PDA

View Full Version : Tweede versterker ''advies''



Tjebbe_Z
4 september 2009, 13:09
Hee hee,

Ik heb momenteel een JCM 800 100 watt met 4x12 buikkast, die alleen lekker klinkt als die echt hard staat. Als ik dus wat kleinere optredentjes geef kan ik hem niet zo hard zetten, en klinkt het niet echt zoals ik het wil.
Ik zoek dus een tweede versterker(de jcm hou ik gewoon) die rond de 20-30 watt (al dan niet minder) zit, en die lekker klinkt(met buizen dus.) HIj moet wel zon beetje het gemiddelde band volume aankunnen en is meer bestemd vooor de kroegjes.
Mijn budget zal rond de 400-500 euro liggen.

En oja, ik speel de blues met rock n roll, dus een beetje de marshall sound hou ik wel van.

Thanks,
Tjebbe

belfrink
4 september 2009, 13:21
Iets van een kleine DSL/TSL combo ?

Kim Wilson
4 september 2009, 13:55
Ik weet uit ervaring dat de Marshall Silver Jubilee 1x12 combo's errug lekker klinken. Qua budget zou dat alleen wel een probleem kunnen zijn...

Nielsje
4 september 2009, 13:57
CMW private paisley is precies wat je zoekt.
JCM 800 in een lucifers doosje, en betaalbaar op het moment ;)

E-J
4 september 2009, 14:56
CMW private paisley is precies wat je zoekt.
JCM 800 in een lucifers doosje, en betaalbaar op het moment ;)

Beste Niels, wat bedoel je met betaalbaar? Wir brauchen exacte Nummers!

Nielsje
4 september 2009, 15:08
Klik, en u zal vinden! (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=112603)

Dosmanos
4 september 2009, 15:37
PPIMV geen optie?

ellisvertellis
4 september 2009, 16:20
De verkoper is toch niet toevallig die ene recensieschrijver op Harmony-central zeker! :)

muziekschuur
4 september 2009, 16:28
Marshall Haze..... is precies wat je zoekt.

http://www.thomann.de/nl/marshall_mhz40c_haze.htm

Er is de Haze 15 watt top (fulltube) en er is de 40watt combo. Tussen de 450 en 650 euro. Voor die 650 euro kun je kiezen uit de 15watt top en 1x12 en het 40 watt 1x12 combo...

humbucker
4 september 2009, 16:44
Marshall JTM niet vergeten ;)

Chris Winsemius
4 september 2009, 16:56
De verkoper is toch niet toevallig die ene recensieschrijver op Harmony-central zeker! :)

Het is toevallig ook de enige PP amp die ooit gemaakt is.... ;)

(Hoewel er nog 2 andere amps zijn gebouwd met vergelijkbare circuits maar met wat subtiele wijzigingen, andere trafo's en andere behuizingen/namen).

Post PI MV is idd. ook 'n goeie optie voor de meeste JCM800s maar het vereist meestal nog ietsje meer werk om alles "in de juiste verhouding" te krijgen.

ellisvertellis
4 september 2009, 17:06
Het is toevallig ook de enige PP amp die ooit gemaakt is.... ;)

(Hoewel er nog 2 andere amps zijn gebouwd met vergelijkbare circuits maar met wat subtiele wijzigingen, andere trafo's en andere behuizingen/namen).


Hehe, lekker exclusief!

Chris Winsemius
4 september 2009, 17:09
Hehe, lekker exclusief!

Idd.

't Is dat er hier behoorlijk ge-investeerd moet worden anders kocht ik 'm direct terug...

FIJN WEEKEND!

Tjebbe_Z
7 september 2009, 15:08
CMW private paisley is precies wat je zoekt.
JCM 800 in een lucifers doosje, en betaalbaar op het moment ;)

Kun je die dingen ook op een 4x12 aansluiten? En wat voor een volume moet ik me voorstellen?

Nielsje
7 september 2009, 15:39
Kun je die dingen ook op een 4x12 aansluiten? En wat voor een volume moet ik me voorstellen?

Ja hoor, dat gaat prima.
Exacte volume weet ik niet, maar ik vermoed dat je met gemak gezeur krijgt van je bandleden dat het te hard is :D

Chris Winsemius
7 september 2009, 15:56
Kun je die dingen ook op een 4x12 aansluiten? En wat voor een volume moet ik me voorstellen?

Yep. Impedantie is ip. 8 ohm maar 16 ohm gaat ook.

Volume is dan ook afhankelijk v/h rendement v/d speakers (V30 is bijvoorbeeld ongeveer 2x zo hard als 'n reguliere, moderne M25 Greenback of Heritage M20) en dan of je veel clean nodig hebt. Qua crunch/scheur zal ie met 'n beetje 4x12 flink "blazen".

Heb zelf eigenlijk ook PP-GAS ;)

lindstrom
7 september 2009, 17:34
Iets van een kleine DSL/TSL combo ?+

uit ervaring kan ik je zeggen dat je daar niet echt blij van zal worden.

denk eerder aan een orange tiny terror met een 2x12 harley benton eronder.

tillens
7 september 2009, 18:55
Klik, en u zal vinden! (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=112603)

He is dat niet de amp van Orpheo! Dan gelijk kopen die wordt geld waard!