PDA

View Full Version : Peavey Valveking/Bugera 6260



Grunt
3 september 2009, 22:58
Yo!

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe versterker te kopen. Ik speel in een band die metal/trash/hardrock speelt. Er moet echt een zeer goed distorted channel opzitten!
Ik wil deze keer een lampen versterker! Hij moet hard gaan (voor gigs in cafés/jeugdhuizen/middelgrote zalen) en een clean en distorted channel hebben.
Budget: 700-800 euro! ik speel met een Jackson DXMG met EMG hz humbuckers.

Ik heb zelf wel al wat geinformeerd en vaak kreeg ik te horen dat de peavey valveking head een zeer goede koop is. Of de bugera 6260? maar dan heb je ook nog een cabinet nodig en hierover weet ik helaas zelf heel weinig. Ik hoorde wel dat de bijgeleverde cabs van zowel de valveking als de bugera 6260 slechte cabs zijn. Welke cab is dan wel nog deftig? en valt binnen de prijsklasse?

Andere suggesties zijn altijd welkom!

i really need your advice!;)

grtn

pasqual
3 september 2009, 23:37
een VK head heb je nieuw voor zo'n 400,-. dan hou je dus 300,- á 400,- over voor een cab. daar heb je wel een marshall 1960 cab voor. of kijk eens voor een 212 cab, daar zit ook genoeg lawaai in hoor. de bugera ken ik niet. ik heb zelf de VK 212 combo waar ik erg tevreden over ben. maar ik speel dan ook geen metal maar ( symphonische ) rock.

groeten Pasqual.

remmiedepemmie
3 september 2009, 23:47
Check dit topic over de Bugera:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91417

Eomer
4 september 2009, 10:50
Een Valveking head is idd een prima buizenversterker voor weinig geld. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde en de amp is prima geschikt voor metal. Onze tweede gitarist speelt over een Valveking en heeft een dijk van een metalsound.
De Bugera klinkt ook erg lekker al oogt de Valveking veel degelijker. De knoppen en het front van de Bugera zijn gemaakt van verchroomd plastic waardoor de amp er een beetje uitziet als een speelgoedding.

Voor 400,- heb je dan nog een leuk budget voor een goede tweedehands cab. De cabs van de Valveking en de Bugera zou ik idd links laten liggen. Als je een deftige cab wilt kun je met een beetje geluk voor 400,- een tweedehands Engl 412 V60 of V30 op de kop tikken. Dat zijn voor jouw muziekstijl perfecte cabs.

Succes ermee!

JeanPaul du Vinnie
4 september 2009, 13:06
Of de bugera 6260? maar dan heb je ook nog een cabinet nodig en hierover weet ik helaas zelf heel weinig.
Je kan die ook in combovorm krijgen hoor.

http://images.piens.be/piens.lasso?img=behringer/6260_212_front.jpg

marter544
4 september 2009, 14:57
Randall RH50: http://www.thomann.de/nl/randall_rh50t_head_gitarrentopteil.htm

Betere metalscheur dan een peavey, en 100 keer degelijker dan een bugera. Ik vind deze randall kwa budget metalamps echt de top, gewoon een dikke brute scheur voor niet al te veel geld. Of anders een 2e hands fireball of 5150.

Eomer
4 september 2009, 15:44
Betere metalscheur dan een peavey, en 100 keer degelijker dan een bugera. Ik vind deze randall kwa budget metalamps echt de top, gewoon een dikke brute scheur voor niet al te veel geld. Of anders een 2e hands fireball of 5150.

Betere metalscheur? Het lijkt mij dat dit een kwestie van smaak is...Qua budgetamps ben ik erg gecharmeerd van de Peavey al is die Randall ook een goeie amp.
Zelf speel ik over een Peavey 6505 en onze tweede gitarist over een Valveking. De combinatie van deze 2 amps klinkt erg bruut, strak en snijdt als een dolle door de mix heen.

Grunt
4 september 2009, 16:54
Bedankt voor alle reacties!
ik denk dat ik toch bij de Valveking ga blijven, gezien alle goede reacties!

Nu nog een cab!
ik wil het uiteraard zo goedkoop mogelijk houden!
Deze 2x12 cab van marshall heeft zeer goede reviews:
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Marshall-MR1936-2x12-Box-2x16-OHM-or-1-x-8-OHM/art-GIT0002227-000
enig idee wat dat zou geven?

