PDA

View Full Version : Dream Theater/Opeth/Bigelf/Unexpect



minoin
9 september 2009, 21:08
Prognation in Ahoy op woensdag 7 oktober!

Ik ben er zowiezo bij, nog andere liefhebbers present??

http://www.nu.nl/muziek/1946046/dream-theater-met-opeth-naar-ahoy.html

JohnLord
9 september 2009, 21:47
Yep, present op het veld!

Michael AE
10 september 2009, 01:00
Ik ook. Heb er zin in!

JER00N
10 september 2009, 01:39
Ik ben er ook. Vooral voor Opeth. Dream Theater zijn een beetje m'n jeugdhelden. Bigelf is volgens mij ook wel geinig. Unexpect heb ik op youtube opgezocht, maar dat is volgens mij een beetje tyfusherrie :P

FNaRK
10 september 2009, 09:07
aanwezig, staanplaatsen dus verwacht mij dicht voor het podium :blast:

harrie-beton
10 september 2009, 09:37
ik heb kaarten maar kan niet :???:

lindstrom
10 september 2009, 09:40
ik heb kaarten maar kan niet :???:

kan ik ze van je overnemen? PM me dan even

pikasso
10 september 2009, 16:14
Uiteraard ben ik er ook bij.

@Michael, moeten we wel ff meeten....... is lang geleden

TimmU
10 september 2009, 16:16
daar ben ik ook bij:)

Liquid_Metal
10 september 2009, 17:01
Zeer zeker ga ik daar heen! Hele band en m'n vriendin gaan mee! :D

@JER00N: Unexpect heb ik vorig jaar gezien en ik vind het best gaaf. Maar het moet je wel liggen. On Stage (het was een klein zaaltje) werd het wel een beetje een brei :P.

Opeth en DT worden fantastisch!

TimmU
10 september 2009, 17:16
Nou en of dat het te gek word. Ik heb opeth helemaal nog niet gezien dit jaar, afgrijselijk.Dit word de 15e keer ofzo.

Randy
11 september 2009, 14:56
Ben er ook bij...can't wait..

minoin
11 september 2009, 15:20
Owwww, Gitaarnet is prima vertegenwoordigd! Ik ben ook zeker benieuwd naar Opeth, wordt de eerste keer dat ik ze zie. Derde keer dat ik Dream Theater zie, maar dat is voor mij echt tonal heaven :P

JohnLord
11 september 2009, 17:01
Owwww, Gitaarnet is prima vertegenwoordigd! Ik ben ook zeker benieuwd naar Opeth, wordt de eerste keer dat ik ze zie. Derde keer dat ik Dream Theater zie, maar dat is voor mij echt tonal heaven :P

In het Dream Theater topic van twee jaar geleden zou je op foto's veel bekende gezichten moeten kunnen zien ;)

Michael AE
11 september 2009, 17:45
Uiteraard ben ik er ook bij.

@Michael, moeten we wel ff meeten....... is lang geleden

Doen we zeker!

JelmerOnGuitar
12 september 2009, 14:50
Jaaah ben er zeker bij!:D De staanplaats kaarten zijn binnen, ideaal trouwens dat je die dingen zelf uit kan printen..

Heb DT in juni gezien, in duitsland, fucking awesome. Daar speelden ze een set met klassiekers van DT.. Nu gaan zijn ze helemaal gefocussed op Black Clouds, YESSSSSS :D

Dzware
21 september 2009, 21:52
ik ga ook, maar dan ook echt speciaal voor dream theater. de andere bands spreken me nie zoveel aan..

wordt btw mn eerste echte concert, ben hiervoor alleen naar graspop geweest. wordt vast wel vet:rockon:

s0ulmaster
25 september 2009, 12:48
Ik ben natuurlijk ook van de partij :D

Opeth en Dream theater al 1x eerder gezien en verwacht er een hele boel van
bigelf is wel geinige muziek dus ff afwachte wat het wordt en unexpect is totaal niet mijn muziek maar 3 avn de 4 is toch een lekkere score

tot over 2 weken dan maar :gitarist:

Tankman
28 september 2009, 16:45
Ik ben er ook bij volgende week. (Tering, het is alweer volgende week!)

