PDA

View Full Version : Wie helpt Nite aan een tap tempo switch in (Hammond type A?) kleine box; iemand?



Nitefly7
3 september 2009, 11:40
(weet niet of deze in Zelfbouw hoort..?)
ik heb D_H geprobeerd (mail & PM), maar die lijkt absent te zijn..

korte vraag dus; wie heeft er zin om tegen een redelijke/schappelijke prijs een kleine tap tempo switch te maken voor mijn Boss DD-5?
ik heb voorlopig besloten de DD-5 te houden (na 10+ jaar...) en heb speciaal plek vrij gehouden voor een (kleine) tap tempo switch..

graag hoor ik van iemand een (PM-ige) oproep voor een adresje of aanbod om dit te (laten) doen..
ik dacht zelf aan een Loop-Master-formaat, of iets als deze http://cgi.ebay.de/Will-Sledge-FX-Tap-Tempo-Pedal-Momentary-with-Polarity_W0QQitemZ130326870754QQcmdZViewItemQQptZG uitar_Accessories?hash=item1e58163ae2&_trksid=p3286.c0.m14

ik hoop het te horen!

Valoosj
3 september 2009, 12:09
Als je zelf kan solderen is het echt eenvoudig. Dit zijn 4 draadjes die je moet solderen, meer niet.

Speeddemon
3 september 2009, 13:31
Als je zelf kan solderen is het echt eenvoudig. Dit zijn 4 draadjes die je moet solderen, meer niet.
4 draadjes?! :???: Die mag je me eens uitleggen. :soinnocent:

Nitefly7
3 september 2009, 14:20
DPDT en 1 mono jack?

interessander
3 september 2009, 14:26
Eerste hit op google bij DIY tap tempo switch:

http://brokenheadstock.com/pictures/gear/gutshot.jpg

iWishmaster
3 september 2009, 14:54
Als je de onderdelen bij me langs komt brengen kan ik terplekke wel even 2 gaatjes boren en 2 draadjes eraan solderen. Kost niks, sterker nog, je krijgt er een kop koffie bij voor het wachten. Moet je wel een eindje rijden ...

Speeddemon
3 september 2009, 14:56
DPDT en 1 mono jack?

Waarom zou je een DPDT schakelaar gebruiken?
Met polarity switching snap ik het, maar ik heb eerder Tap Tempo switches gemaakt voor mensen met Boss pedalen, en daar bleek de polarity switch nooit nodig.

@Interessander's plaatje; ik zou nooit (meer) een metalen stangetje tussen switch en jack solderen. Zowel op de jack (bij het in- en uitpluggen) als de switch komt mechanische stress te staan. Zo'n stangetje (of een solide stuk draad) is dan te inflexibel. Ik heb het ooit eens gedaan voor een loop-switch, en die ging toen ook stuk daarop.

Valoosj
4 september 2009, 00:43
4 draadjes?! :???: Die mag je me eens uitleggen. :soinnocent:

Juist, 4 solderingen, 2 draadjes. Effe verkeerd getypt wat ik dacht.

Nitefly7
4 september 2009, 12:37
zit er inderdaad niet zo moeilijk uit, ik ga wel even kijken of er nog soldeertin in de garage van m'n pa ligt (samenwonend, afgestudeerd en voorlopig werkloos, moet je toch wat meer DIY-gaan worden, Nite...!)

Mitch
5 september 2009, 10:45
Misschien een beter idee om dit soort zelfbouwvragen voortaan te stellen in het zelfbouw forum, Werkbank. Sowieso gaat dit eigenlijk wel over de grens van de spam regels, reverse spam is ook spam.
Keep it in mind guys.