PDA

View Full Version : Info over Sennheiser e818 S II Mic?



flitslicht
4 september 2009, 23:54
Een paar jaar geleden heb ik twee Sennheiser e818 S II microfoons gekocht voor een zacht prijsje. Voor 'zang' (lees: wat in de mic roepen) lijken ze wel redelijk te klinken, maar als ik ze nu voor mijn gitaar versterkertje zet wordt ik niet zo blij. Het klinkt erg groezelig, dan is de hoofdtelefoon uitgang beter maar die opnames bevalen me ook nog niet echt. Uit de versterker zelf klinkt het veel minder rommelig.

Weet er iemand iets over deze mics of waar ik informatie kan vinden? Google toont vooral Japanse pagina's en mijn Japans is de laatste tijd wat roestig ;)

Ik ben van plan een Shure SM57 te kopen. Die schijnt wel goed te zijn om gitaar op te nemen, toch? Het gaat uiteraard om behoorlijk amateuristische home recording.

nickofzo
14 september 2009, 19:43
volgens mij .. kan je voor de versterker het beste de sm57 microfonen gebruiken.. zijn prijzig maar heb je ook wat;) (als je in ieder geval wilt opnemen)

flitslicht
14 september 2009, 20:19
Bedankt voor je reactie. Ik heb de sm 57 inmiddels gekocht, klinkt veel beter. Die Sennheisertjes worden geloof ik vooral voor Karaoke gebruikt of zo :dontgeti:

nickofzo
14 september 2009, 23:54
Bedankt voor je reactie. Ik heb de sm 57 inmiddels gekocht, klinkt veel beter. Die Sennheisertjes worden geloof ik vooral voor Karaoke gebruikt of zo :dontgeti:

klopt, hehe de meeste professionele studiodingen worden op de sm57 gedaan;)

ik ben bang van wel ja, .. kan je in ieder geval een leuk karaoke-avondje geven;)

Han S
15 september 2009, 00:03
Kom op Nick, ga eens even zoeken op SM57 en kijk wat er allemaal over is gepost. Het blijft een aardige microfoon die een soort manus van alles is en altijd wel redelijk zal klinken, maar professionele resultaten? Er zijn dynamische microfoons die heel veel beter presteren op ongeveer elke toepassing. Die kosten wat meer ja, maar zijn hun geld dubbel en dwars waard.

De SM57 behoort tot de goedkope microfoons, leuk ding maar niets bizonders.

nickofzo
15 september 2009, 00:21
Kom op Nick, ga eens even zoeken op SM57 en kijk wat er allemaal over is gepost. Het blijft een aardige microfoon die een soort manus van alles is en altijd wel redelijk zal klinken, maar professionele resultaten? Er zijn dynamische microfoons die heel veel beter presteren op ongeveer elke toepassing. Die kosten wat meer ja, maar zijn hun geld dubbel en dwars waard.

De SM57 behoort tot de goedkope microfoons, leuk ding maar niets bizonders.

moet ik misschien toch iets beter mijn huiswerk doen :nervous::makeup::dontgeti:

er schijnen ook shure sm57 mic's te zijn.. maar dat zijn goedkope chinese dingen

Ries89
15 september 2009, 00:52
De sm57 is van shure. Kost ongeveer 100 euro. Word veel gebruikt voor gitaar cabs en de snare, maar is op veel meer plaatsen bruikbaar. Voor amateur opname's zeer geschikt, word ook in professionele studio's gebruikt.

flitslicht
15 september 2009, 01:26
Volgens de verpakking is het in ieder geval een "Legendary Instrument Microphone" :)

bert k
15 september 2009, 10:08
Dat is een mooi woord voor 'Stokoud ontwerp'.

Han S
15 september 2009, 10:16
Die discussies hebben we al vaker gehad en ook op de pro audio forums vind je daar veel over. De SM57 is een soort love or hate microfoon, er zijn mensen die hem de hemel inprijzen en er zijn mensen als Steve Albini die er geen spaan van heel laten, kijk maar eens op zijn website.

De SM57 is dezelfde microfoon als de SM58, maar zonder het bolletje en de veel duurdere SM7 heeft hetzelfde kapsel. Het is een veelgebruikte mic op snare en op gitaarcabs, maar het probleem wat ik er mee heb is de zg 'off axis response', dat wil zeggen dat de geluiden die hem van opzij bereiken goed of minder goed klinken. En dat is bij de SM57 niet geweldig, een hi hat klinkt vreselijk op de SM57.

Steve Albini zegt bijvoorbeeld over de Beyer M201: als de SM57 een microfoon zou zijn, dan zou hij klinken als deze. De M201 kost 2.5 keer zoveel, maar doet ook ongeveer alles beter en hoe ze dat bij Beyer flikken is mij een raadsel, maar ze hebben allemaal een geweldige off axis response en zijn ook allemaal hyper cardioid, dus veel richtinggevoeliger als andere microfoons en dus hoor je veel minder hi hat in de M201 als snare microfoon, plus dat het veel beter klinkt.

Nogmaals, de SM57 is een aardige microfoon, redelijk goedkoop en je haalt er aardige resultaten mee, maar voor hetzelfde geld koop je een Studio Projects B1 en die presteert heel wat meer, is een condensator en dus niet vergelijkbaar, maar kwa prijs scheelt het bijna niks.

flitslicht
15 september 2009, 13:07
Nou moe, als hier het ene forumlid een zesdehands gitaar koopt van een ander forumlid zijn de felicitaties niet van de lucht en nu mijn spiksplinternieuwe legendarische microfoontje een beetje afkraken, kunnen jullie wel :???: :sneaky: :seriousf:

STW
15 september 2009, 14:05
volgens mij wordt de sm57 heel vaak gebruikt voor gitaarcabs. je zegt zelf al dat het veel beter klinkt. misschien is het niet de allerbeste mic maar zeker goed bruikbaar. ik vind de 57 ook fijn als zangmic trouwens.

feeling better now? ;)

bert k
15 september 2009, 14:32
Een Stratocaster is ook niet de beste gitaar ter wereld, maar die zie je ook regelmatig...:)
SM57 is best fijn, hoor. Dat ding kan meer dan je denkt.

flitslicht
15 september 2009, 15:08
Jaaaah, dat is beter :cheerup:

Het is tenslotte allemaal, of voor een groot deel, een kwestie van perceptie :)

nickofzo
15 september 2009, 18:22
ik denk dat het sowieso een goede aanschaf is