PDA

View Full Version : welke stack?



Freakoutus
8 september 2009, 11:38
Hallo gitaarliefhebbers,

ik zoek een (mini)stack.. voor thuis.. met een budget van 300 tot 400 euro..
wat zouden jullie in deze situatie kiezen?

greetings:punk:

geert1976
8 september 2009, 11:40
Het gaat er niet om wat wij vinden, jij moet erop spelen:)

kun je meer info geven welke mogelijkheden de stack moet hebben, persoonlijke wensen;)

Kim Wilson
8 september 2009, 11:42
Ik zou ten eerste kiezen voor het subforum "Moderne versterkers". En een beetje afhankelijk van het geluid wat je zoekt, zou ik een Vox AD30(XL), Roland Cube30 of iets dergelijks adviseren. Je noemt een stack, maar voor thuis heb je daar helemaal niks aan. Dan wil je graag een handzaam ampje die ook op laag niveau een mooie klank geeft. En daar zijn de genoemde ampjes hartstikke goed in.

Freakoutus
8 september 2009, 11:49
heb nu een vox ad15vt maar ben er niet tevreden over... overigens wil ik met een head op pad kunnen. opzich hoeft hij niet heel veel te kunnen.. ik doe et meeste toch met mijn pedals (waar ik mee bezig ben ze op te sparen:P)

speedmusic
8 september 2009, 11:55
De keuze voor een stack kan ik mij goed voorstellen, een cabinet en losse top kun je multifunctioneel gebruiken voor in de oefenruimte en op het podium.
Ook ben je veel flexibeler als je wilt upgraden.

Mijn thuis set-up is op dit moment een losse top van Blackheart 5watt, je kunt ook een harley benton of epiphone nemen afhankelijk van je smaak.
Daaronder twee cabinets van Marshall de 1912 (1x12").

Hier kan ik prima mee uit de voeten, vanwege een zwaardere versterker voor live situaties ben ik wel van plan over te stappen naar een 4x12" of 2x12" cabinet maar thuis blijft de Blackheart gewoon staan.

Kim Wilson
8 september 2009, 11:57
Ja, goed...


Nog maar een keer, maar dan wat uitgebreider:
Wat voor geluid zoek je?
Wil je per se buizen of mag het ook transistor zijn? Ik zou voor transistor gaan i.v.m. thuis spelen.
Waarom een head, waarom geen combo?

Wat zoek je precies in je versterker? Wat bevalt je niet aan je Vox? Vertel eve wat meer, met de huidige info kunnen we natuurlijk helemaal niks.

Freakoutus
8 september 2009, 12:01
er zijn mensen die wel fatsoenlijk gewoon antwoorden..

ik vraag gewoon om een simpele head zodat ik die mee kan nemen.. hierdoor zoek ik dan meteen een stack zodat ik er thuis wat aan heb.. en eventueel ergens anders.

Die vox kon qua geluid niet brengen wat ik wou.

Ik wil standaard clean spelen met daarop een pedal voor distortion etc.

almarvk
8 september 2009, 12:02
1) Deze gaat naar Moderne Versterkers
2) Wees wat uitgebreider (zie vorige posts)
3) Lees je in
4) Succes met je zoektocht! :)

Freakoutus
8 september 2009, 12:02
niet verkeerd bedoeld verder, maar dat is tot nu toe de enige info die ik kan geven omdat ik er zelf niet uit ben. daarom deze post

Kim Wilson
8 september 2009, 12:10
Ik antwoord ook fatsoenlijk, en ik wil je met alle liefde helpen, maar als de enige info is dat je een head wil met een budget van 300 tot 400 euro, kan ik met de beste wil van de wereld geen advies geven.

Wat voor muziek wil je gaan spelen? Rock, pop, blues, metal...
In welk opzicht haalt jouw Vox het niet? Het zou kunnen dat je geluid te iel klinkt vanwege de kleine speaker. Wellicht klinkt een Vox AD50VT voor jou al veel beter, omdat die een volwaardige speaker aan boord heeft.
Speel je al in een band? Zo niet, zou ik me nog niet al te veel richten op het eventueel meenemen van een head. Dan zou ik gewoon een degelijke combo zoeken waarmee je ook in een eventuele band mee uit de voeten kunt.

Ik probeer je alleen maar te helpen, echt waar. :)

speedmusic
8 september 2009, 12:15
Wat meer informatie is inderdaad welkom ben je into rock, metal, blues jazz etc dit is altijd een leuke indicatie.

Als je de Vox niet prettig vind moet ik een aanname doen, mijn eerste aanname was dat je de Vox te clean vind, fout dus. Want verderop lees ik dat je graag clean wil spelen, dus wat is de reden waarom de Vox niet bevalt.

Dan denk ik de speaker zal wel te klein zijn 8" een grotere speaker klinkt wel prettiger. Maar ook dat is een aanname klopt dit?

Dus ja meer informatie is wel gewenst anders schieten de mensen die je willen helpen met een schot hagel in de hoop dat ze wat raken

Freakoutus
8 september 2009, 12:16
ben met een kennis een beetje aan het zoeken zonder enige haast.

speel rock metal.. maar maak ook wel een uitstapje naar rustige muziek.
vandaar dat ik graag een lekkere cleane installatie wil. waar ik dan mijn pedal op aansluit zoals aangegeven..

die vox mist op alle fronten wat ik ervan had verwacht. waarschijnlijk door het feit wat jij al aangaf..

ikzelf ben nog steeds van mening een stack te nemen voor die prijs;) ook voor later.. maar dat is meer persoonlijk.

Ook weet ik dat je wilt helpen.. dat waardeer ik ook zeer:cheerup:

Freakoutus
8 september 2009, 12:17
jawel, snap ook wel dat er meer info nodig is.. alleen ben ik aan het kijken wat andere mensen goed vinden zodat ik dan daar mee kan gaan verdiepen;)

speedmusic
8 september 2009, 12:20
leuk filmpje van mijn huisversterker (heb wel het logo er afgeschroefd deze vind ik lelijk).
Als cabs heb ik zogezegd Marshall 1912
http://www.youtube.com/watch?v=uACfzWYMMYQ&feature=related

Maar ik denk dat de epi of Harley benton meer is wat je zoekt, daar deze naar ik dacht iets cleaner zijn.

Kim Wilson
8 september 2009, 12:26
ben met een kennis een beetje aan het zoeken zonder enige haast.

speel rock metal.. maar maak ook wel een uitstapje naar rustige muziek.
vandaar dat ik graag een lekkere cleane installatie wil. waar ik dan mijn pedal op aansluit zoals aangegeven..

die vox mist op alle fronten wat ik ervan had verwacht. waarschijnlijk door het feit wat jij al aangaf..

ikzelf ben nog steeds van mening een stack te nemen voor die prijs;) ook voor later.. maar dat is meer persoonlijk.

Ook weet ik dat je wilt helpen.. dat waardeer ik ook zeer:cheerup:
Voor jouw budget is een stack waarschijnlijk niet haalbaar. Dan kun je IMO beter op zoek naar een mooie 2x12 transistorcombo. En dan liefst een beetje forse, zodat ie een beetje strak blijft. 100 watt zou het moeten kunnen doen. Misschien zou je een Vox AD100 kunnen testen, of een Marshall Valvestate o.i.d.

