PDA

View Full Version : Aby?



humbucker
4 september 2009, 17:23
Ik ben op zoek naar een AB-Y switch. Heb al wat gezocht, maar verder als Lehle (die eigenlijk niet in aanmerking komt wegens de prijs) en Morley (die me wel interessant lijkt) kom ik niet. Wat is een goede AB-Y switch tegen een schappelijke prijs?

Vereisten zijn: A of B of AB tegelijk schakelbaar, led ingebouwd, ruisvrij.

Wil over 2 amps gaan spelen en dit lijkt me de makkelijkste oplossing. Misschien zijn er wel forumgenoten die zich geroepen voelen om er eentje voor me te bouwen? --> PM ;)

Speeddemon
4 september 2009, 23:34
Het probleem van een ABY switch is, dat wil je het goed doen, zul je een actief circuit met trafo's moeten gebruiken, om zo de A en B uitgangen te isoleren van elkaar EN geen tone-verlies te hebben in Y-mode. Dat verklaart deels de prijs van de Lehle.
En volledig passieve ABY box maken kan wel, maar een feilloze werking kan dan niet gegarandeerd worden. Overigens; stop er 1 pedaaltje voor met een buffer (Tubescreamer of iets van Boss) en je hoog-verlies in Y-mode vervalt grotendeels.

humbucker
5 september 2009, 00:21
Bedankt voor de uitleg, altijd makkelijk om wat meer info over de werking te krijgen. De rest van de pedalen bestaat trouwens uit een vox V847 wah, boss tu2, fulldrive 2, sho, mxr compressor en boss ce2. Dus buffers genoeg.

Mitch
5 september 2009, 10:43
Neus even rond in het subforum Werkbank en je komt genoeg enthousiastelingen tegen die een passieve ABY willen bouwen voor je en die je ook zelf aktief ka benaderen. Dat daar een nadeel aan kleeft en dat de Lehle niet voor niets aan de prijs is staat gelukkig hierboven al vermeld ;)