone dot kost 299 € bij Feedback.nl.

In nederland: http://www.vriese.nl/producten/4/35/3551/gitaren/elektrisch/Epiphone_ES_175_Reissue.html


Dus mag je rekenen voor een 300 € voor de dot, de Es175 voor een 400 €. Ook eens op 2dehands.nl kijken of zo lijkt me verstandig.

Veel succes in elk geval en laat weten hoe de es 175 klinkt, mocht je hem gaan testen!

hezz
12 september 2009, 14:22
Een fender thinline lijkt me geen optie, die kan ik toch echt niet krijgen met mijn budget hoor!

@Hezz
Hoe vind je die ibanez klinken? En werkt de bigsby goed? Hij ziet er strak uit hoor :D

De Ibanez is prima! Hij had uitzichzelf niet de meest 'karakteristieke' toon, oftewel het was een beetje neutraal en vandaar ook de andere pickups, maar het is de gitaar die ik liefst bespeel omdat de actie en comfort van spelen gewoon enorm goed is. Het is wel een hele andere halsvorm, typisch Ibanez zeg maar dus probeer dat ook even goed uit! Maargoed, zoals ik eerder al zei kijk ook naar wat andere merken dan Epiphone en Ibanez. Vooral Epiphone moet je je niet op blind staren vind ik, in die prijsklasse vond ik de alternatieve merken meestal beter.

De Artcore is wel een gitaar die ik veel heb geupgrade. De Bigsby vind ik heerlijk, werkt prima en heb helemaal geen moeite met ontstemmen wat sommige mensen doen geloven. Ook het 'lastig snaren wisselen is allemaal heel erg overdreven, niets moeilijk aan.

Overigens ben ik de gitaar nu weer aan het aanpassen.. ik ga zoveel mogelijk elektronica verplaatsen naar een grote eigen-ontwerp slagplaat, een beetje zoals je dat bij veel oude duitse archtops ziet waarbij de toneknobs op een slagplaat zijn gemonteerd. Dit doe ik omdat een van de pickups het niet deed, foutje in bedrading ofzo, en het heel irritant is dat alles onbereikbaar binnenin de klankkast zit.

Jay75
12 september 2009, 14:23
Thx Pepe,
Nu zit ik heel mijn dag te verdoen door naar Heavy Trash filmpjes te kijken... zalige band!

ja leuker nog dan de Blues Explosion vind ik!
Heb ze ooit in de Effenaar gezien, en toen zat de geluidsman slaggitaar mee te spelen vanachter uit in de zaal! haha

Brent Ray Vaughan
12 september 2009, 14:39
ja leuker nog dan de Blues Explosion vind ik!
Heb ze ooit in de Effenaar gezien, en toen zat de geluidsman slaggitaar mee te spelen vanachter uit in de zaal! haha

Het plezier straalt er van af vind ik. Jouw band mag er btw ook zijn. Echt muziek om met een smile achter het stuur ja te knikken. Als je begrijpt wat ik bedoel :-)

Pepe
12 september 2009, 14:57
Lemmie get that straight:

NOTHING COMES EVEN CLOSE TO THE BLUES EXPLOSION (http://www.youtube.com/watch?v=RZmxNM6DwsY)

hehe, eindelijk weer een excuus om ze te posten.. ik dacht dat het nooit zou komen..

I got to do it, the blues is number one (http://www.youtube.com/watch?v=RLu53GwrNN4&feature=related)

Martjeuh
12 september 2009, 15:08
Zullen we het weer even ontopic houden? ^^ Anders krijgt ie een slotje, en dan ben ik er nog niks mee opgeschoten :D

Alsnog bedankt!

Luctor
12 september 2009, 16:33
Goed plan.....kortom koop een hollowbody: als het met jazz niks wordt kun je er altijd ook nog Blues, Rock, Rockabilly en alle andere stijlen op spelen.

Martjeuh
12 september 2009, 20:30
Heb net een andvertentie gevonden van een tweedehands epiphone sheraton! Ziet er echt sexy uit ^^

Wat vinden jullie hiervan ?

barno
12 september 2009, 20:41
Heb net een andvertentie gevonden van een tweedehands epiphone sheraton! Ziet er echt sexy uit ^^

Wat vinden jullie hiervan ?

sheratons zijn van de beste 335 copieën die je zal vinden, zeker voor de prijs.

