PDA

View Full Version : chinese les paul? echt of niet?



janhok
2 september 2009, 13:31
deze gitaar vond ik op een soort van chinese e-bay:

http://www.dhgate.com/high-quality-gibson-white-custom-les-paul/p-ff80808122a5c4740122a65a3a2564cb.html#

Ze beweren dat het om een Gibson Les Paul gaat, er staat op made in usa, en heeft zelfs een nummer!

en dat voor 78 dollar, jammer dat de verzendkosten zo duur zijn ;)

Ibanez666
2 september 2009, 13:38
wat zijn de verzendkosten dan?

J-sus Rulez
2 september 2009, 13:39
680$


...

Orpheo
2 september 2009, 13:40
oh, ik zie 't in 1 oogopslag.

fake.

janhok
2 september 2009, 13:40
660 dollar... p/s

als je er meerderen koopt krijg je wel korting, maar het wordt nog niet aantrekkelijk

Ibanez666
2 september 2009, 13:41
oh, ik zie 't in 1 oogopslag.

fake.

Joh echt? :)

Orpheo
2 september 2009, 13:44
headstockvorm klopt niet: bij een gibson is de deuk in de headstock scherper, de hoorntjes omhoog hoger,

logo zit verkeerd, namelijk te hoog.

pearl split diamond is verkeerde vorm: veel en VEEL te klein!

Tuners zitten niet goed. (lastig uit te leggen).

serienummer klopt niet met customshop.

de heel is de blokkerig, verkeerde vorm.

kleur binding is te 'groen'.

knoppen zitten niet goed (te laag).

switch zit teveel naar links

lettertype serienummer klopt niet (te groot, te scherp/hoekig)

pots zitten overigens TOTAAL verkeerd, veel te veel richting headstock.

En dit is waarschijnlik het topje van de ijsberg. Ik zie niet een duidelijke foto van de 'ingewanden', van de pickups, hoe de frezingen er van binnen uitzien, de binding, de outputjack...

Ibanez666
2 september 2009, 13:45
Ik zag het ook in 1 oogopslag: als het te mooi is om waar te zijn is het dat ook :)

Bram+
2 september 2009, 13:47
Voor zo'n prijs moet het natuurlijk wel een echte zijn, aan de foto's te zien is hij ook 100% authentiek. Die Chinezen staan sowieso niet bekend als bouwers van replica's, dus als je een Gibson wil kopen zou ik ook beginnen met kijken op Chinese websites. Ik zeg doen!

Orpheo
2 september 2009, 13:47
Joh echt? :)

tuurlijk is het nep, maar het is toch wel prettig om het nogmaals te benadrukken EN om een lijstje te geven met punten waarom het nep is. ongeacht de belachelijke prijs :D

Ibanez666
2 september 2009, 13:48
http://www.dhgate.com/high-quality-sounds-good-gibson-les-paul/p-ff80808122a5568e0122a5fc50090e33.html

mooi dinkie zo op het eerste gezicht, maar das dus een nep top ga ik maar vanuit. Hoewel ik van een medewerker van Minarik Guitars heb gehoord dat de Chinezen die de gitaren voor hen bouwden voor een flame top evenveel vroegen als voor een standaard top. Vandaar dat ze bij Minarik nu ook geen standaard tops meer hebben....

Ibanez666
2 september 2009, 13:49
tuurlijk is het nep, maar het is toch wel prettig om het nogmaals te benadrukken EN om een lijstje te geven met punten waarom het nep is. ongeacht de belachelijke prijs :D

Je staat inderdaad bekend om je nogal uitgebreide antwoorden ;)

wietse
2 september 2009, 13:50
660 dollar... p/s

als je er meerderen koopt krijg je wel korting, maar het wordt nog niet aantrekkelijk

absurd bedrag veel te hoog, ze verzinnen dat gewoon erbij, daar maken ze winst op, zou je zelf zoiets naar hun opsturen dan denk ik dat je max op 100$ komt, verzekerd en al.

