PDA

View Full Version : Quest for Bedrock



Sam Jones
5 september 2009, 20:18
Beste forumlezers,

Ik ben, als alle andere muzikanten, opzoek naar een toepasselijkke sound voor mijn instrument, de gitaar.

Nou speel in een oefenruimte op een Bedrock combo vesterker. Het probleem is dat die versterker dus niet van mij is! Dus ik dacht dat ik er wel eentje kon vinden ergens, maar het gaat me slecht af.

Weet iemand iets meer af van deze mysterieuze, sexy versterkers af? Heeft iemand er wellicht een te koop?

Met vriendelijke groet,

Sam:metal:.

Psychomantis
5 september 2009, 20:27
ze zijn al failliet
btw, hier is een youtube filmpje van iemand die er een verkoopt in Amsterdam. Het dateert van 8 juni 2008, maar er staat nergens bij of ie al verkocht is.
http://www.youtube.com/watch?v=mz9sfUl5OxI

Sam Jones
5 september 2009, 21:20
ze zijn al failliet
btw, hier is een youtube filmpje van iemand die er een verkoopt in Amsterdam. Het dateert van 8 juni 2008, maar er staat nergens bij of ie al verkocht is.
http://www.youtube.com/watch?v=mz9sfUl5OxI

Oke relaxt, bedankt.

Hij maakt het inderdaad niet echt duidelijk hoe we hem uberhaupt kunnen bereiken!

Ik ben echt heel benieuwd of ik er een ga vinden, ik zal het posten!

Hendriks
5 september 2009, 21:47
PM mij maar.

matto
6 september 2009, 12:57
Je hebt PM

Pepe
6 september 2009, 13:03
Bedrock was het merk van Jay Abend die het nu beter afgaat met zijn GFS pickups en chinese import produkten.
Hij had wat pech met een partner, zijn bedrock amps begonnen een beetje op te komen toen het noodlot toesloeg.
De eerste amps hadden een goed geluid maar veel kinderziektes. Zijn laatste amp was een redelijke sensatie, lage prijs en veel boutique maar daar zijn en maar een paar honderd van gemaakt. Zijn 600 serie en AC30 clone zie je vaker maar zoals ik zei, bad reputation voor uitval.

Hendriks
6 september 2009, 13:42
Cleande kanaal van mijn 600 is geweldig , beetje Fender maar met meer ballen , Pepe heeft gelijk als het over "kwaaltjes"gaat , daarom staat die van mij nu in revisie , ik laat alle storings gevoelige componenten vervangen door een betere kwaliteit , dus alle elco's , trafo's , etc worden vervangen.

BeeJee
6 september 2009, 13:56
Ik heb jarenlang een 652 combo gehad. Heerlijke amp. Geweldig clean en een ontzettend dik en vet drivekanaal. Heel wat mee gegigd, gerepeteerd en gezeuld en nooit op 1 onbetrouwbaarheidje kunnen betrappen. Volgens mij staat vooral de BC serie bekend als relatief onbetrouwbaar en niet zozeer de 600/1000 serie.

JeroenSchaaf
6 september 2009, 14:23
Ik vind het coole versterker! lijkt me zeer praktische als kleine combo voor erbij.
:cheerup:

Hendriks
6 september 2009, 14:39
Ik vind het coole versterker! lijkt me zeer praktische als kleine combo voor erbij.
:cheerup:

Ik heb de "stack" , top met 1x12 cabinet , zeer compact en erg handig mee te nemen.

JeroenSchaaf
6 september 2009, 15:03
Owke dan! heb je daar een foto van? nog nooit een Bedrock stack gezien, alleen maar combo's

Hendriks
6 september 2009, 15:32
http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/600headcab.jpg

Het gaat dus om deze.

JeroenSchaaf
6 september 2009, 15:34
Gaaf dingetje! ziet er cool uit!

Mr.Bluesbreaker
6 september 2009, 22:15
Ik heb ook een tijdje een 652 combo gehad.
Nooit wat mis mee, maar in die tijd ook maar 2 keer per maand mee opgetreden.
Effectloop bromde wel, maar die gebruikte (snapte) ik toen nog niet.
Lekkere sound, heel goed clean maar iets weinig headroom met humbuckers voor een 50 watter. In de praktijk max. 30 watt geloof ik, de trafo's waren volgens mijn tech niet in staat om 50 watt te geven volgens de metingen. Verkocht doordat ik een 2203 ging kopen, maar doet nog steeds dienst als amp in een reggaeband.