Martjeuh
12 september 2009, 20:42
Mooi! Ik heb net de beheerder gecontacteerd dus nu maar wachten op een mailtje! waar moet ik zoal op letten bij een sheraton?

barno
12 september 2009, 21:01
Mooi! Ik heb net de beheerder gecontacteerd dus nu maar wachten op een mailtje! waar moet ik zoal op letten bij een sheraton?

tja, waar je altijd op moet letten: of er geen (verborgen) gebreken zijn. Liefst ook de originele pickups (of een goeie upgrade). Die sheraton pickups zijn nl prima. Ok, velen geloven dat epiphone standaard shite pups heeft, ik niet :)

Martjeuh
12 september 2009, 21:24
Ok, velen geloven dat epiphone standaard shite pups heeft, ik niet :)


Hoe bedoel je dit?

barno
12 september 2009, 21:40
omdat epiphone een budget merk is, denkt men dat de pickups niet goed zijn. Die van de sheraton zijn wel goed

FruscianteFan
12 september 2009, 23:46
sheratons zijn van de beste 335 copieën die je zal vinden, zeker voor de prijs.
de Sheraton is geen 335 kopie, maar een origineel model van Epiphone.

Pepe
13 september 2009, 00:03
de Sheraton is geen 335 kopie, maar een origineel model van Epiphone.

Lang geleden origineel gekopieerd van een Gibson 335 he...
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Martjeuh
13 september 2009, 00:05
Ah oke, goed om te weten! nu maar wachten op een antwoord van die 2dehandse :)

Bedankt voor jullie hulp, i keep in touch :D

Martjeuh
13 september 2009, 11:08
Ik weet niet hoelang dat duurt bij marktplaats, maar ik krijg geen email van de verkoper terug! Jammer, :(

Ferraririk
13 september 2009, 11:26
ik heb een keer 2 dagen moeten wachten, so relax

Martjeuh
13 september 2009, 13:49
Ik kom er net achter hoe mooi de Oranje Epiphone Sorrento is! Wie heeft hier ervaring mee?

Mr_Moustache
13 september 2009, 14:05
Volgens mij hebben die geen middenblok ("sustainblok"), dus als je iets met gain wilt spelen moet je oppassen voor feedback.

Ferraririk
13 september 2009, 14:06
Volgens mij hebben die geen middenblok ("sustainblok"), dus als je iets met gain wilt spelen moet je oppassen voor feedback.

Feedback is heilig! (mits je het zo goed kan controleren als hendrix)

Pepe
13 september 2009, 14:08
Volgens mij heeft Luke Wannabe nog een oranje Sorrento te koop?

Martjeuh
13 september 2009, 14:21
Ja, ik had gelezen dat luke er eentje heeft, maar te koop!? hoe duur is ie ongeveer dan 2dehands? en feedback hoe bedoel je dat? heb niet veel verstand van hollowbodys!

Martjeuh
13 september 2009, 19:37
Ah, omdat niemand terug mailt, en ik geen geduld heb, heb ik nog maar eens gekeken voor een epi dot, zag een mooie, zgan, advertentie en heb meteen gereageerd! nu maar weer wachten xD

Luctor
13 september 2009, 20:19
Trap niet in de valkuil die "ongeduld" heet....tenzij je geld zat hebt (maar dan opteer je, denk ik, niet voor een Epiphone Dot). Je kunt beter wat geduld hebben en geen overhaaste aankoop doen in dit soort gevallen. Er zijn soms erg goede aanbiedingen op Marktplaats. Stel dat je uit ongeduld een Dot koopt en twee dagen later zie je een gitaar die nog mooier en vooral beter is en die je graag had willen hebben zit je met een Dot waar je dan eigenlijk een beetje spijt van hebt. Da's niet lekker.....

Martjeuh
13 september 2009, 20:24
Je hebt helemaal gelijk! Ik ga ook nog even rustig kijken en wachten op mijn volgende loon :) en alle opties open houden natuurlijk!

johnv
14 september 2009, 11:56
Heb mezelf deze kado gedaan, was bij feedback toen ze belde dat m'n auto verkocht was :cheerup: gelijk maar meegenomen

http://img30.imageshack.us/img30/7308/14sept019.jpg (http://img30.imageshack.us/i/14sept019.jpg/)

http://img30.imageshack.us/img30/9664/14sept024.jpg (http://img30.imageshack.us/i/14sept024.jpg/)

http://img179.imageshack.us/img179/228/14sept011.jpg (http://img179.imageshack.us/i/14sept011.jpg/)

http://img21.imageshack.us/img21/9930/14sept015.jpg (http://img21.imageshack.us/i/14sept015.jpg/)

Niet al te duur en de afwerking vind ik erg mooi, en hij klinkt ook nog eens goed ......voor mij dan ... speel pas een halfjaartje maar heb een
aardige gitaar fetisch opgelopen, heb er nu 4 :???: En 2 versterkers
nou nog fatsoenlijk spelen ...gelukkig is de fetisch niet persee voor de duurdere merken.

hezz
14 september 2009, 12:50
Heb er wel eens mee gespeeld, ook prima gitaren van die serie!

johnv
14 september 2009, 13:26
En martjeuh je mag hem hier best proberen op je eigen versterker, of op de mijne , je woont niet al te ver weg zag ik.

