PDA

View Full Version : defecte marshall jcm 900



paulpunx
5 september 2009, 17:35
Ik ben de volume kwijt op mijn versterker,alleen als ik hem helemaal open draai heb ik een beetje geluid! Wie kan mij vertellen wat er loos is.

caliban
5 september 2009, 18:05
Dat is moeilijk om zo te zeggen hè. Branden je lampen nog, is het op allebei de kanalen, is het plots gekomen? Ik denk dat je best even naar een technicus gaat, en een post doet in het werkbank forum in plaats van hier.

cluseau
5 september 2009, 18:06
Ik ben de volume kwijt op mijn versterker,alleen als ik hem helemaal open draai heb ik een beetje geluid! Wie kan mij vertellen wat er loos is.

Welkom op het forum maar....
We hebben toch wel wat meer informatie nodig, heb je al buisjes gewisselt, zo ja klopt je impedantie? Andere speaker geprobeerd? Kun je zelf metingen verrichten? Snoeren checken, andere signaalbron. Vele mogelijkheden dus. Vermeld ook even je exacte typenummer.

Frans.

sjaak1990
5 september 2009, 22:02
Welkom op het forum :)
Kapotte preamp buis?, probeer andere snoeren en gitaar, probeer alles uit te sluiten.

ekkybedmond
11 september 2009, 14:27
Klinkt alsof V1 naar de gallemiesen is

Nielsje
11 september 2009, 14:48
Klinkt alsof V1 naar de gallemiesen is

Ik vind dit maar een rare conclusie, waar basseer je dit nou weer op dan?

@ TS

Probeer eerst 'externe' dingen uit te sluiten, zoals je snoeren, gitaar, pedalen dat soort dingen. Zitten de knoppen op je potmeters vast, zit je speaker correct aangesloten?

Zorg er voor dat we kunnen zien waar je woont, dan kunnen we eventueel een amptech in de buurt aanraden.

caliban
11 september 2009, 15:30
Klinkt alsof V1 naar de gallemiesen is

Er is natuurlijk een kans dat het een preampbuis is, maar het kan evengoed v2 of v3 zijn.
Een tip voor de topicstarter misschien: steek je gitaar eens in de fx return, krijg je dan signaal? Dan kan je uitsluiten of het probleem zich in de preamp voordoet.

ekkybedmond
11 september 2009, 15:56
Ik vind dit maar een rare conclusie, waar basseer je dit nou weer op dan?

@ TS

Probeer eerst 'externe' dingen uit te sluiten, zoals je snoeren, gitaar, pedalen dat soort dingen. Zitten de knoppen op je potmeters vast, zit je speaker correct aangesloten?

Zorg er voor dat we kunnen zien waar je woont, dan kunnen we eventueel een amptech in de buurt aanraden.

eigen pech/ ervaring, m.n. vanwege een heel klein signaal dat nog doorkomt

nico verduin
11 september 2009, 16:16
JCM900's hebben vaak last van vuile kontakten in de effectsloop. Als eens een snoertje door verbonden tussen de send en return?

JohnLord
11 september 2009, 16:58
JCM900's hebben vaak last van vuile kontakten in de effectsloop. Als eens een snoertje door verbonden tussen de send en return?

Begrijp ik het goed als ik denk dat daarmee de interne verbinding van pre- naar poweramp wordt uigeschakeld?

caliban
11 september 2009, 17:16
Begrijp ik het goed als ik denk dat daarmee de interne verbinding van pre- naar poweramp wordt uigeschakeld?

Ongeveer :). De reverb zit nog na de fx loop en het master volume komt daarna.
Voor geïnteresseerden:
http://www.drtube.com/schematics/marshall/cd0189-iss7.gif

nico verduin
11 september 2009, 18:57
Mocht het snoertje helpen.... effe die jacks inspuiten met een beetje contactspray en een plug er een paar keer in-en-uit. Is meestal voldoende.