PDA

View Full Version : Marshall 8080 ervaring gezocht :)



ackm
3 september 2009, 17:28
Hey,

Weer een brandende vraag. Ik zat te denken aan een Marshall Valvestate 8080 en heb ook op youtube al wat demos opgezocht , maar dat is niet altijd een 100% weerspiegeling van de werkelijkheid.

Hieronder filmpjes van een mijn favoriete band (rara) waar de gitarist ook een marshall 8080 gebruikt , door een orange cab maar ik heb zelf ook nog een harley benton g212 vintage 30 cab dus dat zal het probleem niet zijn.
De vraag is dus , is dit het geluid van een marshall 8080? Ik weet zo goed als 100% zeker dat hij die gebruikt.

Filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=tuPLs-GJH88

http://www.youtube.com/watch?v=13ovybIwIlc

http://www.youtube.com/watch?v=a_lzy_kMF1c

In de 3e staat er ook nog WEM Dominator amp bij , gebruikt hij alleen de 8080 of denken jullie hij die wem daar gebruikt (tegelijk??)


Ik hoop dat iemand me kan helpen

bvd

Roy

Droffie
3 september 2009, 19:55
Wat is het precies wat je wil? wil je als oasis klinken, dan moet je zijn setup aanschaffen. In het eerste clipje trouwens vind 'm nou niet bepaald een valvestate geluidje hebben. Op geen van de clipjes overigens.
Ik heb jaren op een Marshall 8100 valvestate gespeeld en idd op het bagger cleane kanaal zou je Oasis kunnen coveren...heh!

tip. ga naar een muziekzaak en test er eentje.

succes
D.

ackm
3 september 2009, 20:02
Ik heb zelf geen vervoer , niks binnen bereik en de marshall valvestates zijn toch niet meer in de winkel tekoop??
Alleen de mg serie en AVT?

En het eerste filmpje had niet het valvestate geluid? Daarom twijfelde ik ook al , iemand anders die ik sprak vertelde me ook dat hij zon geluid niet uit zijn valvestate kon krijgen , wel raar want hij speeld er wel over.

Baker
5 september 2009, 10:10
Wat grappig, ik wist niet dat Oasis die 8080 zo intensief gebruikten.
Maar goed, het gitaargeluid van Oasis wordt bepaald door een aantal zaken:

(Niet in volgorde van belangrijkheid)

De amp
De cab
effecten
extra amp?
De gitaar + pick-ups
dhr. Noel Gallagher
Amp+gitaar settings

Al deze zaken samen maken dit die unieke Oasis sound.
Dit kun je niet kopieren door simpelweg een 8080 te kopen.

Die 8080 is in de winkel waarschijnlijk niet meer te koop.
Eventueel kun je ze nog op marktplaats vinden, maar die ampjes beginnen nu wel echt oud te raken. Met name connectoren en potmeters begeven het naar verloop van tijd op die oude valvestatejes. Nu kun je die wel laten vervangen, maar of dat qua prijs kwaliteit verhouding een goed idee is betwijfel ik.

Ik zou me sowieso niet blind staren op het geluid van één band.
Tenzij je een tribute band wil beginnen ofzo. Koop gewoon een leuke amp die goed bij je past, en waarmee je je favoriete bands enigzins kunt benaderen. Dat is toch voldoende joh! :)

Droffie
5 september 2009, 11:21
Eens met bakker.

Staar je niet blind op 1 geluid. Je wilt ook andere sounds uit je amp en wees ook niet bang om iets te kopen. Als het niet bevalt verkoop je weer en koop je wat anders. Je lange zoektocht naar het voor jouw ultieme geluid is begonnen. Verwacht niet dat je die meteen vindt.
Dat is nou het leuke van een gearslut zijn. Nooit tevreden en altijd op zoek naar beter. Kom eens naar een geardag en ontmoet tientallen van die malloten...whaaaa!...;)

kenx
5 september 2009, 12:31
Ik heb een marshall 8240 op de kop kunnen tikken enkele jaren geleden, maar man! Wat een amp is me dat. Nog geen seconde spijt van gehad! Gaat loeihard, mooie clean, mooie crunch en mooie distortion, en werkt goed met pedaaltjes ;)

Is het zeker waar voor het weinige geld!

the sure thing
5 september 2009, 17:41
De 8080 van Marshall RULEZ!!!! Prima ampje. Stond hoog op mijn verlanglijstje toen ik nog (hard)rock speelde.

the sure thing
5 september 2009, 18:02
... ik moet er wel bij zeggen dat de contourknop wel voor 80% mijn blijheid over dit combo'tje heeft veroorzaakt. Daardoor wordt ie wel veelzijdig....

ackm
5 september 2009, 19:01
Hey,

Bedankt voor alle reacties :)


Ik twijfel nog steeds erg.
Bands waar ik graag naar luister zijn : Arctic Monkeys , Stone Roses , Beatles , Moke en dan vooral Oasis. Van al die bands is Oasis de enige waarvan ik meteen vanaf begin af aan had dat geluid wil ik.

Ik overweeg ook nog een marshall buizen versterker ,b eide gitaristen hebben een jcm 900 4100 gehad , die gaat onwijs hard en ik ben opzoek naar een allrounder omdat ik niet als ik straks in een band zit opnieuw een versterker wil gaan kopen. Daardoor kwam ik op de Marshall haze (40 watt combo) , heeft absoluut die marshall crunch (toch? ook hier moet ik voorlopig afgaan op youtube demos) en het Oasis geluid dus ook. Daarbij ook nog leuke effectjes erin , geen noodzaak maar wel mooi.
Iemand hier wat info over? Ervaring?


(Misschien zou de topic titel moeten worden verandert , volgens mij kan ik dit zelf niet??)

Bedankt alvast.

Roy

the sure thing
5 september 2009, 20:29
Zoals al eerder is gezegd" het geluid" van Oasis is een optelsom van factoren. Ik denk dat je met de 8080 eerder in de buurt komt dan de JCM900. Probeer dan een JCM800.

Blokkie
7 september 2009, 10:56
De 8080 heeft bij mij 15 jaar trouwe dienst gedaan. Ik kreeg er altijd wel snel een prima geluid uit en hij gaat HARD! Oasis moet goed te doen zijn. Ik gebruikte hem vroeger ook in een allround coverband en dat werkte ook prima.

De laatste jaren kreeg ik er een beetje genoeg van. hij gaat sowieso te hard voor thuis en ik wilde een mooier buizengeluidje.

Afgelopen week heb ik hem weggegeven aan een vriend. We zijn verhuisd en bij het nieuwe huis past een nieuwe (betere) amo. Meer info en foto's volgen nog. We hebben in het nieuwe huis nog geen internet.