Ben erg benieuwd naar DT, maar ook Opeth. De andere 2 interesseren me niet zo. Ik zie iig allebei voor het eerst. Heb er zin in!:blast:

AntY
1 oktober 2009, 15:14
ik wil van die 4 unexpect nog het liefste zien, maar om daar 55 euro voor neer te leggen gaat me wel erg ver...

Jiboom
2 oktober 2009, 00:00
Uiteraard ben ik er bij.. :ok:
DT en Opeth zijn twee van mijn favorieten.
Wordt mijn 10e DT concert, geloof ik (Opeth pas de 5e keer).

AntY
7 oktober 2009, 15:03
9ik heb ook nog tickets weten te scoren. 30 euro per stuk, nette prijs.

unexpect heerscht! :rockon:

DTmaster
8 oktober 2009, 01:10
erg leuk was het , oudjes en nieuwtjes WAS EEN FEEST!!!!

PS:die hoed die JR op had DAT KAN ECHT NIET :) HHAHAHA

Michael AE
8 oktober 2009, 02:15
9ik heb ook nog tickets weten te scoren. 30 euro per stuk, nette prijs.

unexpect heerscht! :rockon:

Was leuk je weer effe gesproken te hebben, dude!

@Pikasso: Waar was je nou? :makeup:

DTmaster
8 oktober 2009, 03:09
Uiteraard ben ik er bij.. :ok:
DT en Opeth zijn twee van mijn favorieten.
Wordt mijn 10e DT concert, geloof ik (Opeth pas de 5e keer).

WANNEER was je 1e DT concert dan? :)

pikasso
8 oktober 2009, 09:28
Was leuk je weer effe gesproken te hebben, dude!

@Pikasso: Waar was je nou? :makeup:

Ik was o.a. backstage met de mannen ;-)
Zal de foto's later posten.
Maar JP heeft mijn Zion gesigneerd.... cool man

pikasso
8 oktober 2009, 10:26
erg leuk was het , oudjes en nieuwtjes WAS EEN FEEST!!!!

PS:die hoed die JR op had DAT KAN ECHT NIET :) HHAHAHA

Die hoed was briljant.... The Wizard.. helemaal echt!

cosmos
8 oktober 2009, 12:55
Ik vond het op zich best cool, maar vond het toch wel jammer dat acts als Opeth als een simpel voorprogramma neergezet werden, terwijl de aankondiging er toch anders uit zag.
En zat die zanger in zijn hutje achter de gitaaramps soms voetbal te kijken ofzo? Op het moment dat hij even niet hoefde te zingen wist hij niet hoe snel hij dat podium af moest komen. Dat maakte naar mijn mening alleen nog maar meer dat je naar een stel snel spelende individuen staat te kijken zonder enig bandgevoel.

AntY
8 oktober 2009, 13:17
ja was lache michael, kom je vast ergens anders wel weer eens tegen!


ik baalde dat ik te laat was voor unexpect, 1 liedje maar gezien :(

ik moest inderdaad zeggen dat ik in die veredelde sporthal pas het gevoel kreeg dat ik bij een concert was toen dream theater begon.

JelmerOnGuitar
8 oktober 2009, 13:40
God jezus wat was het vet gister!!

Bij Unexpect vond ik het geluid echt blubberslecht, een dikke brei. Kwam misschien omdat ik vooraan stond, maar geluid was bij Opeth en vooral DT veeeeel beter..

De show van Bigelf vond ik te gek! Heel klote voor ze dat ze problemen hadden met een of andere patchcable van de gitarist, maar hij loste het mooi op. En wat knalde die Orange van hem hard!!! :D
Erg lekkere show!

Opeth, fucking geniaal. Ik had ze nog nooit live gezien, zij hebben me echt verbaast. Ze spelen alles zooo fucking feilloos na, precies zoals op het album, maar dan met live-energie. Echt super. Licht en geluid was erg goed. Hex Omega!!! :D

En natuurlijk Dream Theater, what de hell. Ik vond het echt geniaal.. Prachtige show, met alles erop en eraan!! Het lijkt wel of alle nummers die ze spelen goed uit de verf komen, alles wat ze spelen klinkt goed. Ik had ook echt het gevoel dat ze het zelf een toffe gig vonden. Ik zag ze in Juni ook en toen was JP veel meer ingetogen, nu genoot hij er echt van.. Mooi cabinetje voor zn pedalboard:D, leuk!
Echt een te gekke show! The dance of eternity en prophets of war, geweldig!! Nooit verwacht:P..

