PDA

View Full Version : Wah wah



WouterM
10 september 2009, 07:40
Hallo,

Ik ben opzoek naar mijn eeste wah =),
Het enige probleem is is dat nog niet veel tijd heb gehad om wah's te testen heb.
De enige die ik echt aan een goede test heb kunnen onderwerpen was de Rocktron Triwah, en deze klonk wel erg lekker, hij heeft drie standen waarvan eentje bas.
Maar als ik zo vraag naar wah's, zeggen mensen dat de crybaby's het beste zijn.
(een goedekope crybaby, de GCB 95 ofzo is ook wat goedkoper dan de rocktron en aangezien 1/3 van de rocktron eigenlijk al verspilt is aangezien ik geen wah voor een basgitaar nodig heb.)
Dus moet ik toch voor een crybaby gaan (of misschien zelfs nog een andere wah?) of zal ik toch voor de rocktron gaan.
(oh ja ik speel voornamelijk funk etc.)

BVD!

Ferraririk
10 september 2009, 07:47
Ik zeg VOX!

maar het ligt eigenlijk aan de stijl die je speelt,
mensen zeggendat
De crybaby beter is met overdrive/ distortion
en de Vox beter clean, maar voor mij kwam de vox er overal beter uit,

dan zijn er ook nog duurdere wahs die volgens mensen bij alles heel goed zijn, maar dan denk je al gauw aan 150 euro

schizo910
10 september 2009, 09:56
Schaamteloze spam... ;)

check m'n sig

Midwolda
10 september 2009, 10:14
Zeg, gaan we spammen? Dat kan ik ook...

En beter... wat is beter? Verschillende wah's klinken anders.
Da's net als bij alle andere pedalen, het geluid moet je liggen.
Ook moet het maar net goed klinken met jouw gitaar en jouw versterker.
Uitproberen dus... dan leer je vanzelf wat je niet mooi vindt.
En dan koop je dus die andere... :seriousf:

Chiel
10 september 2009, 10:24
Voor funk zou ik zeker voor een Vox gaan. Of anders een tweede hands RMC picture wah of Fulltone standard wah.

Henri H
10 september 2009, 10:26
De GCB95 vind ik op zich een goede wah, maar hij snoept wat van je signaal weg, vooral in bypass stand. Hierover zijn meerdere topics te vinden.
Hij is wel eenvoudig te modden naar true bypass trouwens, moet ik ook nog steeds doen. :sssh:

Ik weet niet of de Ibanez WH10 geschikt is voor jouw muziek, maar waarschijnlijk gaat er rond de kerst een reďssue (WH10V2) van uitkomen met een metalen! behuizing.
Ik heb de plastic uitvoering, verstevigd met (roestige :chicken:) ijzerplaatjes, omdat het kunststof ging barsten.
Ik vind het een geweldige wah.

Dirk_Hendrik
10 september 2009, 10:30
Zeg, gaan we spammen? Dat kan ik ook...


Maar dat doen we natuurlijk niet. ;)
Daarna meteen opmerkend dat de wah in Midwolda's sig heel erg prettig/lekker was!

EuroCinema
10 september 2009, 11:20
Hallo,

Ik ben opzoek naar mijn eeste wah =),
Het enige probleem is is dat nog niet veel tijd heb gehad om wah's te testen heb.
De enige die ik echt aan een goede test heb kunnen onderwerpen was de Rocktron Triwah, en deze klonk wel erg lekker, hij heeft drie standen waarvan eentje bas.
Maar als ik zo vraag naar wah's, zeggen mensen dat de crybaby's het beste zijn.
(een goedekope crybaby, de GCB 95 ofzo is ook wat goedkoper dan de rocktron en aangezien 1/3 van de rocktron eigenlijk al verspilt is aangezien ik geen wah voor een basgitaar nodig heb.)
Dus moet ik toch voor een crybaby gaan (of misschien zelfs nog een andere wah?) of zal ik toch voor de rocktron gaan.
(oh ja ik speel voornamelijk funk etc.)

BVD!

