PDA

View Full Version : Eenkanaals combo, clean GEZOCHT



ekkybedmond
7 september 2009, 12:46
Hey gitarists / techs everywhere,

ik zoek een - zelfbouw/ te laten bouwen - combo met volgende specs:

een-kanaals
lang clean, tot flink volume/ distortion komt uit "een box"
reverb
TMB en Presence regeling
character: ergens tussen Fender en Marshall (geen moderne Boogie style in ieder geval)
geen Master volume/ geen tremolo

Bestaat er zoiets, evt aangepast 'oud' ontwerp ??

Zelf denk ik aan een 2 x 6L6, of 4 x EL84 set-up, evt 4 x 6L6/ 6V6

Misschien zoek ik wel iets wat onmogelijk/ althans voor reeele EU's gemaakt kan worden, maar ben toch wel benieuwd.

Gr Ekky

Chris Winsemius
7 september 2009, 14:07
Blackface SuperReverb (AB763) of ProReverb (AA165) en dan geen trem. installeren.

Fasedraaier aanpassen voor presence-regeling kan maar gezien de hoeveelheid hoog in bovenstaande amp niet zinvol imho...

Dirk_Hendrik
7 september 2009, 16:31
Distortion toch uit een doos? Ga lekker transistor voor weinig geld op marktplaats...

Aca Ilic
7 september 2009, 16:54
blackface superreverb (ab763) of proreverb (aa165) en dan geen trem. Installeren.

Fasedraaier aanpassen voor presence-regeling kan maar gezien de hoeveelheid hoog in bovenstaande amp niet zinvol imho...

+1................................

ekkybedmond
7 september 2009, 19:07
Blackface SuperReverb (AB763) of ProReverb (AA165) en dan geen trem. installeren.

Fasedraaier aanpassen voor presence-regeling kan maar gezien de hoeveelheid hoog in bovenstaande amp niet zinvol imho...

Dank, heb ik een indicatie hoe verder

ekkybedmond
7 september 2009, 19:09
Distortion toch uit een doos? Ga lekker transistor voor weinig geld op marktplaats...

Gelukkig weet ik wat ik mooi vind, en wat niet ;)

ekkybedmond
10 september 2009, 19:11
zit net te loeren: is een Marble Bluebird iets, 2 x 6L6 ?

Dirk_Hendrik
11 september 2009, 09:59
Gelukkig weet ik wat ik mooi vind, en wat niet ;)


En als je dat zo sec stelt, dan stel ik daar grote vraagtekens bij. ;)

bert k
11 september 2009, 10:24
Kom nou toch, het verschil tussen een mooie buizenbak en een transistoramp is toch duidelijk? Ik speel ook veel clean, en dat zou ik echt niet met transistors willen.

marc_o
11 september 2009, 10:45
Uitgaande van je beschrijving zou een marble best kunnen zijn wat je zoekt. Het prijskaartje is wel even slikken, maar goed, ik ken jouw financiele situatie niet. Een Fender bassman is ook altijd prima voor een dikke cleane sound, en die doet het ook nog eens gevweldig met pedalen, wat niet onbelangrijk is natuurlijk.

Dirk_Hendrik
11 september 2009, 12:12
Kom nou toch, het verschil tussen een mooie buizenbak en een transistoramp is toch duidelijk? Ik speel ook veel clean, en dat zou ik echt niet met transistors willen.


Is dat zo?
Heb je voor je cleane partijen echt een groot angstgevoel als je een goede transistorversterker zou moeten hebruiken?

bert k
11 september 2009, 14:21
Nee hoor, mijn vorige combo was een Line6. Maar mijn huidige combo klinkt echt beduidend beter.