PDA

View Full Version : Heb ik hulp nodig??



Hendriks
10 september 2009, 14:46
Ik snap er niets meer van. Tot op heden had ik niets met relic , de Road Worn series vind ik niets , homebrew relics gruwel ik van , ik begrijp niet dat sommige mensen hun nieuwe instrument zo kunne toetakelen . Als ik een klein krasje op mijn gitaar heb schiet ik in de stress.

Eigenlijk ben ik opzoek naar een 52 RI , maar nu kwam ik op het telecasterforum iets anders tegen , een bodie, hals en alle hardware , niets bijzonders ,maar....... relic . En ik vind het mooi.

Moet ik profesionele hulp zoeken ?

http://img24.imageshack.us/img24/881/teleset.png


ps. Dit is geen pro/con relic topic.

zeppo
10 september 2009, 14:49
Nou, die kan wel een poetsbeurt gebruiken .....
De body vind ik erg mooi, maar de hals vinnik maar matig.

Archenemy
10 september 2009, 14:52
Ja hulp zoeken, waarom zit je in godsnaam op een telecaster forum :D:D:D

Luke-wannabe
10 september 2009, 14:52
+1 Verder heeft die body ook niet de goede vorm..

Henri H
10 september 2009, 14:54
Kan ik me ook aanmelden voor hulp? :crazyhappy:

Wat een intens mooi ding zeg!

Ik denk da'k die Music Man van mij d'r maar 's uitgooi o.i.d.

Kim Wilson
10 september 2009, 14:55
+1 Verder heeft die body ook niet de goede vorm..
Ziet eruit als een Tele. De enige juiste vorm IMO. Alleen gitaarnerds zien dat ie heel iets afwijkt van de standaard (lees: Fender).


:cheerup:

Hendriks
10 september 2009, 15:08
Bodie en hals zijn Allparts , word geleverd met alle hardware incl schroefjes , slagplaat etc.
tja vorm wijkt iets af.
Persoonlijk vind ik het mooier dan de Rebelrelics,

Hendriks
10 september 2009, 15:17
Detail foto's.http://img33.imageshack.us/img33/783/telebb.png

http://img33.imageshack.us/img33/3004/telek.png

http://img33.imageshack.us/img33/2845/teleb.png

setje Nocasters en klaar.

Mr.Bluesbreaker
10 september 2009, 15:23
Bedenk wel dat de meesten niet kunnen zien of het fretwerk goed is totdat je de gitaar besnaard en bespeelt hebt. Mijn ervaring met meerdere allparts halzen was dat ze fabrieksaf toch nog een vlakbeurt nodig hadden: dure klus als je het zelf niet goed kan.

mesaman
10 september 2009, 15:26
leuk projectje! enne die frets ,dat is met veel gitaren zo he...ik denk dat je er wel lol mee kan hebben.

Hendriks
10 september 2009, 15:47
Ben even aan het rekenen geweest , de gehele kit plus nocasters voor minder dan de prijs van een Roadworn , vind ik dit toch wel mooier.
Bodie is Swamp ash , ik heb de verkoper nog even gemailt hoe het zit met het gewicht van de bodie , ik heb hem liever niet al te zwaar.

Hendriks
10 september 2009, 15:50
Bedenk wel dat de meesten niet kunnen zien of het fretwerk goed is totdat je de gitaar besnaard en bespeelt hebt. Mijn ervaring met meerdere allparts halzen was dat ze fabrieksaf toch nog een vlakbeurt nodig hadden: dure klus als je het zelf niet goed kan.

Ik koop met regelmaat nieuwe halzen en eigenlijk nooit problemen gehad, zelfs niet met budget halzen van bv Axesrus .

barno
10 september 2009, 15:56
de hals: lijkt me dat fretboard gestained is nadat de frets erop zaten, geeft niet meest geloofwaardige resultaat

Luke-wannabe
10 september 2009, 16:01
Misschien heb ik het mis hoor, maar vanuit deze hoek lijkt de boog tussen bovenste 'hoorn' en neckpocket te groot. Body vind ik wel mooi gerelict!

Kakihara
10 september 2009, 17:50
Body vind ik mooi gedaan, de toets iets minder, alsof het is ingesmeerd met de olie van een twintig jaar oude Lada Samara...

gerritje tralalalala
10 september 2009, 18:06
Nou, die kan wel een poetsbeurt gebruiken .....
De body vind ik erg mooi, maar de hals vinnik maar matig.
Same thoughts here :rockon:

JeroenSchaaf
10 september 2009, 18:07
Wow! das nou een telecaster die ik direct zou kopen! damm sexy!

Mooi hoor! :D:ok:

grayfink
10 september 2009, 18:28
Ik ken trouwens nog wel een forumlid die een Jap 52' reissue heeft. Misschien is dat wat.:soinnocent:

Rinze
10 september 2009, 18:38
Ik ken trouwens nog wel een forumlid die een Jap 52' reissue heeft. Misschien is dat wat.:soinnocent:

Nee, dat is niks.


Deze ziet er wel lekker uit trouwens.

Hendriks
10 september 2009, 19:06
Ik ken trouwens nog wel een forumlid die een Jap 52' reissue heeft. Misschien is dat wat.:soinnocent:

Wie????????

toneblo
10 september 2009, 19:12
hier 51"re-issue met maple hals,maple toets!
:sssh:

JeroenSchaaf
10 september 2009, 19:23
Ik ken trouwens nog wel een forumlid die een Jap 52' reissue heeft. Misschien is dat wat.:soinnocent:


Wie????????

