PDA

View Full Version : Vox vt 30



rufus
11 september 2009, 16:29
Hey,

Ik ben op zoek naar een 2e versterker, om thuis wat te spelen liefst met veel mogelijkheden.
1 ding moet ik zeker kunnen en dat is gewoon simpele opnames maken met audacity op m'n pc, ik had gedacht aan de vt30.
Gewoon via de headphones out van de versterker in de line-in ingang van de pc pluggen, dat zou toch moeten lukken?
Heeft er iemand ervaring mee?
Andere goede of minder goede ervaringen mag je gerust ook delen betreffende de versterker.

samthegreat4
11 september 2009, 16:41
De headphone out bypassed het buisje dat in de eindtrap zit, ik heb zelf een AD 30vt. En de kwaliteit van de headphone out is niet echt denderend.
Maar dat is dan ook echt het enige minpunt.
Die voxjes zijn echt retegoed (als in: beter dan bijna alle andere modelling amps) omdat ze goed reageren op je speelstijl en niet echt een digitaal randje hebben(zoals de meeste modelling amps), dat kan ik je wel vertellen.

flitslicht
11 september 2009, 17:06
Dat kan ik beamen. Het zijn heerlijke versterkertjes met bijna oneindige mogelijkheden, maar de opnamekwaliteit via de headphone is wat minder. Ik heb er een shure sm 57 bijgekocht en dat klinkt echt een stuk beter, hoeft de versterker ook niet hard voor te staan.

Edit: hier staat een mp3tje waar ik alle 'amps' van de VT30 doorloop met wat gepiel, opgenomen via de headphone. Het is niet geweldig qua gitaarspel, had een paar biertjes op en ik ben geen wereldgitarist, maar gelukkig ben ik de schaamte voorbij wat dat betreft. Je kan wel de opnamekwaliteit inschatten denk ik:
http://www.xs4all.nl/~pfahren/music/Audio08_02.mp3

rufus
11 september 2009, 19:09
Hey flitslicht dat was juist wat ik zocht, klinkt wel deftig vind ik.
Het is gewoon maar voor thuis niks speciaals ofzo, merci voor de mp3!!!