PDA

View Full Version : Anasthesia (Metallica) bass test



Megadeth22
3 september 2009, 12:01
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8051750

Ik plaats hier weer een test omdat vorige keer jullie kritiek en advies super was, en ik daar ook echt veel verder mee ben gekomen! :ok:
Nu dus basgitaar, en damn dit is moeilijk op te nemen zeg. :crazyhappy:,
Ik heb echt een crappy kut-Stagg geval en ik kan er nauwelijks fatsoenlijk mee opnemen.. maarja. Klinkt dit okay?

edit: sorry voor de foutjes, dit is alleen een test..

Megadeth22
3 september 2009, 14:27
Vraagje voor degenen die luisteren; op Itunes hoor ik een soort van ruis-achtige distortion elke keer als ik hard aansla. Maar gek genoeg hoor ik deze bij soundclick niet? :dontgeti:

sjakie1945
3 september 2009, 18:10
Vind t wel lekker klinken.. de sound he...

Spelen kan wat beter, maar ik las dat het een testje was dus, ... goed!

Megadeth22
3 september 2009, 23:51
Vind t wel lekker klinken.. de sound he...

Spelen kan wat beter, maar ik las dat het een testje was dus, ... goed!
Ja spelen is inderdaad sloppy, en de fouten merk je heel snel op met zo'n vrachtlading distortion mja. Als de sound goed is ga ik er mee door :D

Noid
4 september 2009, 10:10
Sound komt aardig in de buurt. Als je de sound vergelijkt met het origineel: zou je wat minder gain kunnen gebruiken, zodat dat "snerpende" bovenrandje uit de sound verdwijnt en het laag wat meer ballen krijgt. Dan ga je ook meer de dynamiek in het spel horen.

Megadeth22
4 september 2009, 11:21
Sound komt aardig in de buurt. Als je de sound vergelijkt met het origineel: zou je wat minder gain kunnen gebruiken, zodat dat "snerpende" bovenrandje uit de sound verdwijnt en het laag wat meer ballen krijgt. Dan ga je ook meer de dynamiek in het spel horen.
Stimmt. Het probleem is als ik er gain vanaf gaat halen dan het dan veel minder "smooth" gaat klinken zeg maar. Meer richting een normale basgitaar. Ik ga 't wel proberen, kijken wat er gebeurt, thanks. :ok:

Megadeth22
7 september 2009, 19:39
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8068261

Ik heb nu serieuze haat aan mijn basgitaar. Ik moet vrachtladingen gain hierover heen gooien wil het een beetje vloeiend distortion klinken mja.. dan komt vanzelfsprekend ook een lading bass erbij die ik niet weg kan halen.
Ik ben niet echt blij met dit maarja. Wat vinden jullie?

Er zitten een paar foutjes in maar fuck it. Mijn pink mist al een stuk vel door een weetikveel hoeveel takes hiervoor dus.

interessander
7 september 2009, 19:42
Het origineel klinkt natuurlijk ook al behoorlijk smerig, misschien wat minder gain en dan een compressor ervoor om hem wat vloeiender te maken?

Megadeth22
7 september 2009, 20:28
Het origineel klinkt natuurlijk ook al behoorlijk smerig, misschien wat minder gain en dan een compressor ervoor om hem wat vloeiender te maken?
Hmm ga ik proberen!:rockon:

F*R*E*A*K
8 september 2009, 20:07
Cliff gebruikte een fuzz, kan je ook nog proberen. :)

Megadeth22
8 september 2009, 23:14
Cliff gebruikte een fuzz, kan je ook nog proberen. :)
Stimmt! Maar ik denk dat het dan iets TE wordt zeg maar. Digitaal deze dingen erbij gooien geeft altijd een veel groter effect dan een pedaaltje. MAARR morgen heb ik weer even vrije tijd dus dan probeer ik die compressor (en voor de zekerheid de fuzz). :ok:

iWishmaster
9 september 2009, 22:18
Is je aanslag wel goed? Wanneer je correct 'apoyando', ofwel vallende aanslag speelt, krijg je ook een voller en ronder geluid. Heet voor bas vast anders, maar ik ken het alleen van klassieke (flamenco) gitaar. Zie filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=9GRg8JaCDf4&feature=related

Belangrijk is het laten vallen van je vinger op de snaar boven degene die je speelt.

Megadeth22
9 september 2009, 23:29
Is je aanslag wel goed? Wanneer je correct 'apoyando', ofwel vallende aanslag speelt, krijg je ook een voller en ronder geluid. Heet voor bas vast anders, maar ik ken het alleen van klassieke (flamenco) gitaar. Zie filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=9GRg8JaCDf4&feature=related

Belangrijk is het laten vallen van je vinger op de snaar boven degene die je speelt.
Dat doe ik inderdaad. Mja.. zoals ik zal zei, crappy Stagg beginners ding. :makeup:

ninja edit: Ik heb de bas er eigenlijk helemaal uitgehaald. Basgitaar + bass distortion + classic rock/metal cab/head + chorus is... ik weet niet. Hele hoop bas, dat wel.