PDA

View Full Version : Bandrekening



JvD.
11 september 2009, 17:17
Ik heb een probleem; Ik had een extra rekening bij de ABN-AMRO met daarbij een pas, deze staat op mijn naam met bijgevoegt 'Hail Infinity'. Dit was onze band rekening. Dat ging goed tot een van mijn bandleden ontdekte dat hij via die pas kon inloggen op mijn internet bankieren. En dus zo bij al mijn rekeningen kon.

Ik ben naar de ABN-AMRO gegaan om te vragen of ik die rekening kon loskoppelen. De bank zag geen mogelijkheid mijn probleem op te lossen. Een rekening staat bij de ABN op naam en online bankieren ook, dus dit probleem blijf je hebben. Ik kon een bedrijfs rekening nemen maar dat zou heel veel geld kosten. Ik heb de bandrekening gesloten. Wel zeiden ze: “je kunt wel gewoon een extra rekeking openen bij een andere bank”.

Ik ben naar de Rabobank gegaan, voor een extra rekening. Deze mensen wilden mij eigenlijk alleen helpen als ik alles overzet naar de Rabo(dus ook al mijn bestaande rekeningen), hier had ik geen trek in. Daarbij is mij uitgelegt dat als ik overstap ik een aparte rekening kan openen MAAR het internet bankieren gaat alleen maar met de pas die op mijn naam staat. Met de eventuele band pas kan je dus niet internet bankieren.

Nu is er bij mij in de buurt alleen nog ING, misschien willen die wel gewoon een rekening openen. Alleen ben ik niet zo gecharmeerd van hun onlinebankieren systeem.

Mijn bandje zit nu zonder rekening en met verkoop van ons EP'tje en aankomende huurtermijn van onze oefenruimte is dit heel vervelend.
Hoe hebben jullie dit probleem getackled?

Gert-Jan
11 september 2009, 17:59
goed liedje

Guitarfreak
11 september 2009, 19:41
Klinkt goed!

erwin_ve
11 september 2009, 19:49
Vette solo op 2.12! Wat voor amp heb je gebruikt?

The Lo Lands
11 september 2009, 20:32
Tekstueel ook erg poëtisch :supercool:

Guitarfreak
11 september 2009, 20:38
Zo'n bank moet ik ook maar eens kopen! Speel je goed op zeg, je hoort echt de rust in je spel...
Abnamro bank moet ik dus aanschaffen, thanks:).

Il_Falco
11 september 2009, 20:42
Misschien gewoon een andere bank benaderen. Als die iets verder weg gelegen is: geen probleem. gewoon zorgen dat je via internetbankieren alles kan regelen. dan hoef je niet zo ver te gaan.
(hebben jullie daar kbc?)

samthegreat4
11 september 2009, 22:22
Van een persoon met 2.024 posts zou je toch verwachten dat ie onderhand de indeling van het forum al weet...

VHsologitarist
11 september 2009, 22:52
goed liedje

What the fuck? Welk liedje?

JvD.
11 september 2009, 23:30
meh? owh, ik deed Ccleaner. en dan delete je alles in de history en daarom was ik niet standaard ingelogged.ik klikte blind op het onderste forum. wat dus sounds is(zonder login is offtopic er niet). foutje.

Riky
17 september 2009, 15:10
What the fuck? Welk liedje?

dude :seriousf:


DAT IS DE GRAP!

JvD.
17 september 2009, 19:54
is de mod die dit foutje kan recht zetten en daarmee het forum kan opschonen en mijn topic kan redden op vancantie ofzo?

Reel Big Fish
17 september 2009, 20:26
Sorry voor de late reactie, in het vervolg graag de rapporteerknop gebruiken, dan ben ik er sneller bij! :makeup:

EuroCinema
18 september 2009, 10:08
Mijn mening/ervaring: opdoeken die bandrekening. Inkomsten delen door aantal bandleden en verdelen. Kosten delen door aantal bandleden en delen. Wij hebben een excel-sheetje waarin we dat bijhouden en dat maakt het bandleven heel makkelijk.

almarvk
18 september 2009, 12:00
Tjah, ik hou het zelf bij op een internetrekening bij de ING. Alleen ik heb daar toegang tot en heb er geen pinpas bij wat er voor zorgt dat de rekening gratis is. Ook ik hou alles bij in een spreadsheet en meld regelmatig wat de stand van zaken is. Iedereen heeft een maandelijkse vaste inleg en de uitgaven gaan eigenlijk standaard per factuur. Simpel en overzichtelijk maar de rest van de band moet wel vertrouwen hebben in 1 persoon.

harrie-beton
18 september 2009, 13:42
gewoon houden als subrekening maar niet de pas aan bandleden geven. De leden af en toe een overzicht mailen en bedragen overboeken als de leden van de bandrekening iets willen hebben. Zo hou je het simpel. Als het bedrag te groot wordt neem je een manager ;)

bat
18 september 2009, 22:08
eens met almarvk en harrie. De vraag is waar die andere bandleden die pas voor nodig hebben. Die pas heb je alleen eventueel nodig om cash op de rekening te storten, maar je kunt tegenwoordig alles zo ongeveer online laten verlopen dus in feite heb je dat ook vrijwel nooit nodig. Als een bandlid geld nodig heeft van de bandrekening, stort je het via online bankieren naar zijn rekening, dat is tegenwoordig allemaal zo goed als realtime, dus bij wijze van spreken kan het zelfs als ie bij de muziekwinkel staat om plectrums te kopen en er achter komt dat ie net teveel rood staat op zijn rekening.

Als je daarnaast een goede boekhouding bijhoudt moet er geen probleem zijn. Als ze je niet vertrouwen regelen ze zelf toch lekker iets? Een nieuwe gitarist bijvoorbeeld...