PDA

View Full Version : Telecaster



Anderie
6 september 2009, 15:16
Ik heb een vraag over deze tele: advertentie nummer:274910559 ( ik kan de link niet goed krijgen)

Is deze gitaar een echte fender of is dit iemand die creatief een Fender decal er op geplakt heeft? als het wel een echte is heb ik mischien voor het eerst een goede gitaar.

dodeboboeror
6 september 2009, 15:20
Dat is de verkeerde link

Eko
6 september 2009, 15:20
Sorry, maar als ik de link gebruik kom ik nergens uit.

Chocola
6 september 2009, 15:36
http://link.marktplaats.nl/274910559

Mooi hout, goede tuners, ziet er goed uit. Echt of niet echt, hij zal echt wel goed zijn.

hezz
6 september 2009, 15:49
Ziet er mooi uit! Made in Japan model?

dodeboboeror
6 september 2009, 15:49
't is een echte uit Japan (http://www.guitarvillage.co.uk/product-detail.asp?id=7678&catid=53&manid=126&quantity=1&product=Fender+Telecaster+%28Japan%29+Rosewood+Tel e%2C+Natural%2C+Pre+Owned%2C+1985%2C+EC%2B%2C+Inc. +Black+Rectangular+Case)

Ibanez666
6 september 2009, 15:49
hoe bedoel je:"heb je voor het eerst" heb je hem dan al gekocht?

Hendriks
6 september 2009, 15:51
Dit is een japanse Rosewood telecaster , leuke gitaar ,staat al heel lang te koop , verkoper adverteerd onder verschillende namen en met creatieve teksten . Deze telecaster word nog steeds gemaakt , via ebay te koop , reken op €1000 incl.verzenden,taxes, etc. Deze moet dek ik ook al gauw €1000 kosten.

Tupelo
6 september 2009, 16:14
Grappige advertentie.

Anderie
6 september 2009, 16:40
Nee maar als het een echte is dan ga ik hem waarschijnlijk kopen

dodeboboeror
6 september 2009, 16:46
Sinds de vermelding op GN wordt er nu stevig op geboden

Hendriks
6 september 2009, 17:30
Sinds de vermelding op GN wordt er nu stevig op geboden

Ik denk niet dat 850 genoeg is voor deze jaren 80 .

Ferraririk
6 september 2009, 17:48
maar op de backplate, bij de neck, staat ipv een serienummer FENDER, klopt dat?

flitslicht
6 september 2009, 17:55
maar op de backplate, bij de neck, staat ipv een serienummer FENDER, klopt dat?

Als je dat wilt kan de buurman van die gast vast wel een serienummertje in de backplate frezen.

Ike57
6 september 2009, 18:07
Ik heb al verschillende advertenties van deze verkoper voorbij zien komen op MP. Het is iedere keer een gitaar die van de zoon is geweest en de buurman wordt er ook steeds bij betrokken.

Ze doen zich enigszins simpel voor - net of ze er weinig verstand van hebben. Ondertussen omzeilen ze de naam "Fender" mooi door er "7ender" van te maken. (De F lijkt ook wel op een 7)

Ik heb de gitaar niet in het echt gezien, maar de verhaaltjes van de verkoper komen op mij niet echt betrouwbaar over :(

Hendriks
6 september 2009, 18:16
Deze gitaar is 100% goed en origineel , de verkoper heeft alleen een bijzonder gevoel voor humor.

nickofzo
6 september 2009, 18:23
Deze gitaar is 100% goed en origineel , de verkoper heeft alleen een bijzonder (maar vooral grappig) gevoel voor humor.

maargoed (in het twijfel over advertentie topic) staat hierover ook een hoop

Luke-wannabe
6 september 2009, 18:37
Misschien begrijp ik het niet, maar hoe komt iedereen erbij dat dit een rosewood tele is? http://link.marktplaats.nl/274910559

nickofzo
6 september 2009, 18:40
Misschien begrijp ik het niet, maar hoe komt iedereen erbij dat dit een rosewood tele is? http://link.marktplaats.nl/274910559

omdat dat een andere advertentie is?

nickofzo
6 september 2009, 18:44
hij heeft de advertentie veranderd:P

ik von het verhaaltje met de koeien enzo veel leuker
nu staat er een andere gitaar op die link

Hendriks
6 september 2009, 18:47
maargoed (in het twijfel over advertentie topic) staat hierover ook een hoop


Ik heb wel eens contact met hem gehad en hij is wat bijzonder maar ok.
Op dit moment word bijna ieder advertentie als twijfelachtig bestempeld , 98%van het aangebodene is gewoon dik inorde.
Gibsun kopieen en fender decalplakkers zal je altijd houden.

Deze telecaster is origineel.

Eko
6 september 2009, 18:48
De aangeboden tele /strat/caster is zeker geen Fender en ook zeker geen rosewood telecaster. Als jullie graag dat willen horen , be my guest , maar het is het in ieder geval niet. Het gebruiken van de naam Fender of 7ender laat alleen maar ruimte voor jullie fantasie om de prijs op te jagen. Niet alles wat in de jaren 80 werd gemaakt is ook echt goed en verzamelwaardig. Het feit dat de man al maanden bezig is om te verkopen moet toch bellen doen rinkelen.
Hij doet zelfs een poging om met de naam Galama te stunten. Mijn Galama had binnen een dag 15+ reactie om tot verkoop te geraken. Het feit dat hij daar maanden over doet zegt , volgens mij al genoeg.

flitslicht
6 september 2009, 18:49
Ik heb wel eens contact met hem gehad en hij is wat bijzonder maar ok.
Op dit moment word bijna ieder advertentie als twijfelachtig bestempeld , 98%van het aangebodene is gewoon dik inorde.
Gibsun kopieen en fender decalplakkers zal je altijd houden.

