PDA

View Full Version : ESP Alexi 600 Blacky of ...



SloeGin
6 september 2009, 10:44
Ik ben op zoek naar een metal gitaar.
Persoonlijk ben ik zot van deze vorm en looks van deze gitaar nml. de ESP Alexi 600 Blacky http://www.espguitars.com/guitars_alexi.html.
Nieuwprijs van deze gitaar is een 1300 euro.
De pickup zou ik wel vervangen door een SD Blackout.

Nu vroeg ik me af of er soms nog andere of betere alternatieven zijn voor die prijs?

Alvast bedankt!

pannekoek
6 september 2009, 10:54
jackson rr24

jackson demmelition king v!!!!

SloeGin
6 september 2009, 11:37
Bedankt voor de suggesties maar qua looks vind ik de alexi sig 10x mooier :)

pannekoek
6 september 2009, 11:47
Bedankt voor de suggesties maar qua looks vind ik de alexi sig 10x mooier :)

maar je vroeg om ''betere'' alternatieven? :)

Tho
6 september 2009, 11:49
Zo te horen heb je je toch al erg gefocussed op die ESP, dus ik hoop dat je nog anders advies aan neemt :)

Kijk eens naar de Xyphos serie van Ibanez. Erg goede dingen en véél goedkoper.

deefke666
6 september 2009, 11:51
ik zou ook opteren voor de rr24....
mooie looks zijn altijd wel leuk voor een gitaar maar uiteindelijk is het toch de klank en de feel waar je eerst naar zou moeten kijken....
looks zijn natuurlijk altijd persoonlijk en wat de ene mooi vind is dan weer niks voor de andere...
maar ik zou vooral testen en dan je conclusie daaruit trekken zonder teveel naar de looks alleen te kijken....
een mooie look is natuurlijk altijd meegenomen maar ik zou eerst naar de klank en de bespeelbaarheid kijken, ik heb achteraf ook al een paar keer spijt gehad dat ik voor de looks alleen ben gegaan....

succes op je zoektocht :rockon:

pannekoek
6 september 2009, 11:53
Zo te horen heb je je toch al erg gefocussed op die ESP, dus ik hoop dat je nog anders advies aan neemt :)

Kijk eens naar de Xyphos serie van Ibanez. Erg goede dingen en véél goedkoper.

of de edwards esp

Chocola
6 september 2009, 12:06
Vergeet die Alexi en koop een (desnoods tweedehandse) rr24

pannekoek
6 september 2009, 12:07
Vergeet die Alexi en koop een (desnoods tweedehandse) rr24

of een demmelition v:hippie:

GeofJackon
6 september 2009, 13:17
of een demmelition v:hippie:

Speelt ze zo goed? ze ziet er overigens echt wel nice uit :ok:

[/threadjacking]

2shane
6 september 2009, 13:23
Ik snap het niet.

http://cgi.ebay.com/Jackson-Randy-Rhoads-1990-91-Professional_W0QQitemZ290338777945QQcmdZViewItemQQ ptZGuitar?hash=item43998a2b59&_trksid=p3286.c0.m14

Een Jackson RR Pro uit 1990. Dat zijn een van de beste gitaren uit Japan die destijd met de (vele male duurdere) USA RR1 vergeleken kon worden.

Voor maar 750$!!! Dat is 550 fucking euro.
Daar koop je hier nog niet eens een RX10D of RR3 voor.

deze is nog veel goedkoper en wat ik zo hoor van verschillende mensen zijn ze heel erg goed.

Gothra
6 september 2009, 13:25
Koop geowon wat je het best vind spelen, ik zou niet weten waar ze hier in nl die esp verkopen btw. En als je die niet lekker vind spelen ga je kijken naar de jackson, en als die beter speelt neem je die.

GeofJackon
6 september 2009, 14:01
..........

Justinschut
6 september 2009, 15:04
Ik vind zelf ESP/LTD veel relaxder dan Jacksons en Ibanezzen. Jacksons zijn mooi, maar kwa gevoel en geluid is het het net niet voor mij, en Ibanezzen spelen heel lekker, maar de meeste modellen vind ik wat minder... En vaak bolt-on basswood, wat toch minder dik klinkt dan een neckthrough met mahogany.