Martjeuh
14 september 2009, 15:27
Oh dat zou zeker fijn zijn! waar in de buurt woon je ergens dan? Ook heb ik net een Sorrento aangeboden gezien, ook ERG interesant :)

Edit: vriend van me belde me net op dat ie een Epi dot heeft gekocht haha!

johnv
14 september 2009, 16:27
Oh dat zou zeker fijn zijn! waar in de buurt woon je ergens dan? Ook heb ik net een Sorrento aangeboden gezien, ook ERG interesant :)

Edit: vriend van me belde me net op dat ie een Epi dot heeft gekocht haha!

Leerdam, das nie zover, als je tijd hebt moet je ff PM-en, ik hoor 't wel.

Martjeuh
14 september 2009, 16:37
Ik heb er een enquete bij gedaan, stemmen dus! :D

beruk
14 september 2009, 16:51
Van die drie is de Sheraton (of vergelijkbare modellen) imo de meest veelzijdige. Kijk wel even uit welk jaar je em koopt, de elementen zijn vaak niet heel geweldig, maar dat kun je natuurlijk oplossen door er een paar andere in te (laten) zetten.

Martjeuh
14 september 2009, 16:53
Advertentie : http://link.marktplaats.nl/278254657

Is dat allemaal oke?

hezz
14 september 2009, 19:25
Van de 3 keuzes in de poll zou ik voor de Sheraton kiezen. Maar waarom nou alleen maar Epiphones?? Ik krijg het gevoel dat het hier om haastigheid gaat.


Ja, ik had gelezen dat luke er eentje heeft, maar te koop!? hoe duur is ie ongeveer dan 2dehands? en feedback hoe bedoel je dat? heb niet veel verstand van hollowbodys!

Feedback heb je niet alleen bij hollowbody gitaren hoor, alleen komt het er veel meer bij voor en vaak ook in veel mooiere toon. Feedback is wanneer je gitaar gaat 'rondzingen'. In lelijke gevallen kan het hoog gekrijs en gepiep (http://www.youtube.com/watch?v=V8n2TYIxT90) zijn, in mooie gevallen is het heel controleerbaar (http://www.youtube.com/watch?v=Wg4uXcjI3Xw).

Martjeuh
14 september 2009, 19:33
Ja, soms was het inderdaad een te snelle beslissing, ik ben nu heel goed geinformeerd en weet heel erg zeker dat de sheraton goed bij mij past :D (natuurlijk ga ik nog wel even snel en stiekem naar andere hollows kijken!)

Ik heb trowuens ook veel andere hollowbodys geprobeerd hoor, zoals godin en ibanez ^^

groetjes

Igos du Iskana
14 september 2009, 20:13
Ook wel een gekeken naar een Yamaha SA503 TVL signature? 3 p-90 pups en een jengelstengel... ik heb er een keer eentje uitgeprobeerd en dat klonk wel goed...

hezz
15 september 2009, 00:09
Ook wel een gekeken naar een Yamaha SA503 TVL signature? 3 p-90 pups en een jengelstengel... ik heb er een keer eentje uitgeprobeerd en dat klonk wel goed...

Voor hoeveel gaan die tegenwoordig? Dacht dat die al tegen de €1000 zaten?

Martjeuh
15 september 2009, 00:24
Dat is al lang boven mijn budget! Ik ga nu nog maar even dromen van een hollow-body gitaar, en dan kijk ik morgen verder! Dankjullie.

Kakihara
15 september 2009, 07:52
Een Haström Viking zou in principe ook moeten lukken.
Van de drie genoemde zou ik zelf voor de Sheraton gaan, maar da's persoonlijke keuze.

hezz
15 september 2009, 10:34
Een Haström Viking zou in principe ook moeten lukken.
Van de drie genoemde zou ik zelf voor de Sheraton gaan, maar da's persoonlijke keuze.

Yup en dat zijn echt toffe gitaren, die Hagströms! Je hebt Vikings rond de €300 en net boven de €400.

