PDA

View Full Version : Speaker emulated output



mel-aers
7 september 2009, 11:51
Ik heb een Blackstar distortionpedaal en vroeg me af waar de emulated output voor dient.

Heb al ook google vanalles gezocht maar kon geen goede informatie hierover vinden.

iWishmaster
7 september 2009, 11:56
??? Staat in de handleiding en is toch echt wel genoeg over te vinden dacht ik zo.

Maargoed: er zit een schakeling in die het effect van een eindtrap en speakcab simuleert. Zo kun je dus een kabel van de emulated output rechtstreeks naar een mengpaneel, PA-installatie of ander line-level apparaat leggen en uitversterken. Heb je geen versterker meer nodig in principe.

dunnoaname
7 september 2009, 15:28
wat iWishmaster zegt klopt.

De eindtrap/speaker van een gitaarversterker hebben een specifieke frequentierespons. Hogere frequenties worden niet weergegeven.
Full range installaties zoals een PA, keyboardversterker, Koptelefoon, monitoren etc. geven deze hoge frequenties wel weer.
Een distortion door een full-range speaker klinkt heel naar, als een stel bijen in een blikje. Met de speaker emulation / speaker simulation die op vrijwel alle modelers en sommige losse effecten zit los je dit probleem op.

Ik heb positieve ervaringen met de emulated output van de blackstar distortion. Ik heb ooit opgenomen met de distortion rechtstreeks naar een geluidskaart, dat klonk erg direct en VET. Ook heb ik de blackstar eens gebruikt toen mijn versterker het begaf tijdens een repetitie. Direct naar de PA was een prima sound.