Dat alles natuurlijk naar mijn mening/smaak en persoonlijke ervaring. Ik zou voor een ESP of LTD gaan, maar dan ff naar een gebruikte zoeken, want de nieuw prijzen in de EU zijn een beetje belachelijk... voor 1300 euro krijg je al bijna een nieuwe ESP

toon-
6 september 2009, 15:07
Die Alexi mooier dan een RR24? :stop: ;)
Serieus nu; test die Alexi zeker eens, maar doe dat ook met enkele vergelijkbare gitaren. (Zoals al zoveel gezegd in dit topic)

2shane
6 september 2009, 17:05
heb je al eens op een oude jackson gespeeld ?
Arvoitus van t forum heeft een jackson grover custom uit 1991 en die is totaal niet te vergelijken met de gitaren die jackson tegenwoordig maakt.

probeer gewoon vanalles uit zonder jezelf meteen op een merk te pinnen

Dark_Tranquillity
6 september 2009, 19:05
heb je al eens op een oude jackson gespeeld ?
Arvoitus van t forum heeft een jackson grover custom uit 1991 en die is totaal niet te vergelijken met de gitaren die jackson tegenwoordig maakt.

WHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHA. Yea, sure, daarom zweert men nog steeds bij hetzelfde neckprofiel, dezelfde houtsoorten, en dezelfde mensen die ze bouwen. Gast, voordat je post, zorg dan eerst dat je de over de juiste info beschikt.

Chocola
6 september 2009, 22:13
WHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHA. Yea, sure, daarom zweert men nog steeds bij hetzelfde neckprofiel, dezelfde houtsoorten, en dezelfde mensen die ze bouwen. Gast, voordat je post, zorg dan eerst dat je de over de juiste info beschikt.

Zo vreemd vind ik het niet klinken... Bij Epiphone en Gibson dromen ze alleen nog maar van de kwaliteit die ze vroegah produceerde ;). Deze zullen wellicht niet de enige merken zijn.

Bram+
6 september 2009, 22:31
Ik vind zelf ESP/LTD veel relaxder dan Jacksons en Ibanezzen. Jacksons zijn mooi, maar kwa gevoel en geluid is het het net niet voor mij, en Ibanezzen spelen heel lekker, maar de meeste modellen vind ik wat minder... En vaak bolt-on basswood, wat toch minder dik klinkt dan een neckthrough met mahogany.
For the record: die Ibanez Xiphos-gitaren zijn neck-thru met mahogany body :soinnocent:

Chocola
6 september 2009, 22:58
For the record: die Ibanez Xiphos-gitaren zijn neck-thru met mahogany body :soinnocent:

Dat zijn toch die X-dingen? Die vind ik zooooo lelijk :sssh:

Bram+
6 september 2009, 23:05
Wie niet?

Aan de andere kant: als de specs goed zijn, zou ik wel concessies willen doen wat betreft uiterlijk (andersom ook overigens :soinnocent:). Ze zijn dan wel weer zo belachelijk metöl dat het wel weer kan :D

Quicksilver
6 september 2009, 23:07
Hmm, inderdaad Edwards by ESP.
Zijn gemaakt in japan, is beter als de ltd's (algemene bouwkwaliteit) en hebben de originele vorm zoals alexi laiho die heeft.

Edwards E-AL-128 Scythe:
http://www.espguitars.co.jp/artist/alexi_laiho/eal128scythe.jpg

Edwards E-AL-128 Sawtooth:
http://www.espguitars.co.jp/artist/alexi_laiho/eal128sawtooth.jpg

Edwards E-AL-166:
http://www.espguitars.co.jp/artist/alexi_laiho/eal166pinksawtooth.jpg

Edwards E-AL-128 Arrowhead:
http://www.kouyougakki.co.jp/images/eal128arrowhead.jpg

Véél mooier!

Toch, misschien als je ergens een gebruikte RR-J2SP kunt vinden dan zou ik die boven alle bovenstaande verkiezen, die zijn minstens zo goed als een RR1 en je kunt ze voor 800 tot 1000 euro vinden (héél af en toe, bijna nooit aangezien geen enkele eikel zo achterlijk is zo'n gitaar te verkopen)

http://www.jacksonstars.com/image_rr/rrj2sp_gdbk.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/4992/inlay2le.jpg

http://www.gakkido.info/opus/wordpress/wp-content/uploads/2008/03/jacksonstars_rrj2sp_0002.jpg

Oh, en dit advies is naargelang het aannemen dat je een Laiho-fan bent. :cheerup:

Succes!