Als je tussen die twee moet kiezen: crybaby. Vox is ook een prima keuze, het is in de funk eigenlijk een beetje 50/50 tussen die twee (al zie je ook weleens een boutique pedaaltje). Zelf vind ik de Crybaby mooier klinken, hij heeft net even die gore gorgel zeg maar en veel gitaristen wiens wah sound ik mooi vind gebruiken 'm ook (New Mastersounds, Greyboy Allstars, Will Bernard). Natuurlijk is het ook nogal een verschil welk soort funk je speelt.

Nielsje
10 september 2009, 11:26
Tja, wah's..

Over de dunlop wah: Pedaal is eenvoudig om te bouwen tot TB, en met de vocal mod kan je hem eenvoudig wat muzikaler krijgen. Een andere inductor kan ook, maar dat kost al wat meer geld.

De standaard vox (V847) is ook niet TB, heeft geen adapter aansluiting, de V848 heeft dat wel. En já, ik heb de sig gezien van Skiets, en het kriebelt ook..

Het mooie van wah pedalen is, dat ze allemaal min of meer wel 'goed' zijn.
Lekkere onverwoestbare apparaten. Je ziet ook in mijn bericht dat ik het louter heb over constructie eigenschappen van de dingen. Het geluid moet je helemaal zelf zoeken, maar blijf weg bij de morley's e.d..

Dirk_Hendrik
10 september 2009, 11:41
, maar blijf weg bij de morley's e.d..

Want?
Ik zit al een paar weken serieus te overwegen om toch maar met 2 wahs te gaan werken.. om de simpele reden dat voor sommige nummers m'n morley echt beter werkt dan een crybaby.

Nielsje
10 september 2009, 11:47
Nou, ik vind morley's niet echt geschikt voor funk.
Maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik vond (het is al wat langer geleden dat ik er een onder m'n voeten had) ze meer geschikt voor gillende rock solo's met genoeg gain.

FruscianteFan
10 september 2009, 11:56
Nou, ik vind morley's niet echt geschikt voor funk.
Maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik vond (het is al wat langer geleden dat ik er een onder m'n voeten had) ze meer geschikt voor gillende rock solo's met genoeg gain.
Toen ik de standaard Crybaby met een Bad Horsie 1 vergeleek, vond ik de Morley absoluut lekkerder funken. Ook viel me op dat het bereik van de Crybaby wat kleiner was/leek. De Morley heeft het verloren op prijs, formaat, en gruwelijk vervelend aan/uit-systeem.

AART
10 september 2009, 15:07
Schaamteloze spam... ;)

check m'n sig

Zo, dat kunnen er meer.

Ferraririk
10 september 2009, 15:18
De standaard vox (V847) is ook niet TB, heeft geen adapter aansluiting,



O jawehel!

belfrink
10 september 2009, 15:19
Voor clean en funk zou ik voor VOX gaan ;)

Die klinken met weinig gain gewoon heel erg lekker en smooth.

Morley Classic Wah is ook wel ok.

the sure thing
10 september 2009, 16:28
Voor clean en funk zou ik voor VOX gaan ;)

Die klinken met weinig gain gewoon heel erg lekker en smooth.

+1!! Ik speel tegenwoordig op een Fulltone Clyde deluxe, maar de VOX zou voor funk/clean morgen weer terug mogen komen op mijn pedalboard. De VOX is voor clean/funk IMHO het meest geschikt.

tom123
10 september 2009, 16:47
Ik heb ook een cry baby maar die heb ik op een wah pad gezet.
op mijn marshall is dat een goeie wah.
Maar op de vox is het echt niks.

ik zat zelf te denken om een rmc2 te gaan halen maar ben nog aan het twijfelen.
Ik heb een tijdje een rmc3 gehad maar als je die intrapte viel het geluid een per sec weg.
dat schijnt eigen te zijn van rmc.

Nielsje
10 september 2009, 16:49
Ik heb een tijdje een rmc3 gehad maar als je die intrapte viel het geluid een per sec weg.
dat schijnt eigen te zijn van rmc.

Wat gebeurde er? Zou je dat iets beter kunnen omschrijven?
Want volgens mij hoort dat helemaal niet zo te zijn. Die dingen schakelen net als iedere andere wah, met een passieve spdt, dpdt of 3pdt schakelaar..

tom123
10 september 2009, 16:53
Wat gebeurde er? Zou je dat iets beter kunnen omschrijven?
Want volgens mij hoort dat helemaal niet zo te zijn. Die dingen schakelen net als iedere andere wah, met een passieve spdt, dpdt of 3pdt schakelaar..