Orpheo
2 september 2009, 13:51
Je staat inderdaad bekend om je nogal uitgebreide antwoorden ;)

kleine moeite van mijn kant. Het kan niet genoeg benadrukt worden hoeveel scammers er zijn, en hoe je een echte van een nepperd kunt herkennen. Ik ben geen strat-kenner, en dat geef ik grif toe, een ECHTE gibson kenner ook niet, want ik ken maar 1 model heel erg goed, en dat is de les paul. lijkt me dan wel prettig om dan voor mensen die er minder mee bekend zijn, een lijstje met pointers mee te geven.

Ibanez666
2 september 2009, 13:51
absurd bedrag veel te hoog, ze verzinnen dat gewoon erbij, daar maken ze winst op, zou je zelf zoiets naar hun opsturen dan denk ik dat je max op 100$ komt, verzekerd en al.

ach of ze de gitaren nou voor 7-800 verkopen en verzenden voor 100 of andersom...

Ibanez666
2 september 2009, 13:53
kleine moeite van mijn kant. Het kan niet genoeg benadrukt worden hoeveel scammers er zijn, en hoe je een echte van een nepperd kunt herkennen. Ik ben geen strat-kenner, en dat geef ik grif toe, een ECHTE gibson kenner ook niet, want ik ken maar 1 model heel erg goed, en dat is de les paul. lijkt me dan wel prettig om dan voor mensen die er minder mee bekend zijn, een lijstje met pointers mee te geven.

zeker weten! ik zou zelf zonder een kenner mee te nemen ook geen Gibson of Fender van marktplaats durven kopen en ik loop echt al wel wat jaartjes mee.

wietse
2 september 2009, 13:53
http://www.dhgate.com/high-quality-sounds-good-gibson-les-paul/p-ff80808122a5568e0122a5fc50090e33.html

mooi dinkie zo op het eerste gezicht, maar das dus een nep top ga ik maar vanuit. Hoewel ik van een medewerker van Minarik Guitars heb gehoord dat de Chinezen die de gitaren voor hen bouwden voor een flame top evenveel vroegen als voor een standaard top. Vandaar dat ze bij Minarik nu ook geen standaard tops meer hebben....

heb je wel effe bij het gewicht gezien (gross weight package) 17 kilo weegt het pakket!!!
waar verpakken ze hem in, een gepantserde koffer, beton?
maakt de hoge verzendkosten gelijk veel logischer.

Ibanez666
2 september 2009, 13:54
heb je wel effe bij het gewicht gezien (gross weight package) 17 kilo weegt het pakket!!!
waar verpakken ze hem in, een gepantserde koffer, beton?
maakt de hoge verzendkosten gelijk veel logischer.

dan issie in ieder geval niet chambered ;)

Ibanez666
2 september 2009, 13:58
en deze dan?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/276136532-customshop-gibson-les-paul-custom.html

Orpheo
2 september 2009, 14:09
en deze dan?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/276136532-customshop-gibson-les-paul-custom.html

crappy foto's, maar het 'ziet' er al wel een heel stuk beter uit. split diamond klopt in ieder geval, net als 't logo en knoppen. ik denk alleen niet dat het een customshop is, maar een zelf verbouwde gitaar. zie de topkam dan, en de locknut... no way dat Gibson dat zo slordig afmaakt.


edit: in de beschrijving zegt ie niet dat het een customshop is, maar in de titel wel. raar. maar goed, als het een 'gewone' 3 pup is, zou het kunnen kloppen.

Ibanez666
2 september 2009, 14:15
crappy foto's, maar het 'ziet' er al wel een heel stuk beter uit. split diamond klopt in ieder geval, net als 't logo en knoppen. ik denk alleen niet dat het een customshop is, maar een zelf verbouwde gitaar. zie de topkam dan, en de locknut... no way dat Gibson dat zo slordig afmaakt.


edit: in de beschrijving zegt ie niet dat het een customshop is, maar in de titel wel. raar. maar goed, als het een 'gewone' 3 pup is, zou het kunnen kloppen.