Steven Otto
6 september 2009, 23:13
Toen die Ibanez Xiphos gitaren net uit waren heb ik er eentje geprobeerd. Die dingen liggen echt super lekker en klinken ook goed. Het was alleen de neck die niet goed was en de kleur die spuuglelijk was. Het was zo'n maf groen kameleon geval.

Tegenwoordig heb je grijze zeven-snaar Xiphos gitaren. moet je zeker proberen

pannekoek
6 september 2009, 23:32
Speelt ze zo goed? ze ziet er overigens echt wel nice uit :ok:

[/threadjacking]

het speelt fantastisch! heb er gister een optreden mee gedaan en ik kreeg echt heeeeeel veel positieve reacties. ondanks dat ik met een dikke les paul custom op het podium ook stond. de jackson stal al de aandacht! zelfs enkele gasten die met mn jackson op de foto wilden :seriousf:



hij klonk zooo verschrikkelijk gaaf! ondanks de emg's. ik ben een blackout fan maar ik laat deze emg's er lekker inzitten!

SloeGin
7 september 2009, 06:49
Hmm, inderdaad Edwards by ESP.

Ja das ook nog zoiets Edwards ... dat maakt het nog moeilijker om te kiezen :)
Maar deze zijn dan nog moeilijker om ergens te kunnen testen ...

Maar wat betreft de Jacksons, de RR24, waarin verschilt die juist met de ESP alexi 600?

Overigens hoe is de kwaliteit van een RR5? Dit is dan wel een met ook een neckpickp, geeft wat meer mogelijkheden denk ik dan :)

Archenemy
7 september 2009, 09:28
Waarom stoppen ze trouwens in godsnaam een EMG-hz in een gitaar van 1300 euro? Was een emg 81 te duur?

Bram+
7 september 2009, 09:34
Zo te zien hangen er in die nog duurdere Alexi's ook HZ pickups, dus misschien is hij er zelf ook erg blij mee?

2shane
7 september 2009, 20:42
Zo te zien hangen er in die nog duurdere Alexi's ook HZ pickups, dus misschien is hij er zelf ook erg blij mee?

volgens het forum van de COB site speelt hij nu op seymour duncan blackout pickups.

Alexi Laiho - Guitars (tuned to D standard & Drop C)
• Custom Shop ESP RV (Seymour Duncan Blackout pickups)


nu weet ik dat forums het niet altijd goed hebben maar gezien de site door gelinkt was via de officiële COB site lijkt het met wel dat het klopt.

Bram+
7 september 2009, 20:45
volgens het forum van de COB site speelt hij nu op seymour duncan blackout pickups.

Alexi Laiho - Guitars (tuned to D standard & Drop C)
• Custom Shop ESP RV (Seymour Duncan Blackout pickups)


nu weet ik dat forums het niet altijd goed hebben maar gezien de site door gelinkt was via de officiële COB site lijkt het met wel dat het klopt.
Zou goed kunnen. Neemt niet weg dat er in die ESP-modellen nog steeds EMG HZ-pickups zitten en hij wel zijn naam eraan verbonden heeft (sterker nog, hij heeft zelfs een signature EMG HZ-model), maar hij zou niet de eerste gitarist zijn die niet op een (volledig) stock signature model speelt.

Arvoitus
7 september 2009, 20:50
Zo te zien hangen er in die nog duurdere Alexi's ook HZ pickups, dus misschien is hij er zelf ook erg blij mee?

Nope, wat alexi zelf speelt is niet echt duidelijk. Hij is een tijdje enorm gaan rotzooien met pickups. Ik weet ongeveer nog welke hij allemaal gebruikt heeft, dus als je het wil weten: just ask.

Waarschijnlijk gebruikt hij nu zijn eigen signature EMG set:
http://www.emginc.com/products/index/223

Dus een aangepaste EMG HZ met een boost erbij.


Waarom stoppen ze trouwens in godsnaam een EMG-hz in een gitaar van 1300 euro? Was een emg 81 te duur?
Duurder is niet altijd beter ... ik vind het zowiezo goedkoop dat elke metal gitaar standaard een EMG81 in de brug heeft zitten.

Maar om op je vraag terug te komen: In alexi's oude Jacksons zat een passieve PAF humbucker + een gainboost. Hij vond dat een geweldige combinatie. Sinds zijn jacksons gejat zijn is hij opzoek naar een vervanging voor dat setje, dus daarom hebben (de meeste van) zijn signature gitaren een passieve EMG HZ erin zitten.