Ofwel zoek ik inderdaad naar een 2dehands 4x12 Engl.

Jellyfish00
4 september 2009, 17:15
Komt over een tijdje een nieuwe Peavey 6505+ 112 combo uit, hij staat nu op Thomann voor 560,- euri, misschien de moeite waard.

http://www.thomann.de/nl/peavey_6505_112_combo.htm

Mr. Dynamite
4 september 2009, 17:46
Randall RH50: http://www.thomann.de/nl/randall_rh50t_head_gitarrentopteil.htm

Betere metalscheur dan een peavey, en 100 keer degelijker dan een bugera. Ik vind deze randall kwa budget metalamps echt de top, gewoon een dikke brute scheur voor niet al te veel geld. Of anders een 2e hands fireball of 5150.

Die randall, is uitermate geschikt voor metal, verder doet clean en crunch ook heel aardig. En die versterker is tenminste nog een beetje degelijk. Ik heb hem getest en is echt goed, na mijn mening beter dan bugera of valveking :)

mrweird
5 september 2009, 13:01
Beide versterkers zijn gebaseerd op de 6L6, aka beetje amerikaans voiced. Mocht je dit zoeken helemaal prima. Mocht je een beetje Marshall'esq ook leuk vinden kijk 's naar de LC bulldog.

Geoffrey
5 september 2009, 14:11
Komt over een tijdje een nieuwe Peavey 6505+ 112 combo uit, hij staat nu op Thomann voor 560,- euri, misschien de moeite waard.

http://www.thomann.de/nl/peavey_6505_112_combo.htm

Dit lijkt me wel en goede tip..

*Een betaalbare combo.
*Je hebt een Peavey 6505 met meer dan genoeg gain.
*Je hoeft niet meteen een cab te kopen, je kan rustig doorsparen en cabs gaan testen met je combo mee.

Jimwoud
5 september 2009, 14:40
Die nieuwe peavey combo is wel erg goedkoop in vergelijking met de oude. Beetje vreemd.

marter544
5 september 2009, 15:31
Die nieuwe peavey combo is wel erg goedkoop in vergelijking met de oude. Beetje vreemd.

Idd, hoe kan peavey ineens een 6505/5150 leveren voor dat geld.. Voor een 2e hands combo betaal je net zo veel zo niet meer. Ik heb het vermoeden dat dat een foutje is van thomann.

EGH
5 september 2009, 17:10
Peavey site meldt een retail price van $720, de echte prijs zit hier altijd een stukje onder (bij Gibson is de 'echte' prijs zelfs de helft vd prijs die ze op internet hebben staan). Lijkt wel te kloppen dus.

pasqual
5 september 2009, 18:36
Idd, hoe kan peavey ineens een 6505/5150 leveren voor dat geld.. Voor een 2e hands combo betaal je net zo veel zo niet meer. Ik heb het vermoeden dat dat een foutje is van thomann.

het verschil in prijs zou je kunnen verklaren doordat de oude in de usa is gemaakt en de nieuwe alleen ontworpen in de usa en gemaakt in china (denk ik :???: ), eigenlijk net zoals de valveking.

groeten Pasqual.

JeanPaul du Vinnie
5 september 2009, 22:08
Waren die oude 6505-combo's trouwens ook niet 2x12? Die ene speaker minder scheelt misschien ook weer vijftig euro in prijs...

Jellyfish00
6 september 2009, 21:03
De nieuwe 112 zal in China worden geproduceerd, vandaar het prijsverschil.

Geoffrey
9 september 2009, 21:07
Waren die oude 6505-combo's trouwens ook niet 2x12? Die ene speaker minder scheelt misschien ook weer vijftig euro in prijs...

Bedoel je dan de 5150?

almarvk
10 september 2009, 08:48
De combo klinkt wel anders dan de top, mede dankzij de 'druk' van een closedback cabinet.

De Randall RH50 ook een tijdlang gehoord in bandformatie, maar die mist toch echt definitie en vooral power. Ik heb zelf de Valveking top en die klinkt in mijn oren erg lekker. Ik zou zelf niet gaan voor een Bugera ivm de betrouwbaarheid ervan, de sound zou wel erg lekker zijn.

Een goede cab kan je ook krijgen van Framus of Randall.