PDA

View Full Version : 8008 Valvestate sound???



chris@bar2bar.myweb.NL
1 april 2003, 22:07
Al dat gesjouw, ik wordt er doodmoe van. Ik speel funk, beetje rock, beetje jazz. Overweeg soms wel eens om een grote getto-blaster te bouwen met een 2x80 Watt Marshall (en bijv 2x10 inch speakers). Zijn die Valvestates 8008 nu echt niet op te porren met een lekkere compressor of een andere scheurprocessor? Ze zijn namelijk wel lekker licht en goedkoop. Kleuren ze erg?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: chris@bar2bar.myweb.NL op 2003-04-01 22:14 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: chris@bar2bar.myweb.NL op 2003-04-01 22:35 ]</font>

Phyrexian
2 april 2003, 11:26
Hey,

ik heb zo'n Valvestate 8008. Het geluid dat deze Marshall poweramp geeft samen met men SansAmp PSA-1 preamp is héél goed. Het is een solidstate poweramp en kleurt dus zowiezo weinig of niks van het geluid in. Deze poweramp heeft achteraan een switch (Linear of Valvestate) die het geluid kan beïnvloeden naargelang de setting van die schakelaar. Linear vond ik beter klinken met de PSA-1 omdat deze ook solidstate is en best klinkt zonder kleuring van de poweramp. De valvestate setting geeft dus wel beetje kleur en is minder luid heb'k gemerkt. Al bij al heb je met deze 8008 een goedkope en lichte poweramp die betrouwbaar is.