PDA

View Full Version : Beste acoustische gitaren



Donny
3 september 2009, 21:28
Even om de discussie levendig te houden:

Voor mij persoonlijk zijn er maar twee goede acoustische steelstrings: Martin en Gibson. Mijn beste vriend met wie ik destijds op kamers woonde had een Martin D28. Nadat ik op deze gitaar had gespeeld heb ik nooit meer iets gehoord wat daar op leek. Ik werd daarna verliefd op een J200 van Gibson en dat is mijn gitaar.;)

tnijland
3 september 2009, 21:35
Dat is wel grappig. Ik heb onlangs na veel uitproberen ook de keuze voor een Gibson J-185 gemaakt terwijl ik serieus kwam voor een Taylor 4xx. De Gibson heeft een mooie volle en dikke sound die ook versterkt erg goed klinkt. Ben er heel erg blij mee maar had de Taylor 410 erg overigens graag bij willen hebben...

hadv
3 september 2009, 23:04
Volgens mij is de beste acoustische gitaar die jij
- het lekkerst vindt klinken
- het lekkerst vindt spelen
- kunt betalen

Bij mij zijn dat er velen geweest, vaak omdat ik het niet kon betalen.
De laatste is een Larrivee, speelde alle Gibsons, Martins, Santa Cruzzen, Taylors en al die andere prachtige merken de tent uit.
De eerste was een Eko Ranger 6, dat was de enige die ik kon betalen.

Plant
4 september 2009, 00:05
Volgens mij is de beste acoustische gitaar die jij
- het lekkerst vindt klinken
- het lekkerst vindt spelen
- kunt betalen

Bij mij zijn dat er velen geweest, vaak omdat ik het niet kon betalen.
De laatste is een Larrivee, speelde alle Gibsons, Martins, Santa Cruzzen, Taylors en al die andere prachtige merken de tent uit.
De eerste was een Eko Ranger 6, dat was de enige die ik kon betalen.

+1 voor hadv !!!

Er is bestaat niet zoiets als een beste akoestische gitaar. Dat is erg persoonlijk en hangt ook van de speelstijl af. Ik heb ook van alles gehad, duur / goedkoop / nieuw / 2dehands...

B.v. een goedkope (plm ƒ700,- guldens dus) doch uitstekend spelende en klinkende Epiphone EJ200, helaas tordeerde de hals - einde oefening.

Of een mooie elektro-akoestische Takamine PSF-94. Koste meen ik ruim 4 keer zoveel. Perfekte afwerking, mooi akoestisch geluid (maar aan de zachte kant, waardoor je haar zelfs met akoestische medemuzikanten al niet meer akoestisch kon gebruiken en het ingebouwde piëzo element klinkt niet mooi - maar welke doet dat wel?). En dan die te smalle hals (leuk voor Aziatische handjes, maar niet voor de mijne). Exit!

Over volle en dikke sound gesproken. Ik heb nu o.a. een 2de hands Garrison G30, je gelooft je oren niet. Met een lekker brede hals. Voor dat geld heb je geen Gibson, maar echt wel een goede gitaar (Ooooow, Garrison is nu opgekocht door Gibson hè? :dontgeti: ).

Waar waren we... :???: oh ja, er bestaan dus geen beste (akoestische) gitaren.

peter_heijnen
4 september 2009, 09:11
Even om de discussie levendig te houden:

Voor mij persoonlijk zijn er maar twee goede acoustische steelstrings: Martin en Gibson...
Discussie gesloten? ;)

rijsberman
4 september 2009, 21:43
plm ƒ700,- guldens

Oja!
Die ken ik nog!

Van vroeger! Guldens!