Zou goed kunnen. Neemt niet weg dat er in die ESP-modellen nog steeds EMG HZ-pickups zitten en hij wel zijn naam eraan verbonden heeft (sterker nog, hij heeft zelfs een signature EMG HZ-model), maar hij zou niet de eerste gitarist zijn die niet op een (volledig) stock signature model speelt.
De SD Blackout is een van de pickups geweest die hij gebruikt heeft. Hij is zelfs een tijdje endorser geweest bij Seymour Duncan. Toen hadden al zijn Signature series ook Blackouts. Maar die zijn inmiddels aangepast.

Gothra
7 september 2009, 21:21
Hij gebruikte eerst de EMG HZ h-nogwat, daarna is ie naar de SD blackout gegaan. Nu zit ie weer bij EMG en heeft ie zn eigen signature pu, ook een HZ, met een boostertje.

SloeGin
8 september 2009, 06:37
*back on topic* :p

Maar wat betreft de Jacksons, de RR24, waarin verschilt die juist met de ESP alexi 600? Ik lees daar tegenstellende dingen over ...

Overigens hoe is de kwaliteit van een RR5? Dit is dan wel een met ook een neckpickup, geeft wat meer mogelijkheden denk ik dan :)

Arvoitus
8 september 2009, 10:13
*back on topic* :p

Maar wat betreft de Jacksons, de RR24, waarin verschilt die juist met de ESP alexi 600? Ik lees daar tegenstellende dingen over ...

Overigens hoe is de kwaliteit van een RR5? Dit is dan wel een met ook een neckpickup, geeft wat meer mogelijkheden denk ik dan :)
Dat is persoonlijk. Het is meer dat de ene gitaar anders is, en niet beter. Verschil zit hem voornamelijk in de afwerking/kwaliteit en dingen zoals vorm/nekprofiel.

Wat heb je erover gelezen dan?

Gothra
8 september 2009, 10:59
En de vorm van de V is zelf ook ietsie pietsie anders. andere inlays etc. ze zijn niet slechter ofzo.

RR5 is natuurlijk ook een goede gitaar, idd iets meer mogelijkheden, maar mist wel 2 frets

Dark_Tranquillity
8 september 2009, 16:47
Het verschil tussen een LTD en een RR24?

http://i244.photobucket.com/albums/gg35/Larsje18/04082009235.jpg

Oordeel zelf <3

Gothra
8 september 2009, 17:19
Ik vind het nog steeds egt zo jammer dat er geen rr24 met 2 pu's is. En dan geen jackson star of iets, maar gewoon jackson.

Bram+
8 september 2009, 17:28
Waarom niet?
http://members.lycos.nl/pcev/photo_gallery/hamer-beitel.gif

+

http://www.timsguitar.com/store/images/SA.jpg

is klaar toch? :D

SloeGin
8 september 2009, 17:30
Het verschil tussen een LTD en een RR24?

http://i244.photobucket.com/albums/gg35/Larsje18/04082009235.jpg

Oordeel zelf <3

Qua uiterlijk is de ESP alexi blacky mooier dan de RR24 :p :D

Gothra
8 september 2009, 18:19
Waarom niet?
http://members.lycos.nl/pcev/photo_gallery/hamer-beitel.gif

+

http://www.timsguitar.com/store/images/SA.jpg

is klaar toch? :D

ja maar dat vind ik zo zonde:D

Bram+
8 september 2009, 18:28
Qua uiterlijk is de ESP alexi blacky mooier dan de RR24 :p :D
Ik vind die Alexi's er lomp uitzien eigenlijk. De originele RR's zijn veel gestroomlijnder qua bodyvorm.

ja maar dat vind ik zo zonde:D
Wel een beetje natuurlijk. Een Sneewwitte RR staat wel op m'n verlanglijstje en dit lijkt me wel een mooi 'compromis' tussen een 24-fret neck en een neckpup :D

Dark_Tranquillity
8 september 2009, 18:43
Qua uiterlijk is de ESP alexi blacky mooier dan de RR24 :p :D

Dan heb je een ronduit waardeloze smaak, veel plezier met de rest van je leven :cheerup:

pannekoek
8 september 2009, 18:51
Dan heb je een ronduit waardeloze smaak, veel plezier met de rest van je leven :cheerup:

+1 :cheerup:

Quicksilver
8 september 2009, 20:06
Dat klopt inderdaad, Arvoitus. Even wat toevoegen:

Jackson J-50-BC met een JE1000 booster. Geweldig, maar word niet meer geproduceert (anders had hij die wel? :P)

SloeGin
8 september 2009, 20:17
Dan heb je een ronduit waardeloze smaak, veel plezier met de rest van je leven :cheerup:

Lekker informatieve post. Oordelen over smaak, heel zinvol ... *geeuw*

Ik vind trouwens die extra 'carving' aan de nek die de ESP heeft mooier


/ontopic nu.

