PDA

View Full Version : Ik ging naar NYC en nam mee...



Sinner1980
8 september 2009, 14:34
Geen nieuwe gitaar sorry, zo gek kreeg ik mn vriendin niet...
Wel wat onderdelen om mn Gibsons te customizen en last but not least...

Een setje EMG x series (81x, 85x). Deze schijnen geweldig te klinken en ze gingen bij Sam Ash en Guitar center als warme broodjes...sterker nog, bij Guitar center waren ze op en Sam Ash had nog twee van alle soorten...ik koos voor de 81x en de 85x.

Nu nog bepalen waar ze in gaan..mn les paul of mn explorer...moeilijk, moeilijk...
Mn les paul ga ik sowieso customizen (creme spul eraf en zwart die handel) dus dat gaat wel mooi worden met emg'tjes...ook mn explorer wordt helemaal zwart dus dus dat wordt ook wel dik in dat geval...

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/DSC01266.jpg


http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/GibsonExplorer004.jpg

Welke gaat het worden? Ik ben er nog niet uit...helpen jullie eens ff door te stemmen

Ik heb nog tijd zat hoor, eerst maar eens zoeken waar ik ze in laat bouwen en meteen mn gitaar laat afstellen;)

bat
8 september 2009, 14:39
Die explorer, puur om assosiatieve redenen. EMG's in een LP is heiligschennis, in een Explorer is het gewoon puur metal.

Zelf ben ik naar Londen geweest vorige week en daar zag ik me toch een mooie 76 Explorer staan bij een winkeltje op Denmark street... (en daar horen dan weer absoluut geen EMG's in).

lindstrom
8 september 2009, 14:39
EMG's op de explorer doen, de elementen uit de explorer in de les paul monteren en de slagplaat van de les paul halen :)

lindstrom
8 september 2009, 14:41
EMG's in een LP is heiligschennis




met de rest ben ik het best eens, maar bovenstaande opmerking vind ik jammer. tenminste, denk je er ook zo over als het om SD's of dimarzio's ging?

Ibanez666
8 september 2009, 14:44
EMG's in een LP is heiligschennis

Vertel dat maar tegen Zakk ;)

bat
8 september 2009, 14:47
met de rest ben ik het best eens, maar bovenstaande opmerking vind ik jammer. tenminste, denk je er ook zo over als het om SD's of dimarzio's ging?
Tsja, het is dan ook ontzettend subjectief. ;) SD's of Dimarzio's zou dan weer wel kunnen, maar niet met plastic kapjes...

pannekoek
8 september 2009, 14:47
Vertel dat maar tegen Zakk ;)

en tegen mij :seriousf:


naja, ik heb sd blackouts in m'n les paul custom zitten. valt dat ook onder heiligschennis?

ot: emg's in je lp! lekker knallen ermee!

Sinner1980
8 september 2009, 14:52
Slagplaat is al van de les paul af en ik dacht nu ff speedknobs erop te zetten maar die dingen steken een eind uit zeg, daar baal ik wel van...is dat normaal?
En EMG's in een les paul vind ik geen heiligschennis...op een les paul Jan Smit spelen, das pas heiligschennis:lp:

Bram+
8 september 2009, 14:55
Gewoon in die Les Paul inderdaad, ook nog even een gat erin beitelen en er een Floyd Rose in hangen natuurlijk :D

lindstrom
8 september 2009, 14:56
Slagplaat is al van de les paul af en ik dacht nu ff speedknobs erop te zetten maar die dingen steken een eind uit zeg, daar baal ik wel van...is dat normaal?
En EMG's in een les paul vind ik geen heiligschennis...op een les paul Jan Smit spelen, das pas heiligschennis:lp:

je kunt de pots laten zakken met de stelringen.

en ja, jan *braak* op een les paul is heiligschennis.

interessander
8 september 2009, 15:01
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die EMG x series, lijkt me de tegenhanger van de blackouts.

