PDA

View Full Version : makkelijke heavy/metal songs?



sjefke123
4 september 2009, 14:34
hey, ik ben op zoek naar een aantal simpele heavy/metal liedjes. kan iemand mij iets aanraden?

arcane
4 september 2009, 16:23
hey, ik ben op zoek naar een aantal simpele heavy/metal liedjes. kan iemand mij iets aanraden?

Hatebreed - live for this

Il_Falco
4 september 2009, 17:18
black sabbath - paranoid

Hoogie
4 september 2009, 18:03
Rammstein - Ramstein. deze is erg makkelijk.

Megadeth22
5 september 2009, 00:00
Misschien wat Motorhead, Metallica nummers zijn over het algemeen ook niet zo moeilijk. Obituary is ook vaak wel te doen.

Mcgryphon
5 september 2009, 01:02
Enter Sandman van Metallica, The Wicker Man van Iron Maiden, zoiets?

deefke666
5 september 2009, 08:34
we're not gonna take it van twisted sister
breaking the law van judas priest
anarchy in the usa van megadeth
whiskey in the jar van thin lizzy of metallica
ace of spades van motorhead

:blast:

F*R*E*A*K
5 september 2009, 11:46
For Whom the Bell Tolls , van Metallica.
Holy Diver, van Dio.

wiegersma
5 september 2009, 14:16
Run to the Hills - Iron Maiden
Motorbreath - Metallica
Symphony of Destruction - Megadeth
Iron Man - Black Sabbath (en verder nog heel veel van Sabbath)

Megadeth22
5 september 2009, 15:18
Alles van AC/DC

ShredTallicA
5 september 2009, 15:18
Run to the Hills - Iron Maiden
Motorbreath - Metallica
Symphony of Destruction - Megadeth
Iron Man - Black Sabbath (en verder nog heel veel van Sabbath)

Ik weet niet hoor :makeup: Maar vind jij Motorbreath makkelijk? daar moet je een goede rechterhand voor hebben... :???:

wiegersma
5 september 2009, 19:21
sorry, ik bedoelde eigenlijk Seek and Destroy...:makeup:

die speelde ik in mijn begindagen in een muziekschoolbandje.

Snijdie
6 september 2009, 19:47
Seek and Destroy is inderdaad een zeer geschikt nummer. Geen lastige tempowisselingen, goed om strak achtste noten te leren spelen. Bovendien kan je dan aan je palmmutes werken (durf een ervaren speler om te vragen of ze écht goed zijn).

Zelf ben ik bezig met Am I evil (cover van Metallica). De intro-riff is goed te doen, en dat stukje na de intro op zich ook wel.

Spitfire
6 september 2009, 20:25
Run to the Hills - Iron Maiden

Voordat je die gedempte triolen hebt gemastered ben je ook wel even verder...

ShredTallicA
6 september 2009, 20:55
Zelf ben ik bezig met Am I evil (cover van Metallica). De intro-riff is goed te doen, en dat stukje na de intro op zich ook wel.

Ben ik ook mee bezig! Alleen de originele versie van Diamond Head, een stuk moeilijker dan die riffs die metallica speelt zeg :dontgeti: Je zou bijna denken dat ze toen nog geen moer konden :soinnocent: Heb je al dat tappen/hammer-on geprobeerd dat in die intro ook komt? Dat 0-5-8?

on topic: Walk - Pantera?

Mathidal
8 september 2009, 19:02
Als het ook rock mag zijn:

Ain't talking 'bout love - Van Halen is vét en valt mee in moeilijkheidsgraad. Tenminste, als je palmmute, pinch harmonics en arpeggio's beheerst.
Gitaar wordt een halve toon lager gestemd om het die gewaagde klank te geven.

Panama zou ik je niet aanraden. Veel te lastig voor een beginneling. Ik heb twee uur de tijd genomen om die eerste twee maten perfect te leren spelen. Je kent dat wel... je oefent dat eerst héél traag, zodat je alles correct hebt, het lijkt zo veel op dat tempo. Maar eenmaal je het laat bezinken en later de gitaar terug oppakt is dat al wat anders. Nu speel ik dat bijna op echt tempo is dat het zo ellendig kort, maar goed.

Song 2 - Blur is ook niet echt moeilijk. Gitaar wordt hier ook weer halve toon naar beneden gestemd.

Maar voor metal specifiek:

Ik heb veel gehad aan master of puppets, enter sandman, through the never, fade to black en nothing else matters gehad (al is dat laatste niet echt ruig :p).

War of the worlds van rage is doenbaar, maar dan moet je wel kunnen sliden met powerchords en een whammy-bar hebben. Het hele nummer spelen is natuurlijk wel weer wat anders. :)

boybrouwer
8 september 2009, 19:06
black sabbath - iron man
rammstein - du hast

Snijdie
8 september 2009, 22:52
Ben ik ook mee bezig! Alleen de originele versie van Diamond Head, een stuk moeilijker dan die riffs die metallica speelt zeg :dontgeti: Je zou bijna denken dat ze toen nog geen moer konden :soinnocent: Heb je al dat tappen/hammer-on geprobeerd dat in die intro ook komt? Dat 0-5-8?

on topic: Walk - Pantera?
Voorlopig is de Metallica versie strak spelen moeilijk zat voor me :). Het tap-stukje laat ik even zitten. Er gaat teveel tijd in zitten om het stuk te kunnen spelen, en dan waarschijnlijk geeneens op gewenst niveau/snelheid.
Die 058 laat ik over aan m'n leraar, dan eis ik dat stukje voor het tappen op :D.

Mathidal
8 september 2009, 22:57
Het is moeilijk als je ervaring hebt om liedjes in te schatten voor anderen.

Nu is dat: oké, op die manier ja, geen probleem (speelt het)

Maar in het begin was dat: wacht, welke houding? Waar moet mijn hand heen? Hoe druk ik mijn frets in? (heb ik drie dagen voor nodig gehad voor ik dat kon vinden)

Zoals Steve Vai het mooi zei: " When I play, it become natural to me. If I can play it, I think everybody can play it. But I didn't realise that I practice 10 - 15 hours a day to get it done. "

daghengst
16 september 2009, 16:18
The White Stripes, maar dat is geen metal.

arcane
16 september 2009, 17:35
The White Stripes, maar dat is geen metal.

Ehm ja, een erg nuttige bijdrage.


Sepultura - Roots

Mathidal
16 september 2009, 18:42
Sweet Dreams - Marilyn Manson is eenvoudig om te leren.

Als ik het riff uit het hoofd kan spelen na een kwartier, is het absoluut niet zo moeilijk. :)
Het refrein is raar in de zin dat je 11 keer een powerchord hebt voor je overspringt ipv bv. 8 of 12 keer, maar als je er eenmaal in bent is het niet zo moeilijk.
De solo hebben we in de band wel veranderd, met name het begin van de solo genomen en met octaven gespeeld. ^^