Deze telecaster is origineel.

Nu niet meer, want hij heeft de advertentie veranderd. Meneer speelt kennelijk spelletjes, ook al te zien aan die billen met 'Dag' op het onderbroekje.

Hendriks
6 september 2009, 18:55
De aangeboden tele /strat/caster is zeker geen Fender en ook zeker geen rosewood telecaster. Als jullie graag dat willen horen , be my guest , maar het is het in ieder geval niet. Het gebruiken van de naam Fender of 7ender laat alleen maar ruimte voor jullie fantasie om de prijs op te jagen. Niet alles wat in de jaren 80 werd gemaakt is ook echt goed en verzamelwaardig. Het feit dat de man al maanden bezig is om te verkopen moet toch bellen doen rinkelen.
Hij doet zelfs een poging om met de naam Galama te stunten. Mijn Galama had binnen een dag 15+ reactie om tot verkoop te geraken. Het feit dat hij daar maanden over doet zegt , volgens mij al genoeg.

De telecaster die hij hier aanbood was zeker een Fender Rosewood telecaster , waarschijnlijk leest hij hier mee en ligt hij dubbel van het lachen onder tafel , nogmaals hij heeft een bijzonder gevoel voor humor en dat valt slecht bij droogkloten.

flitslicht
6 september 2009, 18:59
Het is de moderne versie van de portemonnee aan een touwtje. Vet lache.

Hendriks
6 september 2009, 19:34
Je moet ook wel wat humor hebben als je regelmatig op MP adverteerd , als je ziet wat voor onzin biedingen en voorstellen je soms krijgt.
Tijdje terug had ik een 57 RI stratocaster (€1000) in de verkoop eventueel ruil RI telecastercaster. Ik kreeg biedingen van 200 en ruilvoorstellen met squiers en Blade Delta's en als je dan vriendelijk terug mailt dat je dat niet ziet zitten , krijg je vervolgens boze reacties terug (mijn Squier speelt ieder USA weg!!).

Ike57
6 september 2009, 19:41
De telecaster die hij hier aanbood was zeker een Fender Rosewood telecaster , waarschijnlijk leest hij hier mee en ligt hij dubbel van het lachen onder tafel , nogmaals hij heeft een bijzonder gevoel voor humor en dat valt slecht bij droogkloten.

Als jij de verkoper kent en je zegt dat het in orde is dan geloof ik dat graag.

Maar .... zeg nou zelf, als je de verkoper niet kent en je ziet af en toe zulke advertenties voorbij komen (beetje van het type "nietwetende ouders verkopen gitaar van hun zoon") zou je dan niet gaan twijfelen aan de betrouwbaarheid?

Hendriks
6 september 2009, 19:55
Ik kan mij er wel wat bij voorstellen dat je dan dit soort reacties krijgt , maar zeg nou zelf ,hij legt het er wel heel dik op.

flitslicht
6 september 2009, 20:38
Ik kan mij er wel wat bij voorstellen dat je dan dit soort reacties krijgt , maar zeg nou zelf ,hij legt het er wel heel dik op.

Tja, als iemand over zijn zoon begint die bij het kampvuur op zijn elektrische gitaar speelt en dat het volgens zijn blokfluitende buurman een leuke gitaar is ben ik zowiezo al afgehaakt, even afgezien van het feit dat ik helemaal niet zo'n dure (of 'echte') gitaar wil hebben. Dus het nut van zo'n advertentie is, in mijn ogen althans, nihil. Een beetje kinderachtig en het verziekt MP nog meer dan het al is.

Vrijdag kwam ik langs Bussum en ben even bij deze knakkers langsgegaan voor een Shure MS 57 (http://link.marktplaats.nl/274423975). Gaat die goser een show bouwen, loopt naar zijn vak met microfoons waar wel vijf(!) doosjes lagen, na enig kijken 'nee, uitverkocht' :???: Als je dan mensen vraagt langs te komen, haal die advertentie dan weg als je ze niet meer hebt. Ben daarna maar even naar Dirk Witte gefietst en voor €99 zo'n ding gekocht, dat is tenminste een serieuze winkel.

Het is heel vaak een teleurstelling als ik eens op iets van MP af ga, zeker bij de 'professionele' handelaren.

Eko
6 september 2009, 21:30
Als ik de ad bekijk ( zelfs met de laatste foto van de mooie billen) kan ik er met de beste wil van de wereld geen telecaster van maken. Het is een necktrough met een strat-achtige body en een , zo te zien , een nette afwerking. Als jullie er telecasters in zien , Hans Anders, heeft er oplossingen voor.

flitslicht
6 september 2009, 21:33
Als ik de ad bekijk ( zelfs met de laatste foto van de mooie billen) kan ik er met de beste wil van de wereld geen telecaster van maken. Het is een necktrough met een strat-achtige body en een , zo te zien , een nette afwerking. Als jullie er telecasters in zien , Hans Anders, heeft er oplossingen voor.

Hij heeft intussen de advertentie veranderd.