Sam Jones
9 september 2009, 07:30
Hey mensen,

Bedankt voor de reactie, heb er al wat adressen uit kunnen halen. Als iemand er een wil verkopen.... Let me know!

Cya,

Sam.

Nielsje
9 september 2009, 10:13
Sam, wellicht is het handig om je woonplaats te vermelden.
In Hoogeveen staat bij Soundhouse een 600 combo te koop.

Lexvandoef
9 september 2009, 11:10
Weet je toevallig ook hoe duur Niels of niet?

Nielsje
9 september 2009, 11:15
Goeie vraag.. ik was er niet in geïnteresseerd, wetende dat het drive kanaal poep is..

Zal het wellicht iets van 500 euri geweest zijn? Geen idee.
Je kan natuurlijk altijd even bellen...

interessander
9 september 2009, 11:22
http://www.sound-house.nl/contents/nl/p89.html
Nog wel aardig duur lijkt me...

Lexvandoef
9 september 2009, 11:44
pff veels te duur vind ik. Jammer.

JeroenSchaaf
9 september 2009, 11:45
Wil je weer een kopen Lex?

Nielsje
9 september 2009, 12:53
Nou...
Alhoewel het drive kanaal niet extreem lekker was, is het zeker wel een lekkere bruikbare combo! Misschien dat dat drive kanaal nog wat beter is te voicen.

Maar lex vergelijkt alles met z'n super koopjes uit het verleden ;)

Hendriks
9 september 2009, 13:28
Pff, inderdaad fikse prijs.

Lexvandoef
9 september 2009, 14:10
Wil je weer een kopen Lex?

Nee, maar mijn huisgenoot zoekt nog een versterkertje, houd een beetje mijn oogjes open :).

Sam Jones
9 september 2009, 17:34
He,

Goed punt: Ik woon in de buurt van Utrecht, maar ben verder niet kieskeurig ofzo!

Weet iemand iets over gelijkwaardige versterkers, ik geloof dat hun modellen + technologie overgekocht is door Vox, klopt dat?

Groet!

Sam.

nico verduin
9 september 2009, 17:44
Sam hier heb je de bedrock site: http://bedrock27.tripod.com/bedrockamp/index.html

Sam Jones
10 september 2009, 08:17
Hey there!

Volgens mij speel ik in die oefenruimte ook op een 600 serie, maar dan 2x12". Kan dat?

Dat ding gaat als een beest!!

Sam.

Psychomantis
10 september 2009, 16:57
misschien kun je hier wat afkrijgen, maar het is wel in antwerpen...
http://www.2dehands.be/bedrock-bc-50-2x12-gitaarversterker-57489604.html?qq=bedrock

Danielovich
10 september 2009, 19:54
http://www.tfoa.eu/ bij de Fellowship of acoustics staat er één te koop voor €795,-

guitarnijboer
10 september 2009, 23:33
http://www.tfoa.eu/ bij de Fellowship of acoustics staat er één te koop voor €795,-

Die lui zijn gek met die prijzen. The Guitar store in Enschede staat een Bedrock 600 serie voor 275,-

Sam Jones
11 september 2009, 08:16
Die lui zijn gek met die prijzen. The Guitar store in Enschede staat een Bedrock 600 serie voor 275,-

Ik kan hem niet vinden....:???:

Harry
11 september 2009, 10:14
ik heb ook een Bedrock 650 top met 2 losse 12" boxen (601). Speel nu (waarschijnlijk tijdelijk) op een Vox AC30 CC1, maar de Bedrock lonkt nog steeds.
Heb er ook altijd met veel plezier mee opgetreden, en er veel mee gesleept zonder er ooit problemen mee gehad te hebben. Dus voor mij geen bevestiging van die zogenaamde slechte reputatie.
Kreeg trouwens vaak complimenten voor mijn gitaargeluid!

Verder is mij verteld dat Rivera Bedrock heeft overgenomen omdat hij last van ze had. En het merk daarna een stille dood heeft laten sterven.

Op bovengenoemde website staat trouwens een foto van mijn versterker.