Als tip kan ik je nog wel meegeven om eens naar een grote gitaarshop te gaan en daar eens wat versterkers te proberen. Hoe meer je probeert, hoe meer je gaat leren wat je wel en niet zoekt in je gitaargeluid.

Johannes
8 september 2009, 12:27
Full stack (http://link.marktplaats.nl/276040328)

Freakoutus
8 september 2009, 12:29
OK dat is me duidelijk:) dat ga ik ook zeker doen. Misschien dat ik dan nog even door moet zetten met sparen. Met wat voor stack zou ik uit de voeten kunnen volgens jullie? met de info die jullie nu hebben?

dan kan ik me misschien gaan focussen op het sparen totdat ik een goede stack kan kopen die aan mijn wensen voldoet..;)

Kim Wilson
8 september 2009, 12:30
Waarom wil je eigenlijk per se een stack? En heb je al zicht op spelen in een band? Want als het voornamelijk voor thuisgebruik is, is een stack alleen maar onnodig groot.

Luke-wannabe
8 september 2009, 12:30
Wat voor sound vind je mooi? Je kunt met elke versterker Rock of Metal spelen.

Freakoutus
8 september 2009, 12:34
de sound voor rock en metal heb ik op mn pedaal;). dus een clean geluid wat lekker klinkt (hoe kan ik niet uitleggen, ben nu ook op mn werk dus kan momenteel ook niet een voorbeeld gaan zoeken) is een vereiste.

ik heb voor mezelf besloten een stack te nemen zodat ik later niet nog eens hoef;) maargoed dat is dan ook mn persoonlijke instelling ;)

speedmusic
8 september 2009, 12:40
Een full stack voor thuis gebruik niet haalbaar? Ik blijf met mijn berekeningen ruim onder de €400,--

Even kort:

Blackheart 5 watt top €150,-- (rockt wat meer)
Harley Benton 5 watt top €72,-- (is over wat ik heb gelezen cleaner, heb hem dus niet gehoord)
Blackheart 15 watt top €300 (voor thuis vind ik 15watt teveel van het goede)

Harley Benton 1x12" cab €55,--
Harley benton 2x12" cab €118,--

Er blijft zelfs nog geld over om een cabinet vintage uitvoering te nemen (celestion v30)
Die Randall is ook een goede zeer leuke prijs ook.
Alleen de maatvoering van de Cabs vind ik iets onhandig (en geen buizenversterker, maar ook dat is puur persoonlijk)

Freakoutus
8 september 2009, 12:42
hmmm ziet er idd niet onaardig uit.. als het geluid is zoals ik hoop dat het is.. dan voel ik mij zeer aanbevolen deze opstelling te halen :soinnocent:

iWishmaster
8 september 2009, 13:11
1.Verdiep eens in het verschil tussen transistor / modeling en buizenversterkers.

2.Je budget is erg laag voor een goede head + cabinet, maar je kunt een vrij aardige combo kopen voor dat geld. Waarom perse een stack? Zodat je je head mee kan nemen naar iemand anders waar al een cabinet staat? 'Zodat ik het later niet nog eens hoef' snap ik niet. Heel veel (professionele) muzikanten spelen met combo's. Gaat het je op de uitstraling? Het apart kunnen upgraden?

3.Zeg nu eens precies wat je mist aan die Vox, want 'alles' kunnen we niet zoveel mee. Gaatie niet hard genoeg?

We proberen je te helpen, maar er niet 1 antwoord op je vraag. Sterker nog, je stelt een heel erg moeilijk vraag, aangezien het sterk smaakgebonden is.

Kim Wilson
8 september 2009, 13:21
Een full stack voor thuis gebruik niet haalbaar? Ik blijf met mijn berekeningen ruim onder de €400,--

Even kort:

Blackheart 5 watt top €150,-- (rockt wat meer)
Harley Benton 5 watt top €72,-- (is over wat ik heb gelezen cleaner, heb hem dus niet gehoord)
Blackheart 15 watt top €300 (voor thuis vind ik 15watt teveel van het goede)

Harley Benton 1x12" cab €55,--
Harley benton 2x12" cab €118,--


En hoe denk je hier later mee in een rock/metalband te kunnen spelen? 5 watt is voor blues al te weinig, laat staan voor metal. Daarbij zoekt hij een beetje een allround ding. Hij zoekt iets wat thuis goed klinkt, en waar hij later eventueel ook nog mee in een bandje kan spelen. Dan is zo'n 5 watt buizentopje veel te beperkt en eenzijdig, en zou ik kiezen voor transistor met een beetje stevig vermogen.

Je moet je trouwens niet teveel laten leiden door een eventuele band waar je heel misschien over twee jaar wel in zou kunnen gaan spelen. Mijn ervaring is dat je tegen die tijd toch alweer een paar versterkers hebt versleten. Vooral als je zoals jij nog zoekende bent naar wat je wil, is de volgende amp die je koopt hoogstwaarschijnlijk nog niet de laatste. Dus zou ik in de eerste plaats een versterker kiezen die op dit moment aan je eisen voldoet. En dat is dat ie thuis gewoon lekker klinkt. En als je er één koopt die ook misschien nog wel in een oefenruimte mee kan komen, is dat alleen maar meegenomen.

ackm
8 september 2009, 13:22
1.Verdiep eens in het verschil tussen transistor / modeling en buizenversterkers.

2.Je budget is erg laag voor een goede head + cabinet, maar je kunt een vrij aardige combo kopen voor dat geld. Waarom perse een stack? Zodat je je head mee kan nemen naar iemand anders waar al een cabinet staat? 'Zodat ik het later niet nog eens hoef' snap ik niet. Heel veel (professionele) muzikanten spelen met combo's. Gaat het je op de uitstraling? Het apart kunnen upgraden?

3.Zeg nu eens precies wat je mist aan die Vox, want 'alles' kunnen we niet zoveel mee. Gaatie niet hard genoeg?

We proberen je te helpen, maar er niet 1 antwoord op je vraag. Sterker nog, je stelt een heel erg moeilijk vraag, aangezien het sterk smaakgebonden is.


Het 'zodat ik het later niet nog eens hoef' begrijp ik heel goed. Hij wilt nu een amp kopen en dus niet over een tijdje weer omdat hij dan ineenkeer in een band zou kunnen spelen.

Ik ben zeker geen deskundige hiermee en weet er lang niet zoveel vanaf als de meeste hier maar als je je eigen wensen op een rijtje zet kan dit wel heel moeilijk worden , je wilt een goeie clean maar je speeld ook metal , je wilt een stack voor thuis waarvoor je als reden aangeeft dat je er later ook in een bandsituatie mee uit de voeten wilt kunt en dat voor 400 euro.

Mijn advies:

Koop een 1x12 buizen combootje 15-20 watt zodat je er alles mee kunt (Niet te zwaar dus kan makkelijk vervoerd worden) , is goedkoper en later mocht je echt meer power nodig hebben kun je dan alsnog een cab kopen en die aan je combootje hangen.

