PDA

View Full Version : Merken



mastermind
6 september 2009, 21:30
Er zijn tegenwoordig zoveel merken op het gebied van akoestische gitaren. Ik zou wel fijn vinden dat liefhebbers hun eigen merk nou eens "promoten" zeg maar en ook wat meer achtergrond informatie geven van het merk. Tegenwoordig ben ik van mening dat je gitaren niet echt met elkaar kunt vergelijken, ze hebben praktisch allemaal hun eigen identieke sound.

Bijvoorbeeld:
Takamine gitaren heb je twee versies, de Pro Series hand gebouwd uit Japan en de G series uit China, Indonesië e.d.

Opmerkelijk van de Pro Series is dat ze CTP2 elementen hebben. Dit houdt in dat ze een soort voorbuizen versterker in zit. Wanneer je hem aanzet en op bijvoorbeeld 75% zet, dan heb je een hele mooie warme toon wat ideaal is voor fingerstyle e.d. Daarnaast heb je een aantal zeer mooie modellen ertussen zitten (zoals TF430SS die ik zelf prachtig vind, maar nog niet kan betalen). Ook de limited editie van 2009 is erg mooi.

Graag hoor ik ook van jullie je review van jouw gitaren zoals:
- Taylor
- Gibson
- Furch
- Walden
- Lakewood
- Blueridge
- Eastman
- Yamaha
- Cort
- Tanglewood
- Simon & Patrick
- Seagull
- Santa Cruz
- e.d.

Plant
8 september 2009, 12:53
Zoals je ziet een zinloos topic. Je schrijft zelf al dat je vind dat je gitaren niet echt met elkaar kunt vergelijken. Waarom aan een ander jouw keuze toelichten :???: . Zodat iemand dit kan vergelijken met zijn of haar eigen gitaar :???:

Reviews zijn er al zat en je eigen gita(a)r(en) promoten heeft weinig zin, want ieder heeft als het goed is toch zijn / haar eigen reden om een bepaalde gitaar te kiezen en te gebruiken.
Als je het budget even buiten beschouwing laat, heb je altijd nog smaken wat betreft klank, bespeelbaarheid, speelstijl... dat is voor iedereen anders en zelfs binnen 1 bepaald model zit verschil.

peter_heijnen
8 september 2009, 13:26
Zoals je ziet een zinloos topic.
Alleen als niemand het bumpt... ;)

Muzieknono
9 september 2009, 06:56
Ik moet zeggen dat ik het ook een wat zinloos topic vind, iedereen heeft zo zijn of haar redenen om te spelen op een bepaalde gitaar en smaken zijn nu eenmaal niet echt objectief.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
9 september 2009, 11:49
Nou, er staat hier wél een mooie opsomming van merken geeft waar we tot in de lengte van dagen naar kunnen verwijzen als er weer eens iemand vraagt welke gitaar we kunnen adviseren.

Kunnen we er geen sticky van maken?

peter_heijnen
9 september 2009, 13:07
Kunnen we er geen sticky van maken?
Ik wil dat wel voorleggen aan hendrix2 en Don Capo, maar eerst: is er wel behoefte aan zo'n sticky?

Roept U maar!

Portel
9 september 2009, 13:20
Nou, er staat hier wél een mooie opsomming van merken geeft waar we tot in de lengte van dagen naar kunnen verwijzen als er weer eens iemand vraagt welke gitaar we kunnen adviseren.

Kunnen we er geen sticky van maken?

In dat geval vind ik dat Guild ook toegevoegd moet worden,
En eventueel Crafter ook.

LaurentB
9 september 2009, 14:13
Je zou er dan een sticky van moeten maken waar alléén maar een of meer merken genoemd worden, geen enkel ander commentaar erbij, zodat iemand in een oogopslag een lijst heeft.

Er is natuurlijk al de sticky per prijsklasse.

peter_heijnen
9 september 2009, 16:08
Er is natuurlijk al de sticky per prijsklasse.
Precies, vandaar dat ik eerlijk gezegd ook niet bepaald sta te springen om een lijst als deze als sticky.

Plant
9 september 2009, 17:40
In dat geval vind ik dat Guild ook toegevoegd moet worden,
En eventueel Crafter ook.

... Washburn ... Garrison .... Lowden .... Martin? :stop:

GetnFunky
12 september 2009, 02:21
Ik zeg: Geen sticky..! Je zal zien dat er hoe dan ook mensen zijn die precies dezelfde vraag gaan stellen in een nieuw topic, al staat er een lijst voor hun neus met gitaarmerken. Mensen die de zoekfunctie en het internet niet als resource gebruiken zal je blijven houden.