(en helaas, deze is niet te koop...)

Sam Jones
11 september 2009, 18:36
ik heb ook een Bedrock 650 top met 2 losse 12" boxen (601). Speel nu (waarschijnlijk tijdelijk) op een Vox AC30 CC1, maar de Bedrock lonkt nog steeds.
Heb er ook altijd met veel plezier mee opgetreden, en er veel mee gesleept zonder er ooit problemen mee gehad te hebben. Dus voor mij geen bevestiging van die zogenaamde slechte reputatie.
Kreeg trouwens vaak complimenten voor mijn gitaargeluid!

Verder is mij verteld dat Rivera Bedrock heeft overgenomen omdat hij last van ze had. En het merk daarna een stille dood heeft laten sterven.

Op bovengenoemde website staat trouwens een foto van mijn versterker.

(en helaas, deze is niet te koop...)


Hey Harry,

Dat klinkt als een typisch verhaal, het geluid is inderdaad geweldig zuiver en verliest niet z'n karakter bij hoge volumes (ahem.... Marshall....)

Waar heb jij hem gekocht dan?

groet,

Sam

Pepe
11 september 2009, 19:30
[quote=Harry;
Verder is mij verteld dat Rivera Bedrock heeft overgenomen omdat hij last van ze had. En het merk daarna een stille dood heeft laten sterven.[/quote]

I dont think so maar veel wazige verhalen. Jay Abend, nu GFS pickups, werd president toen de oorspronkelijke eigenaars, Jeter en Pinto, de company verlieten. In '97 kwam een faillissement en een aantal amp manufatures kochten de inboedel op, waaronder Riviera.

Harry
12 september 2009, 11:20
okee, zou kunnen. Mooie verhalen vind je overal, en ik of mijn bron kan zich makkelijk vergissen ;)

@Sam Jones: Ik heb hem destijds gekocht in Culemborg, toen de Muziekmetropool nog een echte winkel was. Ze hadden er een paar staan, en ik werd meteen verliefd.....

Pepe
12 september 2009, 11:45
Eind negentig ben ik heel hard in weer geweest om een Bedrock Royale naar Nederland te krijgen, een relatief goedkope boutique die een spoor van enthousiaste reviews achterliet. Het lukte niet, de amerikaanse winkels hadden geen zin om een amp abroad te shippen omdat ze die dingen verkochten als warme broodjes en ze nauwelijks aan te slepen waren. En toen waren ze er ineens niet meer. Het hele merk was verdwenen. Hetzelfde verhaal kan ik houden voor de Electromatic Rocket.
Een raar verschijnsel in ampland. Een geslaagde amp is geen ticket voor een succes story.

http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bedroyalereverb.jpg

signsofzodiac
12 september 2009, 11:50
Voor het broertje van een toenmalige vriendin een Bedrock 600 combo'tje gekocht en dat ding klonk waanzinnig clean. Hij speelt er bijna 10 jaar later nog steeds met veel plezier mee. Zou er ook graag voor een leuk bedrag nog eens zelf een willen hebben.

Sam Jones
16 september 2009, 16:40
Eind negentig ben ik heel hard in weer geweest om een Bedrock Royale naar Nederland te krijgen, een relatief goedkope boutique die een spoor van enthousiaste reviews achterliet. Het lukte niet, de amerikaanse winkels hadden geen zin om een amp abroad te shippen omdat ze die dingen verkochten als warme broodjes en ze nauwelijks aan te slepen waren. En toen waren ze er ineens niet meer. Het hele merk was verdwenen. Hetzelfde verhaal kan ik houden voor de Electromatic Rocket.
Een raar verschijnsel in ampland. Een geslaagde amp is geen ticket voor een succes story.

http://bedrock27.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/bedroyalereverb.jpg

Kijk! Een insider verhaal. Ik vind het maar een rare mysterie. Deze quest lijkt ook een langzame dood te lijden...... Ik baal!

Ik ga desondanks verder zoeken.

Dank u allen,

Sam Jones

Hendriks
17 september 2009, 09:10
Kijk! Een insider verhaal. Ik vind het maar een rare mysterie. Deze quest lijkt ook een langzame dood te lijden...... Ik baal!

Ik ga desondanks verder zoeken.

Dank u allen,

Sam Jones

Er staat een combo op Marktplaats.