Misschien moet je kijken voor de blackstar combo , hoor ik goeie verhalen over en zit vervolgens mij ook wel het geluid in wat je zoekt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Freakoutus
8 september 2009, 13:23
speedmusic heeft me al een aardige optie een voorzet gegeven.. dat was ongeveer waar ik naar zocht;) en ja het gaat ook om de uitstraling.. en inderdaad ook om het feit dat ik de head mee kan nemen naar eenmaat van me;)

die vox is gewoon niet wat het moet zijn.. clean wil wel.. maar niet clean genoeg.. ik kan dat gewoon niet uitleggen dus laat dat maar ter zijde...

speedmusic geeft dus al een goede optie, naar zoiets ben ik op zoek;) het gaat me er om dat ik niet over 2 jaar wanneer er een drummer enzo bij is nog een keer moet investeren;). Ook een dikke vette head is niet nodig, want het gaat bij mij toch om het hobbywezen met eventueel een bandje.

Kim Wilson
8 september 2009, 13:25
Het 'zodat ik het later niet nog eens hoef' begrijp ik heel goed. Hij wilt nu een amp kopen en dus niet over een tijdje weer omdat hij dan ineenkeer in een band zou kunnen spelen.


Ik snap het ook wel, maar iemand die zoekend is naar zijn geluid (de TS weet nog niet eens wat voor geluid hij zoekt!), koopt echt niet in één keer de versterker waar hij de rest van zijn leven mee doet.

Freakoutus
8 september 2009, 13:26
ACKM daar heb ik zeker wat aan, jou beschrijving is precies zoals ik het bedoel, alleen ben ik niet goed in uitleggen zoals de mensen hier al vernomen hebben.

Het punt met zowel clean als metal is dat wanneer ik met maten van me speel verschillende smaken en stijlen tegenkom qua muziek. Om me daar wat op aan te passen probeer ik op die manier een head te vinden die mij dit kan bieden:)

Freakoutus
8 september 2009, 13:27
klopt.. mn hele leven misschien ook wel niet.. of moet echt geluk hebben. Maar een aantal jaren moet het zeker worden, heb die vox gekocht en ben daar meer dan op uitgekeken geraakt en dat na een jaar.. heb gewoon geen zin om elk jaar een nieuwe versterker te kopen

Kim Wilson
8 september 2009, 13:28
klopt.. mn hele leven misschien ook wel niet.. of moet echt geluk hebben. Maar een aantal jaren moet het zeker worden, heb die vox gekocht en ben daar meer dan op uitgekeken geraakt en dat na een jaar.. heb gewoon geen zin om elk jaar een nieuwe versterker te kopen
Nou, dat wordt dus heel veel testen. Succes! :)

Freakoutus
8 september 2009, 13:30
true, testen testen testen:P maar ben iig weer wijzer geworden.. qua opties en merken.

ackm
8 september 2009, 13:32
Ik snap het ook wel, maar iemand die zoekend is naar zijn geluid (de TS weet nog niet eens wat voor geluid hij zoekt!), koopt echt niet in één keer de versterker waar hij de rest van zijn leven mee doet.

Dat is waarschijnlijk wel zo ja. Maar als hij op korte termijn ook plannen voor een band heeft is het wel zo verstandig dat hij in ieder geval meteen mee kan doen en niet meteen nog een keer een versterker te moeten kopen terwijl die er net een voor thuis heeft gekocht. Aangezien hij al met vrienden samenspeeld zit het er dik in dat hij op korte termijn ook meer volume wilt hebben.

@TS , ik heb nog niet zoveel versterkers bespeeld maar ik kan je al wel vertellen dat alles anders klinkt. Als ik jou was zou ik me sowieso erg verdiepen in verschillende merken en zo beter te kunnen zien in welke hoek je moet zoeken.

Freakoutus
8 september 2009, 13:34
true, en omdat ik de opties niet echt wist heb ik toch even een topic ervan gemaakt. Zodat ik iig een klein beetje de juiste richting opgestuurd kan worden.

speedmusic
8 september 2009, 13:38
@Kim: ik interpreteer de berichten van freakoutus iets anders, maar dat maakt niet zoveel uit er zijn meer wegen naar Rome.

De 5 watt amps zijn inderdaad voor thuisgebruik en oefenruimte als starter.
Kies je qua cabinet voor een 2x12" of 1x12" zoals die HB of Marshall 1912/1922 Dan kun je alles hergebruiken en hoef je nooit meer weg te doen dus geen desinvestering.

Een amp echter is al gauw teveel voor thuis/slaapkamer of te weinig voor livegebruik. Althans dat is waar ik tegenaan ben gelopen, zo gebruik ik nu 1 cabinet in de oefenruimte onder mijn Mesa-boogie, 1 cabinet onder de blackheart. Live gebruik ik alle twee de cabinetten en natuurlijk niet onder de Blackheart :soinnocent:

ackm
8 september 2009, 13:40
Oja en wat cabinet betreft zou ik zeker voor die (volgens mij al een keer genoemde) Harley Benton G212 Vintage 30 gaan. Kost 200 euro bij Thomann en is een goed cabinet. Ook nog eens tilbaar.

speedmusic
8 september 2009, 13:42
prijs is verlaagd de uitvoering met de v30's zijn nu 179,--.
Heb de NL dealer gevraagd of hij ze voor dezelfde prijs kan leveren.

iWishmaster
8 september 2009, 13:58
Ok, nu snap ik 'em. Dan is er maar 1 boodschap: alles testen wat in je budget past. Neem ook gewoon je eigen pedalen en gitaar mee naar de winkel. Wanneer je iets wilt kopen dat de rest van je leven (of toch in ieder geval de komende jaren) voldoet, heb je een lange weg van testen te gaan. Veel muzikanten doen er hun hele leven over om het geluid dat ze in hun hoofd hebben eruit te laten komen.

Ander advies kan ik je niet geven, je moet echt op je eigen oren afgaan. De 5Watt buizenbakjes die nu aangedragen worden zullen qua volume clean nooit van hun leven een drummer bij kunnen benen. Buizen, clean met drummer, is 15W crap, misschien net haalbaar, 30W is al stukken realistischer. Ik zou met jouw budget zeker ook transistorversterkers niet uitsluiten.

hugo123
8 september 2009, 14:48
Een mooie stack:

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/27765/Marshall-MS4-Mini-Stack.jpg





Zat eraan te komen..
:makeup:

Liquid_Metal
8 september 2009, 15:14
Oja en wat cabinet betreft zou ik zeker voor die (volgens mij al een keer genoemde) Harley Benton G212 Vintage 30 gaan. Kost 200 euro bij Thomann en is een goed cabinet. Ook nog eens tilbaar.

Da's een prima cabinet als je budget niet superhoog is. Ik gebruik 'm zelf thuis ook en klinkt prima. Wat minder sturdy dan de 'echte' merken, maar hij bevalt zeer zeker. Volgens mij is de tolex wel redelijk goedkoop, want aan de bovenkant zit er al een scheur in (ik heb 'm nu een jaar, niet superveel mee geschoven. Komt wss van m'n rack).


prijs is verlaagd de uitvoering met de v30's zijn nu 179,--.
Heb de NL dealer gevraagd of hij ze voor dezelfde prijs kan leveren.

Scheelt weer 20 euro. Des te beter.
EDIT: Bij thomann is 'ie gewoon nog 195 euro hoor...

sjaak1990
8 september 2009, 15:37
Een goede buizen combo? Wat mindere looks maar veel betere sound...