Ik ga zeker de RR24 eens testen. Ik heb al gelezen dat de Jackson minder goed afgewerkt is dan de ESP? Terwijl velen, ook hier, de RR24 duidelijk verkiezen?

Overigens wat is een faire 2de handsprijs voor een RR24?

Dark_Tranquillity
8 september 2009, 21:32
De lak van de RR24 is niet geweldig, soms wat minder afgewerkt. als je een nieuwe koopt kun je kiezen, de meesten zijn namelijk wel gaaf afgelakt! En ze komen met een koffer!

De 'ESP' die jij graag wilt zit in dezelfde prijsklasse als de RR24. Je hebt dus te maken met een LTD, geen ESP. Dit is echt een misvatting, gezien de LTD niet in Japan word gemaakt. In tegenstelling tot de 'echte' Jackson, die uit dezelfde fabriek komt als de Stars. Alleen zijn de Stars gemaakt om on-par te zijn als Amerikaanse gitaren. Dat ze dit niet halen is een ander verhaal. RR24's zijn prima gitaren, lekkere stukken hout, goede hardware, lekkere stevige feel. Ik kan het weten.

Wat je wilt is verder persoonlijk, maar ik ben bang dat jij graag een "Laiho" gitaar wilt. Dat zit me dwars, want met die voorkeur ga je niet voor de beste gitaar. Kijk eens naar een echte ESP SV, twee humbuckers, floyd rose, 24 frets, best of both worlds, en niet eens zo veel duurder als een Laiho gitaartje, wat in feite een opgepoetste drol is vanwege zijn signature gehalte. Als je dan toch zo graag een sig wilt, neem dan een Edwards, dit zijn Japanners, en in feite echte ESP's met een ander logotje. Zou mijn eerste keus zijn als ik voor dit model ging.

Succes!

PS: Nu wel tevreden met deze inhoudelijke post?

SloeGin
8 september 2009, 21:37
Bedankt voor de info Dark_Tranquillity ;)

Gothra
8 september 2009, 21:38
Klopt als een deur, de edwards zijn beter dan de LTD's, iets minder dan een egte ESP, maar ook wel goedkoper.

Dark_Tranquillity
8 september 2009, 21:55
Klopt als een deur, de edwards zijn beter dan de LTD's, iets minder dan een egte ESP, maar ook wel goedkoper.

Gast je betaald de helft voor een verschil dat wij en 90% van de rest van de forumleden/gitaristen niet voelen! Monster gitaren, jammer van de belachelijke namaak RR vorm!

Gothra
8 september 2009, 22:26
Gast je betaald de helft voor een verschil dat wij en 90% van de rest van de forumleden/gitaristen niet voelen! Monster gitaren, jammer van de belachelijke namaak RR vorm!

k zegt toch ook iets minder!:P

Idd jammer van de RR vorm, de vorm van de originele RR is toch weer net iets mooier

Quicksilver
8 september 2009, 22:32
Naar mijn weten staat jackson stars al een tijdje compleet los can jackson, dus waar je die info vandaan haal dat de stars uit dezelfde fabriek komen wee ik niet. De RR24 heeft overigens een koreaanse floyd gemaakt door chushin waar de stars een schaller heeft.

Het kan ook zijn dat ik het mis heb, maar ik weet het voor 99,9% zeker :seriousf:
Was het nog geaffilieerd met jackson toen de j2sp nog geproduceerd werd dan?

pannekoek
8 september 2009, 22:40
Naar mijn weten staat jackson stars al een tijdje compleet los can jackson, dus waar je die info vandaan haal dat de stars uit dezelfde fabriek komen wee ik niet. De RR24 heeft overigens een koreaanse floyd gemaakt door chushin waar de stars een schaller heeft.

