PDA

View Full Version : Metal: Tryton (m'n groep)



Danieldg
6 september 2009, 18:39
Hallo iedereen,

Vandaag hebben we (m'n groep en ik) onze repetitie opgenomen, en de resultaten online geplaatst. We spelen een mix van Thrash en Death metal. Spijtig genoeg nog geen zanger, maar we zijn wel met teksten bezig.

Myspace linkje (http://www.myspace.com/trytonmetal)

Commentaar is zeer welkom, we zijn nu sinds maart/april bezig in deze bezetting.


(gelieve geen commentaar in de zin van 'metal is kut' te geven alstublieft)

Noctiis
6 september 2009, 18:48
Opname kwaliteit vind ik niet fantastisch maar het is wel een lekkere pot thrash! De death metal hoor ik niet in elk nummer terug maar da's natuurlijk helemaal niet erg.
Het schreeuwt (no pun intended) wel om een goede zanger, zoeken die strot! :)

Ik vind jullie logo wel een beetje te 'blij', naar mijn smaak mag het een tikkie strakker qua vormgeving.

Danieldg
7 september 2009, 15:31
Thx^^

De zanger is een probleem, we zijn al even op zoek :makeup: Maar hopelijk raken meer mensen geďnteresseerd dankzij het materiaal dat nu online staat. Logo is ook maar tijdelijk, het is door iemand voor ons gemaakt als oefening (leren werken met photoshop etc :p).

lindstrom
7 september 2009, 18:10
wellicht ook even wat werken aan de breaks dat die niet zo stotterig zijn.

wellicht de muur van geluid breken met een clean stukje? kan je straks ook veel meer mee wanneer er zang bij komt.

*edit* probeer eens iets te maken uit een ander akkoord, het gaat anders veel op elkaar lijken*edit*

wiegersma
7 september 2009, 18:34
ik vind het vrij rommelig, maar misschien komt dat door de opnamekwaliteit.

glennshred
7 september 2009, 19:09
Ik heb er wel van genoten ondanks de opname kwaliteit, die kan wel beter.
Maar je hebt wat je hebt nu op het moment en het geheel heeft wel iets.

Leuke trashy nummers

Danieldg
7 september 2009, 22:53
Bedankt voor het commentaar mensen!

@lindstrom: je hebt gelijk wat betreft de toonsoort. We hebben ook wat ander materiaal dat in een andere toonsoort staat ( A groot, klinkt lekker vrolijk :p), en waarmee we verder zullen werken.

De opnamekwaliteit is inderdaad niet zo best, we nemen alles op met een Roland Edirol. Daar staat een limiter op die de pieken wegwerkt. Daardoor krijg je volumeverschillen (goed te horen bij 'Third Song'), maar we hebben niets beter en het geeft toch nog redelijk goed de songs weer.

Thundermane
11 september 2009, 09:54
Heel erg thrashmetal ja, hoor er geen death in terug. Klinkt verder wel strak gespeeld. Bij het nummer Bunny Hop hoor je vooral variaties in ritmes, er word daar misschien een beetje te weinig gedaan met de tonen, maar goed, dat is mijn idee dan. Het klinkt overigens wel lekker.
Als jullie echt een beetje de deathmetal feeling willen hebben zouden jullie wat dissonante akkoorden kunnen gebruiken en de drummer speelt wel heel erg thrashmetal in plaats van deathmetal. Het lijkt qua ritme erg veel op het oude Metallica.
Maar goed succes gewenst!

Speeddemon
12 september 2009, 14:37
door de opnamekwaliteit krijgt dit wel een lekkere early Sodom meets early Obituary sound. een "Slow Outbreak of Rotting Evil" zeg maar. ;)
Al heeft Third Song meer een Göteburg intro-riff.

Overigens is die opnamekwaliteit volgens mij nog best redelijk te masteren/op te poetsen. Tuurlijk, de strakke punch van de drums krijg je er niet mee, maar alles effe door een multiband limiter en exciter halen, en het zal wat duidelijker en vetter klinken. Alle instrumenten zijn redelijk te onderscheiden.

Danieldg
12 september 2009, 17:46
Bedankt voor de comments :)

Het zijn eerder Death metal invloeden die in de muziek verwerkt zitten, gitaar en bas-gewijs dan (opbouw, bepaalde riffs).

@Speeddemon: bij het schrijven van de introriff van Third Song was ik inderdaad in een Göteburg beu :blast:

Ibanez666
12 september 2009, 17:58
Das vette shit! Zeker als je door de geluidskwaliteit heen prikt. :)