Als je een betere amp zou nemen in de toekomst dan zou de goedkope cab ook wegmoeten, je gaat geen dikke amp op een harley benton cab spelen en ook is dat wat minder op een marshall 1922 oid...

speedmusic
8 september 2009, 17:09
Ik ben toch niet gek? Er staat duidelijk €179,--
http://www.thomann.de/gb/harley_benton_2x12_guitar_cabinets.html

aaaahhh ik zie het al als je als voorkeur UK hebt staan dan maakt hij er in de conversie €179,-- van even kijken of je zo ook kunt bestellen.

AART
8 september 2009, 17:10
Laat dat staan. Je hebt dan wel de speakers maar de kast maakt minstens net zoveel uit. En die zijn crap, waardeloze constructie.

speedmusic
8 september 2009, 17:16
Aart, i beg to differ, de topic starter is een beginner en heeft een duidelijk budget gesteld.
Ik snap ook wel dat een cab van €500,-- + iets anders in elkaar steekt, maar dan nog
sta ik helemaal achter die Harley Benton's met name omdat ze een zeer verantwoorde investiring
zijn.


Wat ik bedoel te zeggen is dit:
Als je stapsgewijs wil upgraden, is de Harley Benton met v30's een uitstekende investering.

Keuze 1
In één keer de sprong in het diepe voor topklasse:
K&E kast 2x12 incl vintage 30 kost €695,--

Keuze 2 Upgradepad:
Harley Benton vintage 30 €195,--
Lege K&E kast voor 2x12 kost €525,--
Totaal €720,--

In de laatste stap verlies je dus maar €25,--, maar ondertussen heb je veel plezier gehad van die cab(s).
Misschien blijft het een leuke hobby en wil je die overstap helemaal niet maken naar cabinets van +500,--
En mocht je de stap niet nemen naar het grote werk, heb je helemaal big bucks uitgespaard zeker als je een stack wil bouwen.

AART
8 september 2009, 17:32
Aart, i beg to differ, de topic starter is een beginner en heeft een duidelijk budget gesteld.
Ik snap ook wel dat een cab van €500,-- + iets anders in elkaar steekt, maar dan nog
sta ik helemaal achter die Harley Benton's met name omdat ze een zeer verantwoorde investiring
zijn.


Wat ik bedoel te zeggen is dit:
Als je stapsgewijs wil upgraden, is de Harley Benton met v30's een uitstekende investering.

Stap 1
In één keer topklasse:
K&E kast 2x12 incl vintage 30 kost €695,--

Stap 2 Upgradepad:
Harley Benton vintage 30 €195,--
Lege K&E kast voor 2x12 kost €525,--
Totaal €720,--

In de laatste stap verlies je dus maar €25,--, maar ondertussen heb je veel plezier gehad van die cab(s).
Misschien blijft het een leuke hobby en wil je die overstap helemaal niet maken naar cabinets van +500,--
En mocht je de stap niet nemen naar het grote werk, heb je helemaal big bucks uitgespaard zeker als je een stack wil bouwen.

K&E is qua kwaliteit zoiets als Marshall, kan je beter een Bogner/Mesa/Koch/ENGL oid scoren.

Ik zou een 2ehands 1936 kastje scoren voor dat geld. Die zijn voor hetzelfde bedrag later weer te verkopen.

HB is qua constructie waardeloos.

iWishmaster
8 september 2009, 18:15
K&E is qua kwaliteit zoiets als Marshall, kan je beter een Bogner/Mesa/Koch/ENGL oid scoren.

Ik zou een 2ehands 1936 kastje scoren voor dat geld. Die zijn voor hetzelfde bedrag later weer te verkopen.

HB is qua constructie waardeloos.

K&E klinkt anders 100x beter dan de huidige Marshall kasten (contructie kan ik niks over zeggen, geen verstand van). Persoonlijk vind ik Bogner beter, maar waarom klinkt K&E dan zoveel beter?

blademan
8 september 2009, 18:34
K&E is qua kwaliteit zoiets als Marshall, kan je beter een Bogner/Mesa/Koch/ENGL oid scoren.



deze opmerking slaat de plank echt volledig mis. Ik heb de K&E 212 getest naast de Koch 212 en Bogner 212 , en de K&E blies beide volledig van de aardbol. De kwaliteit van het geluid was echt zo veel beter!

en die opmerking dat K&E net zoiets is als Marshall, ach ......... BULL!!

sjaak1990
8 september 2009, 18:53
K&E is qua kwaliteit zoiets als Marshall, kan je beter een Bogner/Mesa/Koch/ENGL oid scoren.


Wat een onzin zeg! Jammer zoiets te lezen. Marshall cabs zijn redelijk te noemen, mesa cabs vind ik gewoon erg slecht voor het geld, hoewel ze niet slecht zijn, zijn ze gewoon VEELS te duur.
K&E heeft een duidelijk andere karakter dan Bogner bijvoorbeeld maar is wel veel strakker. Ik heb het allemaal uitgebreid kunnen beluisteren en het hangt van de match met je amp af maar K&E is wel erg goed...de constructie is erg goed en het geluid ook.

speedmusic
8 september 2009, 19:39
Ach, als iemand de K&E cabs zo afkraakt heb ik al niet eens zin om te reageren.
Ook zijn mening over de HB cabinets neem ik dan maar met een korrel zout, een betere prijs/kwaliteit verhouding kun je echt nergens vinden.

En daar gaat het toch om, of vergis ik mij? De topic starter vraagt hier om best Value for money en Aart begint hier met merken als Bogner, Mesa, ENGL etc. te gooien alsof deze bijna gratis zijn.

De enige reden waarom ik K&E aanhaalde was dat zij, als één van de weinige lege cabinets leveren. Naar mijn mening zijn die Vintage 30 het wel waard om over te zetten en je bespaard geld.

Nielsje
8 september 2009, 20:02
Volgens mij is het iets anders:

Een K&E kast zit in dezelfde prijsklasse als een Marshall.
Bogner, Mesa, Orange zijn gewoon een pakweg duurder.

Beter? Nee.
Slechter? Nee.

Dat is gewoon geheel afhankelijk van je smaak.
Een bogner kast klinkt modern-donker-los, terwijl een Vernet meer vintage-helder-los klinkt. Een K&E klinkt meer modern-helder-strak, naar mijn mening.

Wat je 'goed' of 'slecht' vind, mag je helemaal zelf bepalen. Is ook geheel afhankelijk van de speakers. Een marshall 'slecht' noemen vind ik ook onzinning: Zelf heb ik een JTMC12 cab met Celestion H30, en alhoewel die kast van spaanplaat is (volgens mij), is het zo'n fuckin' lekkere muzikale cab: De strak klinkende 1x12 van K&E vind ik dan weer niets. Ja, strakker, meer volume, dat wel. Maar voor mijn smaak, doe mij dan maar die spaanplaten kast.

In de sector Vernet/K&E/Bogner/PL/whatever is niet een kast die 'goed' of 'slecht' is, louter kasten die goed of slecht passen bij je muzieksmaak.