Met al die kopieen en decals en zo ga je tegenwoordig spoken zien joh. Ik weet wel dat als ik een gitaar ga kopen van gibson of fender ik eerst eventjes een paar pics ga posten hier op GN :)

janhok
2 september 2009, 16:05
ok het is dus wel duidelijk dat ze nogal nep zijn. :p

Maar is het niet verboden voor die chinezen om het gibson logo te gebruiken dan?

Ik weet dat Converse daar heel erg streng in is (Met all-star schoenen).

Bram+
2 september 2009, 16:08
Verboden is het wel om op grote schaal kopieën te bakken zoals die Chinezen doen, maar Gibson kan er blijkbaar weinig aan doen.

wietse
2 september 2009, 16:19
de chinezen hebben een hele andere opvatting van het begrip copyright, voor hun staat copyright voor het recht alles te kopieeren en zolang de chinese overheid niet maatregelen neemt is er niks tegen te doen.

barno
2 september 2009, 16:25
de chinezen hebben een hele andere opvatting van het begrip copyright, voor hun staat copyright voor het recht alles te kopieeren en zolang de chinese overheid niet maatregelen neemt is er niks tegen te doen.

:)
en naast "kopieerrecht" verstaan ze't mss ook als "kopieer goed", dat laatste lukt niet altijd maar ze worden beter als hun undercover forumlid hier hen de juiste posts doorspeelt :)

nickofzo
2 september 2009, 16:55
en deze dan?

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/276136532-customshop-gibson-les-paul-custom.html

wel ziek dat hij er 2100 voor vraagt;) maar der is vast wel iemand die dat ervoor over heeft.. (iemand die niet het verschil tussen nep en echt ziet)

guitarkid
2 september 2009, 17:03
deze gitaar vond ik op een soort van chinese e-bay:

http://www.dhgate.com/high-quality-gibson-white-custom-les-paul/p-ff80808122a5c4740122a65a3a2564cb.html#

Ze beweren dat het om een Gibson Les Paul gaat, er staat op made in usa, en heeft zelfs een nummer!

en dat voor 78 dollar, jammer dat de verzendkosten zo duur zijn ;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98432&page=299

Quicksilver
2 september 2009, 17:19
Niet te vergeten dat de pearl split diamond helemaal niet pearl maar beige gespoten is :seriousf:

Iemand die deze zou kopen voor 't geld van een echte verdient de fake dubbel en dwars. :seriousf:

flitslicht
2 september 2009, 17:21
:)
en naast "kopieerrecht" verstaan ze't mss ook als "kopieer goed", dat laatste lukt niet altijd maar ze worden beter als hun undercover forumlid hier hen de juiste posts doorspeelt :)

Daar moet ik ook aldoor aan denken bij dit soort posts :)

mesaman
2 september 2009, 17:48
in china is toch alles nep?daar kan je op elke straathoek echte nep namaak kopen.(ja ik weet wat ik type haha)uit china haal ik niets!zelfs het eten wat ze maken is nog namaak en van mindere kwaliteit dan wat het ooit bedoeld was!chinees=slecht noem anders eens wat goeds daarvandaan.

macwilliams
2 september 2009, 17:54
in china is toch alles nep?daar kan je op elke straathoek echte nep namaak kopen.(ja ik weet wat ik type haha)uit china haal ik niets!zelfs het eten wat ze maken is nog namaak en van mindere kwaliteit dan wat het ooit bedoeld was!chinees=slecht noem anders eens wat goeds daarvandaan.

Opium, vuurwerk, Ming vazen, blanke wapens en nummel vieëvietig met leist.

wietse
2 september 2009, 17:58
Niet te vergeten dat de pearl split diamond helemaal niet pearl maar beige gespoten is :seriousf:

Iemand die deze zou kopen voor 't geld van een echte verdient de fake dubbel en dwars. :seriousf:

brilletje nodig?
ik zie duidelijk de glans van parelmoer.
al je tenminste die custom bedoelt.

flitslicht
2 september 2009, 18:03
in china is toch alles nep?daar kan je op elke straathoek echte nep namaak kopen.(ja ik weet wat ik type haha)uit china haal ik niets!zelfs het eten wat ze maken is nog namaak en van mindere kwaliteit dan wat het ooit bedoeld was!chinees=slecht noem anders eens wat goeds daarvandaan.

