PDA

View Full Version : Plop bij aan en uitzetten pedaal



Freddy Krueger
10 september 2009, 19:02
Ik heb een Fuchs pedaal, de extreme cream. Daar zitten 2 aan en uit schakelaars op, en beide schakelaars maken een nogal hard plop (klak) geluid bij het intrappen.

Fuchs heeft daar een oplossing voor, alleen willen ze deze niet prijsgeven. Ik heb die eikels al vijf emails gestuurd, ik krijg een antwoord in de zin van: ja er is een probleem met dit pedaal, maar we willen u niet zeggen hoe u dit kunt oplossen.

Het is verder geluidstechnisch een erg fijn pedaal en daarom wil ik 'm ook niet kwijt, en wil ik dit probleem liever verhelpen.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Een weerstandje of zoiets op de de switches??

Verder misschien wel handig te weten voor mensen die overwegen iets van Fuchs te kopen, dit zorgvuldig te overwegen. De service is erg beroerd!

Il_Falco
10 september 2009, 19:07
Over solderen enzo heb ik geen weet, maar misschien een loopertje?

Edit: Ik las over de twee switches. Je kan een loopertje gebruiken voor de aan/off knop, maar voor de channel swich kan ik je niet helpen, sorry :S

aad
10 september 2009, 20:21
Ik heb een Fuchs pedaal, de extreme cream. Daar zitten 2 aan en uit schakelaars op, en beide schakelaars maken een nogal hard plop (klak) geluid bij het intrappen.

Fuchs heeft daar een oplossing voor, alleen willen ze deze niet prijsgeven. Ik heb die eikels al vijf emails gestuurd, ik krijg een antwoord in de zin van: ja er is een probleem met dit pedaal, maar we willen u niet zeggen hoe u dit kunt oplossen.

Het is verder geluidstechnisch een erg fijn pedaal en daarom wil ik 'm ook niet kwijt, en wil ik dit probleem liever verhelpen.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Een weerstandje of zoiets op de de switches??

Verder misschien wel handig te weten voor mensen die overwegen iets van Fuchs te kopen, dit zorgvuldig te overwegen. De service is erg beroerd!

Deze moet denk ik naar de werkbank.

Het ligt eraan hoe die schakelaars bedraadt zijn. Maar met een z.g. "millenium" bypass schakeling is meestel die klak verdwenen.
Ook helpt het vaak door inderdaad een weerstand van 1Mohm aan de ingang (van je effect zelf - de print dus) en de uitgang (ook 1Mohm en ook de print) te zetten, beide overblijvende uiteinden van de weerstanden naar de GND. Moet je wel solderen (en goed!!!).

wbz
10 september 2009, 20:26
http://www.300guitars.com/wp-content/uploads/2009/03/fuchs-extreme-cream-002-300x224.jpg

helaas, grotere kon ik niet vinden, maar wellicht zie je verschil met jouw binnenwerk

Dirk_Hendrik
10 september 2009, 21:19
Kun je niet zelf een grotere foto maken?

wbz
10 september 2009, 21:42
Kun je niet zelf een grotere foto maken?

oh jawel hoor, waar wil je een grote foto van :cheerup:

dat plaatje heb ik gegoochelt ;)

Dirk_Hendrik
10 september 2009, 22:05
Om te beginnen hetzelfde plaatje wat je hebt gegoogelt. Maar dan op een resolutie van 1000 bij nogwat. In elk geval zodat er iets te zien is ;)

Enne,
Scherp ;) (maak gebruik van het bloemetje op je camera)

wbz
10 september 2009, 22:56
Om te beginnen hetzelfde plaatje wat je hebt gegoogelt. Maar dan op een resolutie van 1000 bij nogwat. In elk geval zodat er iets te zien is ;)

Enne,
Scherp ;) (maak gebruik van het bloemetje op je camera)

idd dees is scherperder ;)

op een resolutie van 1000 bij nogwat (http://www.xs4all.nl/~woebes/eos/zelfdeplaatje3000nogwat.jpg)

en nou gaan we weer sereneus doen :rockon:

Freddy Krueger
11 september 2009, 20:53
Deze moet denk ik naar de werkbank.