Mister Grayfink! lijkt me ook een gaaf ding.

Maar die relic!:lovelove:

Hendriks
11 september 2009, 08:10
Ik kreeg net antwoord van de verkoper over het gewicht : Fully dressed 6,5 lbs. dit is ongeveer 3 kg ,volgens mij redelijk zwaar .

toneblo
11 september 2009, 08:29
de gemiddelde body weegt ongeveer zo'n drie kilo..
Het is niet echt zwaar, mijn tele 51'ri weegt in zijn geheel 4,2 kilo.
Doorsnee gewicht dus..

Les Paul R8
11 september 2009, 08:33
Je hebt deze gitaar nog niet gehoord en geprobeerd. Dat is altijd een risico. Uiterlijk vind je hem wel geweldig.
Koop je hem om te spelen, zou ik voorzichtig zijn en liever een gitaar kopen die ik wel ergens uit kan proberen. De Road worns die ik geprobeerd heb zijn zeer goede value for money.
Koop je hem om aan de muur te hangen en naar te kijken: doen!

Hendriks
11 september 2009, 08:46
[QUOTE=Les Paul R8;2144740]Je hebt deze gitaar nog niet gehoord en geprobeerd. Dat is altijd een risico. Uiterlijk vind je hem wel geweldig.
Koop je hem om te spelen, zou ik voorzichtig zijn en liever een gitaar kopen die ik wel ergens uit kan proberen. De Road worns die ik geprobeerd heb zijn zeer goede value for money.
Koop je hem om aan de muur te hangen en naar te kijken: doen![/QUOTE

Als je zo iets koopt hou je altijd een risico, maar daar ben ik niet bang voor , ik heb al vaker telecasters geassembleerd en tot nu toe liep dat altijd goed af.
Het kan natuurlijk een keer niet goed uitpakken , tja pech.

Marshallover
11 september 2009, 08:46
Same thoughts here :rockon:

Inderdaad! Een echte goeie relic hals heeft op bepaalde speelplekken dit:

http://www.electric-guitar-review.com/images/2008/07/relic-tele-frets.jpg

Iets anders dan een bruingemaakte veel te vette hals

Midwolda
11 september 2009, 09:18
@TS: Je hebt echt geen hulp nodig hoor. Tenminste niet op het spiegelogische vlak.
Ik heb gisteren ook een gebutste body en een bepotelde neck gekocht dus het is volkomen normaal.
Ik zeg: gewoon doen, lekker hobbyen en straks genieten van je eigen gitaar.
Succes! :ok:

Hendriks
11 september 2009, 09:24
Van dezelfde verkoper.

http://img195.imageshack.us/img195/2177/scene11.jpg

Eigenlijk geen telecaster meer.

Marshallover
11 september 2009, 09:28
Van dezelfde verkoper.

http://img195.imageshack.us/img195/2177/scene11.jpg

Eigenlijk geen telecaster meer.

Dat is een Gibson (brug), Fender (body en hals) en Gretsch (pickups) in 1!

Chocola
11 september 2009, 10:25
Van dezelfde verkoper.

http://img195.imageshack.us/img195/2177/scene11.jpg

Eigenlijk geen telecaster meer.

Geil!

En je hebt geen professionele hulp nodig ;). Alleen een beetje hulp met het kopen van die gitaaronderdelen blijkbaar, want dat lukt je niet ;).

toneblo
11 september 2009, 10:57
Kosda???:strat:

Rinze
11 september 2009, 11:00
@TS: Je hebt echt geen hulp nodig hoor. Tenminste niet op het spiegelogische vlak.
Ik heb gisteren ook een gebutste body en een bepotelde neck gekocht dus het is volkomen normaal.
Ik zeg: gewoon doen, lekker hobbyen en straks genieten van je eigen gitaar.
Succes! :ok:

Je bedoelt dat iets wat jij doet automatisch "normaal" is? :D

Midwolda
11 september 2009, 11:01
Kenonne die TeleGibsonGretschdingesgeval is echt te gek.
Zoiets laat je toch niet liggen?
Dat verdient heul veul TLC! :mmmm:

Midwolda
11 september 2009, 11:01
Je bedoelt dat iets wat jij doet automatisch "normaal" is? :D

Ja natuurlijk. :soinnocent:

Hendriks
11 september 2009, 14:02
Kosda???:strat:

$699ex.verzenden en belasting,etc. Bodie en hals zijn van Allparts , elementen zijn Gretsch.

Ik vind het geen tele meer.Looks een beetje , geluid zal compleet anders zijn.

hezz
11 september 2009, 14:45
Ik snap er niets meer van. Tot op heden had ik niets met relic , de Road Worn series vind ik niets , homebrew relics gruwel ik van , ik begrijp niet dat sommige mensen hun nieuwe instrument zo kunne toetakelen . Als ik een klein krasje op mijn gitaar heb schiet ik in de stress.

Eigenlijk ben ik opzoek naar een 52 RI , maar nu kwam ik op het telecasterforum iets anders tegen , een bodie, hals en alle hardware , niets bijzonders ,maar....... relic . En ik vind het mooi.

Moet ik profesionele hulp zoeken ?

Welcome to the darkside!

Ik hou van relics, echt of nep! Bij Gibson-esque gitaren ben ik er minder fan van, maar bij Fender-modellen vind ik het helemaal geweldig. Ergens vind ik ook dat die simpele Fender-planken daar perfect voor bedoeld zijn, niks inhouden.. gewoon rammen en helemaal loslaten van gevoelens van verzorging!