PDA

View Full Version : Klein pedalboard, Any tips?



Basileia
11 september 2009, 17:18
Hey guys,

Ik ben bezig met het opzetten van een klein pedalboardje. Eigenlijk ben ik best een leek op dit gebied...
Ik heb al even nagedacht en dit is mijn idee:
http://i32.tinypic.com/2czavb8.jpg
Alles wat in groen staat heb ik al, en wat in rood staat moet ik nog aanschaffen. Het idee is om in m'n Spider Jam 4 presets te maken:
-Clean
-Clean met Chorus
-Clean met Phaser
-Clean met *Yet to be determined*

Op deze manier kan ik dus met m'n elektrische gitaar met overdrive/distortion en wah spelen, en er een beetje chorus/phaser etc. aan toevoegen,
en met een druk op de knop toch wer een cleane akoest tot m'n beschikking hebben.

Nou is mijn vraag: Is deze volgorde reeel? Wat zie ik over het hoofd?
Ik ben pas 16, en ik heb hard gewerkt voor deze gear. Ik heb nog een budget van ~450euro om de rode dingen te kopen.
Iemand tips?

Mvg,
Basileia

Nitefly7
11 september 2009, 17:36
Hey guys,

Ik ben bezig met het opzetten van een klein pedalboardje. Eigenlijk ben ik best een leek op dit gebied...
Ik heb al even nagedacht en dit is mijn idee:
http://i32.tinypic.com/2czavb8.jpg
Alles wat in groen staat heb ik al, en wat in rood staat moet ik nog aanschaffen. Het idee is om in m'n Spider Jam 4 presets te maken:
-Clean
-Clean met Chorus
-Clean met Phaser
-Clean met *Yet to be determined*

Op deze manier kan ik dus met m'n elektrische gitaar met overdrive/distortion en wah spelen, en er een beetje chorus/phaser etc. aan toevoegen,
en met een druk op de knop toch wer een cleane akoest tot m'n beschikking hebben.

Nou is mijn vraag: Is deze volgorde reeel? Wat zie ik over het hoofd?
Ik ben pas 16, en ik heb hard gewerkt voor deze gear. Ik heb nog een budget van ~450euro om de rode dingen te kopen.
Iemand tips?

Mvg,
Basileia

ziet er prima uit Basil :)
het gaat in principe dus enkel om een Relay (wireless.. nu al?) en de A/B switch..

voor de A/B switch zou ik geen Behringer nemen, gevoelskwestie (je plaatje)
er zijn zat A/B's te koop die wat degelijker zijn qua switchen en qua voetschakelaar..!

Basileia
14 september 2009, 08:40
Ja, eigenlijk gaat het daar om, maar ik weet niet erg veel van dir onderwerp af, dus misschien was het wel een onrealiseerbaar idee...
Binnen een paar weken staan er een paar daagjes londen op het programma, dus ik denk dat ik daar eens even naar een relay g30 en een degelijke A/B switch ga kijken.

Voor de rest heb ik het plan opgevat om me iets meer te verdiepen in effectpedalen, en er een profielwerkstuk over te maken. Hiervoor heb ik eigenlijk een goedkopen distortion/overdrive en een goedkope chorus/phaser nodig. Heeft iemand nog tips?

Il_Falco
14 september 2009, 08:50
boss ds-1

marshall regenerator ;)

Ferraririk
14 september 2009, 08:55
hij zei goedkoop

100 euro voor een pw?
ik weet het niet hoor, ik zou 2 behringers nemen

Basileia
14 september 2009, 09:02
Het laatste wat ik zou kopen is 2 behringers...

Aan distortion heb ik trouwens al een jemini staan. Ook niet echt prijsklasse behringer.

Ferraririk
14 september 2009, 09:08
je zei toch echt goedkope distortion/overdrive en goekope chorus/phaser

Basileia
14 september 2009, 09:11
Volgens mij heb je de openingspost dan niet zo heel grondig gelezen...Mja, back on topic plz... De vraag is dus: Is de tekening haalbaar, wat zie ik over het hoofd, en zijn er nog onmisbare aanvullingen?

Nitefly7
14 september 2009, 09:18
Danelectro Cool Cat serie: http://coolcattone.com/
en dan de Drive en de Chorus...

als je iets 'van binnen' wilt zien, moet je zo'n (true bypass) pedaal hebben, waar je iets meer kan zien dan bij een minder overzichtelijk BOSS-pedaal van binnen, lijkt me..