PDA

View Full Version : probleem met geluid van 1 kanaal van eindtrap.



rupke
2 september 2009, 20:01
Hoi allemaal,

Ik heb tweedehands een Engl 2x30 watt eindtrap gekocht. Tot nu toe alleen op het rechterkanaal gespeel vie mijn boss GT10. En dat is een lekker powervol geluid. Gisteren in de repetitie ruimte dacht ik, ik zal een over het linkerkanaal gaan spelen. nu merkte ik dat dat kanaal minder power had en ik dus verder moest opendraaien en als ik dat deed bleef het kanaal niet clean maar begon een overstuurd geluid te krijgen.

Kan het zijn dat de buizen dan op zijn van alleen het linkerkanaal of kan het ook iets anders zijn.

Ik hoor graag van jullie

Greetz Rupke

Liquid_Metal
2 september 2009, 22:12
Als je verder dezelfde kabels en speaker gebruikt, lijkt het me een buizenkwestie. Ik heb een paar maanden terug mijn fasedraaier doorgebrand. Kostte me gelukkig maar +- 7 euro om te vervangen (heb gelijk allevier de voortrap buisjes maar vervangen).
Als het een eindbuis is kun je het best alles in 1x vervangen. Een dure grap, maar dan heb je wel een consistent geluid en is de kans kleiner dat er binnen korte tijd weer zoiets gebeurt.
Het lijkt me echter eerder een 1e trap buis dan een eindbuis.

Het makkelijkst kun je dit testen door allereerst de boel open te schroeven en te kijken of er buizen zijn die niet gloeien. Dan testen op microfonie (er tegenaan tikken met een potlood, terwijl de amp aan staat). Als dat ook niets oplevert kun je de buizen van kanaal 1 en 2 verwisselen. Dan weet je zeker of het aan de buizen ligt.

Succes!