PDA

View Full Version : Nieuwe Strat: "the Black Rose"



Orgasmocaster
7 september 2009, 22:55
Ik geef mijn gitaren normaal gesproken nooit een naam, maar deze heet bij deze: "Róisín Dubh" ofwel "Black Rose"
gedeeltelijk naar de houtsoorten (BLACK korina, en ROSEwood top en neck) maar ook een reference naar Ierland (waar ik 7 jaar gewoond heb) en een van mijn favorite Thin Lizzy nummers.

Holle (chambered) Korina Body
Rosewood Top
Indian Rosewood Neck (1 11/16, standard thin, compound radius, SS6105 frets)
Ebony FB
Graphtech Nut
Planet Waves auto trim tuners
Tonerider Rocksong set
Wilkinson trem

dit is een van de meest comfortabele guitaren die ik ooit bespeeld heb! de nek is silky smooth! hij klinkt ook anders dan mijn andere strats. een hele fijne cleane bluesey tone!

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/September62009011.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/September62009015.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/September62009012.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/September62009013.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/September62009017.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/September62009019.jpg

Orgasmocaster
7 september 2009, 22:57
Dit was origineel trouwens een beetje bedoeld als een grote (strat) broer voor mijn Thinline, die ook een Korina/Rosewood body heeft.

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/September62009021.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/September62009024.jpg

grayfink
7 september 2009, 22:59
Mooi ding, al zou ik het geen strat noemen, eerder een superstrat. :)

Josha
7 september 2009, 23:31
Ik vind het inderdaad ook meer een superstrat, maar dat neemt niet weg dat 'ie wel heel erg mooi is. :ok:

hezz
7 september 2009, 23:45
Gaaf ding hoor! Een beetje somber voor mijn smaak, een zwart-wit-zwarte slagplaat had voor mij niet verkeerd gestaan. Speel jij er dus vooral blues mee?

Orgasmocaster
8 september 2009, 00:15
somber, of eenvoud was exact wat ik wilde..
zelfs de wiring is simple:
1 volume en een blend! wat erg goed werkt moet ik zeggen.. 70 % neck en 30% brug klinkt bijvoorbeeld er lekker!

en nee, ik ben niet echt een blues gitarist. het viel me gewoon op dat hij clean een hele bluesey tone heeft :)

* ik had trouwens al vragen verwacht, over waar de pu switch zit ;)

barno
8 september 2009, 00:19
ik vind het wat jammer dat die witte pupcover aandacht naar zich toe trekt ten nadele van de body.

pannekoek
8 september 2009, 00:28
ik vind het wat jammer dat die witte pupcover aandacht naar zich toe trekt ten nadele van de body.

ik vind dat ie helemaal witte pup covers moet krijgen!


gaaf ding hoor! gefeliciteerd!

Bluze
8 september 2009, 00:29
verkapt "Ik heb een zwembad in de tuin"-topic :stop:

hezz
8 september 2009, 00:46
verkapt "Ik heb een zwembad in de tuin"-topic :stop:

:seriousf:

OP, woon je in Nederland of het buitenland?

Wel tof van die wiring, ik wist niet eens wat een Blend was maar gezien het gemis van een toggleswitch kan ik me al wat indenken.

Ace 1.15.19
8 september 2009, 01:22
Mooi stukkie hout. Niet echt mijn smaak maar toch zeker niet verkeerd. Zo'n blend-knop lijkt me trouwens super.

Nielsje
8 september 2009, 01:32
Wat een gave plank! :cheerup:

Persoonlijk zit die ene pot iets te dicht bij de pup naar m'n eigen smaak, en zou ik die witte pup-cover vervangen, maar wat een beauty!

Waarvoor dient de inbus in je hals ter hoogte van de 19e fret?

Orgasmocaster
8 september 2009, 01:37
ik vind het wat jammer dat die witte pupcover aandacht naar zich toe trekt ten nadele van de body.

ben ik met je eens. het punt is dat ik het project ben begonnen rond de pickups en tuners :) die lagen al een paar jaar ongebruikt in een doosje, dus vond ik dat een zeer logische reden om daarvoor een body en een nek te kopen :)

helemaal cream of helemaal zwart zou idd mooier zijn. komt misschien nog wel

Orgasmocaster
8 september 2009, 01:40
verkapt "Ik heb een zwembad in de tuin"-topic :stop:

verkapt "ik ben een sukkel" antwoord
ik heb al minstens 15 "guitar lounging by the pool" fotoos gepost hier over de laatste 2.5 jaar. omdat daar op dat moment het meeste zon is in mijn tuin. en het geeft een mooi contrast :)

oh en een zwembad is waar ik woon absoluut geen status symbool. tenzij je het leuk vindt om op je grasveldje te hangen bij 45 C

Orgasmocaster
8 september 2009, 01:45
Wat een gave plank! :cheerup:

Persoonlijk zit die ene pot iets te dicht bij de pup naar m'n eigen smaak, en zou ik die witte pup-cover vervangen, maar wat een beauty!

Dank je! :)
de pot zit op de normale strat positie, maar lijkt dichterbij vanwege de pu ring. ik heb de 2e en 3e positie overwogen, maar vind dit to practiescher.


Waarvoor dient de inbus in je hals ter hoogte van de 19e fret?
dat is een gotoh 'side-adjustment' voor de trusrod. er makkelijk om de neck bij te stellen zonder hem er af te schroeven


OP, woon je in Nederland of het buitenland?
TEXAS!! :)


Wel tof van die wiring, ik wist niet eens wat een Blend was maar gezien het gemis van een toggleswitch kan ik me al wat indenken.

ik had het op een basgitaar en vroeg me af waarom het nooit op gitaren werd gebruikt. het meest logische antwoord is natuurlijk dat je niet reuze snel om kan schakelen voor bijv een solo oid. maar het werk perfect. er zit een 'detent' in het midden waarbij beide pickups aan staan, en voor de rest kun je zo mengen als je zelf wilt. ik ga het vaker gebruiken!:)

Midwolda
8 september 2009, 06:20
Mooie gitaar zeg, gefeliciteerd! :ok:
Ik mag dat wel graag zien hoor, warm hout en koud staal, meer moet dat niet zijn.
En die ene witte bobbin, ach, daar hebben ze toch modelbouw-verf voor uitgevonden?

Over de pickup blend knop:

ik had het op een basgitaar en vroeg me af waarom het nooit op gitaren werd gebruikt.
Da's niet helemaal waar... ik heb hier een 1978 Gibson Marauder staan die precies hetzelfde doet met een SC en een HB.
Het werkt inderdaad niet zo snel als een toggle, maar er zijn wel heel fraaie klanken mee te produceren.

macwilliams
8 september 2009, 06:33
Dat zijn schitterende gitaren! Mooi hout, en het contrast met de pickup cover is als een witte vlinderstrik op een zwart pak!

Bjoetiful!

ccc
8 september 2009, 07:58
Boeiender dan 99 % van de nieuwe gitaren die hier langs komen.
Mooi werk !

toneblo
8 september 2009, 08:03
...hoe zouden die houtsoorten klinken als les paul?

toneblo
8 september 2009, 08:08
oh en een zwembad is waar ik woon absoluut geen status symbool. tenzij je het leuk vindt om op je grasveldje te hangen bij 45 C


willen wij dat weten mark o?

Les Paul R8
8 september 2009, 08:47
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit! Hoe zou je de klank beschrijven?

Eerlijk gezegd ben ik nog benieuwder naar je Tele. Korina met P90 is vaak een erg goeie tone

lindstrom
8 september 2009, 08:53
wat een nice gitaar zeg !! pfff wow

Bluze
8 september 2009, 09:15
verkapt "ik ben een sukkel" antwoord
ik heb al minstens 15 "guitar lounging by the pool" fotoos gepost hier over de laatste 2.5 jaar. omdat daar op dat moment het meeste zon is in mijn tuin. en het geeft een mooi contrast :)

oh en een zwembad is waar ik woon absoluut geen status symbool. tenzij je het leuk vindt om op je grasveldje te hangen bij 45 C

http://farm4.static.flickr.com/3196/2695460557_2c2185f848.jpg

Om je niet verder op de kast te jagen: Ik zie gewoon groen van jaloezie omdat jij zo'n mooi zwembad hebt en een prachtige nieuwe gitaar. :ok:

Epic
8 september 2009, 09:51
Mooi apparaat, al zou ik de pickup switch wel gaan missen denk ik.

Wie heeft hem gemaakt ?

Madcow
8 september 2009, 10:18
Ik vermoed Warmoth.

sjaak1990
8 september 2009, 10:43
Wat is dat black korina toch mooi, 2 zebra pups zouden het helemaal afmaken. Vind hem weer erg stijlvol :)

Ibanez666
8 september 2009, 10:45
Gaaf ding, gefeliciteerd!

rijsberman
8 september 2009, 12:08
Had ik al gezegd dat ik 'm erg mooi vind? Nee? Bij deze dan: erg mooi ding! GAS! :ok:

Agent_Smith
8 september 2009, 12:17
Cool ding!
Maar ik kan natuurlijk niet veel anders zeggen gezien mijn sig.... :D :D

Plant
8 september 2009, 12:27
Ronduit een beauty :mmmm:

Hoewel ik ook een beetje hik tegen die zwart-witte pup en zelfs nog iets meer tegen die overdreven uitstekende output flens. Kon dat nou niet wat minder lomp of verzonken :???:

Maar verder geen kwaad woord. Geluk ermee!

Fender75
8 september 2009, 13:56
Velly nice! Is inderdaad geen overbodige luxe bij 45 c, zo'n poedelbadje!

EGH
8 september 2009, 14:13
Gaaf die gitaar man! Weer eens wat anders, al zou ik nog wel wat uitproberen met de pups, wat nou het mooiste is (qua kleur/covers). Maar nou ben ik toch nog wel nieuwsgierig waar je nu eigenlijk woont :soinnocent:

rickert
8 september 2009, 16:09
Nou, kan je in ieder geval trots op het Warmoth-forum vertellen dat je toch al bijna 6 pagina's hebt met positieve reacties in zo'n korte tijd:D!!!

barno
8 september 2009, 16:31
Gaaf die gitaar man! Weer eens wat anders, al zou ik nog wel wat uitproberen met de pups, wat nou het mooiste is (qua kleur/covers). Maar nou ben ik toch nog wel nieuwsgierig waar je nu eigenlijk woont :soinnocent:

stond er al, hij woont in texas
hij liever dan ik, de keren dat ik daar was ben ik compleet gesmolten, too hot for me

Kim Wilson
8 september 2009, 16:38
Nou, kan je in ieder geval trots op het Warmoth-forum vertellen dat je toch al bijna 6 pagina's hebt met positieve reacties in zo'n korte tijd:D!!!
:seriousf:

Zonder gekheid, het is echt een pracht van een ding. Lekker sober, maar wel heel veel stijl. Maar ja, geen Fender...

Orgasmocaster
8 september 2009, 16:40
Ronduit een beauty :mmmm:

Hoewel ik ook een beetje hik tegen die zwart-witte pup en zelfs nog iets meer tegen die overdreven uitstekende output flens. Kon dat nou niet wat minder lomp of verzonken :???:

Maar verder geen kwaad woord. Geluk ermee!

aha!! goed opgemerkt!!!
ik heb een zwarte electrosocket in bestelling, dus wilde ik deze er niet te ver in rammen! :)

Orgasmocaster
8 september 2009, 16:41
Inderdaad Warmoth!


Nou, kan je in ieder geval trots op het Warmoth-forum vertellen dat je toch al bijna 6 pagina's hebt met positieve reacties in zo'n korte tijd:D!!!

HAHA Cheers,
zal het gelijk doen!

toneblo
8 september 2009, 16:55
Inderdaad Warmoth!



HAHA Cheers,
zal het gelijk doen!


...wij lezen mee!;)

Orgasmocaster
8 september 2009, 17:02
dank jewel!
en ja, met uitzondering van de thinline, krijg ik hier normaal gesproken niet zo veel reacties op mijn Warmoth creaties..
wat is er gebeurd? heeft iemand hier Warmoth een slechte naam gegeven??? :seriousf:

toneblo
8 september 2009, 17:09
wat is er gebeurd? heeft iemand hier Warmoth een slechte naam gegeven??? :seriousf:


Nee hoor, niet warmoth.. da's immers geweldig spul man!;)

Rinze
8 september 2009, 17:38
Zucht. Zal ik dan maar even opheldering verschaffen?

Orpheo is hier opgestapt met een heleboel poeha. Dat heeft hij op het Warmoth-forum gemeld met een nogal eenzijdig en verdraaid verhaal erbij. Daarop reageerde een zekere Mark O met een niet zo positief verhaal over het GN forum (ik meen me iets te herinneren over dat het hier allemaal idioten zijn, dat er niet naar Mark O geluisterd werd, dat we alemaal vreselijk links zijn en anti-US). Hier wees iemand erop dat jij (Orgasmocaster dus) die Mark O zou zijn.

toneblo
8 september 2009, 17:40
if not...let us know!

Pepe
8 september 2009, 17:52
Mark O heeft dezelfde zee anemoon sig. quote als OrgasM. dus ik neem aan dat het dezelfde is.
Idioot en links.. ala.. maar anti US?

Les Paul R8
8 september 2009, 18:01
dank jewel!
en ja, met uitzondering van de thinline, krijg ik hier normaal gesproken niet zo veel reacties op mijn Warmoth creaties..
wat is er gebeurd? heeft iemand hier Warmoth een slechte naam gegeven??? :seriousf:

Dat heeft bij mij wel meegespeeld. Een jaar of 2 geleden heb ik heel serieus gekeken om ook eens met wat Warmoth spullen aan de gang te gaan. Maar dan wel met Strat en Tele modellen. Een Korina tele met P90's spreekt me eigenlijk nog steeds wel aan ;) Misschien als Warmoth niet meer alleen geassocieerd wordt Hij-waarvan-we-de-naam-niet-uitspreken wordt het weer interessanter.
Wat mij betreft maak jij met je Strat in ieder geval weer positief reclame voor het merk. En nog steeds ben ik benieuwd hoe hij klinkt :)

Thijssie06
8 september 2009, 18:48
Leuk leuk :satisfie::) Maar je tele vind ik leuker
Anyway veel plezier ermee. (pff dat rijmt ;))

Chris Winsemius
8 september 2009, 19:35
verkapt "Ik heb een zwembad in de tuin"-topic :stop:

:D Cool pool!

@TS:
prachtige gitaar! :ok:

Blend
8 september 2009, 19:38
1 volume en een blend! wat erg goed werkt moet ik zeggen..

Nou moe..!

sjaak1990
8 september 2009, 21:22
Hij is echt heel mooi! Nu vind ik hem nog mooier :seriousf: Vooral met andere input :)
Zou graag wat demo's horen :soinnocent: ik verwacht een heel houtige complexe sound uit die gitaar.

RS-Rik
8 september 2009, 21:48
Teringjantje, wat een ontzettend mooie gitaar!!!

Orgasmocaster
8 september 2009, 22:22
Zucht. Zal ik dan maar even opheldering verschaffen?

Orpheo is hier opgestapt met een heleboel poeha. Dat heeft hij op het Warmoth-forum gemeld met een nogal eenzijdig en verdraaid verhaal erbij. Daarop reageerde een zekere Mark O met een niet zo positief verhaal over het GN forum (ik meen me iets te herinneren over dat het hier allemaal idioten zijn, dat er niet naar Mark O geluisterd werd, dat we alemaal vreselijk links zijn en anti-US). Hier wees iemand erop dat jij (Orgasmocaster dus) die Mark O zou zijn.

Dat was inderdaad niet zo'n slimme opmerking van Marko.. en ik denk dat hij wel wist dat hem dat vroeg of laat terug in de aars zou bijten..

Orgasmocaster
8 september 2009, 22:24
Hij is echt heel mooi! Nu vind ik hem nog mooier :seriousf: Vooral met andere input :)
Zou graag wat demo's horen :soinnocent: ik verwacht een heel houtige complexe sound uit die gitaar.

hij klinkt inderdaad een beetje "woody" :) waarschijnlijk ook omdat ie hol is.
ik zal eens een keer wat clips op nemen als ik mijn apparatuur weer voorelkaar heb..

Kim Wilson
8 september 2009, 22:37
hij klinkt inderdaad een beetje "woody" :) waarschijnlijk ook omdat ie hol is.
ik zal eens een keer wat clips op nemen als ik mijn apparatuur weer voorelkaar heb..
Oei, een holle Warmoth. Vertel dat maar niet op dat andere forum. :D

Noid
8 september 2009, 22:37
Very nice stratocaster, mooi die matte finish van de body. Die zebra humbucker vind ik niet storend, wel valt op dat die wilkinson trem een zwarte "onderplaat" en arm heeft, met zilverkleurige zadels. Dat vind ik minder esthetisch, maar ja da's natuurlijk mijn mening. Het hout van zowel de top als de back (check die mooie tekening bij de belly-cut) is erg mooi.

Wat vind je trouwens van die toneriders?

Vanwaar de associatie met Roisin Dubh? Kun je dat wat toelichten? Is dat niet 't album met die foto's van Scott Gary met BC riches?

rocker_71
9 september 2009, 10:37
Man, wat een droomfoto's. :mmmm::mmmm:

Dennis4all
9 september 2009, 13:49
Zeer mooie gitaren:ok:
Keep on rocking