PDA

View Full Version : Marshall combo



DennisH
5 september 2009, 19:03
Hoi,
Ik wil graag naast mijn Fender DRRI een Marshall combo voor de crunch en gain.
Ik zat te denken aan de JVM 205c maar welke combo's kan ik nog meer bekijken.
Gr.
Dennis

kenx
5 september 2009, 19:07
Hoi,
Ik wil graag naast mijn Fender DRRI een Marshall combo voor de crunch en gain.
Ik zat te denken aan de JVM 205c maar welke combo's kan ik nog meer bekijken.
Gr.
Dennis

vintage modern

Lexvandoef
5 september 2009, 19:09
Een kleine jcm800 combo? Prima crunch en overdrive als je het mijn vraagt.

Baker
5 september 2009, 19:33
DSL?

Maar goed,
Het is een open deur, maar ga vooral testen.

De JVM, VM, DSL en de onvolprezen JCM800 combo zijn echt vier totaal verschillende amps.

kenx
6 september 2009, 02:33
Hoi,
Ik wil graag naast mijn Fender DRRI een Marshall combo voor de crunch en gain.
Ik zat te denken aan de JVM 205c maar welke combo's kan ik nog meer bekijken.
Gr.
Dennis

Budget?


entientekens

DennisH
6 september 2009, 10:11
Mijn budget is rond de € 1.200,--
Gr.
Dennis

Baker
6 september 2009, 10:29
Wat is nou eigenlijk je vraag?
er zijn met dat budget wel 100 combo's die je zou kunnen proberen.

Als je een advies wil over welke amp je zou kunnen kopen, vermeld dan onder andere het volgende:

-Waar wil je de amp voor gebruiken
-Wat voor gitaar heb je
-Wat zijn je eisen mbt eigenschappen? (buizen, kanalen, EQ, etc)
-wil je perse nieuw of overweeg je ook tweedehands
-Welke kant wil je op qua geluid? Welke bands inspireren je?
-Wil je perse een combo en waarom?

Ik zou als ik jou was trouwens voor een JVM 410 head + 2x12 gaan.

-De JVM omdat dat gewoon een heerlijke amp is met veel slimme features, en een heerlijk classic rock sound.

-Head en 2x12 omdat dat praktischer is (vind ik)

-De JVM 410 ipv de 205 om deze reden: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107359

DennisH
6 september 2009, 11:32
Oke,
Ik zal het wat proberen te verduidelijken!
Ik speel in een band die hoofdzakelijk oefend en af en toe een optreden doet.
We spelen o.a. nummers van CCR, Neil Young, Tom Petty, Skunk Anansie,
Radiohead, Anouk, Al Green, Rolling Stones, Peter Frampton, De Dijk, Bob Marley, enz.
Dus redelijk divers.
Ik speel nu over een Fender DRRI met daarvoor een Vox Wah, Rocktron Banshee, Fulldrive 2, OCD, DD-7 en CH-1
Mijn gitaren zijn een Fender Strat Am. Deluxe Ash en een Epiphone Sheraton
Ik ben absoluut geen top speler maar merk dat het wel steeds wat beter wordt.
Qua clean vind ik mijn Fender echt mooi maar zou daar evt. wel van willen afstappen.
Omdat we relijke wat verschillende nummers spelen en ik ook steeds meer solo werk op mij neem wil ik toch een zo allround mogelijke setup hebben!
Ik vind de crunch en od geluiden van een Marshall erg goed klinken en wil daarvoor gaan.
Tevens zou ik i.p.v. verschillende pedalen voor een TC Electronic G-Major willen gaan.
Ik had hier al eerder een post over gestart maar ik heb geen effects loop op mijn DRRI.
Nieuw heeft mijn voorkeur maar zal 2e hands ook overwegen.
Ik hoef niet perse een combo maar omdat ik al een DRRI heb kwam daar de keuze voor een combo uit voort.
Heb nu op youtube een aantal filmpjes van de JVM410H gezien en het is inderdaad een lekker veelzijdige amp die op de filmpjes goed klinkt.
Gr.
Dennis

Baker
6 september 2009, 18:08
in dat geval blijf ik bij mijn eerdere advies:

JVM 410 + tweedehands 2x12

Bedenk echter wel, dat het cleane kanaal niet in de buurt zal komen van wat je nu gewend bent.

