PDA

View Full Version : Wel of geen Ibanez....?



Eron
11 september 2009, 15:56
Een half jaar geleden heb ik mijn Ibanez SZ-520-QM verkocht.
Daar heb ik toch wel een beetje spijt van gekregen.
De reden destijds was dat ik te weinig speelde, maar toch had ik deze achteraf gezien toch wel graag willen houden.
Nou ben ik mij weer aan het orienteren op een nieuwe Ibanez-gitaar en ik ben ondermeer de GSA60 en de Sa260fm tegengekomen.
Kent iemand deze modellen toevallig?
Qua style wil ik een beetje blues/rock gaan spelen (Gary Moore etc).
Wie heeft nog meer tips etc?

mesaman
11 september 2009, 16:53
die je had was beter dan die je nu op het oog hebt.ik zou de zelfde nemen als je had.mooie en goede gitaar.weer eens wat anders.

Bram+
11 september 2009, 17:02
Ik sluit me graag aan bij mesaman, die SZ's zijn mooie beestjes en die koreaanse SZ520QM's zijn ook degelijke dingen.
De GSA60 is nog net niet het goedkoopste van het goedkoopste bij Ibanez. Niet per se een slechte gitaar, maar met een beetje doorsparen kom je al snel bij betere gitaren uit, bijvoorbeeld inderdaad de SA260FM: betere hardware, houtsoorten, electronica. Als je iets vergelijkbaars wil hebben en het nieuw moet zijn, kun je ook naar de opvolger van de SZ kijken, de SZR520, of eventueel iets uit de ART-serie.

toneblo
11 september 2009, 17:22
Pure zelfbevlekkende spam: Check the sig!;)

Eron
11 september 2009, 19:37
Bedankt voor de toffe reacties :ok:
Kent iemand trouwens de Ibanez Rgr321-Ex?
En zijn er ook nog andere merken die in de prijsklasse van 200 a 300 Euro geschikt zijn voor blues/rock?
Kwam ook nog een Westone LP-model tegen, maar hier ben ik verder helemaal niet bekend mee....

Eron
16 september 2009, 15:15
Ik sluit me graag aan bij mesaman, die SZ's zijn mooie beestjes en die koreaanse SZ520QM's zijn ook degelijke dingen.
De GSA60 is nog net niet het goedkoopste van het goedkoopste bij Ibanez. Niet per se een slechte gitaar, maar met een beetje doorsparen kom je al snel bij betere gitaren uit, bijvoorbeeld inderdaad de SA260FM: betere hardware, houtsoorten, electronica. Als je iets vergelijkbaars wil hebben en het nieuw moet zijn, kun je ook naar de opvolger van de SZ kijken, de SZR520, of eventueel iets uit de ART-serie.

Van de SA260FM vind ik het jammer dat de aansluiting aan de voorkant zit en niet gewoon aan de zijkant.
Wellicht kan ik nog aan een 2e hands SZ komen, maar eigenlijk zou ik liever iets nieuws gaan aanschaffen.

Sinner1980
16 september 2009, 17:28
Geen Ibanez...:lp:

Bram+
16 september 2009, 19:27
Van de SA260FM vind ik het jammer dat de aansluiting aan de voorkant zit en niet gewoon aan de zijkant.
Wellicht kan ik nog aan een 2e hands SZ komen, maar eigenlijk zou ik liever iets nieuws gaan aanschaffen.
Dat laatste moet je vooral zelf weten. Er zijn legio argumenten om tweedehands te kopen i.p.v. nieuw, zeker in deze prijsklasse, maar het blijft natuurlijk je eigen geld/gitaar en als je niet goed voelt bij een tweedehands gitaar moet je het niet doen.

Die input bij de SA260FM op de bovenkant is overgewaaid van het model waar de SA's op gebaseerd zijn: de S. Bij de S is het noodzaak: de body is te dun voor een input op de zijkant. De body van de SA is iets dikker door de platte achterkant en dan kan het dus wel, je ziet het ook op de goedkopere modellen (een input in de zijkant is blijkbaar voordeliger dan eentje in de top).

Als het even kan zou ik ieder model uit de GIO-series (dus de GSA, GRG, GAX, etc.) lekker links laten liggen en naar de iets hogere klassen kijken. SZ-achtig maar dan anders is dus de ART-serie, de ART120 is een mooie instapper met alles erop en eraan.

Eron
19 september 2009, 15:35
@Bram; Hartstikke bedankt voor je reactie.
De kans bestaat dat ik binnenkort voor een Ibanez ART-120 ga (alleen moet er nog wat geld vrij gaan komen....).
Ben zeer positief over hetgeen wat ik er over heb gelezen en gezien.

Exile
30 september 2009, 20:05
Bedankt voor de toffe reacties :ok:
Kent iemand trouwens de Ibanez Rgr321-Ex?


Speel ik zelf mee ;)

Is zeker geschikt voor rock en blues, maar ik denk dat je voor dat blues genre beter uitkijkt naar een ander model.

de RGR321 is eerder gericht op metal en dat 'voel' je er ook wel aan. Misschien dat andere pick-ups dit kunne verhelpen, maar dan zit je al snel aan een totaalbedrag van om en bij de €500, en daar kan je meer en vooral beter voor krijgen :D