PDA

View Full Version : Marble Bluebird



ekkybedmond
11 september 2009, 10:24
Iemand ervaring (goed, minder goed) met deze amps.

Zijn hun stevige prijs waard qua geluid en gebruikte componenten. Met name de gebruikte buizen (CP) lijken me nu niet het summum van het wat er aan NOS en andere CP te krijgen is.

ekkybedmond
19 september 2009, 10:37
iemand ervaring (goed, minder goed) met deze amps.

Zijn hun stevige prijs waard qua geluid en gebruikte componenten. Met name de gebruikte buizen (cp) lijken me nu niet het summum van het wat er aan nos en andere cp te krijgen is.

niemand ervaring ?

Chris Winsemius
19 september 2009, 10:53
Aantal meegemaakt; 1tje vond ik echt tof qua sound en feel, paar anderen ok maar niet mega bijzonder

Moet hier trouwens binnenkort 'n Marble Max modden

Bouwkwaliteit:
goed
componenten: niet de goedkoopste maar ook niet de duurste
buizen: EH en Sovtek, moet je smaak zijn...

Het is natuurlijk 'n bak geld maar ga er maar vanuit dat amps bouwen in NL van goede kwaliteit ook voor de bouwers niet goedkoop is.

jacky
19 september 2009, 14:09
Iemand ervaring (goed, minder goed) met deze amps.

Zijn hun stevige prijs waard qua geluid en gebruikte componenten. Met name de gebruikte buizen (CP) lijken me nu niet het summum van het wat er aan NOS en andere CP te krijgen is.

Daarentegen als de sound je bevalt aan zon amp wat let je dan om NOS buizen erbij te zoeken

Je dient als bouwer wel op te letten met welke buizen je er in stopt NOS is nou niet echt makkelijk verkrijgbaar en als je wat amps wil bouwen gaat zon stapel buizen behoorlijk in de papieren lopen.
Met nieuw spul heb je dan mischien niet het muzikale summum in huis maar wel een product wat reproduceerbaar is.

bert k
19 september 2009, 14:10
Gaat naar Moderne versterkers.

Eko
21 september 2009, 08:15
Ik zag vandaag pas het bericht. Een Bluebird heb ik niet. Wel een Clubreverb en een Roadking. Beiden worden thuis en op podium gebruikt. Uiterst betrouwbaar tot nu toe. Met Arie-Jan is er goed contact via mail mogelijk. Houdt er wel rekening mee dat hij vanuit de halve wereld vragen krijgt over z`n amps en dat antwoord op dringende vragen beter via telefoon gaan.
De amps worden daar nog steeds met de hand gebouwd. Van goed materiaal op een degelijke manier. Natuurlijk zijn er tal van betere buizen te vinden ( ook bij Marble zelf). Ik denk dat hij standaard amps bouwt met redelijk standaard materiaal. Ook ik heb eerst overlegd over mijn wensen met Arie-Jan.
N.O.S. buizen heeft hij ook op voorraad( Meestal) maar die maken een standaard amp wel een stukje duurder. De meeste (potentiele) klanten schrikken zich al dood met een prijskaart zoals die nu is. Laat staan als die door duurdere componenten nog verder om hoog gaat. Dit zal hij dus , denk ik , voorlopig niet doen.
Het feit dat ik na de Clubreverb ( met een 15 inch) nog een Roadking ( 4 x 10) gekocht heb mag je opvatten als een motie van vertrouwen.