PDA

View Full Version : Andere versterker voor slaapkamer



Koeloe
4 september 2009, 17:24
Ik heb de fout gemaakt om een startpakket te kopen en dus een crappy versterker heb. Gitaarspelen vind ik leuk genoeg om er een hobby bij te doen, dus ben ik op zoek naar een versterker puur voor op de slaapkamer.

Muziekstijlen: Gun 'n Roses, Muse, Live... eigenlijk vanalle classic rock behalve metal.
Budget: < 600 euro

Eerste sessie googlen leverde de Haze op.
In de winkel heb ik de Marshall Haze 15w stack geprobeerd, maar dit is gewoon veel te hard als je het geluid wat verder opendraait.

Daarom had ik wat verder gegoogled en hier op 't forum gezocht.
Echt veel kom ik niet tegen, de markt is hiervoor blijkbaar te klein.

In de winkel heb ik alleen de Marshall Haze 15w stack geprobeerd, maar dit is gewoon veel te hard als je het geluid wat verder opendraait.

Nu kwam ik het volgende tegen qua 5W:
Orange AD (1channel)
Laney Lionheart L5 T112 (2 channels)
Blackstar HT5 (2 channels)
Marshall Class 5 (1 channel)

Voorkeuren gaan uit naar 2 channels, effecten zijn leuk maar geen pre.
Transistor, modelling of buizen maakt ook niet uit.
Van wat ik al ontdekt hebt is buizen niet echt aan te raden voor de slaapkamer ivm de volume is al aardig omhoog moet.

Kortom ik zoek een versterker die niet meer vervangen hoeft te worden en die goed klinkt op laag volume.

Mis ik nog versterkers of hebben jullie nog enige inbreng hierop?

pieter91
4 september 2009, 17:43
de Lionheart is een zeer fijne versterker, ga zelf binnenkort de top (20 watt) kopen, heeft een mooie sound, vooral in jouw genre, waar het bijna te heavy wordt houdt die op. Persoonlijk vind ik de clean er ook erg mooi van, maar weet niet hoe dit met de 5watt combo zit, of het daar tot zn recht komt.

rammybully
4 september 2009, 18:09
Ik heb thuis een Laney VC15 staan.
15watt buizen versterker met een 10" Jensen speaker!!!
Klinkt super en is perfect voor thuis.

Wil je er een keer mee optreden? Ook geen probleem!!
Sluit je er een 2x12 speakerkast op aan en dan heb je een super vette sound!!!

Ik heb ook een Koch 212 cabinet en samen met die Laney heb je een super vette sound.

:strat:

Midwolda
4 september 2009, 18:17
De Fender Vibro Champ XD is een 5W buizenversterker met veel mogelijkheden voor ca. 250 euro.

Roel#1
4 september 2009, 18:27
Ik be zogezegd ook in de markt voor een slaapkamerversterker. En ik ben proefondervindelijk erachter gekomen dat een transistor dan handiger is dan buizen. Op slaapkamerniveau is een een buizenversterker met 4x12" speakerkast niet te imiteren. Ik heb besloten genoegen te nemen met minder.
Ik ben begonnen op een Line 6 Spider maar die beviel niet. Ik ga binnenkort de Vox VT30 uitproberen.

JeroenSchaaf
4 september 2009, 18:34
Tjah voor thuis te oefenen gewoon een roland cubeje? of een vox vt..

fredjuh
4 september 2009, 20:32
Ik had voor 160 euro een tweedehands Valvestate 40W Combo gekocht en hoewel ik er toen niet veel van wist ben ik er nog steeds superblij mee!!

the sure thing
4 september 2009, 21:35
Ik had voor 160 euro een tweedehands Valvestate 40W Combo gekocht en hoewel ik er toen niet veel van wist ben ik er nog steeds superblij mee!! Dat zijn hele fijne (slaap)kamerversterkers!!! En ook nog eens een koptelefoon-uitgang....

pjotr
4 september 2009, 22:32
Denk anders eens na over een POD of iets dergelijks. Paar (pc)speakertjes, klaar. Ik gebruik zelf voor thuis een Korg Pandora en ben hier zeer tevreden over. Het is maar een idee, maar misschien het overwegen waard.

Midwolda
4 september 2009, 23:59
Denk anders eens na over een POD of iets dergelijks. Paar (pc)speakertjes, klaar. Ik gebruik zelf voor thuis een Korg Pandora en ben hier zeer tevreden over. Het is maar een idee, maar misschien het overwegen waard.
Ja precies. Zo'n ding kan je ook inpluggen op de line-in van je PC.
Meespelen met MP3's, Internet-radio, CD's, cursussen, opnemen met Audacity (= freeware)...
doe hier hetzelfde met een Boss ME-50, werkt prima.

blademan
5 september 2009, 00:12
Peavey Vypyr serie, perfect voor op slaapkamer etc. en ligt dik binnen je budget. Ik heb de Vypyr 30, daar heb je voor thuis meer dan genoeg aan, zeker met de Sanpera 1 footswitch erbij

flitslicht
5 september 2009, 00:23
Het is mij een raadsel waarom mensen in bed willen gitaarspelen, maar goed, die linker (Vox VT30) is volgens mij op zich prima en de rechter lijkt me wat zwaar ivm de buren. Zelf zou ik de toch echt de middelste nemen en dan maar een muziekje opzetten :cooler:

http://www.guitarworld.com/sites/future.p2technology.com/files/images/042709_2408.jpg

Roel#1
5 september 2009, 04:47
Denk anders eens na over een POD of iets dergelijks. Paar (pc)speakertjes, klaar. Ik gebruik zelf voor thuis een Korg Pandora en ben hier zeer tevreden over. Het is maar een idee, maar misschien het overwegen waard.