Ik heb genoten gister!!!

JohnLord
8 oktober 2009, 15:00
Ja, Bigelf was super. Kende de band niet maar ik was zeer, zeer, zeer aangenaam verrast.

JelmerOnGuitar
8 oktober 2009, 15:22
En zat die zanger in zijn hutje achter de gitaaramps soms voetbal te kijken ofzo? Op het moment dat hij even niet hoefde te zingen wist hij niet hoe snel hij dat podium af moest komen. Dat maakte naar mijn mening alleen nog maar meer dat je naar een stel snel spelende individuen staat te kijken zonder enig bandgevoel.

Ik vond juist dat het bandgevoel gister vet goed tot uiting kwam. De bandleden keken elkaar aan, genoten van de muziek en hadden best wel interactie.
Als je naar DT gaat weet je dat je ongelofelijke instrumentale passage's krijgt, en ook dat James Labrie dan altijd naar zn hutje gaat.. Hij kan hier ff tot rust komen en zich voorbereiden op de volgende zangpassage's.. Hij drinkt ook heel veel honing-thee daar:P..

Bloem
8 oktober 2009, 16:25
Goh... dat ik dit topic niet eerder heb gespot!

Wij waren er gisteren ook, was errug coooowl :blast:

Magic Bean
8 oktober 2009, 18:02
Als je naar DT gaat weet je dat je ongelofelijke instrumentale passage's krijgt, en ook dat James Labrie dan altijd naar zn hutje gaat.. Hij kan hier ff tot rust komen en zich voorbereiden op de volgende zangpassage's.. Hij drinkt ook heel veel honing-thee daar:P..


Ik zag hem vorig jaar in Lotto Arena (antwerpen) en ik zat n beetje aan de zijkant.
Kon iedere keer zien dat hij daar op n kruk/stoel ging zitten, met idd een thermosfles, maar ook met een zuurstofmasker...

Vind overigens wel dat het nieuwe materiaal veel beter bij LaBiers stem past.

AntY
8 oktober 2009, 19:17
met idd een thermosfles, maar ook met een zuurstofmasker...


hahahaah dat zei ik gisteren nog tegen michael voor de grap!

Liquid_Metal
8 oktober 2009, 23:27
Het concert was echt geweldig!! 10 meter afstand en dus net voorbij de spitarea. Het leek maar een uur te duren ipv 4 uur. Steengoed.
Wel wat van BigElf op het net opgezocht, maar live klonken ze vele malen lekkerder.
Eerste keer DT live en de volgende keer ben ik er zéker weer bij. Goede songs gespeeld. Setlist van DT (volgens youtube. en ik denk dat het wel klopt):

- Nightmare to remember
- A Rite of Passage
- Hollow Years
- Prophets of War
- Wither
- The Dance of Eternity
- Take the Time
Encore:
- The Count of Tuscany

Jiboom
9 oktober 2009, 01:27
Ik had misschien iets teveel bier op, maar ik heb wel genoten... (ik was vandaag pas om 13:00 op mijn werk - wel zoals gepland- maar was nog steeds brak).

Count of Tuscany is een erg fijn nummer, en heb ik erg van genoten. Net als bij Octavarium bij de gelijknamige tour ben ik erg blij dat gezien te hebben. Het kan nog even duren voordat ze zo'n nummer van 20 minuten weer spelen. Zo heb ik Change Of Seasons ook nog nooit in het geheel live gezien...

Take the Time was verrassend om te horen, maar blijft gaaf. The Dance of Eternity wist ik dat zou komen, maar is sowieso geweldig. A Nightmare to Remember vond ik ook lekker. Knalde er wel lekker in..

Bigelf was een feest van herkenning qua invloeden (of is het jatwerk..). Luistert lekker weg. Ik heb hun laatste album pas 1 keer gehoord, maar da's best ok. Opeth is altijd fijn, toch weer wat andere nummers dan de laatste keer in de Melkweg. Maar ik verlang wel naar een nieuw album. Watershed heb ik inmiddels wel doodgedraaid.

