PDA

View Full Version : achtergrond muziek Green day?



DJL1993
3 september 2009, 21:00
hallo ik ben wil binnen kort een filmpje opnemen maar bij de muziek van G D wil ik alleen de drum, bas, horen als het kan ook nog zang. weet iemand waar ik dat vandaan kan halen?

mvg

arcane
3 september 2009, 21:09
hallo ik ben wil binnen kort een filmpje opnemen maar bij de muziek van G D wil ik alleen de drum, bas, horen als het kan ook nog zang. weet iemand waar ik dat vandaan kan halen?

mvg

Om te oefenen?

Dan zou ik zeggen gebruik guitar pro 5. Welliswaar niet het originele geluid, maar tenminste wel alle partijen die je wilt.

DJL1993
3 september 2009, 21:10
ok ach maakt niks uit. maar is het free ware?
mvg

arcane
3 september 2009, 21:22
ok ach maakt niks uit. maar is het free ware?
mvg

nope, maar je zou iemand kunnen vragen er mp3's uit te exporteren ;)

DJL1993
3 september 2009, 21:31
zou jij dat willen doen:???: :P
of iemand anders hier stuur maar naar: Daan Lewerissa@live.nl
thx

Quicksilver
3 september 2009, 21:33
D'r is ook een gratis (freeware) alternatief voor Guitar Pro: TuxGuitar
http://www.tuxguitar.com.ar/

't Programmatje leest alle Guitar Pro tablaturen, die je voornamelijk kunt downloaden vanaf www.ultimate-guitar.com
Gewoon het bestandje dat je download in tuxguitar openen en op play drukken! ;)

DJL1993
3 september 2009, 21:45
kijk eens aan dat is nog eens handig. thx!
mvg

DJL1993
3 september 2009, 21:57
BTW is er ook een vocal only? een site bijvoorbeeld want ik kan echt niks vinden @ elgoog

arcane
3 september 2009, 22:01
BTW is er ook een vocal only? een site bijvoorbeeld want ik kan echt niks vinden @ elgoog

misschien zijn er mensen die op youtube zelf iets hebben ingezongen?

"me singing greenday" zal vast wel wat hits geven.

DJL1993
3 september 2009, 22:05
okay bedankt voor de info maar het is niet echt om te oefenen maar gewoon opnemen en uploaden op youtube ;)
trouwens ik heb ook van mijn neef gezien hij had een site gevonden en daar zijn vand die tik geluidjes en die begeleiden je zeg maar.
mvg

wbz
3 september 2009, 22:09
http://www.guitarbackingtrack.com/bts/Green_Day.htm


zoiets?

alleen geen zang

DJL1993
3 september 2009, 22:27
Wbz dit is gewoon prachtig! eindelijk de juiste gevonden.
bedankt iedereen!!!
mvg

Quicksilver
3 september 2009, 23:46
Toch zou ik dat TuxGuitar downloaden als je nog nieet zon tablatuurlezer hebt. Ik speel alles altijd compleet op gehoor, en als je dan met de tablatuur meegaat merk je toch dat dat ene riffje toch nét even wat anders gespeeld dient te worden. Het jeeft mij in ieeder geval al vaak geholpen!

Je kunt met tuxguitar weliswaar alleen lezen, niet zelf creëren volgens mij, dus daar zal je alsnog guitar pro voor bodig zijn. Lijkt me sterk dat je dat zou willen, maar evengoed succes ermee!

En inderdaad op guitarbackingtracks zitten ook hele leuke, maar er is ook een gros bij wat nergens op klinkt. Dat komt omdat het allemaal gemaakt is door verschillende mensen, dus user-created content. Sommige gebruikers doen dat toppie, sommigen bakken er niets van (dit is overigens net zo voor de guitar pro tablatuur maar op ultimate-guitar kijk je gewoon naar de waardering, weet niet hoe dat op guitarbackingtracks zit.

Ik ziie het als een verrijking op de gewone backingtracks, je hebt tablatuur en de maat alles erbij, om nog maar te zwijgen over de grootte van de tablatuur-bestandjes!! Veel sucees in ieder geval ;) :seriousf:

RoelTM
4 september 2009, 07:26
http://www.guitarbackingtrack.com/bts/Green_Day.htm


zoiets?

alleen geen zang
Vergelijkbare site: (mocht er wata ontbreken)

www.guitarbt.com