Ja precies. Zo'n ding kan je ook inpluggen op de line-in van je PC.
Meespelen met MP3's, Internet-radio, CD's, cursussen, opnemen met Audacity (= freeware)...
doe hier hetzelfde met een Boss ME-50, werkt prima.

Ik heb een Digitech RP350 en kan ook de Mac (of PC als je dat liever hebt) inpluggen en over een koptelefoon of boxen meespelen. Maar ik vind het helemaal ruk werken. Ik ga weer voor en klein combootje. Je hebt er gewoon niet het "goede gevoel" bij om te spelen met een koptelefoon op. Kan natuurlijk aan mij liggen... :soinnocent:

budje
5 september 2009, 05:24
nee hoor, ligt niet aan jou, spelen met de koptelefoon, mijn ervaring: Het klinkt al snel zo onrealistisch ruimtelijk en goed, dat je alleen maar gefrustreerd raakt dat dat in oefenruimtes en gore kroegen niet lukt. :seriousf:

muziekschuur
5 september 2009, 07:41
http://www.koch-amps.com/koch/images/stories/accessoires/pedaltone/pics/main.jpg

De Koch pedaltone is misschien een uitkomst. Dit voetpedaal heeft een 0,5 watt versterker en is FULL TUBE.

Ideaal voor thuis oefenen dus en makkelijk aan te sluiten op je laptop en ertussen te hangen om met je favoriete hit mee te spelen. Koop later een Vox Nighttrain of zo'n Marshall Haze top en 1 of 2x 12 cabinet en alle kroegen zul je onveilig kunnen maken.

Kijk dit filmpje eens;
http://www.youtube.com/watch?v=jnvflheg9oE

Koeloe
5 september 2009, 10:25
Bedankt voor de reacties. Ik zal de eerdergenoemde verder uitzoeken.

Klinken die 30w transistors niet harder dan 15w tubes?
Want die haze klonk al te hard op een kwart open.

Midwolda
5 september 2009, 10:37
Ik heb een Digitech RP350 en kan ook de Mac (of PC als je dat liever hebt) inpluggen en over een koptelefoon of boxen meespelen. Maar ik vind het helemaal ruk werken. Ik ga weer voor en klein combootje. Je hebt er gewoon niet het "goede gevoel" bij om te spelen met een koptelefoon op. Kan natuurlijk aan mij liggen... :soinnocent:

Klopt wel, het klinkt heel anders. Ik heb het ook voor "effe snel erbij".
Liefst zet ik GotRadio lekker hard over de PC-speakers en dan m'n gewone amp aan... :punk:

Koeloe
6 september 2009, 16:31
Ik heb geen pc op de slaapkamer ter beschikking.
Spelen in de woonkamer is eigenlijk ook geen optie, of ik moet steeds wachten tot het huis leeg is.

Thiez
6 september 2009, 16:57
misschien een optie om toe te voegen aan je rijtje: de blackheart little giant, 5 watt en te schakelen naar 3 watt. leuke prijs maar misschien wat weinig opties of de handsome devil, 15 watt en te schakelen naar 7 watt. wat uitgebreider in opties en nog steeds voor erg leuke prijs.

boybrouwer
6 september 2009, 18:49
voor de 5W is de crate profiler 5 een leuke, voor een zeer scherpe prijs

TopRob
19 september 2009, 10:09
misschien een optie om toe te voegen aan je rijtje: de blackheart little giant, 5 watt en te schakelen naar 3 watt.

Ja, de Blackheart Little Giant is een absolute aanrader. Ik heb zelf onlangs de combo-uitvoering aangeschaft voor thuis. Een basic-versterker met een erg goede en open buizensound. De 5 watt is meer dan genoeg voor thuis, want het ding gaat snoeihard (volume bij 5 watt op 50% is al teveel voor de lieve buurtjes). Doordat het een basic-versterker is (met alleen volume/treble/mid/bass) zul je eventuele effecten uit pedaaltjes moet halen, maar ook dat is geen probleem: de Little Giant reageert hier uitstekend op. En dan die prijs: bij Thomann kost hij momenteel € 295,-. Echt super!

nielsnielsniels
19 september 2009, 10:51
De Fender Vibro Champ XD is een 5W buizenversterker met veel mogelijkheden voor ca. 250 euro.

+1000

Dit is echt een hele goede versterker voor het geld.