PDA

View Full Version : Peavy Windsor headroom?



lindstrom
10 september 2009, 12:23
Hoi mensen,

Ik vraag me af, hoeveel headroom heeft de Windsor? ik zoek een bak die lang clean blijft gezien ik er met een distortion pedaal inga en na de distortion een clean boost gebruik.

de sound die ik zoek, strakke palm mutes, brute sound, drop D strak blijven, maar ook redelijk clean blijven.

wat kan ik verwachten van de Windsor.

lindstrom
11 september 2009, 09:15
niemand? :???:

ackm
11 september 2009, 09:41
Hey,

Ik heb de versterker niet en ook nog nooit uitgeprobeert.

Ik heb wel wat research gedaan omdat ik hem serieus overweeg.
Volgens veel mensen is deze versterker vrijwel onbruikbaar voor clean boven slaapkamer niveau. Ik vrees dus dat je voor een versterker die lang clean moet blijven iets anders zult moeten zoeken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes nog.

iWishmaster
11 september 2009, 11:12
Gaat het om de 100W head of de 15W combo?

Ik ken de amp niet, maar het lijkt me dat een 100W versterker toch wel wat headroom moet hebben?

Overigens, persoonlijk is mijn ervaring dat je met een distortion pedaal lang niet zo'n stevige brute scheur kunt maken als met een versterker die dat van zichzelf kan. Het is maar net wat je wilt, maar als je toch gaat testen, probeer dan ook eens een tweekanaals.

ackm
11 september 2009, 11:34
Ik had het gelezen over de head , maar ga er vanuit dat dit bij de combo ook zo is.
Hij heeft volume zat net als iedere andere 100 watter maar kan niet lang clean blijven als ik de fora's moet geloven

Lexvandoef
11 september 2009, 12:03
Ik had het gelezen over de head , maar ga er vanuit dat dit bij de combo ook zo is.
Hij heeft volume zat net als iedere andere 100 watter maar kan niet lang clean blijven als ik de fora's moet geloven

Ahum.....

Anyway, is die Windsor niet een soort van plexi-achtige amp van Peavey? Dan zou hij dus redelijk clean moeten kunnen blijven.
Maar dat is slechts speculatie van mijn kant aangezien ik de amp nog nooit in het echt gezien heb, laat staan bespeeld of gehoord.

ackm
11 september 2009, 12:56
Ahum.....

Anyway, is die Windsor niet een soort van plexi-achtige amp van Peavey? Dan zou hij dus redelijk clean moeten kunnen blijven.
Maar dat is slechts speculatie van mijn kant aangezien ik de amp nog nooit in het echt gezien heb, laat staan bespeeld of gehoord.

Ja precies , ik zet er ook altijd heel nadrukkelijk bij dat ik het ook maar van internet heb.
Toch lees ik het erg veel.

De Peavey Windsor zou moeten klinken als een marshall jcm 800 geloof ik. Er is ook een filmpje ergens op youtube waarbij ze over een peavey spelen en een vintage marshall met beiden een doek erover en het publiek dan later raden welke de marshall is.

iWishmaster
11 september 2009, 12:58
Ik lees datie prima clean te houden is, maar wel met het preamp volume erg laag, aangezien de amp primair bedoeld is om te scheuren àla JCM800 ...

Testen is de boodschap dus.

Lexvandoef
11 september 2009, 13:07
Ik kan trouwens met mijn JMP 2203 prima clean spelen op redelijk hoog volume, als je van het clean houdt. Nooit spatje clean eigenlijk, maar met een heerlijke lichte grom en wat compressie.

Bernd Veenema
11 september 2009, 14:28
Die Windsor Head is dus niet clean te houden. Ik heb me daar echt over verbaasd. Ik heb dat ding getest met een strat met single coils en over een 4x12 Marshall-cab met Celestion G12T-75 speakers en hij bleef gewoon niet clean. Ook niet met de master op 10 en de gain laag. Verder vond ik de sound ook ronduit ruk. Erg rommelig en met veel grit (en dan heb ik het niet over 'positieve grit'). En ja, ik had de vermogenregelaar vol open.

pasqual
11 september 2009, 23:44
als ik het commentaar zo lees van Bernd is de winsor precies het tegenovergestelde van de valveking 100 w die gewoon mooi en lang clean blijft. deze zit in de zelfde prijsklasse.

groeten Pasqual.

Riky
25 september 2009, 12:26
Hij is wel clean te krijgen hoor... Volume op je gitaar terug draaien. Pre amp laag zetten.

te zien hier op 3 min:

http://www.youtube.com/watch?v=vqifRLvAr5s&hl=nl

Toch is het idd wel meer een scheur amp.

Bernd Veenema
25 september 2009, 13:38
Hij is misschien clean te krijgen met de gain erg laag, de master voluit en de volumepot van de gitaar op de helft, maar dit is totaal niet praktisch.

Bij mijn Fargen gooi je de gain op 8. Op die stand heb je een lekkere, stevige scheur. Draai je de volume op je gitaar terug, schoont hij heerlijk op. Op die manier kan ik snel van clean naar scheur en van scheur naar clean gaan. Bij de Peavey werkt dit dus niet. Als je op de Peavey van een stevige scheur (bv gain op 7) naar clean wilt gaan, moet je je volumepot dichtdraaien, de gain op de versterker dichtdraaien en de master openzetten. De Peavey schoont namelijk niet mooi op als je de gain op 7 hebt. Dit werkt dus gewoon niet.

lindstrom
25 september 2009, 16:44
is het dan echt niet mogelijk om er andere preamp buizen in te doen met minder gain en de gain knop op 1,5 te zetten voor echte clean?

marter544
25 september 2009, 18:23
Waarom uberhaupt een versterker kopen die het doel wat jij voor ogen hebt compleet mist?