PDA

View Full Version : Mojave Amps



PT1989
5 september 2009, 10:34
Na veel gekloot met mijn ceriatone begin ik nu toch langzaam verder te kijken. Hij heeft een geweldig clean kanaal (ik denk dat je niet snel beter krijgt) maar met het overdrive kanaal blijf ik vechten. Ook lijkt hij als die harder gaat te oversturen op het cleane kanaal. Vanavond krijgt die een laatste kans als ik er een ander cab onder gooi. Nu is mijn oog gevallen op de Mojave amps. Versterkers zijn volgens mij niet bekend in Nederland je kunt ze ook alleen bestellen vanuit de USA. Is er iemand die speelervaring heeft met deze amps??? Kandidaten zijn de coyote een 12 watt amp en de Sidewider een 30 watt amp. Alleen vraag ik mij af of 12watt (coyote) genoeg is voor een band (met een 2x12 cab er onder)?

Mitch
5 september 2009, 10:38
Er zijn inderdaad bar weinig van die amps in NL. Ik zou als ik jou was effe kijken op Harmony Central bij de reviews en op the Gear Page in het Amps forum. Daar loopt toevallig momenteel een thread met exact dezelfde vraag. ;)

nico verduin
5 september 2009, 11:30
Ook lijkt hij als die harder gaat te oversturen op het cleane kanaal. Dat kan. ff simpel gezegd is het niet meer dan een versterker van een ingangssignaal. Als dat ingangsignaal groot genoeg is, gaat ook het cleane kanaal oversturen. Immers dat kanaal doet niets anders als een overdrive kanaal. Het laatste heeft echter zoveel versterking in zich dat hij eerder gaat oversturen. Om het nog een beetje te laten klinken worden vaak andere componenten gebruikt om mn. het 'mid' wat te accentueren.
De volume knop doet niets anders dan een deel van het signaal doorgeven aan de volgende versterker trap waardoor je iets later overstuurd bij een lagere stand .
Dus wil je meer clean, Dan moet je of de eindbuizen iets kouder afstellen (per saldo komt er niet meer clean vermogen uit overigens) maar dan klinkt je amp wat killer. Als een van de pre-amps overstuurd (te zien met een scope) dan valt er nog wat te tweaken met componenten. Of je neemt een amp met meer vermogen.

E-J
5 september 2009, 11:34
Wat voor Overtone heb je precies? Bij sommige modellen schijnt het zo te zijn dat je het overdrive kanaal niet goed ingesteld krijgt wanneer het cleane wel goed staat en omgekeerd, als je begrijpt wat ik bedoel... met een paar simpele mods schijnt dit verholpen te kunnen worden.

Wat voor pickups zitten er op je gitaren? Wat voor cab? Misschien is dat probleem zo opgelost..!



PS ik heb anders wellicht interesse ;).

PT1989
5 september 2009, 13:16
Ceriatone Overtone Special over een Brunettti 1x12. Ik speel op Haar strat en een Fender met Suhr LP60's.

muziekschuur
5 september 2009, 14:18
Ik ben nieuwsgierig wat je allemaal al hebt geprobeerd om je Ceriatone goed te laten klinken.

Ook zou ik een foto van je set heel leuk vinden.


Met vriendelijke groet,


Frans van den Berge

Chris Winsemius
5 september 2009, 14:31
Qua genoeg clean vermogen: afgaande op het basiscircuit en de gebruikte trafo's van die "12 Watter";

net wel of net niet en dat is ook weer afhankelijk v/h rendement v/d speakers in 'n 2x12" kast. De Mojaves gaan meer richting oude Marshalls qua sound, anders dan Dumble-style amps dus.

Bij je CT kun je ook (laten) kijken naar de instelling v/d trimpot v/h od-kanaal/etc. Iemand van het forum heeft ook 'n CT Dumble-style amp waar hij behoorlijk aan heeft getweakt en zelfs de uitgangstrafo en de spoel heeft vervangen; behoorlijk verbetering maar hij gaf (iig. voor de OT/choke vervanging) de voorkeur aan een ernstig gemodificeerde Fender BandmasterReverb van mij (die nu al 'n ander baasje heeft).

Misschien is het handig om eerst goed uit te zoeken welke sound en feel je zoekt.

erwin_ve
5 september 2009, 16:15
Hoi Pt1989;

Check mijn samples van de Ceriatone OTS even; http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2139302&postcount=7
Als je het wat vindt PM me dan, ik wil je wat tips geven.

Gr Erwin

erwin_ve
5 september 2009, 16:19
Iemand van het forum heeft ook 'n CT Dumble-style amp waar hij behoorlijk aan heeft getweakt en zelfs de uitgangstrafo en de spoel heeft vervangen; behoorlijk verbetering maar hij gaf (iig. voor de OT/choke vervanging) de voorkeur aan een ernstig gemodificeerde Fender BandmasterReverb van mij (die nu al 'n ander baasje heeft).



FF off topic: Hoi Cris, was ik dat toevallig?:supercool: Ik zou graag nog een keer een vergelijking maken. Ik heb recent wat ontdekkingen/tweaks gedaan bij mijn OTS die mij in twijfel trekken of die Bandmaster idd beter klinkt.

On topic: de OT en choke hebben inderdaad geholpen. Maar er zijn enkele zaken die belangrijker zijn.

Chris Winsemius
5 september 2009, 17:04
FF off topic: Hoi Cris, was ik dat toevallig?:supercool: Ik zou graag nog een keer een vergelijking maken. Ik heb recent wat ontdekkingen/tweaks gedaan bij mijn OTS die mij in twijfel trekken of die Bandmaster idd beter klinkt.

On topic: de OT en choke hebben inderdaad geholpen. Maar er zijn enkele zaken die belangrijker zijn.

Yep, jij ;)

BMR is al verkocht en had niet eens 'n MM OT, wel 'n MM choke.
Circuit is idd. de basis.