En in die explorer ermee, niet de LP!

Sinner1980
8 september 2009, 15:01
Gewoon in die Les Paul inderdaad, ook nog even een gat erin beitelen en er een Floyd Rose in hangen natuurlijk :D

Het kan te gek ook...

lindstrom
8 september 2009, 15:05
Het kan te gek ook...

ik denk dat een floyd makkelijker te monteren is op de explorer, al zou ik dan eerder voor een studmounted kahler gaan.

Midwolda
8 september 2009, 15:08
Tsjesis, ik vind zo'n zwarte Les Paul met creme bindingen, pu-ringen, switchplate en slagplaat juist zo vreselijk g-e-i-l...
en dan die zwarte humbuckers uit de Explorer in de Les Paul...
en een Explorer met EMG's, ja dat kan eigenlijk best wel!
Mooi man! :ok:

Sinner1980
8 september 2009, 15:17
ik denk dat een floyd makkelijker te monteren is op de explorer, al zou ik dan eerder voor een studmounted kahler gaan.

Ik haat tremolo's...no offense...maar is niet mijn ding

lindstrom
8 september 2009, 15:21
Ik haat tremolo's...no offense...maar is niet mijn ding

Dat kan,.. ieder zijn ding :ok:

lindstrom
8 september 2009, 15:29
en nu hop, enquette sluiten, EMG's in de explorer, openspoelen uit de explorer in de les paul

en show ons het resultaat !

ik ben benieuwd!

Sinner1980
8 september 2009, 15:39
en nu hop, enquette sluiten, EMG's in de explorer, openspoelen uit de explorer in de les paul

en show ons het resultaat !

ik ben benieuwd!

Open spoelen in die les paul...man die humbuckers die nu in die les paul zitten zijn sowieso beter als die van van die explorer. Als die emg's in de explorer gaan dan gaan die openspoels voor elk aannemelijk bod op marktplaats...en dan gaan er bareknuckles in mn les paul.
En als ik mn besluit genomen heb moet ik eerst eens op zoek naar een vakkundig iemand die de emgs gaat inzetten en meteen de betreffende gitaar afstelt

lindstrom
8 september 2009, 15:41
Open spoelen in die les paul...man die humbuckers die nu in die les paul zitten zijn sowieso beter als die van van die explorer. Als die emg's in de explorer gaan dan gaan die openspoels voor elk aannemelijk bod op marktplaats...en dan gaan er bareknuckles in mn les paul.
En als ik mn besluit genomen heb moet ik eerst eens op zoek naar een vakkundig iemand die de emgs gaat inzetten en meteen de betreffende gitaar afstelt


die in de explorer zijn toch ook gewoon gibson pups?

Sinner1980
8 september 2009, 15:45
die in de explorer zijn toch ook gewoon gibson pups?

Ja maar wel goedkopere die minder klinken...die les paul was ook 2 keer zo duur dus dan mogen ze ook wel wat meer klinken...

HaroldA
8 september 2009, 15:46
die in de explorer zijn toch ook gewoon gibson pups?

En die zijn allemaal hetzelfde??? :???:

Open HB's in een LP vind ik persoonlijk altijd heel goedkoop staan. Een LP hoort bling te hebben! :cheerup: (maar geen goud! :stop:)

lindstrom
8 september 2009, 15:46
Ja maar wel goedkopere die minder klinken...die les paul was ook 2 keer zo duur dus dan mogen ze ook wel wat meer klinken...

volgens mij kunt het zomaar dezelfde pickups zijn :S

lindstrom
8 september 2009, 15:48
Open HB's in een LP vind ik persoonlijk altijd heel goedkoop staan. Een LP hoort bling te hebben! :cheerup:


mooit voorbeeld van verschillende smaken, ik vind open juist veel mooier. met kapjes vind ik ze juist kaal en braaf.