Nou als ik speelde en dan de wah gewoon intrapte viel het geluid weg voor 1 a 2 sec. je hoorde gewoon niks meer, na die 2 sec kon je gewoon met de wah spelen.

maar ik ben op marktplaats aan het kijken voor een rmc, maar ik kan geen versie 2 vinden.

Nitefly7
11 september 2009, 00:33
Nou als ik speelde en dan de wah gewoon intrapte viel het geluid weg voor 1 a 2 sec. je hoorde gewoon niks meer, na die 2 sec kon je gewoon met de wah spelen.

maar ik ben op marktplaats aan het kijken voor een rmc, maar ik kan geen versie 2 vinden.

das raar, hadden die van mij nooit last van..

RMC3 vind je trouwens best vaak, is in feite een RMC2, met de pots aan de binnenkant.. en is nog flexibeler..

anders gewoon de Picture Wah (of RMC4) halen, die is altijd te gek..

WouterM
11 september 2009, 16:01
Dank jullie wel =), ik heb nog nooit een vox wah in mijn handen gehad, dus ik moet weer maar eens naar de grote gitarenboer om wat meer wahtjes te testen.

tom123
13 september 2009, 20:45
hmm, ik zat er laats over te denken om een rmc te gaan kopen.
omdat mijn cry baby zo slecht klinkt op de vox ac30.
maar bij de repetitie speel ik op een fender versterker en daar klonk de
cry baby wah echt goed. beter als ovder de marshall.

dus nou weet ik het niet meer.
als ik een rmc haal klinkt die misschien ook niet goed over iedere versterker
en dan heb ik ook het zelfde.

ik denk dat ik het maar bij de cry baby haal.
want vinden jullie?

Nielsje
13 september 2009, 20:47
Speel gewoon altijd over je eigen versterker, dat scheelt een hoop ellende.

tom123
13 september 2009, 20:52
Ja dat is eigenlijk het probleem ze zijn alle 3 van mij.
ofja de vox is van mijn vader maar die heeft die eigenlijk voor mij gekocht.

dus ik speel de ze alle 3 regelmatig.

FruscianteFan
13 september 2009, 21:20
Speel gewoon altijd over je eigen versterker, dat scheelt een hoop ellende.
dat levert juist een hoop ellende op! Gesjouw enzo.

crapton
14 september 2009, 07:20
Waarom alleen Vox of Cry Baby?

Ibanez heeft een heel leuke wah de screamin' deamon. Ook interessant is de Artec APW7 bij Thomann, niet duur. Beide wah's zijn qua range instelbaar en hebben geen pot (dat kan een voordeel zijn).

De Ibanez is zeer zeer degelijk en heeft bovendien een 'auto-aan' systeem met de grote hendel links, als je het pedaal aanraakt begint ie.

Artec is minder degelijk, true bypass (weet ik niet van de Ibanez denk t niet) maar kost de helft ca 63 €.

schizo910
14 september 2009, 11:12
Het gaat niet zozeer om alleen Vox of Crybaby, toch? Alleen van degene die gereageerd hebben in dit draadje zijn een aantal van mening dat ze een goede keuze zouden zijn voor de topicstarter. Toen ik mijn wah aanschafte heb ik er vele uitgetest, ik wilde er eentje die true bypass was (dat interreseert me normaal weinig maar voor de wah vond ik het wel handig i.v.m. het plaatsen van een fuzz na de wah) Die vooral goed clean klonk maar ook overweg kon met oversturing én hij moest bij voorkeur ook een adapter aansluiting hebben... Ik kwam toen uit bij de Vox V848.

Sinner
16 september 2009, 17:33
Waarom alleen Vox of Cry Baby?

Ibanez heeft een heel leuke wah de screamin' deamon..

Weeping Demon :seriousf:, maar inderdaad prima Wah. Ik heb ook een crybaby, maar de Ibanez Weeping Demon is veelzijdiger en heeft een groter bereik (instelbaar