Martjeuh
15 september 2009, 13:51
Oke, ik besluit toch maar om rustig te gaan zoeken. Welke andere hollowbodys zitten nog meer rond de 250/350 euro? Zelf heb ik de Ibanez AK series en de epiphone sorrent/sheraton/dot al geprobeerd. Maar zoals hoffner, daar heb ik iets over gehoord?

P.s die hagstrom viking ziet er wel sick uit! Maar waar kun je ze kopen/uitproberen? En waar zie je de prijs xD

hezz
15 september 2009, 17:48
P.s die hagstrom viking ziet er wel sick uit! Maar waar kun je ze kopen/uitproberen? En waar zie je de prijs xD

Soundshop Amstelveen heeft o.a. Hagstroms: LINK (http://www.soundshop.nl/index.php?cPath=16_19_87)

Nederland Muziek (Almere) verkocht ze ook dacht ik.

Ik hou er wel een oogje voor je uit, mocht ik iets tegenkomen op het web.

gorgasm
15 september 2009, 18:13
epiphone es 175 al geprobeerd? 300euro, ik heb die, isse nice!

Martjeuh
15 september 2009, 22:29
Vandaag 2 uur lang op epi dot gespeeld, en hij speelt echt geweldig! En de looks zijn zeker niet verkeerd! En de prijs ook zeker niet :D

Martijn-w
15 september 2009, 23:51
Een sheraton is 1e hands ook maar 409 euro zie ik in dat linkje hierboven ergens. Dus niet 2e hands 400.
En zo'n sheraton naturel is toch wel erg sexy.

Martjeuh
15 september 2009, 23:54
Inderdaad ^^

Maar probleem is, mn pa betaalt zeg maar mee, maar dit doet hij alleen als ik mijn telecaster verkoop en dat wil ik niet hah! Dus dan nog maar 3 weekjes wachten op mijn loon ^^

Martijn-w
15 september 2009, 23:57
Een affinity? Rap verkopen dat ding en een sheraton kopen :P

En dan nog ff doorsparen voor een squier classic vibe tele of voor iets minder een london city comet als je de tele mist.

Martjeuh
16 september 2009, 00:00
Ik zou in mijn geval denk ik toch een dot kopen! Ben er helemaal verliefd op geworden :)

Maar affinity is toch beter dan een london city ding? Is leuk om later te upgrade ^^

Martjeuh
20 september 2009, 16:17
Bump

minstens 10 tekens

Ferraririk
20 september 2009, 16:47
mischien een beetje laat, maar ibanez heeft ook veel leuke hollowbody's,

EDIT zoals beloofd:
http://www.musicdeals.nl/musicdeals.nl/muziekwinkel/published/publicdata/MUSICDEA/attachments/SC/products_pictures/Ibanez AJD71T-BKmedium.jpg
Ibanez AJD71t

De AF/AFS series zitten leuke bij

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/8/6/457686.jpg
Ibanez AS93

En nog veeeeeeeeeel meer

Martjeuh
20 september 2009, 17:28
Ja, ik weet het! Ik heb al beetje rond gekeken maar ik ben echt niet van de Ibanez..

De Ibanez Ak80Bs is wel sick!

http://www.richtonemusic.co.uk/ebay/ak80bs1.jpg

Ferraririk
20 september 2009, 17:37
mag ik vragen waarom niet?

ik heb namelijk aleen maar goede ervaringen met ibanez

Martjeuh
20 september 2009, 17:38
Tja, ik heb van Ibanez echt een metal indruk ^^ Hoewel ik zeer positief ben over de hollowbody-series hoor! Weet jij het verschil tussen de Epiphone dot en de Ak80Bs ibanez?

Martijn-w
20 september 2009, 17:43
Als je nog ff doorspaart kan je ook voor de emperor swingster gaan:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/4/6/613246.jpg

Ferraririk
20 september 2009, 17:44
ik heb op beide niet gespeeld,
maar sowieso is de Dot doublecut, en de ak80b een singlecut gitaar

ook lijkt de ak80b mij meer een jazz bak dan een blues/rock gitaar als de epiphone dot,

daartegenover natuurlijk lijkt mij dat de Ibanez iets meer waar voor je geld is, want ik vind (persoonlijke mening) dat Epiphone, net als gibson ook wel overpriced is, en Ibanez, heeft natuurlijk ook veel te dure modellen maar ook in de goedkopere klasse, zijn ze hartstikke top (voor zoveer ik heb ervaren) terwijl ik er bij epiphone wel wat slechte heb gezien/voeld

Martjeuh
20 september 2009, 17:44
Als je nog ff doorspaart kan je ook voor de emperor swingster gaan:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/4/6/613246.jpg


Hmm, ja..
De looks zijn wel minder!