Ongeveer alles wat in je computer zit, waar je mee telefoneert, iPods (en volgens mij alle Macs), PDAs, digitale cameras, al het electrische gereedschap, alles wat je bij de Blokker vindt. Je kan beter vragen wat er niet uit China komt.

En dat het allemaal slecht is, is gewoon niet waar. Zeker als het gestuurd wordt door westerse bedrijven is de kwaliteit volgens mij niet meer te onderscheiden. Er blijft natuurlijk troep gemaakt worden, dat heb je in elk land. Al had ik wel laatst vier tubetjes superlijm gekocht bij de Blokker, waarvan er twee vol zaten met superlucht :seriousf: Maar ja, ze kostten ook maar €1 met zijn vieren.

budje
2 september 2009, 18:33
"We are a wholesales & professional Guitar factory in china"

ben ik nou de enige die dat ziet staan in de tekst?

macwilliams
2 september 2009, 18:53
"We are a wholesales & professional Guitar factory in china"

ben ik nou de enige die dat ziet staan in de tekst?

Nee, je bent niet de enige. Het word wel steeds triester met die Chinese zooi.

Daan_B
2 september 2009, 19:06
Dat je het nog moet vragen....:makeup:

stijnkenens
2 september 2009, 19:25
mhoehaha, als je de feedback lees dan zie je dat dat bedrijf ook nog schoenen en sandalen maakt. :eek:



s

Ibanez666
2 september 2009, 19:32
in china is toch alles nep?daar kan je op elke straathoek echte nep namaak kopen.(ja ik weet wat ik type haha)uit china haal ik niets!zelfs het eten wat ze maken is nog namaak en van mindere kwaliteit dan wat het ooit bedoeld was!chinees=slecht noem anders eens wat goeds daarvandaan.

Veel onderdelen uit bijvoorbeeld gerenomeerde Hifi apparatuur producenten zit vol met Chinese "zooi" ;)

pannekoek
2 september 2009, 22:51
Veel onderdelen uit bijvoorbeeld gerenomeerde Hifi apparatuur producenten zit vol met Chinese "zooi" ;)

en daarom zijn veel audiofielen niet zo blij met de huidige bose, harman kardon etc systemen :seriousf:

Midwolda
2 september 2009, 23:17
mhoehaha, als je de feedback lees dan zie je dat dat bedrijf ook nog schoenen en sandalen maakt. :eek:

Da's om gelijk die shitplanken mee in elkaar te trappen zeker. :angry:

mesaman
3 september 2009, 09:06
en daarom zijn veel audiofielen niet zo blij met de huidige bose, harman kardon etc systemen :seriousf:

euh....een beetje audiofiel krijgt een direct een slappe garnaal in zn vieze wibra onderbroek van deze merken..tis leuk huis tuin keuken terras voetbal kantine spul maar niets serieus natuurlijk.
natuurlijk weet ik dat er in china machines staan die printplaten en andere electrische rommel maken.en soms is het best goed alleen heb ik daar niet veel ervaring mee.japans is al een heel ander verhaal.en verkoopt de blokker niet alleen maar troep?enne een ipod is ook niet echt heel goed spul wel een leuke gadjet.t vuurwerk doet het ook vaak niet en de vazen?die zijn echt wel nep,of kan dat niet je eigen ding namaken of hoe noem je het dan??enne van varkensneuzen,gedroogde hond en kattesnippers door mn eten wordt ik ook niet echt blij(nr.44)

waar ging het eingelijk over?:chicken:

Ibanez666
3 september 2009, 09:33
euh....een beetje audiofiel krijgt een direct een slappe garnaal in zn vieze wibra onderbroek van deze merken..tis leuk huis tuin keuken terras voetbal kantine spul maar niets serieus natuurlijk.
natuurlijk weet ik dat er in china machines staan die printplaten en andere electrische rommel maken.en soms is het best goed alleen heb ik daar niet veel ervaring mee.japans is al een heel ander verhaal.en verkoopt de blokker niet alleen maar troep?enne een ipod is ook niet echt heel goed spul wel een leuke gadjet.t vuurwerk doet het ook vaak niet en de vazen?die zijn echt wel nep,of kan dat niet je eigen ding namaken of hoe noem je het dan??enne van varkensneuzen,gedroogde hond en kattesnippers door mn eten wordt ik ook niet echt blij(nr.44)

waar ging het eingelijk over?:chicken:

over de twee Chinese gitaren die ik heb die focking goed zijn ;)

Les Paul R8
3 september 2009, 09:38
Veel onderdelen uit bijvoorbeeld gerenomeerde Hifi apparatuur producenten zit vol met Chinese "zooi" ;)

IBM heeft de complete productie van laptops en desktops overgedaan aan het Chinese Lenovo. De kwaliteit is eerder beter geworden dan slechter.

Ibanez666
3 september 2009, 09:45
IBM heeft de complete productie van laptops en desktops overgedaan aan het Chinese Lenovo. De kwaliteit is eerder beter geworden dan slechter.

Weet je wat het is, toen Fender in Japan ging laten bouwen, waren de Japanners zogenaamd veel minder dan de USA gitaren. Toen Korea daarna aan de beurt was, was Made In Japan ineens prima en suckte de Koreanen. Nu China ze maakt, zijn Koreanen ineens weer prima. En nu Indonesie en de rest een beurt krijgt zijn Chinezen hard op weg prima spul te produceren ;)

Ibanez666
3 september 2009, 09:47
Ik denk ook dat je het tegenwoordig met al die reviewsites en het gemakkelijke uitwisselen van ervaringen via het Net, veel minder kan permiteren zooi te verkopen. Kiijk naar Stagg, die komen echt nooit meer van hun slechte naam af.

Les Paul R8
3 september 2009, 09:53
Weet je wat het is, toen Fender in Japan ging laten bouwen, waren de Japanners zogenaamd veel minder dan de USA gitaren. Toen Korea daarna aan de beurt was, was Made In Japan ineens prima en suckte de Koreanen. Nu China ze maakt, zijn Koreanen ineens weer prima. En nu Indonesie en de rest een beurt krijgt zijn Chinezen hard op weg prima spul te produceren ;)

De Japanse strats zijn goeie gitaren. Maar ik vind ze vaak wel een gebrek aan karakter hebben. Klinken nogal klinisch. Ik wilde er zelf altijd al 1 hebben vanwege nostalgische redenen. Toen ik er 1 had stond hij binnen een week weer op marktplaats.

Er is overigens wel een verschil tussen de grote merken die spul in China en Korea laten maken of de echte neppers in China, die Gibsons maken voor onder de 100 euro. Kwaliteitscontrole van Gibson/Epiphone, Fender, PRS en zo is wel een stuk beter. De eisen die aan de productie gesteld worden zijn veel hoger. Maar aan de kwaliteit van de US versies komen ze nog steeds niet.

snaarplukker
3 september 2009, 15:22
Ik rij al 14 jaar in een SUZUKI Baleno. Ik had vroeger een Chevrolet Camaro, die was na 5 jaar al doorgerot (roest). Dus niks mis met Aziatische produkten.
Je moet niet naar de prijs kijken maar naar de prijs/kwaliteit verhouding.;)

Ibanez666
3 september 2009, 15:24
Ik rij al 14 jaar in een SUZUKI Baleno. Ik had vroeger een Chevrolet Camaro, die was na 5 jaar al doorgerot (roest). Dus niks mis met Aziatische produkten.
Je moet niet naar de prijs kijken maar naar de prijs/kwaliteit verhouding.;)

Ha, met auto's is het inderdaad de omgekeerde wereld :)