PDA

View Full Version : Beste voeding oplossing



Haaspaas
2 september 2009, 18:05
Ik ben van plan binnenkort een aantal (cheapo, want ik blijf natuurlijk Nederlander ;)) gitaareffecten aan te schaffen. Nou heb ik de voeding faq doorgelezen en daaruit concludeer ik dat voor mij de beste voedings oplossing een adapter + splitter is. Ik ben van plan de volgende effecten te kopen:
- Een fab metal pedaal (D3)
- Een fab flanger (D6)
- Een behringer tube sound overdrive (TO-100)
- Een behringer 7 band eq (EQ-700)
Mijn vraag is hoeveel mA ik nodig heb voor deze effecten, en welke merken adapters zijn aan/af te raden?

driftkop
2 september 2009, 18:12
OneSpot - ook lekker goedkoop.

Nielsje
2 september 2009, 19:10
Onespot + daisy is de beste oplossing, in jouw geval.
Maar, wees kritisch, en kijk eens naar je pedalen lijstje.
Als criterium nummer 1: "goedkoop" is, dan moet je even afvragen of je überhaupt wel pedalen wil. Behringer pedalen zijn écht niet veel soeps vriend.

Haaspaas
2 september 2009, 19:48
Onespot + daisy is de beste oplossing, in jouw geval.
Maar, wees kritisch, en kijk eens naar je pedalen lijstje.
Als criterium nummer 1: "goedkoop" is, dan moet je even afvragen of je überhaupt wel pedalen wil. Behringer pedalen zijn écht niet veel soeps vriend.

Dat is mij vaker verteld maar ik merk op het internet dat de meningen daarover sterk verdeeld zijn. Ik moet zeggen dat ik zelf nog geen behringer geprobeerd heb omdat simpelweg niemand in mijn buurt zoiets heeft. Die tube overdrive is trouwens nog niet eens 10 euros dus het kan moeilijk een miskoop zijn. Het pedaal uit die lijst waar ik meer aan twijfel is die fab metal. De samples die ik heb gevonden klonken een beetje oppervlakkig. Dit zijn ook geen pedalen waar ik de rest van mijn leven mee wil spelen, maar ik wil wat meer mogelijkheden hebben en vind pedalen fijner dan een pod of iets dergelijks.

Nitefly7
3 september 2009, 10:21
w.b. je vraag over power supply; ik heb al enkele jaren perfecte ervaringen met de 1Spot adapter (kleine board met 2-5 pedalen (Cool Cats!) en groter board met 7-8 pedalen..)..
tenzij je echt veel pedalen voor de amp én in de fx-loop gaat gebruiken, of hele 'kritische' pedalen (Line6 Tonecore bijv.), hoef je eigenlijk geen geïsoleerde outputs te hebben..
als je het hengelen met 3m snoer en een 1spot adapter vervelend vind, dan kun je altijd de 1spot adapter op je board laten en d.m.v. een filter/IEC-aansluiting met een 'normale' stroomkabel gebruiken..
een soortgelijke optie is de Godlyke 'Power-All'
beide zijn ook in 'kits' te krijgen, waar je allerlei verloopplugjes en verdeelkabel bij krijgt...

een andere goede optie zou de 'Gigrig' Generator zijn..
voor die 5 pedalen die jij aangeeft zou je misschien zelfs met een 300mA Ibanez adapter en een 'daisy chain' (verdeelkabel voor 3, 5 of 8 pedalen) kunnen gebruiken..

w.b. je pedaalkeuze..!
als je de FAB pedalen (Danelectro) overweegt, overweeg dan eens de Cool Cat pedalen; deze zijn erg goedkoop/betaalbaar, in vergelijking met andere pedalen.. en ze klinken werkelijk fantastisch en ze zijn all-metal behuisd; geen plastic switches, True Bypass (laat je signaal met rust) en vrijwel allemaal onder de Eur 40/50 te scoren..! http://www.coolcattone.com/

i.p.v die Behringer Tube Sound, zou ik de Danelectro Transparant Overdrive (CTO-1 of CTO-2) aanraden, en ipv de FAB Metal, de Cool Cat Metal..
Pedalen waar je op kunt vertrouwen thuis/optredens/onderweg, en qua klank/ruis/storing veel beter en betrouwbaarder dan Behringer meuk..
Voor de Flanger zou ik kiezen voor de Cool Cat Vibe (of Chorus), of een 2ehands Boss Flanger/Ibanez CF-7 (Chorus/Flanger)..
En voor de EQ zou ik kijken naar de EQ van Artec, of een 2ehands Boss..
je zal het vaker horen, maar je kunt beter een board met 2 Cool Cats + 1Spot hebben, dan een of andere grote 'Power Brick' (PedalPower, Fuel Tank etc..)
betrouwbaarheid is dik in orde, en voor het geld kun je makkelijk een 'reserve' adapter meenemen..!



Ik ben van plan binnenkort een aantal (cheapo, want ik blijf natuurlijk Nederlander ;)) gitaareffecten aan te schaffen. Nou heb ik de voeding faq doorgelezen en daaruit concludeer ik dat voor mij de beste voedings oplossing een adapter + splitter is. Ik ben van plan de volgende effecten te kopen:
- Een fab metal pedaal (D3)
- Een fab flanger (D6)
- Een behringer tube sound overdrive (TO-100)
- Een behringer 7 band eq (EQ-700)
Mijn vraag is hoeveel mA ik nodig heb voor deze effecten, en welke merken adapters zijn aan/af te raden?