Martjeuh
20 september 2009, 17:46
ik heb op beide niet gespeeld,
maar sowieso is de Dot doublecut, en de ak80b een singlecut gitaar

ook lijkt de ak80b mij meer een jazz bak dan een blues/rock gitaar als de epiphone dot,

daartegenover natuurlijk lijkt mij dat de Ibanez iets meer waar voor je geld is, want ik vind (persoonlijke mening) dat Epiphone, net als gibson ook wel overpriced is, en Ibanez, heeft natuurlijk ook veel te dure modellen maar ook in de goedkopere klasse, zijn ze hartstikke top (voor zoveer ik heb ervaren) terwijl ik er bij epiphone wel wat slechte heb gezien/voeld

Hoe bedoel je dubble cut, en single cut? Heb wel een ideetje maar weet niet precies of dat het is!

Ik speel zelf meer blues/rock dan jazz.. ik moet maar weer eens de stad ingaan om even dot en ibanez allebei te testen!

EDIT: Sorry voor dubbelpost, kom er net achter dat ik op allebei de posts had gereageerd xD

Martijn-w
20 september 2009, 17:48
Single cut is maar 1 "hoorn" zoals bij die emperor die ik poste. Double cut zijn 2 hoorns zoals bij de epiphone dot.

Dus waar de hals de body in komt, daar is een stuk van de body weggelaten zeg maar, zodat je met je vingers overal bij kan op de hals.

Martjeuh
20 september 2009, 17:49
Single cut is maar 1 "hoorn" zoals bij die emperor die ik poste. Double cut zijn 2 hoorns zoals bij de epiphone dot.

Ah allright, maakt dus eigenlijk alleen verschil voor de looks, en niet het geluid?

Ferraririk
20 september 2009, 17:50
http://www.musichousebari.it/images/offerte/small/Ibanez-AK80BS--chitarra-semiacustica-serie-artcore-1677_1.jpg

Single cut maar 1 inham in de body
(Nog meer modellen bijv.: Les Paul, Telecaster)


http://www.justmusic.nl/catalog/images/374827.jpg

Double cut, 2 inhammen in de body
(Nog meer modellen bijv.: SG, Stratocaster)




Edit: te laat,

Tuurlijk maakt het uit voor het geluid, maar achteruit gaat het niet, t'is een questie van smaak wat je mooier vind

Martijn-w
20 september 2009, 17:52
Ah allright, maakt dus eigenlijk alleen verschil voor de looks, en niet het geluid?

Er zijn mensen die beweren dat het ook voor het geluid verschil maakt, doordat je een minder grote klankkast hebt bij meer cuts, maar volgens mij hoor je dat nauwelijks.

Martjeuh
20 september 2009, 17:53
Ah óke dan bedankt, weer wat geleerd ^^ Ook heb ik iets gelezen over feedback, hoe kun je dat expres krijgen? En is dat bij alle hollowbodys erg?

Martijn-w
20 september 2009, 17:56
Feedback is dat het geluid wat uit je versterker komt weer terugkomt in het geluid wat de elementen opvangen. Bij hollowbodies is dit erger dan bij solidbodies. Als je je versterker maar hard genoeg zet, de gain flink open draait, dan krijg je vanzelf feedback. Bij teveel feedback gaat het enorm piepen, maar als je het goed kan controleren kan je er leuke dingen mee doen.

Martjeuh
20 september 2009, 17:58
Ah Allright, maar dan moet je dus je gain opendraaien als je het wilt gebruiken? Heb je verder nog suggesties van hollowbodys rond mijn budget? Over een 2dehandse natuurlijk :D

EuroCinema
20 september 2009, 18:03
Tja, ik heb van Ibanez echt een metal indruk ^^

:roll: George Benson, John Scofield, Pat Metheny, Eric Krasno...

Martjeuh
20 september 2009, 18:05
:roll: George Benson, John Scofield, Pat Metheny, Eric Krasno...

Die hebben hollows hé ;)

Rock Bottom
20 september 2009, 18:11
De eastwood classic 6 lijkt me ook wel een mooie.
Zijn nu 399 bij www.digitaar-wil-ik.nl
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p111219n1.jpg

Martjeuh
20 september 2009, 23:19
Ja, ziet er ook wel vet uit! Moet echt even naar utrecht en alles proberen :D