Het ligt eraan hoe die schakelaars bedraadt zijn. Maar met een z.g. "millenium" bypass schakeling is meestel die klak verdwenen.
Ook helpt het vaak door inderdaad een weerstand van 1Mohm aan de ingang (van je effect zelf - de print dus) en de uitgang (ook 1Mohm en ook de print) te zetten, beide overblijvende uiteinden van de weerstanden naar de GND. Moet je wel solderen (en goed!!!).

Klinkt aannemelijk, ik snap het alleen niet. Mijn technische vaardigheden gaan niet verder dan die van een kleuter van vijf.

Eens kijken of ik een foto kan maken van het binnenwerk.

Freddy Krueger
15 september 2009, 20:42
Kan iemand mij dit schema uitleggen?

Dit is om het plop geluid tegen te gaan.

http://i739.photobucket.com/albums/xx40/Freddy_Krueger/IMG.jpg

Maakt het nog wat uit hoe je de weerstanden soldeert, is er dus een - of een + of zoiets?

wbz
15 september 2009, 23:48
Kan iemand mij dit schema uitleggen?

Dit is om het plop geluid tegen te gaan.

http://i739.photobucket.com/albums/xx40/Freddy_Krueger/IMG.jpg

Maakt het nog wat uit hoe je de weerstanden soldeert, is er dus een - of een + of zoiets?

zoals ik het lees moet je in de 4 rijtjes van boven naar beneden waar een sterretje bij staat dat schemaatje wat daaronder staat solderen

dus je hebt dan idd zoals er staat 8 weerstanden van 22M nodig

en nee een weerstand heeft geen plus of min

en heb ff geknipt en geplakt :)

klikkerdeklik (http://www.xs4all.nl/~woebes/pix/schemagepield.jpg)

Freddy Krueger
21 september 2009, 23:47
Alles netjes (met bloed zweet en tranen) anderhalf uur lang gesoldeerd.

Resultaat: negatief, onveranderd!!!

Iemand een goed idee?

Yek1
23 september 2009, 11:43
Bedoel je een plop in het pedaal zelf (fysieke schakeling) of eentje die je via je versterker hoort?

In het laatste geval: dat is waarschijnlijk het resultaat van statische electriciteit, komt wel vaker voor bij true bypass pedalen. Simpele oplossing daarvoor is even een paar keren tijdens het spelen het pedaal aan- en uitzetten. Dan verdwijnt het voor de rest van de avond.

aad
23 september 2009, 19:58
Alles netjes (met bloed zweet en tranen) anderhalf uur lang gesoldeerd.

Resultaat: negatief, onveranderd!!!

Iemand een goed idee?

anderhalf uur is behoorlijk lang! Misschien zijn de weerstanden inmiddels verdampt?Zo'n klusje hoort (na fatsoenlijk inlezen hoe en wat) binnen twee minuten geklaart te zijn.
Overigens lijkt mij weerstanden van 22Mohm nauwelijks effect te hebben. Het gaat om eventuele capacitieve ladingen af te voeren. Wat is de R/C tijd van bijv. een 100n//22Mohm?

vinni
23 september 2009, 23:52
Ik ben eens bezig geweest met een BYOC Tremolo die ook erg plopte als je'm aanzette......pulldownresistors, allerlei bypasses....in een looper.....

Het mocht allemaal niet baten. Ik heb'm toen maar doorverkocht.

Vinni

Freddy Krueger
24 september 2009, 00:12
1,5 uur niet alleen aan het solderen besteed, maar kijken, denken (of zoiets), vertinnen, weerstanden op juiste lengte maken, nog eens weer op het schema kijken, bijkomen, echt zoals soldeerkneuzen dit doen. Maar wat moet je dan als je niemand kent die dit kan?

Ik heb Fuchs gemailed en zij denken nu dat het iets anders is, ze willen dat ik hem naar de USA stuur voor onderzoek, daar zat ik eigenlijk niet op te wachten. Bovendien kost het weer aardig wat geld dit pedaal op te sturen, en als je 'm dan misschien terug krijgt dan wil de douane ook nog eens opnieuw geld hebben voor iets wat onder reparatie valt. Ik moet hier even over nadenken.