PDA

View Full Version : Stock epi pickups, GFS Crunchy Paffs



hugo123
5 september 2009, 21:34
Hallo, ik heb hier nog 2 GFS Crunchy Paffs liggen, nou vroeg ik mij af, zullen deze beter zijn dan de pickups die standaard in mijn Les Paul standard zitten? Ik ben namelijk een beetje bang om de pups te vervangen, aangezien hij dan niet meer orgineel is, en ik weet niet of het wel een verbetering is..

budje
5 september 2009, 21:35
Er is geen beter, er is alleen beter bij jouw stijl en smaak passend :hippie:

Ike57
5 september 2009, 21:57
Je kunt de originelen toch altijd terug plaatsen als die GFS elementen niet bevallen.

En, als ze wel goed bevallen wat is dan belangrijker: een originele gitaar of eentje die klinkt zoals jij dat wilt ..... ?

hugo123
5 september 2009, 22:25
Natuurlijk de laatste, maar kun je ze ook veranderen zonder de snaren te verwisselen, of niet? En kan ik wel de metalen kapjes die nu op de elementen zitten overplaatsen naar de GFS'sen?

hugo123
5 september 2009, 22:43
EDIT: ik bedoel crunchy PAT's

http://store.guitarfetish.com/crpafhublbrp.html

Ike57
5 september 2009, 22:46
Natuurlijk de laatste, maar kun je ze ook veranderen zonder de snaren te verwisselen, of niet? En kan ik wel de metalen kapjes die nu op de elementen zitten overplaatsen naar de GFS'sen?

Zonder de snaren te verwisselen? Ik denk toch dat je de snaren er even af moet halen als je de elementen wilt wisselen. Maar dat is toch geen probleem?

Of je de kapjes kunt overplaatsen weet ik zo niet, dat zal een kwestie van passen zijn. Zijn het losse kapjes?

hugo123
5 september 2009, 23:47
Nouja, dat kost me dan weer 2 pakjes snaren..Mocht ik het terug willen wisselen tenminste..

Chocola
6 september 2009, 00:21
Nouja, dat kost me dan weer 2 pakjes snaren..Mocht ik het terug willen wisselen tenminste..

Waarom? Je haalt ze los en kunt ze na het pickupswitchen weer terug zetten... Niet moeilijk hoor.

Ik denk overigens dat die GFS elementen wat beter zijn, vind de elementen van Epiphone niet echt super.

hugo123
6 september 2009, 08:58
Nou ik knip mijn snaren altijd heel dicht op de tuners af, dus dat gaat niet lukken.

mrweird
6 september 2009, 09:08
Nou ik knip mijn snaren altijd heel dicht op de tuners af, dus dat gaat niet lukken.

Mwoah.. Met een beetje prutsen, vloeken en een keer in je vinger prikken met een snaar perongeluk lukt dat toch wel? De afgeknipte snaar bij de brug vast "haken", precies door het gaatje doen zodat er bijna niets uitsteekt aan de andere kant van 't gaatje (net zoals nu), met de ene hand trachten de snaar beetje vast te houden, en met de andere hand draaien aan het stemmechaniek tot er weer voldoende wikkelingen zijn om de boel op stemming te houden.

hugo123
6 september 2009, 09:17
Oke! En denken nog meer mensen dat het gewoon wel handig is. Ik heb niet heel veel positiefs gelezen over de stock epiphone pickups..

snaarplukker
6 september 2009, 10:55
De snaren zover losdraaien tot je de tailpiece los kan nemen en opzij leggen.
Dat kost je zeker geen nieuwe snaren.

budje
6 september 2009, 11:15
of de elementen gewoon pas wisselen als je snaren wisselt

Chocola
6 september 2009, 12:10
De snaren zover losdraaien tot je de tailpiece los kan nemen en opzij leggen.
Dat kost je zeker geen nieuwe snaren.

+1

[rot minimaal 10 tekenzooi]

Nicks
6 september 2009, 12:20
Oke! En denken nog meer mensen dat het gewoon wel handig is. Ik heb niet heel veel positiefs gelezen over de stock epiphone pickups..

luister anders eens naar de soundfiles van de crunchy pat en naar je eigen gitaar op een clean kanaal. En beslis zelf wat je beter vindt klinken. Er is niets zo persoonlijk als 'jouw geluid'. Beetje zonde als je dat verandert omdat de anderen niet met die pickup uit de voeten kunnen.

Lexvandoef
6 september 2009, 13:34
ik heb vroeger in mijn epiphone ook de originele pickups vervangen door die GFS crunchy Pat dingen. Het geluid ging er op vooruit, vond ik. Maar verwacht geen wonderen, het blijven natuurlijk budget dingen, dat hoorde ik goed als ik de gitaat naast een een Gibson had.

hugo123
6 september 2009, 13:58
Dat is natuurlijk zo en dat begrijp ik ook hoor! Maar het is nu mijn beste electrische gitaar, dus alle verbetering is goed. En ik ik heb ze hier toch liggen, dus kwaad kan het niet;)

hugo123
9 september 2009, 18:53
Nog even een vraag: kan ik ook de wiringschema's op de seymour duncan site gebruiken om de epiphone stock pickups weer opnieuw terug aan te sluiten?

arcane
9 september 2009, 19:02
Nog even een vraag: kan ik ook de wiringschema's op de seymour duncan site gebruiken om de epiphone stock pickups weer opnieuw terug aan te sluiten?

Ik zou gewoon wat foto's maken.

hugo123
9 september 2009, 21:22
Even een vraag tussendoor, wat gebeurt er als je de neck pickup in de bridge zet en andersom?

oigun
9 september 2009, 21:32
Even een vraag tussendoor, wat gebeurt er als je de neck pickup in de bridge zet en andersom?

Dan klinkt je bridge te zacht en de neck te hard.