PDA

View Full Version : vraag over Engl versterker



ED BOB
2 april 2003, 13:11
Ik heb een week geleden een Engl souvereign aangeschaft. Fantastische versterker overigens. Vraagje: versterker heeft een line out met een pot. Kan iemand mij vertellen hoe deze output het doet op een PA? Kan deze rechtstreeks in de mengtafel of moet dit toch nog via een DI? Waar kan ik de pot het best op zetten? Hoe is het geluid? of kan ik deze line out beter vergeten en een microfoon voor de speaker zetten? Graag jullie mening.

pimmetje
2 april 2003, 15:24
Ik heb een Koch Twintone... daar zit ook zo'n line out op. Kan gewoon direct de PA in bij die Koch, dus denk ik dat 't met die Engl ook wel zal kunnen. 't geluid wordt er echter niet beter op. Met een mic voor de speaker richting PA klinkt 't een stuk beter.

Antal
2 april 2003, 21:03
Een line out van een versterker kun je op zich zo in een input van je mengpaneel steken. Maar wil je het originele geluid van je versterker en je speakers hebben dan kun je er beter een sm 57 voor zetten.
Het voordeel van een DI is in dit geval dat je dan een gebalanceerde uitgang hebt. Een line out van een versterker is dat meestal niet.