PDA

View Full Version : TonePort+PodFarm+Cubase geen signaal



Jimwoud
5 september 2009, 13:28
Hey,

Ik heb een TonePort van Line6 met PodFarm. Gewoon spelen op de computer werkt met de TonePort als mijn geluidskaart ingesteld(opnemen+afspelen). Maar ik krijg geen signaal binnen in Cubase.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Bedankt Jim

J-sus Rulez
5 september 2009, 13:30
je moet bij de instellingen van cubase je geluidskaart vervangen door de toneport (die kan je daar gewoon selecteren)

Jimwoud
5 september 2009, 14:34
Ja dat is nu gelukt, en het werkt. Maar ik zie nu in PodFarm bij de mixer bij outputs dat je Output UX1 1-2 en UX1 3-4. Ik kan nu volgens mij alleen UX1 1-2 opnemen. Hoe kan ik ook die UX1 3-4 opnemen, zodat ik ook een dry signaal kan sturen naar cubase. In cubase kan ik alleen maar uit links en rechts kiezen.

mrshadow
10 december 2009, 16:28
hoe heb je dat klaar gespeeld?
Geluid via pc-speakers.
Ik krijg dat maar niet voor mekaar.
Mijn geluidkaart in de pc is een SBAudigy 2zs
line6 is Podstudio Ux1

fivelastwords
10 december 2009, 17:54
Je UX-1 is je geluidskaart wanneer deze ingeplugd is en aan staat. Je moet dan de outputs van de UX-1 verbinden aan je computerspeakertjes. Dat kan bijvoorbeeld via de headphone out of met een Y kabel. Die SBAudigy wordt dus ge-bypassed en heeft geen functie wanneer je UX-1 aangesloten is.

Nydoom
14 december 2009, 11:35
hoe heb je dat klaar gespeeld?
Geluid via pc-speakers.
Ik krijg dat maar niet voor mekaar.
Mijn geluidkaart in de pc is een SBAudigy 2zs
line6 is Podstudio Ux1

Hoi, ik ben precies hetzelfde van plan.. maar waar ik dus over struikel is ongeveer dezelfde vraag.. Is het niet mogelijk de audigy oor het "afspelen" te blijven gebruiken en de ux 1 alleen als "ingang / opnemen" ??

Beetje irritant om de speakers iedere keer te gaan verwisselen namelijk..

fivelastwords
14 december 2009, 11:43
Hoe je dat op een mac voor elkaar krijgt kan ik je uitleggen, voor windows weet ik niet op dat mogelijk is.

Nydoom
14 december 2009, 11:49
ok, het belangrijkste is eigenlijk dat ik weet dat ik de audigy gewoon kan blijven gebruiken, en ook nog eens gelijktijdig... dan zoek ik tegen die tijd wel uit hoe :) . dankje voor de reactie

Renin
14 december 2009, 12:11
Dat kan door verschillende apparaten te selecteren voor opnemen en afspelen in je windowsconfiguratie.

Je gebruikt de ux1 dan alleen voor opnemen.

Mijn probleem is juist dat ik mijn interface wil gebruiken voo rbeide, maar dat lukt niet op de aan of andere vreemde wijze (zie ook ander topic Tascam US112L)