PDA

View Full Version : Amp headphone-out > pc line-in?



Quicksilver
1 september 2009, 23:18
Hallo allemaal!

Ik zit toch steeds met problemen bij het opnemen van youtube filmpjes, en ik wil daar erg graag vanaf. Ik heb diverse filmpjes met de microfoon in mijn webcam opgenomen (dit is een erg goede webcam, geen troep: Logitech Quickcam 9000 Pro) maar toch krijg ik gekraak af en toe. Dit stoort mij enorm, als is het maar 5 keer in een filmpje ik moet mensen vaak duidelijk maken dat het geen scheten zijn, maar een storing in het geluid.
Volgende geschoten met webcam microfoon (overigens nieuwe youtube account van me):
http://www.youtube.com/watch?v=0rfk9x6bA98


En dit heb ik een poosje geleden gedaan, de iphone in de mp3-input op de versterker, de hoofdtelefoon-uitgang in de microfooningang voor in mijn pc gedaan, en in de logitech quickcam software de audio input daarop zetten.
Dat klinkt zo, ook niet erg voornaam:
http://www.youtube.com/watch?v=sTT69oMEZHM

Oh, en even voor de duidelijkheid het gaat niet om mijn gitaarspel. Het eerste filmpje is door een request van een vriend van me en een uitermate simpel nummer, de 2e is het begin inderdaad niet erg fraai maar dat zal mij nu eventjes een zorg wezen, ik wil beter kunnen opnemen! :seriousf:

Quicksilver
2 september 2009, 17:15
Dit ben ik niet gewend van dit forum, diep triest zeg.. NIEMAND? :makeup:

flitslicht
2 september 2009, 18:13
Dit ben ik niet gewend van dit forum, diep triest zeg.. NIEMAND? :makeup:

Ik zag hier laatst een topic over, dat iemand zijn geluidskaart had opgeblazen of zo door de headphone out (of was het de gitaar zelf?) in de mic in te stoppen. Heb je gezocht?

Zelf neem ik wel op met de hoofdtelefoon uitgang van de versterker naar een audio interface, maar dat geluid is niet echt goed overigens. Het handigste is natuurlijk een microfoon voor je versterker te zetten en die op de pc aan te sluiten.

arcane
2 september 2009, 18:59
De meest praktische betaalbare goedklinkende oplossing lijkt mij de toneport GX van line 6.