JelmerOnGuitar
10 oktober 2009, 18:16
Het concert was echt geweldig!! 10 meter afstand en dus net voorbij de spitarea. Het leek maar een uur te duren ipv 4 uur. Steengoed.
Wel wat van BigElf op het net opgezocht, maar live klonken ze vele malen lekkerder.
Eerste keer DT live en de volgende keer ben ik er zéker weer bij. Goede songs gespeeld. Setlist van DT (volgens youtube. en ik denk dat het wel klopt):

- Nightmare to remember
- A Rite of Passage
- Hollow Years
- Prophets of War
- Wither
- The Dance of Eternity
- Take the Time
Encore:
- The Count of Tuscany

Hey vet, dat is volgens mij het lijstje wat ik in die comments van Youtube schreef:D.. Maar dat terzijde..

JelmerOnGuitar
10 oktober 2009, 18:17
Ik zag hem vorig jaar in Lotto Arena (antwerpen) en ik zat n beetje aan de zijkant.
Kon iedere keer zien dat hij daar op n kruk/stoel ging zitten, met idd een thermosfles, maar ook met een zuurstofmasker...


Hahaha wow een zuurstofmasker, meen je niet!! Maja als je nagaat hoe die gast zingt, dat kost je ongelofelijk veel energie.. Hij heeft ook een volume man:D..

pikasso
10 oktober 2009, 19:22
http://s1019.photobucket.com/albums/af320/ChrisPrins/?action=view&current=DSC00533.jpg

Dit was tijdens het optreden van Opeth bij de mmet and greet met Dream Theater.
Was echt zo gaaf om ze een keer te ontmoeten...

minoin
11 oktober 2009, 17:26
Nou dudes, ik heb een heel andere mening hahaha
Ik vond BigElf helemaal niet zo goed, slechte mix, prutser van een techneut en gitarist en het stond allemaal te hard en schel gemixt. Sorry voor de ontgezouten mening, maar ik kan er niets anders van maken.
Opeth was ik heel benieuwd naar, maar na Windowpane was het toch wel duidelijk dat het geen "oral sex" voor mij was, maar meer herrie. Die synth stond tering scherp ingesteld, dus heb de helft van de tijd met mijn oren dicht gezeten.

Dream Theater, och, dan kan het geluk niet op. De sound van die gasten staat als een gepantserd HUIS! LaBrie wist me deze keer echt te bekoren, misschien mede dankzij zijn bekende gaskamertje. Ik had absoluut niet het idee dat ik naar individuele muzikanten zat te kijken. Het was duidelijk dat ze er zin in hadden en de comunicatie tussen de bandleden was prachtig om te zien. Schitterend ook al die schermen en filmpies. En Rudess z'n scherm met wizard die hem precies naspeeld :P En een stukje spelen op z'n iPod hahaha
Nee, ze leveren elke keer superkwaliteit in elke vorm van een live-optreden.
Damn, ik vond het wel veel te kort duren, dat voorprogramma hadden ze wat mij betreft kunnen schrappen. Of een andere band; Pain of Salvation, Seventh Wonder, Mind's Eye of Circus Maximus?

minoin
11 oktober 2009, 17:44
Wow, dubbele post :chicken:

Liquid_Metal
12 oktober 2009, 10:30
Nou dudes, ik heb een heel andere mening hahaha
Ik vond BigElf helemaal niet zo goed, slechte mix, prutser van een techneut en gitarist en het stond allemaal te hard en schel gemixt. Sorry voor de ontgezouten mening, maar ik kan er niets anders van maken.
Opeth was ik heel benieuwd naar, maar na Windowpane was het toch wel duidelijk dat het geen "oral sex" voor mij was, maar meer herrie. Die synth stond tering scherp ingesteld, dus heb de helft van de tijd met mijn oren dicht gezeten.