Het kan ook zijn dat ik het mis heb, maar ik weet het voor 99,9% zeker :seriousf:
Was het nog geaffilieerd met jackson toen de j2sp nog geproduceerd werd dan?

de demmelition v en volgens mij ook de rr24 hebben een schaller floyd rose uit duitsland dus.

Quicksilver
9 september 2009, 00:21
de demmelition v en volgens mij ook de rr24 hebben een schaller floyd rose uit duitsland dus.

Demmel king weet ik niet, de Rr24 een FRT-O-2000 uit Korea. Deze is net zo goed als een duitse hoor, word dus gemaakt door Chushin.

Dark_Tranquillity
9 september 2009, 16:20
Naar mijn weten staat jackson stars al een tijdje compleet los can jackson, dus waar je die info vandaan haal dat de stars uit dezelfde fabriek komen wee ik niet. De RR24 heeft overigens een koreaanse floyd gemaakt door chushin waar de stars een schaller heeft.

Het kan ook zijn dat ik het mis heb, maar ik weet het voor 99,9% zeker :seriousf:
Was het nog geaffilieerd met jackson toen de j2sp nog geproduceerd werd dan?

De Jackson Stars fabriek is van oudsher de herkomst van alle japanse Jacksons. Dat de twee merken tegenwoordig los van elkaar staan heeft daar niets mee te maken. Zowel de Demmel als de RR24 hebben een koreaanse FR-2000. De kwaliteit is overigens tot nu toe niets minder, behalve dat de lak wederom wat tegenvalt (Deze slijt). Tegenwoordig moet je echt een dure gitaar hebben om er een Duitse FR op te hebben.

SloeGin
19 september 2009, 15:16
Kijk eens naar een echte ESP SV, twee humbuckers, floyd rose, 24 frets, best of both worlds, en niet eens zo veel duurder als een Laiho gitaartje, wat in feite een opgepoetste drol is vanwege zijn signature gehalte.


Ik heb nu toch wel erg veel GAS voor deze gitaar gekregen :)
Kmoet ze dringend zien te testen. Iemand hier die er zo eentje heeft?

SloeGin
22 maart 2010, 20:33
Om geen nieuw topic te maken bump ik deze.

Waar ik eigelijk in geïnteresseert ben is dan een RR met 24 frets, 2 humbuckers en Floyd Rose.
Kijk ik er nu naast op de Jackson site of hebben ze dit model standaard niet? Moet je dan al customshop gaan?

Chocola
22 maart 2010, 20:43
Om geen nieuw topic te maken bump ik deze.

Waar ik eigelijk in geïnteresseert ben is dan een RR met 24 frets, 2 humbuckers en Floyd Rose.
Kijk ik er nu naast op de Jackson site of hebben ze dit model standaard niet? Moet je dan al customshop gaan?

Volgens mij heeft een RR24 altijd maar één humbucker. Ik vind het ook jammer want had er al lang een gehad als ze er twee hadden. Ze hebben wel van die RR modellen met 2 humbuckers (genoeg zelfs) maar die hebben dan weer zo een lelijk plastic kapje aan de voorkant.

Maar er zijn zat Jackson-kenners op dit forum, dus wellicht weten die meer.

Ik hoop zelf ook stiekem dat er een RR24 is met 2 humbuckers. En wat kost een customshop RR24 met 2 humbuckers dan?

Chocola
22 maart 2010, 20:53
Ze hebben geen prijzen bij hun customshop shizzle staan helaas. Kut sites :D.

Iemand enig idee? Natuurlijk original floyd rose enzo, gewoon 100% een RR24 maar dan met 2 humbuckers.

Dzware
22 maart 2010, 21:19
Als je nog geinteresseerd bent in een ESP.. de ESP SV Standard heeft 2 humbuckers, 24 frets en een FR.

Gothra
22 maart 2010, 22:16
Als je nog geinteresseerd bent in een ESP.. de ESP SV Standard heeft 2 humbuckers, 24 frets en een FR.

En is tegenwoordig ook in camo te verkrijgen!

SloeGin
23 maart 2010, 06:30
Als je nog geinteresseerd bent in een ESP.. de ESP SV Standard heeft 2 humbuckers, 24 frets en een FR.

En zijn die hun prijs waard?
Probleem is wel: waar kun je zo'n gitaar testen? Zal niet makkelijk te vinden zijn in shops in Belgïe?