ekkybedmond
11 september 2009, 14:25
Oke,
Ik zal het wat proberen te verduidelijken!
Ik speel in een band die hoofdzakelijk oefend en af en toe een optreden doet.
We spelen o.a. nummers van CCR, Neil Young, Tom Petty, Skunk Anansie,
Radiohead, Anouk, Al Green, Rolling Stones, Peter Frampton, De Dijk, Bob Marley, enz.
Dus redelijk divers.
Ik speel nu over een Fender DRRI met daarvoor een Vox Wah, Rocktron Banshee, Fulldrive 2, OCD, DD-7 en CH-1
Mijn gitaren zijn een Fender Strat Am. Deluxe Ash en een Epiphone Sheraton
Ik ben absoluut geen top speler maar merk dat het wel steeds wat beter wordt.
Qua clean vind ik mijn Fender echt mooi maar zou daar evt. wel van willen afstappen.
Omdat we relijke wat verschillende nummers spelen en ik ook steeds meer solo werk op mij neem wil ik toch een zo allround mogelijke setup hebben!
Ik vind de crunch en od geluiden van een Marshall erg goed klinken en wil daarvoor gaan.
Tevens zou ik i.p.v. verschillende pedalen voor een TC Electronic G-Major willen gaan.
Ik had hier al eerder een post over gestart maar ik heb geen effects loop op mijn DRRI.
Nieuw heeft mijn voorkeur maar zal 2e hands ook overwegen.
Ik hoef niet perse een combo maar omdat ik al een DRRI heb kwam daar de keuze voor een combo uit voort.
Heb nu op youtube een aantal filmpjes van de JVM410H gezien en het is inderdaad een lekker veelzijdige amp die op de filmpjes goed klinkt.
Gr.
Dennis

gebruikte Marshall JCM900 50 of 100W, heeft reverb en effects loop. Voor Marshall begrippen uitstekend clean geluid.

the sure thing
11 september 2009, 14:29
gebruikte Marshall JCM900 50 of 100W, heeft reverb en effects loop. Voor Marshall begrippen uitstekend clean geluid. Ik neem aan dat hier een JCM 800 wordt bedoeld. De JCM 900 heeft het meest vreselijke clean geluid wat een Marshall kan hebben....

Kim Wilson
11 september 2009, 14:55
Ik ben zelf ook Fender-liefhebber, en ik moet zeggen dat ik de Vintage Modern erg lekker vond. Veel mooier dan de JVM.

iWishmaster
11 september 2009, 15:00
Ik ben zelf ook Fender-liefhebber, en ik moet zeggen dat ik de Vintage Modern erg lekker vond. Veel mooier dan de JVM.

Mee eens! Maar je moet wel een beetje zuinig zijn met gain als je echt een clean wil. De vintage-modern footswitch gaat van 'clean met een randje' naar 'stevige crunch' voor het grootste deel van het bereik van gain knop.

ekkybedmond
11 september 2009, 15:14
Ik neem aan dat hier een JCM 800 wordt bedoeld. De JCM 900 heeft het meest vreselijke clean geluid wat een Marshall kan hebben....

JCM 900

Zeker met een 6L6 of KT77

the sure thing
11 september 2009, 15:27
JCM 900

Zeker met een 6L6 of KT77 Dat ben ik niet met je eens. Ik sluit mij bij Kim Wilson aan. Clean vind ik de VintageModern en de JTM30/JTM60 reeks de mooiste clean hebben.

Ik had bijna een keer de VintageModern 100W gekocht voor zijn mooie clean. Het nadeel is alleen wel dat dat ding hard gezet moet worden, voordat het "vol" gaat klinken.

Jim Haagmans
11 september 2009, 17:42
noem me maar een spammert, maar ik heb een goeie optie te koop.

lindstrom
11 september 2009, 18:02
gebruikte Marshall JCM900 50 of 100W, heeft reverb en effects loop. Voor Marshall begrippen uitstekend clean geluid.

goede keuze! maar probeer een 2x12 te bemachtigen

the sure thing
11 september 2009, 18:11
Ik snap werkelijk niet dat hier op het forum de JCM 900 aangeprezen wordt voor z'n clean.......... Dat is in die 8 jaar tijd IMHO nog nooit gebeurd.....

lindstrom
11 september 2009, 18:19
Ik snap werkelijk niet dat hier op het forum de JCM 900 aangeprezen wordt voor z'n clean.......... Dat is in die 8 jaar tijd IMHO nog nooit gebeurd.....

De clean van de 900 klinkt in mijn oren niet het cleanste, volgens mij is de dsl cleaner.
De 900 klink wel veeel strakker.

Baker
12 september 2009, 10:15
Ik ben zelf ook Fender-liefhebber, en ik moet zeggen dat ik de Vintage Modern erg lekker vond. Veel mooier dan de JVM.

Kijk,
Dat is dus heel persoonlijk.
Ik heb de Vintage Modern ook uitgebreid getest, en ik kon er echt helemaal niks mee. Een erg bassige clean, en een overdrive die precies niet doet wat ik wil.

Kim Wilson
12 september 2009, 10:40
Ja, maar jij houdt van Marshall. Ik had heel veel moeite met de dichtgesmeerde crunch van de JVM. De VintageModern klinkt wat dat betreft een stuk opener. En ik denk dat wanneer je van een Fender af komt, dat dan de VM toegankelijker is, dat ie zeg maar beter aansluit op wat je gewend bent van Fenders.

Baker
12 september 2009, 10:56
Ja, maar jij houdt van Marshall.

:D
Als je het zo bekijkt, de VM klinkt dus niet als een Marshall?

edit: lees nu pas je toelichting en ik denk dat je gelijk hebt.

the sure thing
12 september 2009, 11:36
:D
Als je het zo bekijkt, de VM klinkt dus niet als een Marshall?

edit: lees nu pas je toelichting en ik denk dat je gelijk hebt. +1 voor Kimmiebimmie :). Ik vind de VIntageModern VEEL meer "oud Marshall" klinken dan de JVM reeks.