PDA

View Full Version : schetsjes



Mithrandir
1 september 2009, 23:08
Klein stukkie muziek dat ik de laatste tijd in elkaar heb geknutseld voor mijn nooit eindigende soloprojectje. Is nog lang niet af, maar wil gewoon wat laten horen, omdat het kan.

Commentaar is gewenst.

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/sketches.mp3

peter_heijnen
2 september 2009, 09:21
Klinkt goed Eelco, mooie sfeer en power, mooi. Wel nog even dat gitaartje repareren op 1.32.. ;)

Mithrandir
2 september 2009, 10:07
Ik heb niet zo'n goed ontwikkeld gehoor, ik hoor niet zo goed wat er mis is op 1:32 :( Iets daarvoor hoor ik volgens mij wel een akkoord wat niet helemaal zuiver is, bedoel je dat?

peter_heijnen
2 september 2009, 11:44
Je speelt die riff [Em/A - Em/G] met steeds die B-C-B powerchords tussendoor. Op 1.32 laat je op het rechterspoor de C staan ipv dat ie teruggaat naar B zoals op het linker spoor.

Is trouwens maar een muggeziftje :), luister maar eens wat anderen gewoon op hun platen laten staan: de basgitaar vanaf 2.15 min! (http://www.youtube.com/watch?v=HcnuXvP8_qc)

schizo910
2 september 2009, 13:57
Klinkt lekker! Het enige waar ik even van schrok is dat de leadgitaar er met een klap in komt. En dan niet een in your face klap, maar echt een harde tik...

Mithrandir
2 september 2009, 14:13
Je speelt die riff [Em/A - Em/G] met steeds die B-C-B powerchords tussendoor. Op 1.32 laat je op het rechterspoor de C staan ipv dat ie teruggaat naar B zoals op het linker spoor.

Is trouwens maar een muggeziftje :), luister maar eens wat anderen gewoon op hun platen laten staan: de basgitaar vanaf 2.15 min! (http://www.youtube.com/watch?v=HcnuXvP8_qc)

Ah ja, ik vermoed dat het een creatieve keuze is geweest, ga het vanavond eens goed terug luisteren.

edit: nog ff goed geluisterd, hoor het nu en is zeker geen creatieve keuze :D


Klinkt lekker! Het enige waar ik even van schrok is dat de leadgitaar er met een klap in komt. En dan niet een in your face klap, maar echt een harde tik...

Mmm ja, korte fade in zou mooier zijn denk ik of een soort reverse delay die er in komt.

vpilot
2 september 2009, 14:35
Heel gaaf, mooi werk man!

bastiaanvanbeek
2 september 2009, 15:04
klinkt echt vet, vooral dat mellotron geluid pas er heel mooi bij. wat gebruik je daarvoor, VST, keyboard of een echte mellotron??

ik heb qua compositie eigenlijk niet veel aan te merken, alleen qua mix zou ik alles een beetje EQen (equalizer), dus bij bepaalde instrumenten wat laag weg en bijvoorbeeld een tikkie hoog erbij, etc.
ik weet niet of je het nog door iemand laat mixen, maar als je zelf wat experimenteerd met equalizers (en even googlen voor mixing tips) kun je al veel meer een open geluid krijgen, alles klinkt vrij dicht, en dat is zonde omdat de instrumenten er dan niet goed doorheen komen.

verder heel goed gedaan, succes met je project.

Mithrandir
2 september 2009, 15:20
De mellotron is geen echte helaas, lijkt me erg gaaf, maar is om meerdere redenen niet haalbaar en niet praktisch. Het is dus een VST, maar wel 1 die gebruik maakt van originele mellotron samples van diverse mellotron modellen, na 8 seconden stoppen alle samples ook gewoon :D

Ik heb nu nog helemaal niks gedaan aan equalizing volgens mij, ik ga eens kijken wat ik kan bereiken.

Stratman70
12 september 2009, 13:16
Hey Mithrandir,

Gaaf stukje muziek. Rond 2.30 e.v. doet me erg denken aan Pink Floyd's Atom Heart Mother, qua sfeer. Erg gaaf. Mooie compositie en goede uitvoering. Nuttige tips zijn hierboven al genoemd. Inderdaad speel je wat valsige powerchords rond 1.30.
Die mellowtron VST is erg mooi erbij.

Mithrandir
13 september 2009, 11:09
Thanx! Ik ben bezig enkele gitaarstukken opnieuw in te spelen, de valse stukjes en de fout die Peter constateerde. En ga kijken of ik de mix wat open kan krijgen, stereobeeld is ook nog niet helemaal optimaal. Resultaat komt hier wel weer te staan :)