Moet ik nou verdorie hier ook al een FAQ voor gaan schrijven?

speedmusic
8 september 2009, 20:44
Nielsje buiten dat je over de diverse houtsoorten, MDF, multiplex etc. en constructie kunt discussiëren. Ben ik het met je eens dat je de zaken zelf kunt bepalen op het punt van smaak en voorkeur.

Maar het gaat hier om de vraag welke stack voor een budget van max. 400. Met een mogelijkheid om door te groeien. Dus laten we het on topic houden

ps: ben trouwens wel nieuwsgierig naar je FAQ's

Nielsje
8 september 2009, 20:54
Nielsje buiten dat je over de diverse houtsoorten, MDF, multiplex etc. en constructie kunt discussiëren. Ben ik het met je eens dat je de zaken zelf kunt bepalen op het punt van smaak en voorkeur.

Maar het gaat hier om de vraag welke stack voor een budget van max. 400. Met een mogelijkheid om door te groeien. Dus laten we het on topic houden

ps: ben trouwens wel nieuwsgierig naar je FAQ's

Je hebt gelijk. De reden waarom ik daar niet op in ga, is omdat ik domweg op het moment niet veel ervaring heb met spullen in die regio. Kleine combo's dan wel wat meer. 400 euro voor een stack is naar mijn bescheiden mening nagenoeg onmogelijk. Maar dat is vast niet wat de TS wil horen ;)

Over de FAQ: de voedingsfaq is van mijn hand, en zit er sterk over na te denken er eentje te schrijven voor beginnende buizenversterker-gebruikers. Eens overleggen met de mods :)

AART
8 september 2009, 20:54
Hmm, maak geen vrienden hier met kritiek op K&E, hoop mensen op hun teentjes getrapt omdat iemand er geen fan van is? :cheerup:

Hun constructiemethoden vind ik gewoon wat minder (die zijn vergelijkbaar met marshall, hun sound verschilt wel, maar dat is ook smaak ofcourse). Geschroefde baffle die geen deel uitmaakt van de cab constructie zoals bij Mesa/Bogner. Ik noem het geen slechte cabs, maar ik vond het niet veel speciaals qua sound en qua constructie onderscheiden ze zich ook niet zo. Jullie mogen best een andere mening hebben, maar dan praat ik nog geen quatsch.

En Mesa slecht voor het geld? Bogner en Koch kosten niet veel minder, zelfs K&E is nauwelijks goedkoper (1000 versus 1200 voor een oversized cab). De constructiemethoden zijn duurder bij mesa en daar betaal je voor. Als het je geluid niet is, prima, maar slecht voor het geld noem ik het niet. Zeker niet in verhouding met K&E.

Ik zal K&E niet slecht noemen, nergens gedaan (Marshall is over het algemeen toch zeer redelijk). Ik ben er zelf geen grote fan van. Volgens mij zijn ze ook een pak duurder geworden sinds de introductie. Als het je ding is zal ik je niet tegenhouden, maar test ze dan wel naast een paar concurrenten. Bovendien zijn Bogner en Mesa zoals gezegd niet zo heel veel duurder, vergelijk zelf maar eens.

Terug on topic: Van die HB 212 heb ik een geval gezien waar het in spaanplaat geplaatste (!?) handvat losliet en de foto's die ik van 2 van die vabs gezien heb laten toch wel afgeraffeld werk zien. Een Marshall 1936 is de 2x12 industry standard zoals de 1960 dat is bij de 4x12 en gewoon een degelijke kast die zichzelf bewezen heeft. Upgrade kan later zonder dat je op zoek moet naar een lege 2x12 waardoor je keus minder beperkt wordt.

Nielsje
8 september 2009, 21:04
Hmm, maak geen vrienden hier met kritiek op K&E, hoop mensen op hun teentjes getrapt omdat iemand er geen fan van is? :cheerup:

Hun constructiemethoden vind ik gewoon wat minder (die zijn vergelijkbaar met marshall, hun sound verschil wel, maar dat is ook smaak ofcourse). Geschroefde baffle die geen deel uitmaakt van de cab constructie zoals bij Mesa/Bogner. Ik noem het geen slechte cabs, maar ik vond het niet veel speciaals qua sound en qua constructie onderscheiden ze zich ook niet zo. Jullie mogen best een andere mening hebben, maar dan praat ik nog geen quatsch.

En Mesa slecht voor het geld? Bogner en Koch kosten niet veel minder, zelfs K&E is nauwelijks goedkoper (1000 versus 1200 voor een oversized cab). De constructiemethoden zijn duurder bij mesa en daar betaal je voor. Als het je geluid niet is, prima, maar slecht voor het geld noem ik het niet. Zeker niet in verhouding met K&E.

Ik zal K&E niet slecht noemen, nergens gedaan. Ik ben er zelf geen grote fan van. Volgens mij zijn ze ook een pak duurder geworden sinds de introductie. Als het je ding is zal ik je niet tegenhouden, maar test ze dan wel naast een paar concurrenten. Bovendien zijn Bogner en Mesa zoals gezegd niet zo heel veel duurder, vergelijk zelf maar eens.

Och, mij trap je niet op de teentjes hoor :)
Overigens, wat wel een hele leuke discussie is over constructie methoden (wellicht wat offtopic): Wat merk je er nou van? ->

Ja, natuurlijk merk je de constructie in je geluid. Maar ik bedoel het meer in de letterlijke zin van het woord: Heb je het ooit meegemaakt dat een cab uit elkaar viel, of begon te 'scharen' vanwege de constructie methode? Ik niet.
In die zin cabs volgens mij allemaal stevig genoeg (op wat cheap-ass dingen na) om de tand des tijds te doorstaan. Daarom denk ik dat je constructie methoden alleen hoort (strakke versus losse sound). Zelf hou ik niet zo van 'strakke' cabs, maar meer van losse cabs. Maar dat is natuurlijk smaak.

Wat denken jullie ervan?

speedmusic
8 september 2009, 21:13
budget van 400,-- voor een thuis stack is wel mogelijk hoor, je moet er alleen niet verwachten de gemiddelde kroeg cq jongerencentrum ermee plat te spelen.
Maar voor een oefenruimte of thuis gebruik moet dat wel lukken is mijn mening en ervaring.


@Aart, niet op de teentjes getrapt hoor de enige reden waarom ik K&E aanhaalde heb ik in een voorgaande post beschreven en ja ik vind K&E beter klinken dan een Marshall, kwa constructie hebben ze meer overeenkomsten met een Mesa dan met Marshall (met name het gebruikt hout en de verbindingen) Shit nu ga ook ik off topic ;)

Apart topicje over constructie openen dan maar? De enige ervaring die ik heb is dat de Tolex van mijn Marshall cabinet wat loslaat maar meer niet.

the sure thing
8 september 2009, 21:14
Zelf hou ik niet zo van 'strakke' cabs, maar meer van losse cabs. Maar dat is natuurlijk smaak. Wat denken jullie ervan?

Nou, ik was laatst bij Jukebox in Boekel: die maken sinds kort hun eigen cabs. Ze gebruiken veel dikker multiplex dan wat gangbaar is en ze vertelden ook nog eens dat de tolex die over het hout gaat, een behoorlijke impcat heeft op het geluid: het bepaalt voor een deel de stijfheid van hout/cab. EN ze begonnen ook nog eens over soorten speakerdoek. Hun filosofie is dat als de cab zeer stijf is, de karakteristieken van de speaker beter naar voren komen. Anders gezegd: een V30 in een "lossere" kast kan klinken als een M20 in een "strakke" kast.