Dream Theater, och, dan kan het geluk niet op. De sound van die gasten staat als een gepantserd HUIS! LaBrie wist me deze keer echt te bekoren, misschien mede dankzij zijn bekende gaskamertje. Ik had absoluut niet het idee dat ik naar individuele muzikanten zat te kijken. Het was duidelijk dat ze er zin in hadden en de comunicatie tussen de bandleden was prachtig om te zien. Schitterend ook al die schermen en filmpies. En Rudess z'n scherm met wizard die hem precies naspeeld :P En een stukje spelen op z'n iPod hahaha
Nee, ze leveren elke keer superkwaliteit in elke vorm van een live-optreden.
Damn, ik vond het wel veel te kort duren, dat voorprogramma hadden ze wat mij betreft kunnen schrappen. Of een andere band; Pain of Salvation, Seventh Wonder, Mind's Eye of Circus Maximus?

Pain of Salvation zou wel héél tof zijn geweest er bij, maar ik heb zeker genoten van BigElf. Ik hou wel van die Deep Purple-stijl. Unexpect had ik al gezien, maar dat was nu meer een waas van laag met af en toe wat hoge tonen (solo, vrouwelijke zang en viool) er overheen. Dat kwam ook wel door mijn oordoppen, die proportioneel veel hoog wegfilteren. Maar bij DT had ik daar geen last van.
Van Opeth moet je houden, maar dat doe ik zeer zeker. Wat een geweldige playlist! Alleen niet echt een show, zoals bij Dream Theater. Maar ik heb wel gelachen om Mikael :)

JelmerOnGuitar
12 oktober 2009, 10:55
Nou dudes, ik heb een heel andere mening hahaha
Ik vond BigElf helemaal niet zo goed, slechte mix, prutser van een techneut en gitarist en het stond allemaal te hard en schel gemixt. Sorry voor de ontgezouten mening, maar ik kan er niets anders van maken.
Opeth was ik heel benieuwd naar, maar na Windowpane was het toch wel duidelijk dat het geen "oral sex" voor mij was, maar meer herrie. Die synth stond tering scherp ingesteld, dus heb de helft van de tijd met mijn oren dicht gezeten.

Dream Theater, och, dan kan het geluk niet op. De sound van die gasten staat als een gepantserd HUIS! LaBrie wist me deze keer echt te bekoren, misschien mede dankzij zijn bekende gaskamertje. Ik had absoluut niet het idee dat ik naar individuele muzikanten zat te kijken. Het was duidelijk dat ze er zin in hadden en de comunicatie tussen de bandleden was prachtig om te zien. Schitterend ook al die schermen en filmpies. En Rudess z'n scherm met wizard die hem precies naspeeld :P En een stukje spelen op z'n iPod hahaha
Nee, ze leveren elke keer superkwaliteit in elke vorm van een live-optreden.
Damn, ik vond het wel veel te kort duren, dat voorprogramma hadden ze wat mij betreft kunnen schrappen. Of een andere band; Pain of Salvation, Seventh Wonder, Mind's Eye of Circus Maximus?

Jah jezus die show vloog voorbij he! Ik vond idd de visuals en ALLES waar je naar kon kijken echt geweldig.. Ze hebben echt zo'n dikke show, echt alles erop en eraan, super.. Jah idd die Rudess-cartoon die precies zoals hij speelt!! En ook nog een battle met hem deed, dat was hilarisch! Supervet bedacht en uitgevoerd, dat met die iphone is cool idd. Ik had bij het vorige optreden, in Juni, al een vermoeden dat hij dat met een iphone deed, die solo in A rite of passage bedoel ik, en nu kon je het duidelijk zien op dat inmense scherm..

Jah was echt super!!

toon-
18 oktober 2009, 11:20
Waren er gisteren nog forumleden op het progressive nation optreden in Vorst (België)?

JelmerOnGuitar
5 januari 2010, 19:03
Hahaha ik kwam laatst het volgende filmpje van DT tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=6msQ_y213JU

Het is altijd wel duidelijk dat er gefucked wordt tijdens de laatste show van de tour maar deze vind ik toch wel erg geestig..

Tankman
5 januari 2010, 19:46
Ik dacht al...waarom zou iemand in godsnaam dit topic nu nog bumpen, en toen zag ik het filmpje:

+111111111111111!!!!!!

LOL, LOL en nog eens LOL!:seriousf: