PDA

View Full Version : Ace Frehley - Anomaly



Stratman70
10 september 2009, 22:26
Nieuw album van voormalig Kiss-gitarist komt morgen uit. Ik heb 'm al geluisterd.

Het is een goed album. Niet verbluffend, niet vernieuwend, niet virtuoos, maar inderdaad is er genoeg afwisseling te horen.
Er staan enkele sterke nummers op, zoals de openingstrack, Genghis Khan, Outer Space, Sister, Space Bear, maar ook wat zwakkere nummers zoals A Little Below The Angels en It's A Great Life. Jammer, net de nummers die een wat serieuzer karakter hebben, zeker qua tekst, vind ik wat minder, terwijl ik de intentie van deze nummers (tekstueel) erg waardeer. Jammer, maar ze raken me niet.
Fractured Quantum is aardig, maar de hele plaat, en zeker dit nummer mist toch wel 'de gitarist' Ace Frehley. Als songwriter en zanger is hij goed vertregenwoordigd, maar voor de waanzinnige gitaarsolo's mag je dit album laten liggen, want ze staan er gewoonweg (bijna) niet op.

De productie is gewoon helemaal in orde. De gitaren staan er vet op en het album doet me soms wat denken aan zijn solo-album uit 1978, maar ook aan zijn jaren 80 solo albums, zonder dat het echt gedateerd gaat klinken.

Ik heb 'm nu 1x gehoord, maar ga 'm zeker vaker beluisteren.

Good job Ace!

http://hardrockheavymetal.files.wordpress.com/2009/01/ace-frehley-anomaly-2009.jpg

Ace 1.15.19
16 september 2009, 17:45
Drie woorden: Anomaly is vet.

Heb even geen zin om een uitgebreide review te schrijven. Ik baalde er wel van dat ik dacht dat hij de 15e uit zou komen. Toen bleek dat hij al een paar dagen in de winkels lag.

Stratman70
24 september 2009, 00:25
Tjonge, niemand verder die dit album gehoord heeft? Zonduuhhh!!!

Ace 1.15.19
24 september 2009, 02:23
Weinig reacties inderdaad. In het "Nieuwe KISS album"-topic is er al meer te lezen.

HUESSEN
3 oktober 2009, 15:30
Goede cd,klink weer ouderwets Ace.Ga hem zelfs live bewonderen 16 december in Rijssen:rockon:

Ace 1.15.19
3 oktober 2009, 17:27
Ga hem zelfs live bewonderen 16 december in Rijssen:rockon:
Ik heb inderdaad ook meteen kaarten gekocht. Ik zat op 1 oktober om 10:00 uur achter de computer.

Stratman70
4 oktober 2009, 11:04
Ik heb 'm vorig jaar in 013 gezien. Ik weet nog niet of ik dit jaar ga.
De geur van verbrand plastic zit nog in mijn neus.

Les Paul R8
4 oktober 2009, 11:18
Ik twijfel ook of ik ga. Al vond ik hem in 013 erg goed! En de CD vind ik prima. Sonic Boom verveelt me snel, merk ik. Te voorspelbaar. Anomaly vind ik typisch Ace. Je hoort gewoon dat hij de beste Kiss songs geschreven heeft. Gewoon lekkere songs die mij niet snel zullen gaan vervelen.

HUESSEN
4 oktober 2009, 12:05
http://www.youtube.com/watch?v=He6t9JkDUMY


Lachen met die vent.....

Ace 1.15.19
4 oktober 2009, 14:05
Jullie twijfelen of jullie gaan? :dontgeti: Ik was vorig jaar ook in 013, man wat vet!

Heb er niet eens over na moeten denken om nu weer tickets te bestellen. :crazyhappy:

Henri H
13 oktober 2009, 13:39
Mega-goed album!

Ik was de beste man sinds begin jaren 80 uit het oog verloren, maar heb hem weer herontdekt.
Ik vind z'n sound (Marshall DSL?!) en manier van spelen helemaal te gek.
Ook z'n zang vind ik erg herkenbaar en goed.
Ik moet het oudere werk nog wel even een beetje leren kennen (en waarderen), maar ik heb zin in het optreden in Rijssen.

TimoSomers
13 oktober 2009, 15:43
Ik snap al die hype over dit album niet, vind er eerlijk gezegd bijzonder weinig aan.
Misschien mis ik het jeugdsentiment?

Henri H
13 oktober 2009, 16:01
Jeugdsentiment, tja misschien.

't Is puur Rock 'n' Roll met een lekkere sound en vibe.
De manier van soleren is echt heerlijk "old-skool".

't Blijft een kwestie van smaak natuurlijk...

Ace 1.15.19
13 oktober 2009, 22:17
Misschien mis ik het jeugdsentiment?
Het jeugdsentiment missen? Denk het niet. Ik ben 19 en de man is mijn idool. Ken je zijn oudere solo werk? Zo ja, wat vind je daar van?

Henri H
13 oktober 2009, 23:07
Volgens mij valt het met de "hype" ook nog wel mee.
D'r hebben precies 4 verschillende forumleden positief gereageerd in dit topic.

Maar ja, als je ergens enthousiast over bent, krijg je al gauw dat je het de hemel in prijst, wat weer gezien kan worden als hypen.