Wat wel apart was: ik speelde daaro op de HOOK R20 met een alnico gold speaker erin. Naast de HOOK stond een 1x12 K&E kastje. Ik eens de HOOK aangesloten op het 1x12 kastje en vond het geluid NERGENS meer op lijken. Een dood geluid. Ik dat na afloop vertellen aan de eigenaar van Julebox. Wat bleek? In de K&E zat de identieke speaker!!!! Ook een alnico gold. Oeps.... Behalve dan het verschil tussen open/gesloten achterkant, doet houtsoort/constructie enz er wel degelijk toe. Helaas.... Dat maakt de zoektocht nog moeilijker/ingewikkelder. Het gaat toch echt om de COMBINATIE van houtsoort, constructie, soort speaker, tolex, speakerdoek, enz.

AART
8 september 2009, 21:16
Och, mij trap je niet op de teentjes hoor :)
Overigens, wat wel een hele leuke discussie is over constructie methoden (wellicht wat offtopic): Wat merk je er nou van?

Veel. Vergelijk eens een 1960AV met een Bogner V30 kast of Mesa Stiletto. Zelfde speakers, wereld van verschil in sound.



Ja, natuurlijk merk je de constructie in je geluid. Maar ik bedoel het meer in de letterlijke zin van het woord: Heb je het ooit meegemaakt dat een cab uit elkaar viel, of begon te 'scharen' vanwege de constructie methode? Ik niet.

Bij een Marshall 1960AV kast die ik had merkte ik dat de achterkant soms meeresoneerde. Kast uit elkaar vallen kom je eigenlijk nooit tegen, behalve bij cabs zoals die HB waar je de kast ongeveer gratis bij krijgt.


In die zijn cabs volgens mij allemaal stevig genoemd (of wat cheap ass dingen na) om de tand des tijds te doorstaan. Daarom denk ik dat je constructie methoden alleen hoort (strakke versus losse sound). Zelf hou ik niet zo van 'strakke' cabs, maar meer van losse cabs. Maar dat is natuurlijk smaak.

Jep, dat is op een bepaald moment inderdaad een kwestie van smaak. Maar ook als je van een losse sound houdt kan een geintegreerde baffle beter klinken doordat de 'klankkast' meer een geheel is.


Wat denken jullie ervan?

Ik denk dus dat. Ik zal er bij vermelden dat ik zelf hou van een strakke droge sound met veel druk (niet per se in de bas). De kastenbouwer van GuitarKing was het trouwens met mee eens op het punt van de geïntgreerde baffle. Maar nu moet ik toegeven dat ik niet weet of Bogner dat heeft (Mesa iig wel). Normaal geld: hoe steviger en stugger de kast, hoe strakker (en soms droger) het geluid.

Het komt echter uiteindelijk allemaal neer op smaak, dus ik (en iedereen) is op dat gebied dus erg subjectief.

Nielsje
8 september 2009, 21:17
budget van 400,-- voor een thuis stack is wel mogelijk hoor, je moet er alleen niet verwachten de gemiddelde kroeg cq jongerencentrum ermee plat te spelen.
Maar voor een oefenruimte of thuis gebruik moet dat wel lukken is mijn mening en ervaring.

Ja, alles is mogelijk. Maar ik vraag me af waarom iemand eigenlijk voor zo'n laag bedrag een stack zou willen. Voor de looks? Ga dan liever voor een combo die klinkt, of spaar door..


Nou, ik was laatst bij Jukebox in Boekel: die maken sinds kort hun eigen cabs. Ze gebruiken veel dikker multiplex dan wat gangbaar is en ze vertelden ook nog eens dat de tolex die over het hout gaat, een behoorlijke impcat heeft op het geluid: het bepaalt voor een deel de stijfheid van hout/cab. EN ze begonnen ook nog eens over soorten speakerdoek. Hun filosofie is dat als de cab zeer stijf is, de karakteristieken van de speaker beter naar voren komen. Anders gezegd: een V30 in een "lossere" kast kan klinken als een M20 in een "strakke" kast.

Wat wel apart was: ik speelde daaro op de HOOK R20 met een alnico gold speaker erin. Naast de HOOK stond een 1x12 K&E kastje. Ik eens de HOOK aangesloten op het 1x12 kastje en vond het geluid NERGENS meer op lijken. Een dood geluid. Ik dat na afloop vertellen aan de eigenaar van Julebox. Wat bleek? In de K&E zat de identieke speaker!!!! Ook een alnico gold. Oeps.... Behalve dan het verschil tussen open/gesloten achterkant, doet houtsoort/constructie enz er wel degelijk toe. Helaas.... Dat maakt de zoektocht nog moeilijker/ingewikkelder. Het gaat toch echt om de COMBINATIE van houtsoort, constructie, soort speaker, tolex, speakerdoek, enz.

Very true! Tolex etc. dragen zeer bij aan de sound van de cab. De combinatie van m'n spaanplaten cab + H30 + beamblocker = goud. Heerlijk, je kan zo eeuwen bezig blijven :)

Freakoutus
8 september 2009, 21:19
Hehe, gaat er in tussentijd dat ik er even niet was lekker zie ik wel:P

Nielsje: dat ik niet wou horen dat wat ik wil voor die prijs niet mogelijk is? mwah niet geheel mee eens, je kan combineren en dan kom ik toch op een prijs waarvan ik denk dat die voor mij de juiste op dit moment is. Met de eisen die ik stel kom ik toch op een aantal combinaties uit waarvan ik een aantal in de muziekwinkel uit ga testen:) Of er iets tussen zit wat het echt gaat worden? geen idee nog.
Maargoed, je kan wel degelijk een stack voor die prijs halen. zowel nieuw als 2e hands:ok:

the sure thing
8 september 2009, 21:19
Very true! Tolex etc. dragen zeer bij aan de sound van de cab. De combinatie van m'n spaanplaten cab + H30 + beamblocker = goud. Heerlijk, je kan zo eeuwen bezig blijven :) Maar de meest prangende vraag blijft: HOE BEVALT de VERNET 2x12 MK met fictief serienummer 2 !?!?!

Nielsje
8 september 2009, 21:22
Hehe, gaat er in tussentijd dat ik er even niet was lekker zie ik wel:P

Nielsje: dat ik niet wou horen dat wat ik wil voor die prijs niet mogelijk is? mwah niet geheel mee eens, je kan combineren en dan kom ik toch op een prijs waarvan ik denk dat die voor mij de juiste op dit moment is. Met de eisen die ik stel kom ik toch op een aantal combinaties uit waarvan ik een aantal in de muziekwinkel uit ga testen:) Of er iets tussen zit wat het echt gaat worden? geen idee nog.
Maargoed, je kan wel degelijk een stack voor die prijs halen. zowel nieuw als 2e hands:ok:

Nee, natuurlijk is het wel mogelijk :)
En er zal ook heus wel wat leuks tussen zitten, maar ik vind het budget persoonlijk nét iets te krap, waardoor je de leuke dingen soms nét niet kan krijgen.


Maar de meest prangende vraag blijft: HOE BEVALT de VERNET 2x12 MK met fictief serienummer 2 !?!?!