Sinner1980
8 september 2009, 15:48
als het een studio was geweest waarschijnlijk wel ja
En idd, ik vind ook dat in een les paul gesloten humbuckers horen

EGH
8 september 2009, 16:59
En die zijn allemaal hetzelfde??? :???:

Open HB's in een LP vind ik persoonlijk altijd heel goedkoop staan. Een LP hoort bling te hebben! :cheerup: (maar geen goud! :stop:)

Mwah, vind dit toch wel één van de mooiste gitaren. Staat erg mooi icm met de gouden body en de creme/witte pick up ringen. Of je het mooi vindt blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar goedkoop lijkt het me allerminst. (Gaat trouwens om de gitaar, let niet op die meneer)

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2008/Slash%20GT-1.jpg

HaroldA
8 september 2009, 17:02
Mwah, vind dit toch wel één van de mooiste gitaren. Staat erg mooi icm met de gouden body en de creme/witte pick up ringen. Of je het mooi vindt blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar goedkoop lijkt het me allerminst.

En over wat voor body hebben we het in dit topic? :soinnocent:

Net als dat ik een pickguard niet mooi vind op een goldtop maar op een ebony weer wel sjiek vind staan!

EGH
8 september 2009, 17:18
En over wat voor body hebben we het in dit topic? :soinnocent:

Net als dat ik een pickguard niet mooi vind op een goldtop maar op een ebony weer wel sjiek vind staan!


Open HB's in een LP vind ik persoonlijk altijd heel goedkoop staan.

Ja, maar jij had het niet over de LP in dit topic, maar alle LP's ;). Haha, nee hoor gemierenneuk van mij, ik wou alleen even laten zien dat een LP toch erg mooi kan zijn LP zonder pick up covers. (Tenzij je de LP van Slash ook niet mooi vind :soinnocent:) Blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar vind het persoonlijk op (bijna) elke LP erg mooi staan, geen pick up cover, met creme/witte ringen.

Sinner1980
10 september 2009, 00:20
Vrijdag laat ik de emg's in mn explorer zetten. Met mijn les paul heb ik andere plannen maar daar heb ik net weer een topicje voor geopend (mocht je het interessant vinden).

Die explorer wordt een beetje mn metal plank en mn les paul meer voor rock/blues (al krijgt deze een vette makeover).

Zodra mn explorer 'af ' is open ik weer een topicje over de kwaliteit van de EMG x series en uiteraard een foto van het eindresultaat. Nog wel even wachten tot mn slagplaat en trussrod cover over zijn uit California (Sharp concepts).

Beide gitaren worden in ieder geval vet:rockon:

geert1976
10 september 2009, 00:54
tja eigenlijk moeten er in geen van beide EMG's in, ik vind het niks, lepel dan een setje Dimarzio Super Distortions in die Explorer, metall hoeft niet persee EMG's:makeup:

Sinner1980
10 september 2009, 01:01
tja eigenlijk moeten er in geen van beide EMG's in, ik vind het niks, lepel dan een setje Dimarzio Super Distortions in die Explorer, metall hoeft niet persee EMG's:makeup:

Die EMG X series schijnt werkelijk waar de kont te schoppen van bijv Blackouts...meer headroom en veel organischer, ik heb ze nog niet geprobeerd maar ben overtuigd door recencies. Ik wilde er een set painkillers in gooien maar heb toch de gok genomen voor deze set...Ik weet dat er echt veel EMG haters zijn, daarentegen ook heel veel gasten die erbij zweren. Ik vind een gewone 81 85 combi te steriel en vlak maar die X series schijnen dat dus totaal niet te hebben, deze hebben meer karakter.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de gewone EMG's ook al vet vind klinken alleen verveelden ze me vrij snel qua geluid

lindstrom
10 september 2009, 10:29
tja eigenlijk moeten er in geen van beide EMG's in, ik vind het niks, lepel dan een setje Dimarzio Super Distortions in die Explorer, metall hoeft niet persee EMG's:makeup:

helemaal mee eens!!