PDA

View Full Version : probleem tascam US1641 met Cubase LE4



J-sus Rulez
6 september 2009, 18:40
Gegroet gitaarnetters,

daarstraks probeerde ik op de repetitie een liedje op te nemen, maar de kanalen van mijn tascam spruttelen tegen.

De eerste twee werken, maar de andere (inclusief de instrumenteningangen) staan op inactief. Ik krijg deze niet aangezet, of op een track gezet. Dus moet ik alles met spoor 1 opnemen, en dit is niet wat ik wil... weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

STW
6 september 2009, 21:43
al in cubase gekeken bij vst connections/inputs?
misschien moet je daar wat busses toevoegen

J-sus Rulez
7 september 2009, 08:50
dat zal ik eens proberen, maar nu ik in cubase wil werken steekt er nog een probleem op. Ik heb een controller http://www.venturaes.com/worldtech/images/shuttle_express.jpg, en bij de opties staat cubase ertussen... maar hij werkt niet. De controller werkt wel (bv bij word etc) maar niet in cubase, waar kan ik dit instellen?

Mvg

Bins
7 september 2009, 14:08
Je moet je in/outputs idd handmatig instellen weet ik nog van de korte tijd dat ik cubase met m'n 1641 gebruikte. Check ff de handleiding, of de help en zoek op "inputs" oid.

STW
7 september 2009, 18:00
zie je wel midi signalen binnenkomen in cubase als je aan die knop zit? (op je transport-balk, rechts geloof ik)
ik zit nu niet achter mn muziek-pc dus t is lastig uitleggen zo, maar in principe kan je elk midi apparaat elke functie geven die je wilt in cubase.
ik raad je aan om de handleidingen van die knop en cubase eens door te nemen, of te googlen op 'setup midi controller cubase' ofzoiets.

Highway49
11 september 2009, 18:10
Ik gebruik exact dezelfde combinatie (tascam 1641 + cubase LE4)

Even kort (wat overigens al vaker is vermeld hier):

Ga naar Devices / Device setup...

Kies bij VST Audio System bij ASIO driver (rechts bovenin) de Tascam (tascam moet wel aanstaan)

klik OK

Ga naar Devices / VST connections

Onder inputs kun je add bus doen. Voeg een bus toe, deze verschijnt dan in de lijst. Onder Device Port kun je nu kanalen kiezen. Voor elk kanaal dat je gebruikt maak je zo'n bus aan (ook handig om ze een naam te geven)

Als je dan in je project een Audio Track aan hebt gemaakt, kun je links waar standaard 'Mono In' staat nu een kanaal kiezen die je bij de vst connections hebt aangemaakt (uit m'n hoofd staat hier de naam die je 'm bij de VST connections hebt gegeven, bijvoorbeeld 'snare')

Maak zoveel audio tracks aan als je nodig hebt, en geef ze allemaal de goede input (en ook output!) mee. Output werkt in principe op dezelfde manier. Succes

EDIT: Over controllers weet ik niks