Mjah, lekker! Je bent gek dat je hem hebt weggedaan!

AART
8 september 2009, 21:23
Nou, ik was laatst bij Jukebox in Boekel: die maken sinds kort hun eigen cabs. Ze gebruiken veel dikker multiplex dan wat gangbaar is en ze vertelden ook nog eens dat de tolex die over het hout gaat, een behoorlijke impcat heeft op het geluid: het bepaalt voor een deel de stijfheid van hout/cab. EN ze begonnen ook nog eens over soorten speakerdoek. Hun filosofie is dat als de cab zeer stijf is, de karakteristieken van de speaker beter naar voren komen. Anders gezegd: een V30 in een "lossere" kast kan klinken als een M20 in een "strakke" kast.

Wat wel apart was: ik speelde daaro op de HOOK R20 met een alnico gold speaker erin. Naast de HOOK stond een 1x12 K&E kastje. Ik eens de HOOK aangesloten op het 1x12 kastje en vond het geluid NERGENS meer op lijken. Een dood geluid. Ik dat na afloop vertellen aan de eigenaar van Julebox. Wat bleek? In de K&E zat de identieke speaker!!!! Ook een alnico gold. Oeps.... Behalve dan het verschil tussen open/gesloten achterkant, doet houtsoort/constructie enz er wel degelijk toe. Helaas.... Dat maakt de zoektocht nog moeilijker/ingewikkelder. Het gaat toch echt om de COMBINATIE van houtsoort, constructie, soort speaker, tolex, speakerdoek, enz.

Juist. Heel veel dingen hebben invloed op de sound. Dat tolex verhaal van Boekel klopt ook wel heb ik het idee. Die ervaring had ik ook met een zelfbouwkast een tijd terug. Die kast van hen is een erg vette kast. Alleen jammer dat ie alleen in rechte flightcase-uitvoering te krijgen is (wat mede vanwege de sound is).

Freakoutus
8 september 2009, 21:24
wss kom ik idd dan ook net boven mn prijs uit.. maar goed.. maandje of 2 langer sparen en dan is dat ook weer gepiept (mocht ik tot zolang werk hebben ofc:P)

AART
8 september 2009, 21:25
wss kom ik idd dan ook net boven mn prijs uit.. maar goed.. maandje of 2 langer sparen en dan is dat ook weer gepiept (mocht ik tot zolang werk hebben ofc:P)

Je hoeft niet gelijk met topsul te beginnen hoor, maar met een budget moet je ook kieskeurig zijn ;)

Freakoutus
8 september 2009, 21:27
et budget zal misschien in dit geval net iets hoger moeten... zo ik heb gezien zal ik eerder voor de 450 moeten gaan zodat er idd iets meer in zit.. alhoewel ik eerst nog moet testen en dan pas echt een oordeel kan geven. Maargoed dat zie ik dan over een tijdje wel, zal eerst nog ff rondsnuffelen. Misschien kom ik iets tegen in de komende tijd.

Overhaasten zal ik iig niet.

Nielsje
8 september 2009, 21:29
Goed zo :)
Veel proberen, en probeer dingen zoals een cab 2e hands te scoren. Dat kan je zoveel besparen! Doe ik ook...

AART
8 september 2009, 21:36
On topic:

Leuke tip qua versterker vind ik trouwens de Blackstar HT5. 5 watt, maar gaat hard genoeg voor in de repetitieruimte als het moet. Goede sound.

2ehands voor 250 te vinden volgens mij. Test eens of ie pedalen lekker vreet en misschien is het wat voor je. Hou je nog eens een +-200 euro over voor een leuke 2x12. Vooral zelf testen want iedereen heeft een eigen smaak die soms sterk kan verschillen zoals je net gemerkt hebt. ;)

Freakoutus
8 september 2009, 21:47
klopt zelf testen zou ik toch zeker al doen, maar was benieuwd waar ik moest kijken en wat er mogelijk is :seriousf:

Kim Wilson
8 september 2009, 22:43
On topic:

Leuke tip qua versterker vind ik trouwens de Blackstar HT5. 5 watt, maar gaat hard genoeg voor in de repetitieruimte als het moet. Goede sound.


Nee, die gaat dus niet hard genoeg in een oefenruimte. De topicstarter zoekt een clean geluid omdat hij met pedalen werkt. Een 5 watt buizending klinkt op oefenniveau niet clean meer.

AART
8 september 2009, 23:21
Nee, die gaat dus niet hard genoeg in een oefenruimte. De topicstarter zoekt een clean geluid omdat hij met pedalen werkt. Een 5 watt buizending klinkt op oefenniveau niet clean meer.

Ah, ja, daar heb je gelijk in (ik vergeet nogal vaak dat clean ook kan met een elektrische gitaar, excuses).

nickofzo
8 september 2009, 23:47
ik weet niet of ik hiermee de regels schend maar dit is een link van mijn amp.. http://link.marktplaats.nl/276479845

..
maar moet eerlijk zijn.. geen buizen,

en weet niet of het richting jou bedoeling is

sjaak1990
9 september 2009, 00:29
Een mg stack is niet zo geweldig waar je zelf denk ik ook achter gekomen bent omdat je hem te koop hebt gezet.

Guitarking cabs heb ik gehoord, heeeel erg in your face, super strak en heel erg lompe mids, teveel voor mij waardoor ik ze minder vond maar wel topkwaliteit!

Mesa cabs hoor ik mindere dingen over de constructie juist en vond het ook zo klinken. Marshall cabs zijn losser, je hoort al als je erop tikt. K&E lijkt mij toch een goede constructie, dik berken alleen een andere filosofie :)

Kim Wilson
9 september 2009, 08:23
Zoiets zoekt hij niet. Buizen zijn buizen en een mg stack is niet zo geweldig waar je zelf denk ik ook achter gekomen bent omdat je hem te koop hebt gezet.


Hoezo buizen zijn buizen? Volgens mij hoeft de TS niet per se buizen. Dat wil bijna iedereen die hier advies geeft, maar in geval van TS vraag ik me af of dat verstandig is. Ik denk van niet. En de TS heeft die eis ook niet gesteld.

AART
9 september 2009, 08:58
Zoiets zoekt hij niet. Buizen zijn buizen en een mg stack is niet zo geweldig waar je zelf denk ik ook achter gekomen bent omdat je hem te koop hebt gezet.

Guitarking cabs heb ik gehoord, heeeel erg in your face, super strak en heel erg lompe mids, teveel voor mij waardoor ik ze minder vond maar wel topkwaliteit!

Mesa cabs hoor ik mindere dingen over de constructie juist en vond het ook zo klinken. Marshall cabs zijn losser, je hoort al als je erop tikt. K&E lijkt mij toch een goede constructie, dik berken alleen een andere filosofie :)

Heb je mesa's constructie gezien? Ik wel, K&E ook. Zoek maar eens op 'mesa cab' bij google en zie voor uzelf, staan wel een paar plaatjes van de binnenkant tussen. Stevigste cabs die ik ooit gezien/gehad/bespeeld heb, misschien dat de nieuwe guitarking cab nog wat lomper is.