Ace 1.15.19
14 oktober 2009, 01:22
Ik denk dat het 'm is dat het 20 jaar geduurd heeft voordat er een nieuw album uit kwam. Tuurlijk zijn mensen dan vol verwachting en erg enthousiast.

TimoSomers
14 oktober 2009, 07:42
Ja, dat zal het hem wel zijn.
Ik vind het verder geen slechte CD hoor, maar vind het een vrij doorsnee rock plaatje.
(Heb trouwes ff z'n oude dingen geluisterd en die vind ik best vet:rockon:)

Henri H
14 oktober 2009, 09:03
Het is geen baanbrekend, vernieuwend werk, integendeel, maar toch heeft ie z'n eigen sound.
Ik hoor wel invloeden van Jimmy Page, vooral in het nummer "Genghis Khan", en ik moet me toch zwaar vergissen als Slash en John Norum (+ nog een paar miljoen gitaristen :D) ook niet door o.a. Frehley zijn beïnvloed.

Edit: Trouwens, heeft ie niet in de jaren 90 ook een paar platen uitgebracht?
Ik heb laatst een stuk of 6 albums gedownload :chicken:, maar daar waren er 2 uit de jaren 90 bij dacht ik?

En ja, Anomaly ga ik zeker kopen!
De rest weet ik nog niet.

Ace 1.15.19
14 oktober 2009, 22:11
Er is in de 90's zeker geen studio album release geweest, wel twee verzamel albums (nl. Loaded Deck in 1997 en 12 Picks in 1998 ). Verder is er ook nog een EP gemaakt in 1995 maar die is nooit uitgekomen. Op die EP stond het nummer Sister, wat Ace opnieuw opgenomen heeft voor Anomaly.

Stratman70
15 oktober 2009, 09:00
Jeugdsentiment zal voor mij best meespelen. Ik werd op mijn 9de jaar Kiss-fan en bleef dit zolang hij in de band zat. Hij heeft vele gitaristen beïnvloed en waar dit nu aan ligt? Aan een aantal factoren.

Ace is echt een meester in goede, muzikaal prettig in het gehoor liggende solo's te maken die technisch gezien geen enkele fluit voorstellen. Het credo: 'doeltreffendheid door simpelheid' is op hem meer van toepassing dan wie dan ook. Mijn smaak en gehoor laat hem de vloer aanvegen met al die shreddende, 1001 noot per seconde spelende gitartisten zoals John Pettrucci. En dat is natuurlijk een zeer heavy statement.
Zijn gitaarsolo's op nummers als Shock Me (en zeker de uitvoering op Alive II), Dark Light, Strange Ways, Rocket Ride, Getaway, Deuce (wow... die demo-uitvoering uit 1973!!!) en vele andere nummers zijn gewoon van sublieme schoonheid, zijn herkenbaar, blijven hangen en rocken als een gek!

Helaas is het solowerk op dit album ook voor zijn begrippen erg onder de maat: "It's a high price for all I've done wrong.", want "Alcohol was a friend of mine...", waardoor Ace toch wat is afgetakeld en een heel stuk snelheid heeft moeten inleveren, terwijl hij toch al niet zo'n snelle gitarist was en nu ook niet meer de jongste. Maar de nummers zitten daarentegen erg goed in elkaar, blijven hangen en wil je vaker horen. Qua teksten zijn de nummers ook al veel beter, inhoudelijker dan de 'fists in the air and say yeah and let me fuck you'-nummers van Kiss. Het is een afwisselend, fris album, die ik erg veel draai.

Les Paul R8
15 oktober 2009, 09:12
Ace was de beste songwriter in Kiss. Nog steeds zien veel mensen dat over het hoofd. Daarnaast was Ace ook als sologitarist vernieuwend. Tappen deed Ace al lang voor dat mr van Halen ook maar aan een platencontract kon gaan denken. Ace gebruikte halverwege de jaren 70 de pickup switch al lang als kill-switch. Het zijn maar 2 voorbeelden van zijn inventiviteit als gitarist.

Henri H
15 oktober 2009, 11:38
....wel twee verzamel albums (nl. Loaded Deck in 1997 en 12 Picks in 1998 ). ....Ah, die titels komen me bekend voor inderdaad, verzamel-albums dus! :noob:

....Mijn smaak en gehoor laat hem de vloer aanvegen met al die shreddende, 1001 noot per seconde spelende gitartisten zoals John Pettrucci. En dat is natuurlijk een zeer heavy statement.
...... Het is een afwisselend, fris album, die ik erg veel draai.Ach, vergelijkingen met andere gitaristen zijn altijd lastig, en elke (goede) gitarist heeft z'n eigen "ding". Ik vind dat Petrucci ook heel erg mooie dingen heeft gedaan, vooral op "Images en Words" en "Awake".
Malmsteen en MacAlpine zijn ook 2 van mijn favoriete gitaristen, om maar 's een paar 1001 noten per seconde poepende gitaristen te noemen.
Ik begrijp je wel hoor, wat Frehley doet is heerlijk simpel, doch doeltreffend, en het is een "fris" album inderdaad.

Ace 1.15.19
15 oktober 2009, 13:37
Frehley for president! :cooler: