PDA

View Full Version : Peavey Windsor Head



ackm
7 september 2009, 22:46
Hey,

Ik ben opzoek naar een buizenversterker. Het liefst een top (Ik heb al een 2x12 celestion vintage30 cab).
Mijn gitaren zijn een Epiphone Les Paul en een Epiphone Standard.

Ik kwam dus uit op de Peavey Windsor head. Erg goedkoop en heeft dat Marshall geluid als ik dit moet geloven: http://www.youtube.com/watch?v=YtXb5BNi6ZE

Qua gitaargeluid zoek ik het geluid van Oasis uit 1994-1998. Zoiets dus:
http://www.youtube.com/watch?v=pbIRQR6FkhU

Puur marshall dus. Denken jullie dat de Peavey geschikt is? Hij kost nieuw al ongeveer de helft van een JCM 900/800 2ehands. Voor mij is dat van belang.

Mvg Roy

marter544
7 september 2009, 23:56
Vind et zelf een mooi ding met een mooie prijs. Mooier dan de valveking imo, wat dacht je er van om het ding gewoon te proberen..?

sjaak1990
7 september 2009, 23:59
Lijkt me een mooi ding, het lijkt zo veel mooier dan de valveking :)
Proberen!

ackm
8 september 2009, 08:27
Hey,

Bedankt voor reacties.

Ja als ik hem kon proberen had ik dat natuurlijk ook wel gedaan.
Hier in Zutphen zitten op Bo-el (die alleen eigen merk verkoopt) geen muziekwinkels in de buurt. Ik heb zelf ook geen vervoer (17) dus ik ben afhankelijk van anderen. Trein en bus naar Apeldoorn voor feedback is mogelijk , maar dan wil ik er dus wel de hele dag rondhangen om zoveel mogelijk uit te proberen want het kost me wel reiskosten iedere keer en die tijd heb ik voorlopig nog niet.

Ace 1.15.19
8 september 2009, 09:12
Ik heb de combo versie geprobeerd, en die vond ik best geinig. Op het forum is er weinig over te vinden. Clean is niet slecht en als je de pre-amp open gooit begint hij lekker te scheuren. Het is dat ik er geen nodig heb, anders had ik er misschien één genomen voor erbij. Ik weet echter niet of dit een amp is die mij kan blijven boeien. Misschien ben ik er na een tijdje wel op uitgekeken. Tot nou toe heb ik hem een keer of drie uitgeprobeerd. Achter op de amp zit een draaiknop (Power Sponge) waarmee je, als ik me niet vergis, het vermogen van de versterker kan regelen, zodat hij op lager volume ook lekker klinkt. Daarnaast ziet het ding er ook niet verkeerd uit vind ik.

Maar is dit ding full tube? Ja toch?

ackm
8 september 2009, 09:37
Ik heb de combo versie geprobeerd, en die vond ik best geinig. Op het forum is er weinig over te vinden. Clean is niet slecht en als je de pre-amp open gooit begint hij lekker te scheuren. Het is dat ik er geen nodig heb, anders had ik er misschien één genomen voor erbij. Ik weet echter niet of dit een amp is die mij kan blijven boeien. Misschien ben ik er na een tijdje wel op uitgekeken. Tot nou toe heb ik hem een keer of drie uitgeprobeerd. Achter op de amp zit een draaiknop (Power Sponge) waarmee je, als ik me niet vergis, het vermogen van de versterker kan regelen, zodat hij op lager volume ook lekker klinkt. Daarnaast ziet het ding er ook niet verkeerd uit vind ik.

Maar is dit ding full tube? Ja toch?

Hey, bedankt.

Ja hij is full tube.
Vind jij dat 'het marshall geluid' eruit te halen is? De crunch dus? De meningen op Harmony Central zijn daarover verdeeld.

Ace 1.15.19
8 september 2009, 09:50
Ik zou nu klakkeloos ja of nee kunnen zeggen, maar om eerlijk te zijn is het te lang geleden om daar precies een oordeel over te kunnen geven. Wat ik hierboven beschreven heb is wat ik me er nog van kan herinneren, en dat was zeker niet slecht. Ik denk dat ik hem binnenkort maar weer eens uit ga proberen. Ik moet vandaag tot 17:30 uur naar school, dus als ik daarna snel naar de winkel ga kan ik hem nog effe voor je aansluiten. Dan kan ik er weer wat meer over zeggen. ;)

Henri H
8 september 2009, 10:22
Bij de enige muziekzaak die de Koekstad nog heeft, staat er volgens mij ook ééntje, misschien een keertje liften, of een vriend/oom/pa/etc. vragen om met je mee te gaan?
Op zich is het nog best te lopen vanaf het station in het centrum, ik denk een kwartiertje ongeveer.

Hoe de Windsor klinkt weet ik niet.

Waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat deze head waarschijnlijk behoorlijk in waarde zal dalen na verloop van tijd, terwijl een JCM 800 alleen maar meer waard zal worden of stabiel zal blijven.

Edit: fietsen kan ook natuurlijk, 'k heb de bande vol met wind, ik heb ja niks te klagen.:) :soinnocent:
Edit 2: Ik fietste vroeger, toen ik 17 was, ook wel 's van Hardenberg naar Zwolle en weer terug, zo'n 80 km. 'k Heb er goeie herinneringen aan over gehouden, afkoelen onder de sproeiers die in de weilanden stonden, thuiskomen en erachterkomen dat je allemaal witte kalkvlekken in je kleren hebt van dat grondwater. :)

Ace 1.15.19
8 september 2009, 10:28
Waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat deze head waarschijnlijk behoorlijk in waarde zal dalen na verloop van tijd, terwijl een JCM 800 alleen maar meer waard zal worden of stabiel zal blijven.
Is inderdaad een issue waar ik later nog aan dacht.

sjaak1990
8 september 2009, 10:37
Je kan kijken wat anderen zeggen maar het is toch smaak. Geluidsdemo's op internet doen een goede amp geen recht. Zutphen Apeldoorn kan goed op de fiets ;) Ik woon oa in Apeldoorn en volgens mij hebben ze deze head niet bij de feedback maar ik weet het niet zeker.

ackm
8 september 2009, 11:18
Hey,

Weer allemaal bedankt uiteraard :)

Dat de versterker in waarde daalt lig ik niet wakker van , het gaat me puur om het geluid. En mocht ik ooit iets anders willen kan ik deze mocht ik hem dan kopen altijd als back up houden.

Op de fiets naar Apeldoorn wil ik best nog wel eens overwegen , maar ik zal eerst contact moeten opnemen met feedback of die daar voorradig is.
Daarbij ben ik sowieso geen al te grote fan ik zal nooit vergeten toen ik daar was om een Tubescreamer-9 te testen en die jongen van de gitaarafdeling hem doodleuk voor mij inplugde op een transistor versterker.

Afijn , op de fiets om eens alles goed uit te proberen op een zaterdagmiddag zal ik zeker eens moeten doen.
Misschien nog wat meer mensen met ervaringen?

bvd

Iceman
22 september 2009, 17:29
De Windsor Head is nu 219 euro (ja, echt 219!!, 227 euro incl. verzendkosten) bij Thomann.

http://www.thomann.de/nl/peavey_windsor.htm

Heb 'em besteld, voor dat geld moest ie wel gekocht worden.
Word in china gemaakt, maar volgens de ampmodder JFAmods.com zitten er geen cheapo onderdelen in de Windsor.

macwilliams
22 september 2009, 17:50
Ik vond die top er altijd al mooi uitzien. En als het kwalitatief ook nog eens door de beugel kan?
Ben benieuwd hoe die in het echt klinkt!

Jij had toch een diezel?

Iceman
22 september 2009, 17:55
Diezel VH4 = verkocht.
Hoop apparatuur gekocht om te gaan mixen/masteren.
Heb nog wel marshall 4x12 en wat versterkerspul, en natuurlijk de gitaren en bassen.
Heb die Windsor gekocht om te kunnen reampen.

Redelijk filmpje van de Windsor: http://www.youtube.com/watch?v=aaqByL1Nyrc

macwilliams
22 september 2009, 17:57
Dat zal dan toch heel anders zijn als je diezel gewend bent?

Iceman
22 september 2009, 18:00
Tuurlijk, de Diezel was een totaal ander geluid. De Windsor is meer Marshall achtig. Benk ook van.
Ride The Lightning, Reign In Blood, Bonded, Spreading The Disease.

Voor het reampen heb ik dan nu in ieder geval een marshall geluid.
Ga denk ik ook nog de Krank Rev Jr halen.

macwilliams
22 september 2009, 18:04
Meld het even als je hem hebt, kom ik hem bij jou testen??

Iceman
22 september 2009, 18:07
Is goed.
Ga wel een weekje nog op vakantie, daarna spreek ik je zeker.

Dikke Custom metnemm!!

macwilliams
22 september 2009, 18:29
Zal ik doen!
En de goldtop
en de studio met iceman blackouts
:)

TimmU
22 september 2009, 18:43
Klinkt goed,die Windsor.Iemand nog een yamaha RGXA-2 kopen/ruilen?

macwilliams
22 september 2009, 18:49
Heeft er al iemand opmde spam knop gedrukt?

Daar gaat je voorbeeldfunctie timbo!!

AART
22 september 2009, 19:10
Manman, die Windsor is echt dirt cheap :o

Ferraririk
22 september 2009, 19:13
Ik wet wel wat ik van mn verjaardags-centjes ga kopen :seriousf:

sjaak1990
22 september 2009, 19:15
Waaa dat is wel dé nieuwe goedkope buizenamp dan, tenminste zou het voor mij zijn.

Ferraririk
22 september 2009, 19:16
hier zit ook nog eens een master volume op, en als die werkt zoals die van mn ooms twin rev dan is het echt geen overkill voor thuis, die 100 watts

interessander
22 september 2009, 19:18
De windsor 'pepsi challenge': http://www.youtube.com/watch?v=ouuR4qwUnaE

Iceman
23 september 2009, 18:03
De windsor 'pepsi challenge': http://www.youtube.com/watch?v=ouuR4qwUnaE


Die is wel grappig, jammer dat het geluid van die video zo slecht is.

ACSlater
24 september 2009, 20:20
Ik heb ook maar één besteld. Met zo'n geluid voor zo'n prijs kan ik me er niet van weerhouden. Zie net dat ik wel moet wachten tot 30 september voordat ze weer voorraad hebben maar ik heb geduld.

Riky
25 september 2009, 11:01
damn!
Dat word er volgende maand ook een bestellen!!!

Iemand enig ervaring met de peavy cabs?
Windsor cabs t.o.v. de valveking cabs?

En kun je hier ook een harley benton cab onderzetten. Heb ik ook veel goeds over gehoord.

Man voor 450 euro heb je gewoon een 100watt head en cab.

Heb btw al eens over een windsor gespeeld (weet niet meer over welke cab), maar hij klinkt erg goed! Erg warm en vol. Erg brits geluid. Helemaal clean krijgen op wat hoger volume, dan moet je wel je volume knop van je gitaar terug draaien of minder hard spelen. Verder erg dynamische versterker. My dream is een vox, maar dit gaat een mooie tussen stap worden!

Ace 1.15.19
25 september 2009, 11:23
Ik zou graag willen weten of de combo's net zo goed klinken als de heads, maar tot nu toe is er volgens mij niemand die dat heeft kunnen vergelijken.

F*R*E*A*K
26 september 2009, 09:56
Ik heb gister een bestelling geplaatst bij Thomann!
Voor 402 euri inc. verzenden heb je een Peavey windsor en de Harleybenton cab met 2 v30's.
Ik heb geen idee of de cab wat waard is, maar mijn oorspronkelijke plan was om zelf een cab te bouwen, en 2 losse v30's kosten meer dan dat cabinet.

Hopelijk duurt het niet te lang...

macwilliams
26 september 2009, 09:58
Er breekt een peavey virus uit :)

Ferraririk
26 september 2009, 10:05
Uhu, ik denk zelfs dat een of andere forum-member genaamd ferraririk binnenkort ook besmet raakt

F*R*E*A*K
26 september 2009, 10:06
Er breekt een peavey virus uit :)

Voor 220 euro heb ik wel een mooie amp om te modden.
:D

En het wordt toch tijd dat die kleine ampjes rage voorbij is.

:cheerup:

macwilliams
26 september 2009, 10:06
Gelukkig heb ik een ENGL die over mij waakt :seriousf:

Ferraririk
26 september 2009, 10:07
Voor 220 euro heb ik wel een mooie amp om te modden.
:D

En het wordt toch tijd dat die kleine ampjes rage voorbij is.

:cheerup:

Ja nu zijn de grote, redelijk goed geprijsde 100-watters aan de beurt!

macwilliams
26 september 2009, 10:09
Oeh ik krijg een opgeblazen gevoel..... Gas begint zich te vormen:crazyhappy:

Ferraririk
26 september 2009, 10:17
Oeh ik krijg een opgeblazen gevoel..... Gas begint zich te vormen:crazyhappy:

Ontspan je anus :hippie:

macwilliams
26 september 2009, 10:24
Ontspan je anus :hippie:

En dan zeker zon windsor uit poepen...http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/eerie.gif

Ferraririk
26 september 2009, 10:27
En dan zeker zon windsor uit poepen...http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/eerie.gif


die sor, dat weet ik niet, maar wind sowiezo

macwilliams
26 september 2009, 10:37
die sor, dat weet ik niet, maar wind sowiezo

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/banpleasegif.jpg

Iceman
26 september 2009, 17:30
Ik heb ook maar één besteld. Met zo'n geluid voor zo'n prijs kan ik me er niet van weerhouden. Zie net dat ik wel moet wachten tot 30 september voordat ze weer voorraad hebben maar ik heb geduld.

Hoe kom jij bij de datum van 30 september?
Bij mijn Thomann-account zie ik alleen dat de Windsor niet meer op voorraad is. Ze noemen bij mij geen datum.

AART
26 september 2009, 17:39
Als ze 2ehands voor 100 euro over MP gaan wil ik er wel een. Ik ga zo'n ding niet ongezien kopen voor 220 euro, daarvoor heb ik net niet genoeg blind vertrouwen in de bouwkwaliteit/explosieve gehalte van de amp.

Barloef
26 september 2009, 23:28
Ik ben helaas ook besmet geraakt en heb zojuist ook een bestelling bij thomann gedaan :) Ik heb voor een combinatie gekozen van de Windsor head met de Harley Benton G212 vintage CAB en ik krijg er dan ook nog een kabel bij voor totaal E 389,- inclusief verzenden. Ik vind het wel het proberen waard.

ackm
27 september 2009, 09:34
Zo kijk eens wat mijn topic teweeg heeft gebracht :P

Ik ben trouwens nog steeds zeer benieuwd naar al jullie ervaringen als jullie hem hebben :)

Ik twijfel nog steeds tussen deze en een marshall jcm 900 of misschien zelfs een rocker 30 , maar dan gaat het sparen erg lang duren dus vandaar dat ik ook zeker deze peavey nog overweeg.

F*R*E*A*K
27 september 2009, 10:51
Ik ben helaas ook besmet geraakt en heb zojuist ook een bestelling bij thomann gedaan :) Ik heb voor een combinatie gekozen van de Windsor head met de Harley Benton G212 vintage CAB en ik krijg er dan ook nog een kabel bij voor totaal E 389,- inclusief verzenden. Ik vind het wel het proberen waard.

Hmm, interressant, alweer 5 euro in prijs gedaald sinds 2 dagen geleden.

Ferraririk
27 september 2009, 11:11
Hmm, interressant, alweer 5 euro in prijs gedaald sinds 2 dagen geleden.

?? hijs nog steeds 219,--

F*R*E*A*K
27 september 2009, 11:20
?? hijs nog steeds 219,--

De bundel (Windsor+G212V) is weldegelijk 5 euro goedkoper.

Ferraririk
27 september 2009, 11:21
De bundel (Windsor+G212V) is weldegelijk 5 euro goedkoper.

is er een bundel?

Oja, ik ziet hem, oervet!

ACSlater
27 september 2009, 15:35
Hoe kom jij bij de datum van 30 september?
Bij mijn Thomann-account zie ik alleen dat de Windsor niet meer op voorraad is. Ze noemen bij mij geen datum.

Er stond op dat moment bij dat de verwachte levering vanaf 30 september zou zijn.

Schuey
27 september 2009, 18:21
Misschien een domme vraag.. Maar ik zie een high gain en een low gain input. Kun je nu wel of niet schakelen tussen een clean en een distorted kanaal zonder van inputs te moeten veranderen?

Ferraririk
27 september 2009, 18:26
Het is een 1 kanaals amp, wat denk je zelf?

Schuey
27 september 2009, 18:31
Sorry hoor, dacht dat hij 2 kanalen had...

Ferraririk
27 september 2009, 18:38
Sorry hoor, dacht dat hij 2 kanalen had...

mischien was ik ook een beetje, te agressief, trouwens ik heb een paar leuke filmpjes van de windsor head gevonden:
Deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=vqifRLvAr5s&feature=PlayList&p=C84CFBE98E9C9724&playnext=1&playnext_from=PL&index=24
(algemene info)

Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=QjkzWn7jF-s&feature=PlayList&p=C84CFBE98E9C9724&playnext=1&playnext_from=PL&index=23

Deel 3:
http://www.youtube.com/watch?v=bntxQfBZGXo&feature=related
(vooral over de FX Loop)

Riky
28 september 2009, 10:03
ik gebruik met de band eigenlijk alleen maar low gain. Voor solo's heb ik een booster. Beetje arctic monkeys/ killers/ kooks geluid. Mag iets meer gain, maar kan iemand mij vertellen of de windsow daar geschikt voor is? High gain doet hij goed dat weet ik, maar daar ben ik niet echt naar opzoek.

Ace 1.15.19
28 september 2009, 20:18
Ik denk dat hij wel geschikt is voor de stijlen die jij speelt. Clean met een randje kan deze amp ook goed. Pre-gain niet al te hoog in stellen en verder het volume regelen met je master volume ( ja, duh :p).

Barloef
5 oktober 2009, 19:51
Vandaag is ie binnen gekomen, alleen mn Harley benton cab nog niet.
Nou kan ik hem vanavond nog niet uitproberen :angry:

Bij de status van alle 3 de pakketten staat dat ie vanmiddag is geleverd.
Ik wacht wel af of ie morgen nog verschijnt en anders ga ik wel bellen . tot die tijd plug ik gewoon mijn koptelefoon in ;)

Iemand anders inmiddels al ervaringen?

Riky
6 oktober 2009, 11:39
hoe klinkt ie door de koptelefoon dan? Hoe clean s hij te krijgen?
Vertel vertel;)

F*R*E*A*K
6 oktober 2009, 12:28
Zo, gisteren binnengekregen!

Toen ik thuis kwam stonden er 3! pakketten op mij te wachten, 1 met de head, 1 met de g212v en nog een pakketje met losse troep.
Nu ben ik bezig met testen, mijn eerste indruk is goed, rauwe tone en zat volume, alleen met een gitaar met humbuckers echt onmogelijk clean te krijgen. (niet dat mij dat wat boeit.)

Ik heb de g212v al even opengehad (voor zover mogelijk want de achterkant kan er niet af) en hij bevat inderdaad twee celestion vintage 30's, en is van een redelijke kwaliteit multiplex gemaakt.
Tegen het achterwandje zit nog iets van dempend materiaal, maar dat stelt weinig voor.

De handvaten aan de zijkant zijn lekker groot en van metaal, de hoekbeschermdingetjes zijn wel van kunststof en zien er niet echt stevig uit.
Je kan kiezen uit mono (8 ) en stereo (16).

Later meer.

ackm
6 oktober 2009, 17:27
Zo, gisteren binnengekregen!

Toen ik thuis kwam stonden er 3! pakketten op mij te wachten, 1 met de head, 1 met de g212v en nog een pakketje met losse troep.
Nu ben ik bezig met testen, mijn eerste indruk is goed, rauwe tone en zat volume, alleen met een gitaar met humbuckers echt onmogelijk clean te krijgen. (niet dat mij dat wat boeit.)

Ik heb de g212v al even opengehad (voor zover mogelijk want de achterkant kan er niet af) en hij bevat inderdaad twee celestion vintage 30's, en is van een redelijke kwaliteit multiplex gemaakt.
Tegen het achterwandje zit nog iets van dempend materiaal, maar dat stelt weinig voor.

De handvaten aan de zijkant zijn lekker groot en van metaal, de hoekbeschermdingetjes zijn wel van kunststof en zien er niet echt stevig uit.
Je kan kiezen uit mono (8 ) en stereo (16).

Later meer.


Mooi :)
Ik hoor graag wat jullie er van vinden en of er een beetje die rock crunch van marshall uit te halen valt zoals in de filmpjes in de opening post :)

Ik heb zelf ook die harley benton g212vintage cab en daar ben ik altijd wel tevreden over geweest: Erg tilbaar en qua geluid doettie wat die moet doen.

Edit: Ik had hier andere filmpjes gepost. Afijn is dit geluid uit het filmpje hieronder eruit te halen denk je? Ik gebruik zelf een Epiphone Les Paul en een Epiphone Sheraton.

http://www.youtube.com/watch?v=xPJmF1phZxk

http://www.youtube.com/watch?v=goNGVlxCRco


Bij voorbaat velen malen dank

Barloef
8 oktober 2009, 19:42
Mijn HB cab is inmiddels ook aangekomen.Ik kan hem alleen nog niet uitproberen, want ik heb boven 3 kinderen die moeten slapen.

Morgen ben ik "vrij" en zijn de kids naar school dus kan ik hem mooi proberen.
Daarna zal ik mijn ervaringen posten.

Ferraririk
8 oktober 2009, 20:52
Vergeet foto's niet!

Riky
9 oktober 2009, 00:46
ben benieuwd naar de review. Ben van plan hem over 1,5 week ook te bestellen. LAat zoveel mogelijk bevindingen horen aub, want ik weet alleen dat het een lekker scheur monster is, maar wat is er nog meer mee mogelijk?

Soundsamples ook welkom:D

Ace 1.15.19
9 oktober 2009, 10:49
Ondanks dat ik geen behoefte heb aan een andere amp (head) ben ik ook heel erg benieuwd naar soundsamples.

Iceman
9 oktober 2009, 17:49
Heb ik net een half uur gedaan over een review, vliegt mijn pagine er uit zonder op te slaan. PFFFFF.

Probeer het morgen opnieuw.

Ace 1.15.19
9 oktober 2009, 17:50
Da's inderdaad zuur. Daarom doe ik voor dat ik een groot bericht plaats even Ctrl + A en daarna Ctrl + C. :sssh:

macwilliams
9 oktober 2009, 18:19
Heb ik net een half uur gedaan over een review, vliegt mijn pagine er uit zonder op te slaan. PFFFFF.

Probeer het morgen opnieuw.

Dus je hebt 'm !!!

Zal vast de koffer van de custom van zolder pakk'n

Iceman
9 oktober 2009, 18:51
Nu dan de verkorte versie (zal ondertussen de tekst steeds kopieren)....

Heb de amp alleen in Metallica modus bespeeld, ben een metal heb 'em dus ook als een metal beoordeeld.

Aangesloten op een oude Marshall 4x12. Gitaren: EC-1000 met JB en Iceman ICJ100WZ met SD Custom 5. Niet podiumhard opengezet, maar een heel stuk harder dan slaapkamervolume. De buren zullen wel last van me gehad hebben, zeg maar.

Rechtstreeks ingeplugd klinkt ie metaan als een JCM800 met meer gain. De 800's die ik ken zijn niet hetfield-strak maar klinken meer als AC/DC bakken. De Windsor met de gain helemaal open heeft meer gain dan de JCM800 (non-splitchannel). Lekkere grove korrel, maar te los/onstrak voor Panterariffjes. Vroeggah gooiden we (ook op een JCM800) een tubescreamer tussen de gitaar en de amp, dus gaan we dit nu weer doen.

Met TS (tubescreamer) klinkt het als vanouds. (instellingen TS: drive dicht, tone 12 uur, level 11 uur) Met de preampvolume/gain maar op 8 (gaat tot 12) heb ik al een goed en strak palmmutegeluid. De palmmute zelf is superkort en gortdroog, persoonlijk hou ik daar wel van omdat je dan echt voor je geluid moet werken. Voor sommigen zal dit te droog/kort zijn, daarom de drive op de TS verhoogd naar 9 uur. Nu zingt de noot meer en hoor je ook beter de toonhoogte (of tone). Dit is ouderwtse Anthrax, Exodus, Ride The Lightning, enz.

De Boost knop is waardeloos. Geen extra gain of andere voicing, enkel een boost op het mid (postgain).

De texturesknop heb ik ook niet zoveel mee. Op A zou ie meer oversturen op de eindbuizen. Ik vind 'em vooral zachter klinken. Op A/B klinkt ie opener, maar het kan zijn dat mijn oren me bedriegen omdat ie gewoonweg harder is op A/B.

Als ik alleen maar naar het geluid van de Windsor luister moet ik zeggen dat het een goede JCM800 kloon is. Weliswaar maar 1 kanaal, maar dat ene kanaal klinkt wel goed. Ik zou hier zo het podium mee op gaan.
Als ik de prijs bekijk, 227 euro incl. verzendkosten (thomann.de), dan lach ik me de ziekte. Natuurlijk zullen veel gitaristen denken dat ie dan wel snel stuk zal gaan, maar ik ken genoeg muzikanten (waaronder mezelf) waarvan de peperdure amp stuk ging. Het blijft electronica.......

Ik vind 'em zo goed dat ik op zoek ga naar een Powerbrake/Loadbox om zodoende op redelijk volume te kunnen gaan reampen. Heb ik met de Windsor in ieder geval een marshall geluid.



Mac, maandag t/m donderdag benk vrij. Hier op an met die Custom!

marter544
10 oktober 2009, 00:12
Klinkt goed.. Ik denk dat ik binnenkort er ook maar eentje bestel, hehe. Heb nu alleen een amp voor brute metal, en ben nog op zoek naar een lekkere amp voor rock, een lekkere crunch, en wat oudere thrash..

Henri H
10 oktober 2009, 00:55
hehe, de pouwerbreek/loodboks is nog duurder dan de amp. :seriousf:

dynamitri
10 oktober 2009, 10:49
ik heb een vraagje, ik weet niet of dit überhaupt kan maar, als je en engl e530 in de return van de effects loop van de peavey windsor zou doen. Zou je dan een moderne metal sound kunnen krijgen?

Iceman
10 oktober 2009, 12:27
ik heb een vraagje, ik weet niet of dit überhaupt kan maar, als je en engl e530 in de return van de effects loop van de peavey windsor zou doen. Zou je dan een moderne metal sound kunnen krijgen?

Als de e530 modern klinkt wel ja. Je gebruikt dan alleen de eindtrap van de Peavey. Elke eindtrap heeft natuurlijkk zijn eigen geluid, maar in principe kun je elke preamp in de return van de effectsloop gooien.

Riky
13 oktober 2009, 16:42
zeg ik zit net ff te denken. en ik heb een vraag.

Ik heb een vox tonelab le. Kan ik deze eigenlijk niet gewoon in de effectloop inpluggen (neem dan aan aleen in de return?). Dat het preamp geluid uit mijn tonelab komt.

Want als ik de tonelab in de effectloop plug dan slaat hij toch gewoon de preamp over en gebruik je alleen maar de eindtrap van de peavey?

Of is dit niet mogelijk?

Henri H
13 oktober 2009, 16:46
Dat lijkt me geen probleem.

Je hebt nóg meer mogelijkheden met de 4 kabel methode, dan kun je nl. kiezen wat je wilt; óf de preamp van de Windsor, óf de preamp van de Tonelab, en beide is ook mogelijk volgens mij.

Riky
13 oktober 2009, 17:03
Hoe gaat dat in zn werking dan? Met een A/B switch ofzo?

En het overslaan van de preamp doe je dus door de tonelab alleen in de return van de effect loop van de windsor te prikken? Want als je hem in de send en return prikt pakt hij toch als nog de preamp mee?

Henri H
13 oktober 2009, 17:09
Even googelen: http://www.tonelab.net/node/521

Geen A/B switch.

Als je de output van je TL in de return doet van de Windsor sla je de preamp idd over.

De 4CM geeft je 1001 (teveel? ;)) mogelijkheden.

Riky
13 oktober 2009, 17:26
Aha! Zo zet je dus eigenlijk de preamp van de peavey in de effect loop van de tonelab le!?

Dat is ook nog een optie inderdaad. Eerst maar een s even proberen hoe de peavey klinkt en hoe de preamp van de tonelab in de peavey klinkt.

Thanks voor de tips en hulp!

Henri H
13 oktober 2009, 18:40
Aha! Zo zet je dus eigenlijk de preamp van de peavey in de effect loop van de tonelab le!?Nou nee, niet echt. Je plaatst de Tonelab in de FX loop v.d. Windsor, maar je hebt wel de keuze om je effecten (en preamps) via de FX loop of juist niet via de FX loop te laten lopen.

Ik heb het een jaar of 3 gebruikt i.c.m. een GT-8, maar vond het toch een beetje teveel gedoe uiteindelijk.

Riky
13 oktober 2009, 19:29
Had ff gegoogled en kwam op dit uit:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=892686&postcount=9

Als ik het toch goed begrijp zet je zo de preamp van de windsor in de effect loop van de tonelab/boss (whatever)?

Of zie ik iets verkeerd?

Overigens kun je volgens mij met een tonelab LE de plek van de Send/Return niet bepalen? Die zit gewoon altijd voor in de keten (voor de amp models en delays enz). Ik zou hier dus niets mee opschieten:)

Henri H
13 oktober 2009, 20:06
Ja nou, misschien dat je het inderdaad toch wel een beetje zo kunt zien...
Zit er niet de mogelijkheid op de Tonelab om de loop (send/return) uit te schakelen?
Zo nee, dan is de Tonelab minder (niet?) geschikt voor de 4 kabel methode, maar je kunt hem prima als preamp (in de return van de Windsor) gebruiken denk ik.

Riky
13 oktober 2009, 20:21
je kunt hem wel aan en uit schakelen, maar je kunt niet bepalen waar hij staat. Dus je kunt niet bepalen of een delay voor of na de send/return staat.

Henri H
13 oktober 2009, 22:28
Dan heeft de 4CM het voordeel dat je de loop uit kunt schakelen en dus minder signaalverlies/"tonesuck" (< rotwoord) hebt.
Of je dan überhaupt nog signaal hebt durf ik niet te zeggen, je FX loop v.d. Windsor moet dan nl. ook uitgezet worden, dacht ik.
De vraag is of dat kan bij de Windsor. > handleiding Windsor ;)

Riky
13 oktober 2009, 23:16
voor zover ik weet kun je met de footswitch van peavey de effect loopt van de windsor aan en uitschakelen.

Barloef
14 oktober 2009, 10:55
klopt, volgens de handleiding kan je met de footswitch zowel boost als de effectloop in/uit-schakelen, alleen ik heb geen idee waar je deze footswitch kan kopen. Op de site van Peavey heb ik hem wel gevonden, maar alleen als je bij landkeuze voor United States kiest:

http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116797/ValveKing(R)/Windsor(TM)%20Footswitch.cfm

Weet iemand of een andere switch ook werkt ?

Riky
14 oktober 2009, 11:30
als ik google op peavey windsor footswitch dan krijg ik:

peavey windsor / valve king footswitch.

Volgens mij werkt de peavey valve king footswitch dus ook op de windsor...

Barloef
14 oktober 2009, 11:40
Hierbij nog de beloofde foto van mijn setje.

http://i408.photobucket.com/albums/pp162/barloef/DSCF6236.jpg


Ik heb hem gisteravond eindelijk uit kunnen proberen in de oefenruimte.
Eigelijk kan ik alleen maar beaamen wat vele anderen gezegd hebben over deze amp. Hij is gemaakt voor het classick rock geluid en dat doet ie als de beste!

Met de preamp en gitaarvolume naar beneden krijg je inderdaad een redelijke clean sound, maar als je het mastervolume flink openzet dan krijg je al gauw het befaamde randje ( niet verkeerd hoor, maar dus niet clean)

Voor wat betreft de instellingen kan ik verwijzen naar de diverse filmpjes op youtube welke hier al gepost zijn. Deze kwamen zeer overeen met mijn ervaringen.

Jammer genoeg had ik gisteren alleen m'n Fender Highway one mee. Ik ben benieuwd hoe deze amp klinkt met humbuckers. Helaas is mn jackson momenteel stuk, dus ik zal nog even moeten wachten.

ackm
14 oktober 2009, 13:11
Hierbij nog de beloofde foto van mijn setje.

http://i408.photobucket.com/albums/pp162/barloef/DSCF6236.jpg


Ik heb hem gisteravond eindelijk uit kunnen proberen in de oefenruimte.
Eigelijk kan ik alleen maar beaamen wat vele anderen gezegd hebben over deze amp. Hij is gemaakt voor het classick rock geluid en dat doet ie als de beste!

Met de preamp en gitaarvolume naar beneden krijg je inderdaad een redelijke clean sound, maar als je het mastervolume flink openzet dan krijg je al gauw het befaamde randje ( niet verkeerd hoor, maar dus niet clean)

Voor wat betreft de instellingen kan ik verwijzen naar de diverse filmpjes op youtube welke hier al gepost zijn. Deze kwamen zeer overeen met mijn ervaringen.

Jammer genoeg had ik gisteren alleen m'n Fender Highway one mee. Ik ben benieuwd hoe deze amp klinkt met humbuckers. Helaas is mn jackson momenteel stuk, dus ik zal nog even moeten wachten.

Hey,

Dankje voor het posten van je bevindingen :)

Denk je dat het geluid van de onderstaande filmpjes eruit te halen valt? Met een humbucker ala les paul / sheraton? In de onderstaande filmpjes worden namelijk de oude marshall jcms gebruikt (900) en in die richting zou die toch moeten klinken? Als je hem flinkt opengooit weliswaar.

http://www.youtube.com/watch?v=xPJmF1phZxk

http://www.youtube.com/watch?v=goNGVlxCRco


Bedankt

Iceman
14 oktober 2009, 13:56
Met een humbucker gitaar, zelfs een es-335 gitaar als de Sheraton lukt je dit wel.

Iceman
14 oktober 2009, 15:41
http://members.home.nl/thomas.dijk/Windsor.mp3

Hier een mp3 van de Windsor. Ik loop hier gewoonweg wat te pielen om de dynamiek te laten horen. Ik heb op de gehele mp3 mijn potmeter helemaal open staan, heb express geprobeerd hard en zacht aan te slaan. Ben geen rocker, da's wel te horen.

Opgenomen met LTD (JB) EC1000 rechtstreeks in de Windsor, StudioProjects B1 (con.mike) in de MOTU896. Alleen wat tophoog er af gehaald vanwege de B1, verder geen eq of compressie. De amp staat iets harder dan huiskamervolume, ik ga nog iets van een Loadbox halen. Overigens staat de gain op 6, precies op de helft. Genoeg gain dus die Windsor.




http://members.home.nl/thomas.dijk/Windsor+tubescreamer.mp3

Dit is de Windsor met een tubescreamer er voor. Gain nu op 7 (kan tot 12). Instellingen TS: drive dicht, tone op 12uur, level op 11 uur. Ook weer alleen iets van het tophoog afgehaald, verder geen effecten of eq.

sjaak1990
14 oktober 2009, 15:47
Dat valt zeker niet tegen! Voor dat geld lijkt het geweldig :) Hij lijkt wel heel erg los in de bas. Leuke demo's goed geprobeerd de amp te demonstreren en niet jezelf ;)

Grappig het lijkt of iedereen wil klinken als oasis tegenwoordig :seriousf:

Iceman
14 oktober 2009, 15:59
Dat valt zeker niet tegen! Voor dat geld lijkt het geweldig :) Hij lijkt wel heel erg los in de bas. Leuke demo's goed geprobeerd de amp te demonstreren en niet jezelf ;)

Grappig het lijkt of iedereen wil klinken als oasis tegenwoordig :seriousf:

(Als je het losse laag op de TS mp3 bedoelt, dat komt gewoon door het palmmuten. Daar gooi je uiteindelijk een multibandcompressor overheen, om de pieken in het laag af te vlakken)

Ik moet nog an de Loadbox, dan zal de compressie van de eindtrap pas mee gaan spelen. Geen idee of het laag dan ook minder los zal worden. Kan ook aan de ruimte hier liggen. Spul staat nu op een kleine kamer zonder bastraps.
Ik wil de amp+loadbox hier op deze muziekkamer houden en de marshall 4x12 in de berging zetten. Speakerkabel en mikekabel er naar toe en opnemen maar.

Ik ben niet van de Oasis (metalhead), maar heb ooit wel zo'n lichtblauwe Epiphone Supernova gekocht. Wilde er Prong achtige muziek mee maken, maar de boventop resoneerde te veel voor strakke metal.

Op de mp3 van de Windsor (zonder TS) heb ik juist in het begin zacht aangeslagen, omdat ik nog wel eens lees dat deze amp geen dynamiek zou hebben.

Riky
14 oktober 2009, 16:19
Ik heb hem ook besteld.
Net iemand lang gekomen om mijn oude versterker te kopen en gelijk maar de peavey besteld.
Heb de Harley Benton cab (de goedkope 2x12) erbij gekocht. Er komt later nog wel een keer een betere cab. Denk dat de overgang van transistor naar full buizen de komende tijd genoeg plezier opleverd:)

Hopelijk krijg ik starks de rekening per mail. Dan heb ik hem nog voor zondag binnen als het goed is. Kan ik hem zondag gelijk lekker testen is de oefen ruimte!

Waarvoor is btw de 16ohm stereo ingang op de Harley Benton cab?
Versterkers zijn toch altijd mono?

Iceman
14 oktober 2009, 16:22
Ik heb hem ook besteld.

Waarvoor is btw de 16ohm stereo ingang op de Harley Benton cab?
Versterkers zijn toch altijd mono?


http://www.gitaar.net/forum/index.php/file/17/11860/HB_G212_vintage_-_2.jpg

Dit bedoel je?
Je hebt ook stereo versterkers (19"eindtrappen), vandaar.

Riky
14 oktober 2009, 16:26
ah! Dat wist ik niet.

Dacht altijd dat alle amps gewoon mono waren.

De peavey head en HB cab aansluiten is dus nu gewoon de speaker kabel bij beide in het 8ohm gat prikken?

(ben nog een noob op dit gebied en van de "Impedantie FAQ" krijg ik alleen maar meer vragen)

Btw: Je soundsamples klienken er lekker. Hoop dat er ook beetje kooks achtige/ artic monkeys clean met een randje geluid uit te halen is?

Iceman
14 oktober 2009, 16:29
Riky, je hebt email.

Iceman
14 oktober 2009, 16:39
ah! Dat wist ik niet.

Dacht altijd dat alle amps gewoon mono waren.

De peavey head en HB cab aansluiten is dus nu gewoon de speaker kabel bij beide in het 8ohm gat prikken?

(ben nog een noob op dit gebied en van de "Impedantie FAQ" krijg ik alleen maar meer vragen)

Btw: Je soundsamples klienken er lekker. Hoop dat er ook beetje kooks achtige/ artic monkeys clean met een randje geluid uit te halen is?

Dat clean met randje wil prima, de gain kan minder he. In het ergste geval vervang je de eerste preampbuisje door een 12AT7 ipv de 12AX7 die er nu in zit. dan heeft je amp gelijk minder gain.

Voor je speaker aansluiten.........
-Zet de schakelaar van je HB cabinet op MONO-8 Ohm.
-Zet de schakelaar op je Peavey op 8 Ohm
-Plug 1 speakerkabel (geen 2 kabels) in de speakeruitgang van de Peavey en het andere eind in de 8 Ohm -Mono (left).


KLAAR!!

Riky
14 oktober 2009, 16:43
Thanks voor de hulp Iceman!

sjaak1990
14 oktober 2009, 16:55
(Als je het losse laag op de TS mp3 bedoelt, dat komt gewoon door het palmmuten. Daar gooi je uiteindelijk een multibandcompressor overheen, om de pieken in het laag af te vlakken)

Ik moet nog an de Loadbox, dan zal de compressie van de eindtrap pas mee gaan spelen. Geen idee of het laag dan ook minder los zal worden. Kan ook aan de ruimte hier liggen. Spul staat nu op een kleine kamer zonder bastraps.
Ik wil de amp+loadbox hier op deze muziekkamer houden en de marshall 4x12 in de berging zetten. Speakerkabel en mikekabel er naar toe en opnemen maar.

Ik ben niet van de Oasis (metalhead), maar heb ooit wel zo'n lichtblauwe Epiphone Supernova gekocht. Wilde er Prong achtige muziek mee maken, maar de boventop resoneerde te veel voor strakke metal.

Op de mp3 van de Windsor (zonder TS) heb ik juist in het begin zacht aangeslagen, omdat ik nog wel eens lees dat deze amp geen dynamiek zou hebben.

Ben op het moment mijn Brunetti gewend, zal daardoor komen dat ik hem los vind, ik hoor de palm mutes wel ;)

Ik bedoelde jou niet met oasis hoor ;) Vond het grappig weer een vraag te zien over de oasis sound.

Dat van zacht aanslaan bedoelde ik juist met goede demo, dergelijke dynamiek maakt of breekt een amp voor mij.

Je toekomstige plan voor het opnemen lijkt me leuk wou dat ik dat hier zo kon doen :)

Iceman
14 oktober 2009, 17:26
Ben op het moment mijn Brunetti gewend, zal daardoor komen dat ik hem los vind, ik hoor de palm mutes wel ;)

Ik bedoelde jou niet met oasis hoor ;) Vond het grappig weer een vraag te zien over de oasis sound.

Dat van zacht aanslaan bedoelde ik juist met goede demo, dergelijke dynamiek maakt of breekt een amp voor mij.

Je toekomstige plan voor het opnemen lijkt me leuk wou dat ik dat hier zo kon doen :)

Ik snapte het allemaal hoor.

ackm
14 oktober 2009, 17:59
Dat valt zeker niet tegen! Voor dat geld lijkt het geweldig :) Hij lijkt wel heel erg los in de bas. Leuke demo's goed geprobeerd de amp te demonstreren en niet jezelf ;)

Grappig het lijkt of iedereen wil klinken als oasis tegenwoordig :seriousf:


Nee al die topics zijn van mij :P

Overigens bedankt voor de demo's

sjaak1990
14 oktober 2009, 18:52
Nee al die topics zijn van mij :P

Overigens bedankt voor de demo's

Oh haha dat had ik niet door :) Nu weet ik het weer ;) Lijkt me een leuke amp voor jou.

F*R*E*A*K
14 oktober 2009, 19:30
Later meer.

Nou, ik heb maar even snel een Geluidsbestandje gemaakt.

Opgenomen op huiskamer volume, mic is niet al te best, maar je krijgt een idee.
Ik heb er alleen een tubescreamer voor gezet.

http://www.megaupload.com/?d=K1VAPVXD

Excuses voor het slordige spel.

macwilliams
14 oktober 2009, 20:47
Ik heb me echt verbaasd dat die amp zo goed klinkt. Ik hoop dat de prijs nog even zo laag blijft.

Iceman
14 oktober 2009, 21:22
Ik heb me echt verbaasd dat die amp zo goed klinkt. Ik hoop dat de prijs nog even zo laag blijft.

Knurftkniepert!!
Verkoop je 1 van je BBQgibbies, kun je er minstens 4 kopen.
Zet je die 4 Windsors boven op elkaar, heb je een 4-kanaals top. Voor dat geld, pfff.

;)

macwilliams
14 oktober 2009, 21:38
Knurftkniepert!!
Verkoop je 1 van je BBQgibbies, kun je er minstens 4 kopen.
Zet je die 4 Windsors boven op elkaar, heb je een 4-kanaals top. Voor dat geld, pfff.

;)

Lelijke knooierdt, schrik mezelluf helemaal de tievus man. Hoe kun je het woord verkoop en Gibson in een zin aan mij adreseren. Zit nu gelijk aan de prozac.

Maar met vier tops kan ik een quadriphonistische opstelling maken. :ok:

pasqual
14 oktober 2009, 22:27
klopt, volgens de handleiding kan je met de footswitch zowel boost als de effectloop in/uit-schakelen, alleen ik heb geen idee waar je deze footswitch kan kopen. Op de site van Peavey heb ik hem wel gevonden, maar alleen als je bij landkeuze voor United States kiest:

http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116797/ValveKing(R)/Windsor(TM)%20Footswitch.cfm

Weet iemand of een andere switch ook werkt ?

ik heb zelf de valveking 212 en heb de footswitch niet erbij gekocht om het simpele feit dat ze er bij peavey zo'n 50 euro voor durven te vragen en dit staat niet in verhouding tot de nieuwprijs van de amp zelf en daarbij is het een plastik behuizing. in feite kun je alle 2 kanaals ( stereo-jack ) er voor gebruiken. ik gebruik een joekz en knetter footswitch die ik via marktplaats heb gekocht voor 2 tientjes. er worden regelmatig van die 2 kanaals footswitchen van diverse merken aangeboden. of je maakt ze natuurlijk zelf.
( by the way: klinkt niet verkeerd die windsors van jullie! )

groeten Pasqual.

Riky
14 oktober 2009, 23:33
Nou, ik heb maar even snel een Geluidsbestandje gemaakt.

Opgenomen op huiskamer volume, mic is niet al te best, maar je krijgt een idee.
Ik heb er alleen een tubescreamer voor gezet.

http://www.megaupload.com/?d=K1VAPVXD

Excuses voor het slordige spel.

Klinkt lekker zeg. Warm, maar wel veel definitie. Precies wat ik mooi vind.

ackm
15 oktober 2009, 09:35
Oh haha dat had ik niet door :) Nu weet ik het weer ;) Lijkt me een leuke amp voor jou.

Hmm ja ik kom er maar niet uit.

Balen dat hij hier nergens te testen is (Toen ik er bij feedback apeldoorn naar vroeg kende niemand hem en stond hij niet eens in hun systeem) en ik twijfel nog erg tussen deze en een jcm 900.
Over beiden zijn de meningen verdeeld , de jcm 900 weet ik toch wat meer wat ik in huis haal want daar heb ik over gespeeld.
Echter is de jcm 900 wel 2x zo duur en dan heb ik hem 2e hands.

Twijfel twijfel , maar jullie denken dat die geluiden uit die filmpjes prima te halen zijn met de peavey? Ik heb demo's op youtube gezien en de een vind ik geweldig de ander weer waardeloos.


Ja het leven van een gitarist valt niet mee :)

Riky
15 oktober 2009, 10:49
een amp beoordelen op youtube filmpjes is niet de beste manier.

Heb je de geluids fragmenten hier al beluisterd? Die geven mij toch wel een behoorlijke indruk (positief).

ackm
15 oktober 2009, 10:54
een amp beoordelen op youtube filmpjes is niet de beste manier.

Heb je de geluids fragmenten hier al beluisterd? Die geven mij toch wel een behoorlijke indruk (positief).

Dat begrijp ik zelf ook wel maar veel keus heb ik niet :(

De filmpjes hier klonken zeker goed , vooral met tubescreamer maar of ik er precies uit kan halen wat ik wil blijft natuurlijk een beetje de vraag.

Riky
15 oktober 2009, 11:29
ja ik heb maar gewoon een gokje gewaagdvoor de prijs. Heb er nog geen slecht woord over gehoord. Heb hem 1,5 geleden een keer gehoord (weet ik niet zo heel veel meer van, ook niet zelf bespeeld), maar ik weet wel dat hij lekker klonk.

ackm
15 oktober 2009, 11:34
200 euro is voor mij toch behoorlijk wat geld , ik ben 17 en moet ervoor vakkenvullen wat 3,90 ofzo per uur oplevert dus vandaar dat ik niet zo weg ben van het gokken :)

Toch overweeg ik het zeker en hoe meer mensen mij kunnen bevestigen dat ik het geluid er uit kan krijgen dat ik zoek met mijn les paul en sheraton hoe zekerder ik ben van mijn zaak :)

Riky
15 oktober 2009, 11:47
Ja 200 euro is niet niks, maar goedkoper krijg je ze niet;)

Ik zoek zelf ook het oasis/kooks/arctic monkeys/killers achtige geluid en wat ik lees doet hij dat goed.

almarvk
15 oktober 2009, 11:57
Voor dat geld en dan zo'n amp krijgen. Ik zou niet moeilijk doen als ik een versterker zou zoeken!

ackm
15 oktober 2009, 11:59
Ja 200 euro is niet niks, maar goedkoper krijg je ze niet;)

Ik zoek zelf ook het oasis/kooks/arctic monkeys/killers achtige geluid en wat ik lees doet hij dat goed.

Toch nog een britpop fan hier :)

De geluiden van Oasis en Arctic Monkeys (Wat ik overigens ook een goeie band vind , kooks en killers wat minder) kun je niet echt met mekaar vergelijken denk ik.

Maargoed ik wacht nog even af of meer mensen kunnen bevestigen dat het geluid dat ik zoek haalbaar is en daarna moet ik maar gaan gokken denk ik ;)

Henri H
15 oktober 2009, 12:14
De Arctic Monkeys maken o.a. gebruik van Fender Jaguars dacht ik?
Daarmee heb je op elke versterker een apart geluid vermoed ik.

ackm
15 oktober 2009, 12:27
De Arctic Monkeys maken o.a. gebruik van Fender Jaguars dacht ik?
Daarmee heb je op elke versterker een apart geluid vermoed ik.

Op het moment gebruikt de zanger / gitarist idd een jaguar. Vroeger een strat en zelfs nog een Bronco. Rythm eerst tele en nu es-335 vrijwel altijd door hiwatt versterkers en badcat. Is toch wel iets anders als een peavey/marshall geluid denk ik , maar goed ik heb nog nooit op een fender jaguar of hiwatt amps gespeeld moet ik toegeven.

Riky
15 oktober 2009, 12:45
Toch nog een britpop fan hier :)

De geluiden van Oasis en Arctic Monkeys (Wat ik overigens ook een goeie band vind , kooks en killers wat minder) kun je niet echt met mekaar vergelijken denk ik.

Maargoed ik wacht nog even af of meer mensen kunnen bevestigen dat het geluid dat ik zoek haalbaar is en daarna moet ik maar gaan gokken denk ik ;)

nah vergelijken niet, maar ze hebben allemaal wel dat typisch bridse geluid. Hetzelfde geluid als zij hebben krijg je toch nooit. Je moet je eigenlijk geluid vormen, maar dit zijn bands die ik daar als uitgangspunt voor neem.

ackm
15 oktober 2009, 13:24
nah vergelijken niet, maar ze hebben allemaal wel dat typisch bridse geluid. Hetzelfde geluid als zij hebben krijg je toch nooit. Je moet je eigenlijk geluid vormen, maar dit zijn bands die ik daar als uitgangspunt voor neem.

Wat jij doet is het beste , maar ik heb de verschrikkelijke eigenschap op altijd een ander geluid mooi te vinden en dat te willen nabootsen.

Henri H
15 oktober 2009, 13:26
Dat is het verhaal van "het g(r)as bij de buren..." :)

m@rijn
17 oktober 2009, 11:46
ik plan ook om hem te bestellen.

Maar ik vroeg me af welke cab ik er het beste bij zou kunnen nemen.
Ik twijfel tss de Harley Banton g212 vintage (die ook in het pakket zit voor 400€ op thomann)

of: marshall 1960A cab.

kan iemand deze 2 even voor mij vergelijken?

dank u

Ace 1.15.19
17 oktober 2009, 16:15
Ik heb thuis een JCM900 1960A cab 4*12". Een tijdje terug heb ik de gelegenheid gehad om van iemand het Vintage cab van HB te testen. Door de V30's is hij strakker in het laag en niet zo schel ten opzichte van de 1960A. 2*12" is ook wel genoeg denk ik zo.

ackm
18 oktober 2009, 13:53
Ja ik heb hem uiteindelijk ook maar besteld. Ik zal morgen de bevestiging + bankgegevens wel krijgen en hoop hem ergens volgende week te hebben :)

Riky heb jij hem al? Wat vind je ervan?

Riky
18 oktober 2009, 23:13
Ik heb hem nog niet. Morgen komt hij als het goed is.
Ik zal laten weten wat ik er van vind.

Ferraririk
19 oktober 2009, 08:57
ik denk dat het de drukte is bij thomann,
want voor een anders product, hebben ze nu mn geld al 6 dagen binnen, en hij staat nog bij thomann

ackm
19 oktober 2009, 12:30
De voorraad staat nog op groen dus als het goed is hebben ze er nog wat liggen

remmiedepemmie
19 oktober 2009, 13:09
ik denk dat het de drukte is bij thomann,
want voor een anders product, hebben ze nu mn geld al 6 dagen binnen, en hij staat nog bij thomann

Je kunt toch de status van jouw bestelling bekijken? Maakt dat niet duidelijk waarom je moet wachten?

Riky
19 oktober 2009, 14:39
Nou hij er. Staat nu lekker voor te gloeien op mn kamer.
Heb nog niks gespeeld, maar hie wel ff een fotootje:

http://img11.imageshack.us/img11/866/amp1e.jpg

Hij is niet super zwaar. Ook wel lekker te tillen. Groot en stveig aanvoelend handvat.

De HB cab voelt verbazingwekkend stevig aan. Grote handvatten, maar wel alleen aan de zijkant. Alleen de trap op tillen zit er niet in, omdat omhoog lopen gewoon onmogelijk is.

De cab is ook goed te tillen. Beide zijn los niet zwaarder dan mn oude versterker en die woog ongeveer 25 kg.

Zo en nu spelen!

interessander
19 oktober 2009, 14:48
Vreemde keuze trouwens om de fx loop op het frontpaneel te plaatsen, het is nu niet bepaald te druk aan de achterzijde (http://www.peavey.com/assets/images/additional/00584870_5.jpg)...

Ferraririk
19 oktober 2009, 14:49
Je kunt toch de status van jouw bestelling bekijken? Maakt dat niet duidelijk waarom je moet wachten?

al 3 dagen ready for collection

remmiedepemmie
19 oktober 2009, 15:32
Heeft iemand al de pre amp buisjes vervangen voor een 12AU7 & 12AT7 voor meer clean? Zo ja, beviel dat?

Al zo'n 10 keer ben ik begonnen met bestellen, en steeds weer afgebroken...

remmiedepemmie
19 oktober 2009, 15:38
al 3 dagen ready for collection

Je zit toch niet bij de DSB? :o

almarvk
19 oktober 2009, 15:41
De HB cab voelt verbazingwekkend stevig aan. Grote handvatten, maar wel alleen aan de zijkant. Alleen de trap op tillen zit er niet in, omdat omhoog lopen gewoon onmogelijk is.


Achteruit lopen op de trap terwijl je een greep vastpakt. Gaat bij mij altijd prima.

Riky
19 oktober 2009, 16:01
Achteruit lopen op de trap terwijl je een greep vastpakt. Gaat bij mij altijd prima.

hmm opzich goede tip denk ik, maar bij ons zit er ook nog een bocht in de trap + van die gelakte gladde treden en aan maar 1 kant een leuning.

@interessander:
Effectloop aan de voorzijde vind ik nu al ideaal. Ben al aardig bezig met mijn vox tonelab en aangegezien ik de amp redelijk dicht tegen de muur heb staan hoef ik nu niet steeds achter die versterker te zitten peilen om bij de effectloop te komen. Voorzijde werk ideaal.

Nou hoe klinkt hij:

Zeer zeer lekker! Erg warm en vol. Reageerd erg lekker op je spel. Helaas kon kan ik hem thuis niet op hoog volume zetten waardoor hij wel een beetje veel laag heeft. Ik weet zeker dat dit op hoger volume weg.
Hij is WEL clean te krijgen. Heb een Strat met single coils.
Preamp op 2/3. Volme knop heel iets terug draaien en je hebt een een lekker volle warme clean. Daarben ik toch best wel blij mee.

Clean met een randje doet hij goed. Behoud ook veel definitie als je de preamp helemaal opzet. Heel idioot veel scheur komt er niet uit, maar meer als voldoende voor een flinke hardrockband.

Knoppen, inpunts en schakelaars voelen zeer degelijk aan. Echt gemaakt voor veelvoudig gebruik. Hij komt ook best snel op tempertuur. Word snel warm.

Nadeel: Als ik mijn tonelab LE in de effectloop gooi krijg ik behoorlijk veel ruis.
Heb dus nu mijn tonelab voor de preamp met als resultaat: 0,0 ruis en geen hoorbare tonesuck.
Voor mij geen probleem, want ik gebruik vanaf nu de amp models op mijn tonelab zeker weten niet meer, maar voor mensen die dat nog wel van plan waren werkt het dus niet echt. Tenminste hier bij mij niet.

Conclusie:

Deze amp heeft echt een typisch brit vol, romig geluid. Echt dat marshall geluid. Er is een hele respectabele clean uit te krijgen mits je beschikt over single coils.
Hij blijft lekker strak met veel voldoende defintie als je preamp lostrekt.


Hoe btrouwbaar is mijn mening? Geen idee. Volgens velen had ik een redelijk geluid met alleen een tonelab en een transis line 6. Dit is mijn eerste buizen amp dus de overgang is altijd positief, maar dit is toch wel een heel lekker verschil.
Het is veel directer en het regeerd veeeeel lekker op je spel. Zacht spelen is ook echt zacht spelen (minder gain en minder volume). En hard beuken is ook echt hard beuken. Bij een transistor amp is dat verschil veeeel kleiner.

Heerlijk ben helemaal verkocht!



(Is het btw normaal dat ups de spullen gewoon op je oprit neerzet (half gooit? Geen steekwagentje om het ff voor de deur neer te zetten?)

Ferraririk
19 oktober 2009, 16:05
Je zit toch niet bij de DSB? :o

nope, en het was al betaald voor die onderuitging

almarvk
19 oktober 2009, 16:09
hmm opzich goede tip denk ik, maar bij ons zit er ook nog een bocht in de trap + van die gelakte gladde treden en aan maar 1 kant een leuning.


Niets anders dan bij mij. En ik moet twee trappen de zooi omhoog sjouwen. Gewoon niet op sokken lopen en rustig lopen ;)

AART
19 oktober 2009, 16:26
Pff, ik moet soms in mijn eentje mijn rectifier 4x12 naar boven of beneden sjouwen. Lukt me prima met wat geduld en brute kracht. Ik zou wel willen dat de trap recht was, we hebben nu een half ronde trap en dat is kut.

Ash ketchum
19 oktober 2009, 16:41
Pff, ik moet soms in mijn eentje mijn rectifier 4x12 naar boven of beneden sjouwen. Lukt me prima met wat geduld en brute kracht. Ik zou wel willen dat de trap recht was, we hebben nu een half ronde trap en dat is kut.

Probeer het eens op een wenteltrap ;) De oefenruimte van me band is alleen bereikbaar via een wenteltrap, ben dan wel blij dat ik een kleine combo gebruik:cooler:

remmiedepemmie
21 oktober 2009, 12:34
De 11de keer was een keer teveel, ook ik heb zo'n ding besteld. Samen met een Harley Benton 212V cab. Wat wel ergelijk is, tijdens het bestellen was alles op voorraad, maar in het besteloverzicht bleek de cab opeens pas 25-11 leverbaar....argh.

Riky
21 oktober 2009, 17:38
sow dat is idd nog een lange tijd! Vervelend!

m@rijn
22 oktober 2009, 17:16
wtf! ik vind de peavey windsor head niet meer terug bij thomann inventory :s

remmiedepemmie
22 oktober 2009, 17:34
Inderdaad. Op mijn bestellijst is nu ook onduidelijk of ik het ooit nog mag verwachten. Maar eens een mailtje sturen om te vragen wat de stand van zaken is.

m@rijn
22 oktober 2009, 17:41
heb ondertss ook een mailtje gestuurd. Laat het aub zo snel mogelijk weten als je een antwoord hebt. Anders zalk toch dieper in de buidel moeten tasten voor een jcm800...

remmiedepemmie
22 oktober 2009, 17:44
Zodra ik antwoord heb zal ik het hier posten.

ackm
22 oktober 2009, 17:47
Hij staat er niet meer tussen bij Thomann in de lijst met amps alleen de studio nog.

Ik heb het geld dinsdag overgemaakt en de bestelling maandag geplaatst.

Er staat bij mij nog steeds wachten op betaling maar niks over een levertijd.

Wat staat er bij jullie? Dat hij niet meer geleverd kan worden? Zou mooi balen zijn als we hem op het laatste moment mislopen

remmiedepemmie
22 oktober 2009, 17:52
Hij staat er niet meer tussen bij Thomann in de lijst met amps alleen de studio nog.

Ik heb het geld dinsdag overgemaakt en de bestelling maandag geplaatst.

Er staat bij mij nog steeds wachten op betaling maar niks over een levertijd.

Wat staat er bij jullie? Dat hij niet meer geleverd kan worden? Zou mooi balen zijn als we hem op het laatste moment mislopen

Bij het bestellen stond alles op groen, uit voorraad leverbaar.
Bij de bevestiging was het grijs, op aanvraag. Dit betrof een bundel, incl de HB 212V cabinet, die op geel stond, verwachte levertijd 25-11.

Nu staat de cab nog op geel, en is er geen kleurcode meer voor de windsor.

m@rijn
22 oktober 2009, 17:56
Hij staat er niet meer tussen bij Thomann in de lijst met amps alleen de studio nog.

Ik heb het geld dinsdag overgemaakt en de bestelling maandag geplaatst.

Er staat bij mij nog steeds wachten op betaling maar niks over een levertijd.

Wat staat er bij jullie? Dat hij niet meer geleverd kan worden? Zou mooi balen zijn als we hem op het laatste moment mislopen

idd. Ik ging hem deze avond bestellen. Heb ondertss ook al een afspraak met een kerel om zijn Marshall cab over te kopen. Bah, dit zou écht balen zijn.

ackm
22 oktober 2009, 18:08
Bij het bestellen stond alles op groen, uit voorraad leverbaar.
Bij de bevestiging was het grijs, op aanvraag. Dit betrof een bundel, incl de HB 212V cabinet, die op geel stond, verwachte levertijd 25-11.

Nu staat de cab nog op geel, en is er geen kleurcode meer voor de windsor.


Klopt , bij mij stond hij tot vanochtend ook op groen en nu helemaal niks meer.
Ik had alleen de head besteld.

Ik hou het iig in de gaten anders word het balen en spaar ik toch maar door voor een jcm 900.

Riky
23 oktober 2009, 09:46
balen zeg! Ben er blijkbaar net op tijd bij geweest! Gaat die windsor compleet uit de schappen ofzo? Zijn maar weinig internet sites die ze aanbieden.

Heb hem gister avond live gebruik, maar kan niet zggen hoe hij klinkt. We hadden slechtste podium geluid ooit. Ik vroeg continu om meer gitaar en meer eigen zang. Geluidsman gaf op een gegeven moment aan dat de monitor niet harder kon. Bleek achteraf dat hij niet goed aangesloten was...

Bassist moest over een oefen bas amp spelen. Ding kon het helemaal niet trekken met als gevolg een zwaar overstuurd ongedefinieerd bas geluid.

Maar goed. Velen vonden dat we goed gespeeld hadden, maar omdat ik dus alles op gevoel heb gespeeld heb ik niet echt een idee hoe hij live klinkt.

Zondag een nieuwe poging.

m@rijn
23 oktober 2009, 10:54
kheb antwoord...

Hi there,

I'm afraid they are now sold out and won't come in again. :(

Do not hesitate to contact me if you have any further questions.

Kind regards

Kai Dietrich

Iceman
23 oktober 2009, 14:30
kheb antwoord...

Hi there,

I'm afraid they are now sold out and won't come in again. :(

Do not hesitate to contact me if you have any further questions.

Kind regards

Kai Dietrich

'T zal ze leren, die twijfelaars ;)

Rene88
23 oktober 2009, 18:18
Damn zeg, lees vandaag deze discussie pas voor het eerst.
Lijkt me een mooie om wat Deep Purple en Zeppelin over te knallen.
Achja...

Il_Falco
23 oktober 2009, 18:58
Achja...

...tweedehands dan maar ;)


Edit: dan kost hij nog minder!

Riky
23 oktober 2009, 19:19
nu niet meer. Hij word zeldzaam:D

Btw denk niet dat iemand hem nu voor onder de 200 op internet zet. Nieuw kost hij nu weer minimaal 350 euro.

Denk dat er binnenkort wel meer aanbiedingen volgens. Ziet er naar uit dat hij niet meer gemaakt word, alleen nog maar verkocht

Rene88
23 oktober 2009, 19:48
Jammer, deze leek me wel een mooie voor overstap naar buizen.
In hoeverre is hij vergelijkbaar met de Peavey Valve King? Die zag ik nog bij de Feedback staan.

Riky
23 oktober 2009, 22:55
niet te vergelijken vind ik.
Enige overeenkomst is dat het beide een 100watt buizen betreft.
De valve king vind ik moderner gevoiced. Heeft ook een clean kanaal en een bright switch. Volgens mij heeft de valve king ook een reverb(?).
De windsor heeft maar 1 kanaal die zonder aan je gitaar te zitten niet clean te krijgen is. Beetje een "one trick pony."

Eigenlijk vind ik best wel dat de verschillen in sound tussen deze twee amps al zichtbaar zijn aan de buitenkant. De windsor ziet er een beetje vintage achtig uit en de vlaveking ziet er vrij modern uit met de buizen aan de voorkant zichtbaar enz.

Valve king is wel een vette amp! Als je die overweegt is hij het zeker waard om getest te worden:).

pasqual
23 oktober 2009, 23:35
de valveking heeft inderdaad een reverb van ruby die helaas niets voorstelt. ik heb 'm dan ook vervangen voor een 17" reverb-unit van accutronics wat zo'n 100% verbetering betekent. kost je niet eens teveel, je moet alleen het juiste type er in zetten.

groeten Pasqual.

Riky
24 oktober 2009, 19:06
hij staat wel weer op de site alleen is hij niet meer op voorraad. Gok dat dat het verhaal niet anders maakt.

Ace 1.15.19
24 oktober 2009, 19:12
Maar die Windsors zijn toch pas in productie? Waarom zouden ze daar nu al mee stoppen dan? Juist nu het zo lekker ga zo te zien...

Rene88
24 oktober 2009, 19:40
Is 1 kanaal trouwens niet wat onhandig bij optredens e.d.?

ACSlater
24 oktober 2009, 22:03
Is 1 kanaal trouwens niet wat onhandig bij optredens e.d.?

Niet alleen onhandig, er is geen mogelijkheid om er een goeie clean uit te halen. Daarmee is het niet te vergelijken met een éénkanaals Marshall. Ik had er één besteld maar die heb ik niet doorgezet. Bij al mijn muzikale uitspattingen heb ik eigenlijk wel een clean geluid nodig.

Ace 1.15.19
25 oktober 2009, 01:59
Marshall JCM 800 for the win!

Riky
26 oktober 2009, 11:41
Heb hem gistere avond weer live gebruikt. Damn Hij is wel erg lekker zeg.
Lekker transparant vol geluid. Gitaargeluid komt er erg goed door heen. Smeert niet zo dicht als sommige andere versterker wel doen.

Kreeg later ook complimenten ook mijn gitaargeluid, dus volgends mij klonk hij in de zaal ook goed.

Ik ben er helemaal tevreden mee!

Btw. Ik kan hem wel clean krijgen. Volume knop op 4/5. Preamp op 3 en booster pedaaltje aan.
Prima te doen voor mij. Heb niet meer nodig.

Wil alleen nog wel een drive pedaal zodat ik meer sustain en overdrive heb voor solo's. Heb nu eigenlijk alleen maar clean met een randje. Net voldoende om solo's te spelen, maar voel me er niet happy bij:)

zeppo
26 oktober 2009, 12:47
Maar even navraag gedaan bij Peavey zelf:

Berichtje van Peavey EU


De Windsor head is inderdaad verdwenen uit de catalogus. Mogelijk dat er nog winkels in NL zijn die 'm op voorraad hebben. De bestaande voorraad (bij PeaveyEU naar ik aanneem) is opgekocht door Thomann."

Vreemd genoeg staat de cab nog wel op de site van Peavey EU (net als de combo)

Is inderdaad vrij snel na het verschijnen (midden 2006). Ben benieuwd wat ze in gedachten hebben om die plek in het assortiment op te vullen.

Kijken hoe snel ze als 'deze amp is maar kort gemaakt: omdat de prijs-kwaliteit verhouding zo fantastisch was etc.' advertentie opduiken

interessander
26 oktober 2009, 12:59
Slimme actie van Thomann, en goed verlopen zo te zien.

De Peavey Penta is ook al nergens meer te bekennen, zou daar iets soortgelijks mee gebeurd zijn?

zeppo
26 oktober 2009, 13:19
Slimme actie van Thomann, en goed verlopen zo te zien.

De Peavey Penta is ook al nergens meer te bekennen, zou daar iets soortgelijks mee gebeurd zijn?
Peavey-eu site geeft aan bij de head: coming soon, dus wie zal het zeggen?

interessander
26 oktober 2009, 13:48
Aha, ik dacht dat dat enkel de signature versie was, maar zo te zien komt de normale er toch nog aan.

Andere aprte dingen bij new products trouwens, een hele bizarre slide gitaar die er uitziet als een uit de kluiten gewassen guitar hero controller: http://www.peavey-eu.com/pop_product.php?flag=NL&lan=UK&dis=5&key=2534

En en 300 watt buizenversterker voor bas: http://www.peavey-eu.com/pop_product.php?flag=NL&lan=UK&dis=5&key=2330

Riky
1 november 2009, 19:24
ben ik nou gek of staat hij er nu weer gewoon vol op voorraad?

http://www.thomann.de/nl/peavey_windsor_head_212_bundle_2.htm

Ferraririk
1 november 2009, 19:37
HO-LY-FU-CK

Hell yeah!

Riky
1 november 2009, 19:43
was alleen voriuge week ook al een x, maar toen was hij de volgende dag weer weg...

Niet te snel blij zijn dus;)

remmiedepemmie
1 november 2009, 19:48
Mogelijk was ik net op tijd, op mijn mailtje of de bestelling gevaar liep kreeg ik als antwoord dat het wachten is op de cab, en of ik wilde dat de rest alvast opgestuurd zou moeten worden. Afwachten dus.

ackm
1 november 2009, 19:53
Mijne is als het goed is vrijdag verzonden.
Ik verwacht hem morgen en met wat pech overmorgen , kan niet wachten eigenlijk!

Riky
1 november 2009, 19:56
ik heb wat filmpjes van onze band waarbij ik de peavey gebruik. Als ik ze online heb zal ik ze hier wel even posten. Is wel redelijk goed op te horen hoe hij klinkt.

Rene88
1 november 2009, 21:47
333 Euro maar? :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

Ik heb alleen geen creditcard...

Jammer dat ie maar 1 kanaal heeft en geen lekkere clean heeft, brengt me toch aan het twijfelen :chicken:

edit: en ik ben erg benieuwd naar die filmpjes riky

remmiedepemmie
1 november 2009, 22:06
333 Euro maar? :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

Ik heb alleen geen creditcard...

Jammer dat ie maar 1 kanaal heeft en geen lekkere clean heeft, brengt me toch aan het twijfelen :chicken:

edit: en ik ben erg benieuwd naar die filmpjes riky

Dat is de bundle, samen met de harley benton 212 cab. Alleen de head is 219 euro.

Ace 1.15.19
1 november 2009, 22:11
Heeft er ondertussen stiekem al informatie over de Winsor Studio?

Riky
2 november 2009, 00:06
333 Euro maar? :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

Ik heb alleen geen creditcard...

Jammer dat ie maar 1 kanaal heeft en geen lekkere clean heeft, brengt me toch aan het twijfelen :chicken:

edit: en ik ben erg benieuwd naar die filmpjes riky

nou hier is er iig al een:

http://www.youtube.com/watch?v=Ned_Xk-IsMA

marter544
2 november 2009, 10:33
ben ik nou gek of staat hij er nu weer gewoon vol op voorraad?

http://www.thomann.de/nl/peavey_windsor_head_212_bundle_2.htm

Maar dat is niet de cab met de V30's, waar ik dan persoonlijk toch voor zou gaan. En al gedaan heb trouwens, heb die 2*12 benton met V30's nu dik een jaar denk ik. Tis een leuke cab, maar wanneer ik live over andermans 4*12 cabs speel, die kwalitatief gezien toch wel een trapje hoger zijn (engl, mesa, bogner etc.), merk je toch wel dat et nog steeds redelijke poep is vergeleken met de topmerken. Hoewel ik wel moet zeggen, wanneer ik het vergelijk met een Engl 2*12, valt het weer heel erg mee. Misschien moet ik maar gewoon een 4*12 hebben, 2*12 is niet mijn ding..

Riky
2 november 2009, 11:44
Maar dat is niet de cab met de V30's, waar ik dan persoonlijk toch voor zou gaan. En al gedaan heb trouwens, heb die 2*12 benton met V30's nu dik een jaar denk ik. Tis een leuke cab, maar wanneer ik live over andermans 4*12 cabs speel, die kwalitatief gezien toch wel een trapje hoger zijn (engl, mesa, bogner etc.), merk je toch wel dat et nog steeds redelijke poep is vergeleken met de topmerken. Hoewel ik wel moet zeggen, wanneer ik het vergelijk met een Engl 2*12, valt het weer heel erg mee. Misschien moet ik maar gewoon een 4*12 hebben, 2*12 is niet mijn ding..

De bundel met V30's er in is er ook gewoon hoor:

http://www.thomann.de/nl/peavey_windsor_head_212_bundle.htm

Ik ben meer weg van 2x12. Veel gespreider geluid.

jonesd
2 november 2009, 12:19
nou hier is er iig al een:

http://www.youtube.com/watch?v=Ned_Xk-IsMA

Klinkt lekker, inderdaad een erg brits geluid (hou ik wel van).

ackm
3 november 2009, 11:18
Ik heb hem net binnen.

Ik heb vakantie maar dan nog moet ik ff rustig aan doen rond deze tijd , vanmiddag gaat die ff open.

Alleen even gekeken of die het deed en zover ik kan horen zit er wel een lekkere beuk in.
Alleen clean lukt dus echt niet met mijn les paul , zels op echt laag volume (1) en preamp op kwart voor begon die al duidelijk te crunchen maargoed daar issie ook niet voor :)

Riky
3 november 2009, 12:25
Gefeliciteerd! Benieuwd wat jij van de amp vind.

Ff een tip die ik al vaker genoemd heb volgens mij:
Koop een volume booster. Preamp gain op ongeveer 3. Draai je gitaar volume terug tot ongeveer de helf (tot hij wel clean klinkt) en zet je booster aan. Ik heb clean voor 1 nummer nodig en zo doe ik het. Niet heel practisch, maar het kan dus wel. Ook met humbuckers, mits ze deze niet teveel laag en mid hebben.

ackm
3 november 2009, 12:35
Gefeliciteerd! Benieuwd wat jij van de amp vind.

Ff een tip die ik al vaker genoemd heb volgens mij:
Koop een volume booster. Preamp gain op ongeveer 3. Draai je gitaar volume terug tot ongeveer de helf (tot hij wel clean klinkt) en zet je booster aan. Ik heb clean voor 1 nummer nodig en zo doe ik het. Niet heel practisch, maar het kan dus wel. Ook met humbuckers, mits ze deze niet teveel laag en mid hebben.

Hey , top ik ga hem over een uurtje of 2 even goed aan de tand voelen.

Bedankt voor de tip , clean heb ik voorlopig ook niet nodig maar mocht het er van komen zal ik het zeker in mijn achterhoofd houden.

Ik gebruik in al mijn gitaren de stock pick ups nog , ik heb geen idee wat verschil is tussen de stock epiphone humbuckers of seymour duncans (Om maar iets te noemen) is.
Waag ik me voorlopig ook nog niet aan want dan heb ik weer een reden om geld uit te geven :)

ackm
3 november 2009, 14:14
Zo! na mijn vorige post kon ik me natuurlijk niet inhouden om meteen die versterker in te pluggen.

Ik moet vooraf zeggen dat ik niet super veel verstand heb van versterkers en geluiden maar dit zijn mijn bevindingen:

Gear:

Epiphone Sheraton --> Peavey Windsor Low Gain input --> Harley Benton g212 vintage cab (Head en cab 8 ohm).

Settings: Bridge pick up op sheraton , gitaar tone en volume vol open.
Peavey Windsor : Pre-amp 6 , Treble 12 , Middle 12 , Bass 12 , Boost aan , Master Volume 2 , Resonance 6 , Presence 6 , Texture 6.

Naar mijn idee prachtig geluid , zeker wel het beste wat ik ooit heb gehad niet dat ik zoveel amps heb bespeeld, maar toch wel een paar behoorlijke (JCM 900, tiny terror , blues junior) en dit is precies wat ik zocht. En ja dat durf ik al te zeggen terwijl ik de volume knop nog niet eens boven de 2 heb gehad (Wat overigens al redelijk hard is zeer hoorbaar voor de buren).

Prachtig rythm geluid , mooie volle grommende akkoorden. Echt makkelijk een (1994-1998) Oasis geluid uit te halen , precies wat ik zocht dus.

Aangezien ik de preamp pas op 6 had en in de low input zat heb ik het vermoeden dat hier absoluut genoeg gain inzit op metal mee te spelen met de juiste gitaar.

Kortom twijfelaars , koop hem maar gewoon.

Bedankt voor alle tips , geluidsdemo's en adviezen :)


Ik ga weer verder de buren gek maken.

EGH
3 november 2009, 17:19
Dam ik krijg echt keiharde GAS voor dit ding. Jammer dat hij Thomann niet om de hoek zit, dan ging ik mooi even testen en als hij beviel nam ik hem mee. Vind het toch nog wel wat, kopen 'puur' op wat je hoort van anderen/filmpjes. Maarja voor 330 pleuro incl cab waag ik misschien nog wel de 'gok'. Heeft iemand trouwens ook een geluidssample met die Harley Benton cab? Heb alleen nog maar gevonden met Mesa/Marshall etc cab's maar dat zal toch wel anders klinken als zo'n huismerk gevalleltje :P

Iceman
3 november 2009, 18:52
Dam ik krijg echt keiharde GAS voor dit ding. Jammer dat hij Thomann niet om de hoek zit, dan ging ik mooi even testen en als hij beviel nam ik hem mee. Vind het toch nog wel wat, kopen 'puur' op wat je hoort van anderen/filmpjes. Maarja voor 330 pleuro incl cab waag ik misschien nog wel de 'gok'. Heeft iemand trouwens ook een geluidssample met die Harley Benton cab? Heb alleen nog maar gevonden met Mesa/Marshall etc cab's maar dat zal toch wel anders klinken als zo'n huismerk gevalleltje :P

EGH, je mag 'em wel uitproberen bij mij. Zwolle is vlakbij, heb nu een Koch Loadbox zodat de master open kan.

EGH
4 november 2009, 19:26
Bedankt voor het aanbod Iceman, maar ik zie net dat de head weer van Thomann verdwenen is. Ben bang nu definitief, aangezien ze niet meer gemaakt worden. De bestaande voorraad die ze hadden zal nu wel op zijn :(

Het artikel Peavey Windsor Head 212 Bundle bevindt zich niet meer in ons actuele assortiment. (http://www.thomann.de/nl/peavey_windsor_head_212_bundle_2.htm)

Riky
6 november 2009, 00:59
@ ackm: Wist wel dat hij je zal bevallen. Mooi dat dat ook echt zo is! Grappig dat ik door bij de aanbieding kwam en we nu allebei een windsor hebben en dat hij ons allebei bevalt.
Je was wel net op tijd of niet? Nu is hij namelijk alweer 3 dagen uit de collectie.

Veel plezier er mee!

@EGH: Ja jammer dat ik gelijk kreeg:( Jammer dat hij weer zo snel weg is. Aan de andere kant begrijpelijk. Thomann maakt geen tot weinig winst op deze actie. Ze wilde duidelijk meer tevreden klanten en van de Windsor head af.

ackm
6 november 2009, 07:42
@ ackm: Wist wel dat hij je zal bevallen. Mooi dat dat ook echt zo is! Grappig dat ik door bij de aanbieding kwam en we nu allebei een windsor hebben en dat hij ons allebei bevalt.
Je was wel net op tijd of niet? Nu is hij namelijk alweer 3 dagen uit de collectie.

Veel plezier er mee!

@EGH: Ja jammer dat ik gelijk kreeg:( Jammer dat hij weer zo snel weg is. Aan de andere kant begrijpelijk. Thomann maakt geen tot weinig winst op deze actie. Ze wilde duidelijk meer tevreden klanten en van de Windsor head af.

Ja ik was idd net op tijd.
Mooi dat hij jou ook bevalt :)

Ik hoop echt dat het niet zo is dat de productie is gestopt en ze nooit meer terugkomen (voor deze prijs).

Wel dikke kans dat thomann hun best gaat doen om er meer te krijgen nu ze zien dat ze alles zo snel verkopen en er nog steed veel vraag naar is , maar misschien gooien ze dan de prijs iets omhoog.

remmiedepemmie
6 november 2009, 11:47
Die van mij is nog steeds niet opgestuurd, dat wordt zo als het er nu naar uit ziet pas begin december. Als ik hem al krijg...

Thomann verdient volgens mij best aan zo'n aktie. Geen idee hoe het met jullie is, maar als ik iets bestel bij Thomann dan zit er bij het afrekenen in het mandje altijd iets meer als wat ik van plan was. Zoals nu ook weer, het begon met een Peavey Windsor + Harley Benton G212V cab, maar dan ook even een Harley Benton power station, wat snaren, een USB MIDI interface, en wat extra pre amp buisjes voor de Peavey voor wat meer clean.

GN is evil...

EGH
7 november 2009, 16:05
Haha klopt zeker remmiedepemmie. Ze maken hier weldegelijk winst op hoor, ook op de head gewoon. Veel mensen die dit kopen beginnen aan hun eerste (tube) head + cab, dus dan moet er nog een cab bij, en laat er nou 'toevallig' een leuke actie zijn waar je dat ding kan kopen in combinatie met een huismerk cabinet van Thomann ;). Verder als je zo'n ding besteld komt er toch al gauw weer een pakje plectra, een 5 tal setjes snaren en extra kabeltje en weet ik wat bij, dus ze hebben zeker wel weer een hoop winst gemaakt.

Ace 1.15.19
7 november 2009, 16:17
Die acties worden inderdaad nooit 'zomaar' gedaan.

Pé.
17 november 2009, 17:04
Thomann heeft de top uit zijn assortiment gehaald!

Ik had er net interesse in.. Ben op zoek naar een goedkope versterker met een lekkere grom, en deze viel echt perfect binnen mijn budget.. 220 euro..

Ging ik gisteravond kijken naar de afmetingen, kon ik hem nergens terugvinden! Ik mailen naar Thomann, kreeg ik dit mailtje terug:



Hi there,

hij zal waarschijnlijk niet meer bij ons op voorraad komen,

volgens mijn collega niks dan ellende met die dingen.

sorry.



Greetings,


Thomann Cyberteam



Is er nou echt zoveel ellende met deze apparaten dan?

Ace 1.15.19
17 november 2009, 17:27
Daar waren we intussen al achter dat ze niet meer terug zouden komen.

Barloef
18 november 2009, 10:09
Vreemd dat ie zegt dat er alleen maar ellende hebben met die dingen.
Ik heb nog nooit iets van problemen met deze head vernomen. En er zijn toch best veel reviews van te vinden. Met die van mij heb ik ook geen problemen en ben nog steeds zeer tevreden.

Het lijkt mij dat dit niet de echte reden is.

Riky
18 november 2009, 10:27
volgens mij worden die dingen gewoon neit meer geproduceerd. Ze zijn namelijk bijna nergens meer. Peavey komt volgens mij met een hele nieuwe lijn versterkers.

Ding is behoorlijk soliede gebouwd. Idioot warm word hij ook niet. Peavey kennende ziet de binnenkant er ook ok uit. Er is maar 1 review op harmony central en die klaagt ook over de betrouwbaarheid. Review op andere sites zijn juist weer zawwer positief erover.

Rene88
18 november 2009, 10:28
Misschien bedoelen ze het apparaat zelf niet maar de ellende er omheen.

Tankman
18 november 2009, 11:23
Ik heb bij de Spanjaard in Alkmaar 2 weken geleden nog op een Peavey Windsor Studio gespeeld. De head is discontinued, dus die is nergens meer leverbaar. Wat nu nog verkocht wordt is restvoorraad.

De Studio is een 15 watt buizen combo met een kracht van hier tot tokyo. Ik vond het echt een heerlijk gitaartje. In combi met een Gibson Les Paul Standard kon ik heerlijke Santana'esque geluiden uit krijgen. Heerlijk voor bluesy solos en die grom waar je het over hebt is nogsteeds aanwezig. En een volume wat eruit komt!

http://www.peavey-eu.com/pop_product.php?flag=NL&lan=UK&key=2082

zeppo
18 november 2009, 13:06
Ik vraag me af waar ze dan mee gaan komen, en voor welke prijs. De Valveking is met zijn 6L6 toch duidelijk anders dan de EL34 van de Windsor.
De 3120 (ook met EL34) zit duidelijk in een heel ander prijssegment.

Is er niet binnenkort een beurs waar aankondigingen van nieuwe producten worden gedaan?

Riky
18 november 2009, 13:34
Ja ik ben ook wel benieuwd... Nieuwe bass amp is er wel:

http://www.peavey-eu.com/pop_product.php?flag=NL&lan=UK&dis=5&key=2330

Iets te pimp voor mij met al dat bling bling en neon, maar denk niet dat ze dat doorzetten naar de gitaar versterkers...

Tankman
18 november 2009, 22:53
Er komt iig een Peavey 6505 Plus 112 Combo voor een zacht prijsje (629euro)

Mr. Dynamite
22 november 2009, 20:48
ff een bumpje,

op thomann staat nu dat ze gewoon uit het magazijn weer kunnen leveren?
Ik dacht dat ze de windsor uit productie hadden gehaald :dontgeti: maar er staan toch echt weer 3 groene balkjes :crazyhappy:

Henri H
22 november 2009, 21:09
Bij Thomann mag je je spullen na 30 dagen proberen gewoon weer terugsturen.
Het zou kunnen dat er mensen zijn geweest die daar gebruik van hebben gemaakt?

Mr. Dynamite
22 november 2009, 21:14
Bij Thomann mag je je spullen na 30 dagen proberen gewoon weer terugsturen.
Het zou kunnen dat er mensen zijn geweest die daar gebruik van hebben gemaakt?

nee, ik denk het niet want dan zou het toch als 'retour' worden gemarkeerd?
er staat toch echt onder: uit magazijn leverbaar..;)

Henri H
22 november 2009, 21:18
Daar heb je een punt, maar je weet het niet, wat ermee gebeurd is hè?

Riky
23 november 2009, 10:18
Misschien hebben ze er nog ergens wat op de kop kunnen tikken. Elke week staat hij weer een keer online, maar volgen mij als je hem besteld krijg je te horen dat hij er niet meer is...

remmiedepemmie
2 december 2009, 14:06
De mijne is binnen! Nog niet kunnen testen, aangezien de cab nog moet worden verstuurd. Vanwege de onzekerheid of ik het wel of niet zou krijgen (Thomann's voorraadsysteem is voor verbetering vatbaar) had ik Thomann verzocht om de Peavey alvast op te sturen, en dat hebben ze gedaan. Phew.

Pé.
2 december 2009, 15:50
Ik heb de mijne maandag betaald, maar nog geen verandering in status.. Ik hoop dat ik hem deze week nog binnen krijg!

Riky
2 december 2009, 15:53
hoe kun je hem nou bestellen als hij niet meer online staat?

Pé.
2 december 2009, 17:07
Omdat ik hem vorige week al besteld had ;) Alleen ik vertrouwde het niet helemaal, omdat die status zo ongelovelijk wispelturig was. Dus ik heb even gebelt met Joe Lamens (de Hollandse medewerker daarzo) en die heeft me prima geholpen! Er waren nog 2 beschikbaar toen ik belde, een nieuwe en een B-stock (teruggestuurde). Hij heeft mij toen die nieuwe toegekend! Als ik gewoon die internetbestelling afgewacht had zat het er dik in dat ik er nooit 1 had gekregen. Tip voor de volgende keer dus: Bellen!

Ik heb maandag betaald, geld is vandaag binnengekomen. Morgen word hij verzonden! Ik hoop dat ik hem deze week nog binnen krijg, en anders ben ik maandag de eerste :)


Prima service van Thomann!:cheerup:

Pé.
7 december 2009, 23:18
Hij is vandaag binnengekomen!! :cheerup:

Ik haalde hem uit de verpakking: GROOOTT!! Hij is echt huge!:seriousf: Ik wist wel dat hij groot was, maar hij is groter dan mijn Behringer 4x10 cabinet op z'n kant! :dontgeti:


Verder is het geluid geniaal! Wat een geweldige grom zit er in en heerlijk makkelijk te gebruiken. Ik heb de EQ op 12:00 staan, de Resonance en Presence op 12:00 en zit nog te zoeken wat het beste preamp standje is. Ergens tussen 11:00 en 15:00 in iedergeval. En de master heb ik hier thuis nog niet voorbij 2 gehad, toen werd ik bang.. En ik ben wel wat gewend!

Ik ben echt superblij dat Thomann 1 voor me heeft kunnen reserveren en kunnen leveren! :cheerup::cheerup:

Riky
8 december 2009, 00:03
groot valt opzich nog mee hoor... Voor een 100watt top is hij absoluut niet extreem groot.

Tof dat je er een hebt! Heb ik ook nog steeds mega blij mee. Vind het met name zo'n vette amp, omdat hij inderdaad lekker en snel gromt en omdat hij echt het geluid van je gitaar laat horen. Smeert niet dicht ofzo.
Nadeeltje vind ik wel is dat hij net als marshal nogal schel kan klinken. Met name met een strat (wat ik gebruik), maar goed. Treble op 1,5 en wat met de eintrap regelen en het is goed.

Pé.
8 december 2009, 02:04
Dat zal natuurlijk ook heel erg van je speakers afhangen.. Ik heb een oude FBT 15" er onder hangen en daar klinkt hij met alles op 12u niet irritant schel. Wel aanwezig, maar niet overdreven schel..


Ik had hem ongeveer qua grootte in gedachten als een hoge versie van mijn Bassman 135 kloon, dan valt het toch wel tegen.. Maar goed, ik laat nog een nieuw cabinet om die FBT heen bouwen, dan wordt die gewoon 71 cm breed.


Nog een ander vraagje: Zou er ook een footswitch in de doos moeten zitten? Zat er niet bij namelijk... Dan moet ik Thomann nog weer even lastig gaan vallen.

Iceman
8 december 2009, 03:54
Footswitch wordt standaard niet meegeleverd.

Riky
8 december 2009, 08:46
Klopt. Met een 15" zul je er minder last van hebben. Met humbuckers heb ik ook amper last van. Gebruik btw een 2x12. Footswitch zit er niet bij. Volgens mij werkt elke mono footswitch wel. Hoeft geen peavey te zijn.

Pé.
8 december 2009, 21:00
Ik heb net even gechecked, wist jij wel dat de FX loop ook schakelbaar is? Je kunt er dus ook een stereoswitch aan gooien, kun je zowel de boost als de FX loop schakelen!

Riky
8 december 2009, 21:26
Nu je het zegt! Niet meer aan gedacht. Excuus! Komt ook omdat ik zelf geen van beide hoef te schakelen. Boost altijd aan, effectloop niet in gebruik:D

Pé.
8 december 2009, 21:32
Tsja, dat kan natuurlijk ook :seriousf:

Ik ga morgen even kijken of er ook spanning op het circuit staat om ledjes te laten branden. ik hoor wel een hele mooie klik van een relais zodra ik contact maak tussen + en -, dus ik verwacht het wel..

Pé.
19 december 2009, 21:03
Ok heb nu een probleem:

Ik heb een footswitch geregeld met 2 schakelaars (MG100HDFX switch, werkt prima). Ledjes in gezet, ook dat werkt prima. Boost is helemaal perfect, werkt geweldig! Het probleem echter zit in de fx-loop!

Zodra ik die UIT schakel gaat het mis. Als het effect (in dit geval een Arion SFL-1 flanger) aan blijft terwijl ik de fx-loop uitschakel gaat hij als een idioot feedbacken! Alsof hij een loop creëert binnen de fx-loop. En hij schakelt hem ook niet helemaal uit, het lijkt eerder alsof hij schakelt tussen serie- en parallel. Maar dan nog lijkt het mij niet normaal dat hij als een gek feedbackt?

Zolang die FX loop ingeschakeld is het prima, maar ik wil juist die fx-loop schakelen zodat ik mijn Ibanez FL-9 (die er uiteindelijk aan komt te hangen) niet steeds in en uit hoeft te schakelen. Die is niet helemaal ok, klappert nog wel eens vanwege een slecht contactje. Daarnaast wil ik niet 3 kabels naar het podium hebben lopen.. En het zou toch gewoon moeten werken?

Henri H
19 december 2009, 23:15
Heb je de feedback ook als je een patchkabeltje tussen de send en return hebt, dus geen pedaal ertussen?

Pé.
20 december 2009, 00:30
Nee, dan niet. Ik heb verschillende pedalen geprobeerd. Beide flangers piepen sowieso, de phaser begint ook te piepen, maar een SD-1 alleen wanneer de Drive boven 9:00 komt. Allen alleen uiteraard wanneer ze ingeschakeld zijn. Zodra ze uit staan is er weer niets aan de hand.

Doe ik nou iets verkeerd (cq. zie ik iets over het hoofd)?

F*R*E*A*K
20 december 2009, 17:40
Vandaag mijn peavey gemodificeerd volgens enkele punten van deze pagina:

http://www.aronnelson.com/gallery/main.php/v/DougH/amp/windsor/basic/

Ik heb ze allemaal uitgevoerd op de gainverlagende en die van de tonestack na.
Gelijk dat rode ledje maar vervangen door een blauwe+ een blauw lensje.
En ik moet zeggen, lang niet verkeerd, je bent de irritante compressie kwijt en het geheel klinkt een stukk frisser.
Op high gain met de pre-amp gain zo rond de 9 klinkt het lekker 80's metal. (denk aan George Lynch e.d.)
Met een tubescreamer trouwens nog lekkerder.

Hij is nu ook veel beter te controleren met de volumepot van m'n gitaar.
Echt een aanradertje dus.

Forumlinkje waar nog het e.e.a. wordt besproken over deze mod's:
http://freestompboxes.org/viewtopic.php?f=2&t=4474

Pé.
20 december 2009, 22:19
Nog even voor de professional.. Ik heb een schema gevonden, misschien dat iemand me kan vertellen waar dat relais van de fxloop tussen schakelt?

Hier een link (http://bestnetworx.com/uploader/files/52/Peavey%20Windsor%20SCHEMATIC.pdf) naar het schema!