PDA

View Full Version : Iemand interessante presets voor de AX1G?



Outshine
29 juni 2001, 11:37
Heeft iemand een paar interessante (of bekende) presets voor de Korg AX1G?

anoniem
28 oktober 2001, 21:01
Dit is niet echt een antwoord op je vraag ,maar.
Ik heb ook een Korg AX1G maar ik kan hier geen mooie distortion mee maken voor bijvoorbeeld punk. Weet jij hier een goeie instelling voor?

Outshine
29 oktober 2001, 16:27
De overdrive/distortion is vrij zwak op de ax1g. Ik gebruik de ax1g nu op een marshall 2x30 combo en dan gaat t wel.

Maar je moet er zelf maar mee experminmenteren. Voor punk zou ik bijv. je high g hoog zetten en je mid en low g laag. Ik speel zelf alleen geen punk (meer metal) dus je moet t zelf een beetje uitvogelen.

jaccoos
1 november 2001, 21:37
Mag ik eens weten wat jullie mening over die Korg AX1G is. Ik heb hem ergens gezien voor niet veel en het lijkt mij wel wat maar is het de moeite waard. en kan je er mooie chorus uithalen?

Outshine
2 november 2001, 11:09
Voor dat geld is t gewoon een koopje. Zo'n beetje alle effecten zitten erin. Daarvan is dus de distortion vrij zwak maar clean is ie gewoon heel netjes, chorus klnkt lang niet slecht en het wah en phaser effect zijn zelfs best wel goed te noemen. Maar ik zoek nu gewoon wat anders omdat ik niet tevreden ben over de distortion. T is gewoon veel te modderig, ongedefinieerd en bovenal niet strak. En een distortion moet voor mij gewoon lekker strak zijn.

Toch is het voor de beginner best een aanrader. Ik heb em een tijdje icm een amp van 15w gebruikt en kon toen niet zonder. Nu heb ik laatst een marshall amp gekocht en gebruik ik em wat minder.

Tis trouwens ook een leuk ding voor op vakantie. 4 penlites erin en je bent 14 uur lang zoet.

jaccoos
2 november 2001, 15:44
nou bedankt, ik denk dat ik zo maar eens de trein pak,(als die rijdt) en naar feedback ga, want mijn "dealer" kan hem nie leveren. ik heb trouwens ook een 15 W amp dus dat zal wel goed gaan