Beste transistorbak in dat budget is de marshall 8100 denk ik, maar dat is weer meer metal/punk georiënteerd.

sjaak1990
9 september 2009, 10:41
Hoezo buizen zijn buizen? Volgens mij hoeft de TS niet per se buizen. Dat wil bijna iedereen die hier advies geeft, maar in geval van TS vraag ik me af of dat verstandig is. Ik denk van niet. En de TS heeft die eis ook niet gesteld.

Sorry, ik was in de war met een ander topic :makeup: Ik heb het fout gezegd maar ik denk niet dat de TS een marshall mg wil.

sjaak1990
9 september 2009, 10:47
Heb je mesa's constructie gezien? Ik wel, K&E ook. Zoek maar eens op 'mesa cab' bij google en zie voor uzelf, staan wel een paar plaatjes van de binnenkant tussen. Stevigste cabs die ik ooit gezien/gehad/bespeeld heb.


Zien er inderdaad netjes uit. Vind het technische idee erachter minder belangrijk dan hoe het uitpakt. De bas was wel enorm veel strakker dan die van een Bogner 4x12, de Bogner trekt mijn Brunetti niet echt :seriousf: K&E wel.

On-topic: is een mooie combo echt niet iets? Marshall 8100 is anders niet gek maar een buizencombo is mooier.

Boekel Amps
9 september 2009, 12:35
Heb je mesa's constructie gezien? Ik wel, K&E ook. Zoek maar eens op 'mesa cab' bij google en zie voor uzelf, staan wel een paar plaatjes van de binnenkant tussen. Stevigste cabs die ik ooit gezien/gehad/bespeeld heb.

Beste transistorbak in dat budget is de marshall 8100 denk ik, maar dat is weer meer metal/punk georiënteerd.


Onze ervaring is dat de veel mensen de Mesa cabs tegen vinden vallen. Tenzij je met een Mesa top speelt dan is het wel een mooie combinatie. Het is namelijk niet alleen de constructie maar ook het materiaal en de stugheid van de kast dat belangrijk is.
De K&E kast is al veel gemakkelijker te combineren mat verschillende tops . Al deze cab's en nog veel meer hebben wij op voorraad en kunnen bij ons getest worden. Je zal verbaast staan van de verschillen.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en de juiste combinatie vinden. Wat het beste werkt is je orienteren naar wat interessant voor je is, en deze kasten naast elkaar beluisteren.

blademan
9 september 2009, 12:55
s.
Al deze cab's en nog veel meer hebben wij op voorraad en kunnen bij ons getest worden.


Oh, we gaan dit nu voor commerciele activiteiten gebruiken?

iWishmaster
9 september 2009, 13:13
Oh, we gaan dit nu voor commerciele activiteiten gebruiken?

Mwah, hij biedt aan dat je de verschillen kunt komen testen, niet dat je bij hen je cabinet moet gaan kopen ... Maar een beetje spam is misschien wel.

@AART: Het gaat mij om de klank, contructiemethode kan me gestolen worden zolang het maar stage-proof is.
Mesa klonk icm met de amps die ik ermee getest heb (allemaal 'brits' gevoiced) echt heel slecht: hielp het hele karakter van de amp om zeep. Voegt een droge korrel toe aan het geluid. Wel veel druk, maar op een 'lompe' manier.
Marshall klonk vrij los en schel: kan me niet voorstellen dat dat geluid _echt_ goed bij een amp past: er zijn betere alternatieven die in feite op alle vlakken beter zijn.
K&E klink heel strak en neutraal, dus werkt met meerdere amps heel goed.
Bogner 'kleurt' wat meer: moet meer bij de amp passen, zoals Mesa, maar in mindere mate.

Ik ben op zoek naar een nieuw cab, dus heb de laatste tijd veel getest. Guitarking cabs ga ik binnenkort nog even testen naast bovenstaande drie en Orange. Dan eens kijken wat het wordt :).

Boekel Amps
9 september 2009, 13:19
Oh, we gaan dit nu voor commerciele activiteiten gebruiken?

Sorry, het zal niet meer gebeuren. het was zo niet de bedoeling.

Nielsje
9 september 2009, 13:25
Sorry, het zal niet meer gebeuren. het was zo niet de bedoeling.

Welkom op gitaarnet :)
Iedereen zeurt hier altijd moord en brand over spam, maar daar zit dan ook een hele (forum)geschiedenis achter.
Trek je er niet te veel van aan ;)

In ieder geval top dat jullie medewerking hebben verleend met de high-gain-amp-meeting. Was er zelf niet bij (ben geen high-gainer), maar op een dergelijke manier je ruimte ter beschikking stellen is natuurlijk prachtig!

Boekel Amps
9 september 2009, 14:52
Welkom op gitaarnet :)
Iedereen zeurt hier altijd moord en brand over spam, maar daar zit dan ook een hele (forum)geschiedenis achter.
Trek je er niet te veel van aan ;)

In ieder geval top dat jullie medewerking hebben verleend met de high-gain-amp-meeting. Was er zelf niet bij (ben geen high-gainer), maar op een dergelijke manier je ruimte ter beschikking stellen is natuurlijk prachtig!

Graag gedaan ! Het was zo'n leuk initiatief, en ook voor ons heel leerzaam.
En over de spam, ik dacht er even niet bij na dat dat als spam werd gezien. Het was niet zo bedoelt, maar ik snap dat het einde zoek is als iedere winkel mensen via het board gaat uitnodigen in de winkel. Ik zal vanaf nu proberen enkel info te geven. Maar er zijn zo veel meningen over alles dat wij een groot voorstander zijn voor klanten om alles eerst te testen. Ik denk ook dat dit forum, en ook de hi gain shoot out hele interessante dingen zijn om je zoek tocht naar een amp te beginnen, of een selectie te maken wat interessant voor je is, maar dat je nooit daar uit een beslissing moet maken. Dat moet je echt doen door met je eigen gitaar te gaan testen en zelf te ondervinden wat goed klinkt en goed voelt voor je.

Sorry van het lange verhaal...Maar vanaf nu dus nog enkel info ;)

AART
9 september 2009, 16:57
Onze ervaring is dat de veel mensen de Mesa cabs tegen vinden vallen. Tenzij je met een Mesa top speelt dan is het wel een mooie combinatie. Het is namelijk niet alleen de constructie maar ook het materiaal en de stugheid van de kast dat belangrijk is.
De K&E kast is al veel gemakkelijker te combineren mat verschillende tops . Al deze cab's en nog veel meer hebben wij op voorraad en kunnen bij ons getest worden. Je zal verbaast staan van de verschillen.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en de juiste combinatie vinden. Wat het beste werkt is je orienteren naar wat interessant voor je is, en deze kasten naast elkaar beluisteren.

Mesa is love it or hate it volgens mij, die kasten hebben een heel eigen karakter (net als de meeste mesa amps). Ze zijn heel droog en lomp zoals iwishmaster al zegt. Ik hou daarvan, en met mij vele anderen, maar er zijn minstens net zoveel haters.

Met constructie bedoel ik ook materiaal en stugheid e.d. trouwens.

AART
9 september 2009, 17:00
Sorry, het zal niet meer gebeuren. het was zo niet de bedoeling.

Jullie mogen imo wel een klein beetje spammen tussen de regels door, maar niet te obvious. Chris kan het ook ;)